| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2190 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 10.07.2010 19:57 Post subject: |
|
|
Halleluja! Denne satt jaggu langt inne. Men det er lite som er bedre enn å banke kanarier på overtid. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 10.07.2010 19:59 Post subject: |
|
|
Fy faen for en skitkamp! Og vi vinner!! _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.07.2010 20:00 Post subject: |
|
|
| Halvorsen87 wrote: | | 1972 Miami Dolphins wrote: |
Selv om Demi fullførte en fin dribling langs kant for lang lang tid siden og de endte i mål er jeg fullstendig uenig i at gutten er "teknisk veldig god". Han er rett og slett ikke det. |
Feil. Utifra ikke bare kampene hans i rbk men også rbk-treningene kan jeg trygt slå fast at Demidov er teknisk veldig god, i tippeliga-standard/rosenborg-standard vel og merke - jeg sier ikke at han ville briljert på Barcelona (Skjelbred derimot..!).
Poenget her er uansett i bunn og grunn at en indreløper inn for en stopper/anker ikke nødvendigvis automatisk er et offensivt bytte, slik dere mente - utifra det dere skrev. |
Feil. Utifra ikke bare kampene hans i rbk, men også treninger kan man trygt slå fast at ikke Demidov er "teknisk veldig god" i tippeligastandard. Han er derimot en midtstopper med god teknikk.
Poenget mitt har hele tiden vært at jeg anså at dette var et offensivt bytte i denne kampen, noe jeg også klargjorde med å si at jeg antar spillerne har fått beskjed om å være mer offensive siden vi spiller mot et meget redusert lsk-lag.
Uansett: Sykt digg med seier idag!!! Ciljan briljerer og backene våre er det andre klubber kaller vinger Fantastisk deilig med seier, og Tromsø klarte bare U, noe som gjør at vi øker forspranget vårt  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.07.2010 20:00 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | | Fy faen for en skitkamp! Og vi vinner!! |
Akkurat som under Hamrén  |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.07.2010 20:02 Post subject: |
|
|
Kjenner jeg begynner å bli mektig lei av den -en din Kristobal  |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
|
|
| Litt slapp andre omgang, men første omgang var veldig veldig bra. Full fortjent synes jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
|
|
ahahah og igjen en deilig seier kom på overtid...
P.S. hvor pinlig var "straffesituasjon" etterpå?
Kippe løper rett i en halvliggende Örlund mens baller er allerede ute (eller vel på vei ut), og ropes det på straffe?!
Jøss... TV2 folk er jo skamløse når det dreier seg om Rosenborg... |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
|
|
| kristobal wrote: | | snegle wrote: | | Fy faen for en skitkamp! Og vi vinner!! |
At du gidder. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.07.2010 20:03 Post subject: |
|
|
| Fem poengs luke nå uansett hvordan det går med Vålerenga. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.07.2010 20:04 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | kristobal wrote: | | snegle wrote: | | Fy faen for en skitkamp! Og vi vinner!! |
At du gidder. |
Kjære, det var jo akkurat det folk sa den gang. Kjedelige kamper som vi avgjorde sent. Hva er forskjellen, egentlig? |
|
| Back to top |
|
 |
SondrMan Rutinert

|
Posted: 10.07.2010 20:07 Post subject: |
|
|
Blir mektig irritert når jeg leser idiotiske uttalser på TV2s Facebook.
"synd at rosenborg vinner på overtid og at lillestrøm ble snytt får starffe "
"LSK skulle hatt straffe !!"
"LSK SKU HATT STRAFFE!!!!!!!! OG ROSENBORG IMPONERTE FAEN IKKE MEG. DEN SEIEREN VAR UFORTJENT PÃ… Ã…RÃ…SEN!!!"
"TRØNDERFAEN! HAR DOMMERN MED DERE!"
Jeg kjenner at jeg mister troen på menneskheten når jeg vet at det finnes slike idioter i verden! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.07.2010 20:11 Post subject: |
|
|
Utrolig deilig med det sene målet til Dorsin i en kamp der vi var klart best i banespill, men mye dårlige individuelle prestasjoner på LSKs banehalvdel gjorde at det ikke ble flere mål.
Lurer på hvor lenge Morten Moldskred skal få lov til å spille fast, når han mislykkes så fullstendig i det meste han gjør på banen. Jeg syns heller ikke Iversen, Strand og Winsnes bør være veldig stolte av innsatsen sin i dag, selv om Winsnes var mye bedre i andreomgangen enn i første, der han ødela veldig mange potensielle avslutninger på mål. Iversen virket å ha tatt ferie, og Strand fikk på seg skylappene igjen. Han gjorde mange bra løp, men var altfor egoistisk når han fikk ballen.
