| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Sylta Veteran
|
Posted: 08.07.2010 01:06 Post subject: |
|
|
| longines wrote: |
Vi har spilt fire offisielle kamper siden NAE tok over. Det har blitt fire seire og 12-3 i målforskjell. Spillemessig har det vært fremskritt og tendenser offensivt. |
To kamper mot det desidert dårligste laget i Tippeligaen, én kamp mot det nest dårligste laget i Tippeligaen og én kamp mot et 1. divisjonslag, som i tillegg ligger midt på treet. Er 12-3 egentlig fremskritt i så måte? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.07.2010 01:11 Post subject: |
|
|
Jeg argumenterte også for ,men det er riktig at jeg har stilt spørsmål ved Eggen. Jeg minnes også en påstand fra deg om at Eggen hadde påstått at det skulle ta han 5 minutter å fikse angrepspillet. Vi har ikke spilt bedre i det siste enn det vi gjorde i Hamrèn sin siste kamp som var mot Hønefoss. Jeg synes også tendensen er negativ da begge kampene mot Sandefjord var svake og langt under det prestasjonsnivået vi bør ligge på nå som vi nærmer oss CL kvalikk.
Jeg rir kjepphestene mine så lenge dem stemmer og jeg har få problemer med å endre mening og innrømmet at jeg hadde feil. Ørlund har vert helt ok så langt og omtrentelig på det nivået Jarstein var/er på. Winsnes synes ikke jeg er god nok selv den dag i dag og jeg frykter hva bedre spillere kan få til i rommet rundt Winsnes. Moldskred hadde en positiv tendens idag ,men har så langt nesten vært verre enn det jeg hadde fryktet. Jeg håper tar feil ,men det ser ikke akkurat veldig lovende ut i øyeblikket med tanke på 2011, 2012, 2013 osv. En vinter og to til som den og vi kommer til å havne der Brann er idag. Vi må våkne nå. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 08.07.2010 01:11 Post subject: |
|
|
| Jeg snakker om spillemessig fremskritt, i form av større offensiv vilje og offensive tendenser. Som sagt, det er ingen revolusjon enda, men jeg kan da se at det går fremover. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 08.07.2010 01:17 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Jeg snakker om spillemessig fremskritt, i form av større offensiv vilje og offensive tendenser. Som sagt, det er ingen revolusjon enda, men jeg kan da se at det går fremover. |
Hamrén sine fire siste kamper ga 13-2 i målforskjell. Det betyr vel at kvaliteten på laget har gått ned siden den gang?
Hva som er godt offensivt spill er subjektivt, og antall mål man skårer/slipper inn når man kontrollerer kampen er forholdsvis irrelevant. Den eneste klare forbedringen så langt, er at Skjelbred er vesentlig mer direkte i spillet og løpene, noe som gjør til at han fungerer bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 08.07.2010 01:20 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | Jeg argumenterte også for ,men det er riktig at jeg har stilt spørsmål ved Eggen.
|
Hvorfor tør du ikke å være ærlig på at du ikke ønsket Eggen? Av det du har skrevet om Eggen siden diskusjonene begynte, har alt tydet på at du har vært i mot han. Så tør å stå for det da.
| Quote: |
Jeg minnes også en påstand fra deg om at Eggen hadde påstått at det skulle ta han 5 minutter å fikse angrepspillet.
|
Så fint at du minnes at jeg dro frem et 5 år gammelt sitat fra Eggen. Hva så? Betyr det at jeg og alle andre som har vært positive til Eggen har ment at det kun tar 5 minutter?
Vi har ikke spilt bedre i det siste enn det vi gjorde i Hamrèn sin siste kamp som var mot Hønefoss.
|
Vi skal bare sammeligne med Hamren sin siste kamp altså? Som tilfeldigvis var hans beste kamp for sesongen. Jeg husker godt tilbake til kampene mot Vålerenga, Haugesund, Tromsø og flere. Sammenligner vi alle kampene til Hamren hittil i sesongen, og alle kampene til Eggen hittil i sesongen. Så er det helt klart fremskritt under Eggen.
