| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.07.2010 20:01 Post subject: |
|
|
| Du må huske på en vesentlig ting at jeg faktisk ikke har vært i mot Eggen ,men jeg ser ikke kampene med Eggen briller og så langt er det liten progresjon å spore annet en at er marginalt bedre i angrep og en del dårligere i forsvar. Hyggelig at Skjelbred har tatt et steg og en ser lovende tendenser fra Moldskred. |
|
| Back to top |
|
 |
Mortenlj77 Veteran
|
Posted: 07.07.2010 20:03 Post subject: |
|
|
| noen som vet når kvartfinalene trekkes? er det på nrk senere i kveld? |
|
| Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 07.07.2010 20:07 Post subject: |
|
|
Jeg skriver ikke ofte her og vil opplyse om at jeg har vært meget positiv til Eggen som vikar før forhåpentligvis Jønsson kommer. MEN jeg synes denne kampen forteller at INGEN trenere leverer mirakelkurer(ref Larse65 + noen flere). De er prisgitt dynamikken i enhver spillergruppe og ofte, som trenere, presterer resultater deretter. Synes ikke dette var spesiellt mye mere engasjerende enn kamper jeg har sett under Hamren. At vi gjør flere mål i denne kampen er vel et utslag av et desillusjonert Sandefjord med en hårreisende vårsesong i bagasjen.
Jeg sier ikke at Eggen gjør en dårligere jobb enn Hamren, for det gjør han ikke! Men jeg tror heller ikke Eggen vil fremstå som noen frelser i 2010. (vet egentlig ikke hva vi skal frelses fra...).
Jeg håper og tror at Eggen vil ta oss til CL i høst men jeg er av den oppfatning av at det er spillerne som i størst grad skal få den eventuelle honnøren for det. Eller kjeften for hvis det ikke skjer.
I mine øyne er Hamren, Eggen og Jønnson personer som kan håndtere en klubb av RBKs størrelse på beste vis. De er også det beste vi kan forvente å få. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 07.07.2010 20:20 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Du må huske på en vesentlig ting at jeg faktisk ikke har vært i mot Eggen ,men jeg ser ikke kampene med Eggen briller og så langt er det liten progresjon å spore annet en at er marginalt bedre i angrep og en del dårligere i forsvar. Hyggelig at Skjelbred har tatt et steg og en ser lovende tendenser fra Moldskred. |
Har vi egentlig blitt endel dårligere i forsvar med Eggen? Hvis vi skal trekke konklusjoner etter så få kamper så får vi trekke inn tallene da:
4 kamper/2 innslupne mål. det gir oss 0.5 innslupne mål pr kamp, ikke ille. Så får vi ta med i betrakningen at vi scorer halvparten av målene vi slipper inn
Hittil kan vi ikke slå fast at vi har blitt dårligere defensivt. Derimot så kan vi kanskje si at vi har sett en trend i at vi slipper motstanderen til flere sjanser. Det vet jeg ikke, har ikke noe tall på det. Noen her inne har sikkert det. ? |
|
| Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 07.07.2010 20:28 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Hittil kan vi ikke slå fast at vi har blitt dårligere defensivt. Derimot så kan vi kanskje si at vi har sett en trend i at vi slipper motstanderen til flere sjanser. |
Noen ville kanskje mene at det er en sammenheng her? |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 07.07.2010 20:32 Post subject: |
|
|
Som jeg sier så vet jeg ikke om vi slipper motstander til flere sjanser, jeg har ikke sett tallene på det...
Jeg personlig syns ikke vi har sluppet til motstander til flere sjanser, men noen av sjansene har vært store (type alene med keeper).
Men min konklusjon er at vi ikke har blitt dårligere defensivt. foreløpig. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.07.2010 20:32 Post subject: |
|
|
Tar vi med rubbel og bit siden Eggen kom (altså inkludert Poznan-kampen), har vi 13-3 i mål på fem kamper, som gir 2,6-0,6 i snitt. Nå har vi riktignok møtt veldig overkommelig motstand, og får sannsynligvis det første svaret om hvor vi står mot LSK på lørdag.