I dag skal jeg rose en spiller jeg har vært svært skeptisk til. Alejandro Lago gjorde en meget bra kamp, god i duellene, brøt godt foran og hadde mye bedre pasningskvalitet enn hva Demidov bruker å ha når han spiller i samme posisjon. .... Heia Uruguay .... |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 10.07.2010 20:11 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | longines wrote: | | kristobal wrote: | | snegle wrote: | | Fy faen for en skitkamp! Og vi vinner!! |
At du gidder. |
Kjære, det var jo akkurat det folk sa den gang. Kjedelige kamper som vi avgjorde sent. Hva er forskjellen, egentlig? |
Det var bare andre omgang som var litt slapp, i første omgang var det veldig flott fotball. Dessuten lignet ikke spillet i andre omgang på noe typisk Hamren fotball.
Last edited by longines on 10.07.2010 20:14; edited 4 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.07.2010 20:12 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Kjedelige kamper som vi avgjorde sent. Hva er forskjellen, egentlig? |
Forskjellen er mentaliteten. Den siste tiden med Hamrén kunne det se ut som at han gikk ut på banen for å spille 0-0 på bortebane. For eksempel i Haugesund-kampen. Frykten for å tape var rett og slett større enn ønsket om å vinne. Dette er noe som kom snikende utover våren imo, og det var også da jeg opplevde denne menaliteten at jeg begynte å vende meg imot Hamrén. Det er ikke sånn vi skal gjøre det i RBK.
Selv om vi ikke lykkes med alt vi gjør, ser vi helt tydelig at spillerne går på banen med beskjed om at de skal vinne kampen, og score mange mål. Jeg godtar at det ikke alltid er så lett å få til og at det helt sikkert blir drittkamper med Eggen også. Så lenge jeg opplever at alle gjør et ærlig forsøk godtar jeg det meste, faktisk. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.07.2010 20:12 Post subject: |
|
|
Skal begrense bruken av -en
Mot et heller svekket LSK-lag kom vi veldig bra i gang, men etter hvert ble det mest rot og stor strekk i begge lag.
Herlig at vi vinner og har luke på fem poeng, men dette var ingen stor kamp. Skjelbred er stor som indreløper, så supert at Eggen har fått ham tilbake der han tydelig hører hjemme - selv om han ikke skapte all verden i dag.
For øvrig har vi øyensynlig ikke blitt så mye bedre totalt sett. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 10.07.2010 20:13 Post subject: |
|
|
Jeg forsto ikke hvorfor Strand kom inn (fikk ikke med meg første del av andre omgang).
Synes Strand gjorde mange rare og dårlige valg, håper virkelig vi har andre alternativ i fremtiden.
Og jeg synes Moldskred skulle blitt byttet ut mye tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.07.2010 20:13 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: |
Denne kampen var da alt annet enn en kjedelig bortekamp. Sett bort fra noen perioder i andreomgangen var det mye bra spill å se, og vi hadde full kontroll på banespillet.
Jeg kjedet meg iallfall definitivt ikke i dag, noe jeg har gjort i flere kamper i vårsesongen. |
|
| Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 10.07.2010 20:16 Post subject: |
|
|
En god førsteomgang og begynnelsen av andre var heller ikke verst, men det er tydeligvis fremdeles vanskelig å spille en hel god kamp uten lengre perioder daft spill. Men herregud for et deilig mål!
| RBKalle wrote: |
P.S. hvor pinlig var "straffesituasjon" etterpå?
Kippe løper rett i en halvliggende Örlund mens baller er allerede ute (eller vel på vei ut), og ropes det på straffe?!