Jeg synes også tendensen er negativ da begge kampene mot Sandefjord var svake og langt under det prestasjonsnivået vi bør ligge på nå som vi nærmer oss CL kvalikk.
|
Jeg er enig i at vi må opp i nivå fra Sandefjord kampene til CL-kval. Selvom det var perioder som var ganske dårlige i disse kampene, så ser jeg også endel gode tendenser som jeg synes manglet under Hamren.
Jeg rir kjepphestene mine så lenge dem stemmer |
Nei, du rir de uansett. Og du rir de ALLTID for tidlig.
Last edited by longines on 08.07.2010 01:23; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 08.07.2010 01:22 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | longines wrote: | | Jeg snakker om spillemessig fremskritt, i form av større offensiv vilje og offensive tendenser. Som sagt, det er ingen revolusjon enda, men jeg kan da se at det går fremover. |
Hamrén sine fire siste kamper ga 13-2 i målforskjell. Det betyr vel at kvaliteten på laget har gått ned siden den gang?
|
Nei, hvorfor det? Du har et temmelig enkelt syn på fotball om du mener at kvaliteten på laget kun måles i statistikk.
Som jeg har sagt, når jeg snakker om fremskritt så snakker jeg ikke om målforskjell og poeng, men om spillemessige tendenser. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 08.07.2010 01:31 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Sylta wrote: | [
|
Nei, hvorfor det? Du har et temmelig enkelt syn på fotball om du mener at kvaliteten på laget kun måles i statistikk. |
Da kan jo du forklare meg hvordan du klarer å se vesentlige forskjeller fra Hamrén sin periode til Eggen sin. Hamrén har totalt sett bedre statistikk offensivt enn Eggen på deres fire siste kamper for Rosenborg. Det er veldig simpelt å dra konklusjoner basert på lagene man skal slå med et benkpreget lag. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 08.07.2010 01:41 Post subject: |
|
|
| Har jeg dratt konklusjoner? Har jeg det? Aldri har jeg snakket om vesentlige forskjeller heller. Så spar meg for stråmann argumentasjonen din. Det jeg har sagt, er at jeg ser noen lovende tendenser til noe som kan bli veldig bra. Større offensiv vilje og flere konstruktive bevegelser og løp. Men det er fortsatt bare en tendens, og ikke en vesentlig forskjell enda. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 08.07.2010 01:48 Post subject: |
|
|
| Du har tydeligvis dratt den konklusjonen at en mann, hvis tankegang er at Eggen har marginalt forbedret det offensive og marginalt forverret det defensive, kritiserer Eggen. Du mener altså at noen kritiserer Eggen, når han, ifølge det du skriver nå, tenker akkurat likt om Eggen sin første måned som deg? Da vil jeg si at du går et skritt lenger enn å mene å ha indisier på at laget muligens har blitt bedre offensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 08.07.2010 01:52 Post subject: |
|
|
| Ok, du får ha en fin natt. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 08.07.2010 03:30 Post subject: |
|
|
Jeg må innrømme jeg lo godt mot slutten..
| snegle wrote: | | Er det plutselig gærnt å være effektiv og nå? |
Nei.
| snegle wrote: | | Er vel ikke vår feil hvis Sandefjord spiller dårlig i forsvar. |
Nei.
| snegle wrote: | | Vinner man 4-1 på bortebane i køppen mot en annen tippeligamotstander så er det mer enn godkjent. Punktum. |
Enig!  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 08.07.2010 12:31 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Vi spillte strålende ifjor og hadde tidenes beste sesong i tippeligaen synes ikke det er urimelig å påstå det i det hele tatt. Det gjelder forsåvidt fra første kampen i år under Hamrèn og det handler mer om det som ble gjort på markedet ifjor sommer og i vinter. |
Tidenes beste sesong???? Den bør du finne statistikk for. Da skal du slite,tror jeg.