Men målforskjellen hittil, med snitt på to plussmål, er god. Vi slipper kanskje til flere sjanser (ta også med i beregningene at vi ikke har Annan med, og at vi også under Hamrén hadde mye rart defensivt da han ikke var med), men så lenge vi ikke slipper inn mye, er jeg fornøyd. Etter hvert møter vi lag som er flinkere i angrep og avslutningsfasen enn det vi stort sett har møtt hittil, så får vi se da. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 07.07.2010 20:34 Post subject: |
|
|
Grei kamp, vi vinner.
Men vi var nokså effektive idag, og Sandefjord spiller latterlig forsvar. Men, men det viktigste er at vi er videre.
Litt synd at Åsen og Traoré ble sittende på benken men Mushaga Bakenga fikk tillit.
MM scoret to, Ciljan Skjelbred med nok en scoring.  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.07.2010 21:18 Post subject: |
|
|
| Skriver under på den jeg. Spraggon |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 07.07.2010 21:52 Post subject: |
|
|
Du er så dum å høre på om dagen Keenoir, gjør du egentlig annet enn å ri kjepphester? Du drev sånn her med Ørlund i starten også, men du holdt kjeft til slutt.
Personlig så synes jeg det er langt flere og gode tendenser offensivt enn det var under Hamren. Og det kommer bare til å bli bedre med tiden. Når det gjaldt Hamren så unnskyldte vi han med "tid" i nesten to år. Eggen skal tydeligvis ikke få mer enn et par uker.
Last edited by longines on 07.07.2010 21:56; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Solo Veteran

|
Posted: 07.07.2010 21:55 Post subject: |
|
|
Er det ikke tillatt å kritisere O store Nils Arne? _________________ 1967, 1969, 1971, 1985,
1988, 1990, 1992, 1993,
1994, 1995, 1996, 1997,
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Last edited by Solo on 07.07.2010 21:59; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 07.07.2010 21:57 Post subject: |
|
|
Jo, men det er kvalmende å lese ren agenda kritisering. Det er langt flere positive tendenser offensivt enn under Hamren, så kritikken er ubegrunnet også.
Keenoir er faen ikke et gram bedre enn Larse65.
Last edited by longines on 07.07.2010 22:09; edited 7 times in total |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 07.07.2010 21:57 Post subject: |
|
|
| Jo selvsagt, men da får man komme med noe som stemmer. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 07.07.2010 22:16 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Du må huske på en vesentlig ting at jeg faktisk ikke har vært i mot Eggen |
Det her er jo bare tull, du har jo argumentert masse mot Eggen i hele vinter. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 07.07.2010 22:32 Post subject: |
|
|
| Dette var kun en transportetappe, og hadde ikke forventet spesielt bra spill i kveld. På lørdag smeller det. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 07.07.2010 22:53 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Grei kamp, vi vinner.
Men vi var nokså effektive idag, og Sandefjord spiller latterlig forsvar. Men, men det viktigste er at vi er videre.
Litt synd at Åsen og Traoré ble sittende på benken men Mushaga Bakenga fikk tillit.
MM scoret to, Ciljan Skjelbred med nok en scoring.  |
Er det plutselig gærnt å være effektiv og nå? Er vel ikke vår feil hvis Sandefjord spiller dårlig i forsvar.
Vinner man 4-1 på bortebane i køppen mot en annen tippeligamotstander så er det mer enn godkjent. Punktum. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.07.2010 23:06 Post subject: |
|
|
| Syns det var en ganske ålreit kamp, med unntak av korte perioder i første omgang. Man ser at vi slipper til motstanderen lettere enn før, men vi er mye mer direkte i det offensive spillet enn under Hamrén. |
|
| Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 07.07.2010 23:13 Post subject: |
|
|
| Noen tanker til dere som sitter på hver sin ende av Eggen-Hamren aksen. Føler dere at spillergruppen som helhet har underprestert under noen av trenerne?? Da snakker jeg om laget - IKKE enkeltspillere. Kan det tenkes at bunnivået og toppnivået i realiteten defineres av spillergruppen som til enhver tid er tilgjengelig? Hvis noen av dere finner at svaret på dette spørsmålet er ja, kan det da tenkes at det STORE trenerspørmålet som sliter ut dette forumet er i sannhet synsing rundt detaljer som tilsynelatende opphøyer trenere til halvguder med spillere som sine marionetter i sitt strategiske spill på banen? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 07.07.2010 23:38 Post subject: |
|
|
| Laget presterer i hvert fall veldig forskjellig, med ulike styker og svakheter under de to trenerne. Jeg vil ikke si laget har underprestert under noen av dem. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.07.2010 00:16 Post subject: |
|
|
Riktig og det var utrolig mye utidig kritikk av Hamrèn her i vinter som ikke hørte hjemme en plass og tonen var hele veien "bare vent til Nils Arne får ta fatt da blir det andre boller" noe som enda ikke har skjedd. Det er dere selv som har sagt at Nils Arne Eggen ikke trenger tid og det er også et helt annet utgangspunkt Nils Arne Eggen tar over enn det Hamrèn tok over. Generelt sett er jeg misfornøyd med den jobben som er gjort i vinter og frem til nå av sportslig ledelse da spillertroppen er svakere og spillemessig så er vi i beste fall like god som ifjor ,men sansynligvis er vi dårligere.