Jøss... TV2 folk er jo skamløse når det dreier seg om Rosenborg... |
Jeg skvatt faktisk da Langli plutselig ropte "Straffe!" ut av ingenting. Jeg synes han var en god og noenlunde nøytral kommentator før, men i det siste har han hørt mer og mer ut som et medlem i heia bortelaget. De to hands-situasjonene - lsk-spiller i feltet på innlegg fra Dorsin i første omgang ("det var vel skuldra?"), samt den klare handsen til Ujah mot slutten av kampen ("det var kaanskje hands?") - og den straffe-situasjonen på slutten tydeliggjør dessverre den tendensen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.07.2010 20:17 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | kristobal wrote: | | longines wrote: | | kristobal wrote: | | snegle wrote: | | Fy faen for en skitkamp! Og vi vinner!! |
At du gidder. |
Det var bare andre omgang som var litt slapp, i første omgang var det veldig flott fotball. Dessuten lignet ikke andre omgang på noe typisk Hamren fotball. |
En god og en dårlig omgang altså, akkurat som under Hamren
Herlig med seier på overtid! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.07.2010 20:20 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Forskjellen er mentaliteten. Den siste tiden med Hamrén kunne det se ut som at han gikk ut på banen for å spille 0-0 på bortebane. For eksempel i Haugesund-kampen. Frykten for å tape var rett og slett større enn ønsket om å vinne. Dette er noe som kom snikende utover våren imo, og det var også da jeg opplevde denne menaliteten at jeg begynte å vende meg imot Hamrén. Det er ikke sånn vi skal gjøre det i RBK. Så lenge jeg opplever at alle gjør et ærlig forsøk godtar jeg det meste, faktisk. |
Jeg er uenig. Jeg tror det mer gikk på evnene i den kampen. Vi var ikke i slag i noen kamper i rekkefølge der. Vi avgjorde totalt sett veldig mange kamper mot slutten under Hamrén, senest i avskjedskampen da et helhjertet løp av Olsen mot slutten etter hvert førte til straffespark.
Det jeg ikke liker i dag er at LSK får to muligheter til å utlikne selv etter at vi tar ledelsen på overtid. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 10.07.2010 20:21 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | longines wrote: | | kristobal wrote: | | snegle wrote: | | Fy faen for en skitkamp! Og vi vinner!! |
At du gidder. |
Det var jo ikke en kjedelig kamp Kristo. Angrepene bølget jo fram og tilbake fordi vi prøvde å få inn seiersmålet. Men vi spilte fryktelig ufokusert i angrep i andreomgang. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.07.2010 20:21 Post subject: |
|
|
| beyondlogic wrote: |
Jeg skvatt faktisk da Langli plutselig ropte "Straffe!" ut av ingenting. |
Til hans unnskyldning skal det sies at han har svært dårlig syn, som fikk seg en knekk i Sør-Afrika, og viste seg vel på TV med lapp over øyet forleden.
Tar man bort det, satt jeg med en ekkel følelse kampen igjennom om at det ikke var spesielt ønskelig at RBK skulle vinne. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 10.07.2010 20:23 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Denne kampen var da alt annet enn en kjedelig bortekamp. Sett bort fra noen perioder i andreomgangen var det mye bra spill å se, og vi hadde full kontroll på banespillet.
Jeg kjedet meg iallfall definitivt ikke i dag, noe jeg har gjort i flere kamper i vårsesongen. |
Det blir jo litt morsommere fordi vi gir bort overganger og tar flere overganger selv. Enig i at det kan oppleves morsommere, men i dag var jeg for første gang på lenge seriøst redd for null poeng.
Supert med avgjørelse på overtid, i fjor avgjorde vi like før slutt i en ikke helt ulik kamp hvor vi slapp inn et tullemål på en langpasning i bakrom. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 10.07.2010 20:30 Post subject: |
|
|
Årsakene til at vi gir bort overganger er at vi forsøker å styre spillet. Barcelona gir også bort mange overganger, noe som selvsagt er helt naturlig. De fleste LSK-overgangene greide vi å gjenvinne ballen i en tidlig fase på, men noen går helt naturlig igjennom. Vi hadde sikkert kunne ligget med hele laget samlet i forsvar uten at LSK fikk noen målsjanser, men da hadde sannsynligheten for å få 3 poeng minsket noe voldsomt, samtidig som underholdningsverdien hadde synket og laget hadde mistet både popularitet og dermed penger i kassa som kan bidra til å sette standarden i årene som kommer. Forsvarslag setter seg selv i en ond sirkel.
Du var altså for første gang på lenge redd for at vi skulle tape kampen? Siste kampen med Hamrén på benken stod det uavgjort mot Viking før ekstratiden startet, og to kamper før der spilte vi uavgjort mot Haugesund, og to kamper før der uavgjort mot Tromsø, men tid er et relativt begrep. |
|
| Back to top |
|
 |
sunnhetsmannen Senior

|
Posted: 10.07.2010 20:58 Post subject: |
|
|
| Så ikke hele kampen, men hadde egentlig vært fornøyd med 1 poeng borte mot et LSK-lag desperate etter revansje. |
|
| Back to top |
|
 |
|