Og vil minne om at toppnivået til Molde i fjor var flere lysår over oss. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.07.2010 13:50 Post subject: |
|
|
| Rosenborg har aldri hatt så mange per 26 runder som ifjor og det ble vel dokumentert veldig greit her ifjor. Hamrèn tok utrolig mange rekorder for Rosenborg ifjor og kritikken er i hovedsak gått på hvordan han gjorde det. Da handler det om estetikk og ikke effektivitet og resultater. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 08.07.2010 15:25 Post subject: |
|
|
Det er jo ikke i nærheten av å være tidenes beste sesong. Toppnivået vårt var elendig, bunnivået skandaløst. Vi ble pissa på, most og håna av Molde i cupen. Vi leverte elendig i Europa. Den eneste grunnen til at vi vant, var stabiliteten-ikke blendende spill. Hadde Molde vært stabil, hadde de vunnet suverent. Slik skal det ikke være med RBK. Vi har for stolte tradisjoner til det. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 08.07.2010 16:28 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: |
Og vil minne om at toppnivået til Molde i fjor var flere lysår over oss. |
Her er jeg faktisk uenig. Rosenborg på sitt aller beste rundspilte motstanderen så til de grader, med et spill som FAKTISK minnet om Barcelona. Har kamper i tankene som bl.a den hvor tilogmed Bjørn Hansen lot seg imponere så til de grader av den nye rbk-stilen!
Dermed ble jeg desto mer jævlig skuffa denne sesongen når Hamren ditcha det opplegget i større grad og heller gikk inn for langballer opp mot Iversen og Prica. DET var fælt å se på det! _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 08.07.2010 16:33 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | | Toppnivået vårt var elendig, bunnivået skandaløst. |
Toppnivå måles ikke av antall mål man skårer mot elendig motstand. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 08.07.2010 16:35 Post subject: |
|
|
| Nei det måles av resultat mot internasjonal motstand. Det var ikke særlig imponerende ifjor.... |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 08.07.2010 16:44 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Vi spillte strålende ifjor og hadde tidenes beste sesong i tippeligaen synes ikke det er urimelig å påstå det i det hele tatt. Det gjelder forsåvidt fra første kampen i år under Hamrèn og det handler mer om det som ble gjort på markedet ifjor sommer og i vinter. |
For Rosenborg vil alltid gullstandarden være Europacupen (selv om Hamrèn gjorde en fabelaktig og livsnødvendig jobb med å gjenreise Rosenborg i eliteserien!) - og der har vi ikke prestert under Hamrèn. Den første høsten i Europa League er han unnskyldt, i fjor presterte vi langt under pari. Man skal være forsiktig med å spekulere i hva Hamrèn ville gjort denne sesongen, men det er en kjensgjerning at Eggen tidligere har vist at han får lagene sine til å prestere ekstremt godt når de presterer på sitt beste. Dette hadde Hamrèn til gode å vise at laget hans kunne matche.
Nå er ikke Eggen en garantist for at vi greier CL-kvaliken denne sesongen, men magefølelsen sier at vi har større sjanse med Eggen ved roret. Spørsmålet er rett og slett om han ble ansatt 4-5 måneder for sent og at effekten av ansettelsen blir for liten. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.07.2010 19:13 Post subject: |
|
|
Sandefjord hevder headinga på 0-0 var inne:
- Vi ser på TV-sendingene, og har også fått bilde fra tribunen, som viser at ballen var inne. Vi skulle ledet 1-0. I stedet får RBK en kontring og scorer sitt ledermål. Da blir det to forskjellige kamper, mener Ulsnæs.
Les mer: Ville gitt blaffen i forbundets forbud |
|
| Back to top |
|
 |
|