Gleder meg til å få på plass den langsiktig løsningen slik at vi kan endelig kan få se noen visjoner igjen. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 08.07.2010 00:20 Post subject: |
|
|
hahaha hvordan i all verden kan du si at vi sannsynligvis spiller dårligere under Eggen enn vi gjorde i fjor? Merkelig uttalelse  |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.07.2010 00:25 Post subject: |
|
|
| Vi spillte strålende ifjor og hadde tidenes beste sesong i tippeligaen synes ikke det er urimelig å påstå det i det hele tatt. Det gjelder forsåvidt fra første kampen i år under Hamrèn og det handler mer om det som ble gjort på markedet ifjor sommer og i vinter. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 08.07.2010 00:36 Post subject: |
|
|
Helt enig i at det ikke ble gjort en god nok jobb i vinter med overgangene. Hoftun gjør ingen god jobb, og nå får vi inn Nordberg som har store muligheter til å skuffe på lik linje med mye annet Hoftun har hentet.
Antok du mente Eggens kamper vs Hamrens fjorårslag. Men vi har fortsatt ikke tapt i år, og vi kommer til å vinne tl igjen. Det ser ut som vi har gode sjanser til å nå en finale i cupen, og vi har muligheten til å kvalle til cl. Denne sesongen kan bli helt vanvittig, og kan overgå fjoråret en lang gang hvis alt går vår vei  |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 08.07.2010 00:51 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | Riktig og det var utrolig mye utidig kritikk av Hamrèn her i vinter som ikke hørte hjemme en plass og tonen var hele veien "bare vent til Nils Arne får ta fatt da blir det andre boller" noe som enda ikke har skjedd. Det er dere selv som har sagt at Nils Arne Eggen ikke trenger tid og det er også et helt annet utgangspunkt Nils Arne Eggen tar over enn det Hamrèn tok over. Generelt sett er jeg misfornøyd med den jobben som er gjort i vinter og frem til nå av sportslig ledelse da spillertroppen er svakere og spillemessig så er vi i beste fall like god som ifjor ,men sansynligvis er vi dårligere.
Gleder meg til å få på plass den langsiktig løsningen slik at vi kan endelig kan få se noen visjoner igjen. |
Kjære Keenoir65.
Vi har spilt fire offisielle kamper siden NAE tok over. Det har blitt fire seire og 12-3 i målforskjell. Spillemessig har det vært fremskritt og tendenser offensivt. Ikke drastiske fremskritt, men helt klart tendenser som jeg liker. Det satses mer offensivt, og etter hva jeg har inntrykk av, så trenes det mer på samhandling, bevegelse, innløp og relasjoner enn tidligere. Dette kommer til å gi resultater fremover.
At du kritiserer Eggen på bakgrunn av det som er gjort på 1 måned og 4 kamper (hvor det faktisk har vært fremskritt), viser bare hvor forutintatt du er. Det eneste du er interessert i er å snakke deg til rett i forhold til vinterens diskusjoner, forsvare din kjepphest. Det samme gjelder Ørlund og Moldskred som du også slaktet etter to offisielle kamper. Dette var også kjepphester fra vinterens diskusjoner. Du gjør det på en så åpenbar og primitiv måte, at det blir direkte kvalmende å lese. Og når du falskt prøver å late som om du aldri har vært i mot Eggen, og at det liksom skal være vesentlig, så må jeg bare himle med øynene. Alle som deltok i NAE debatten i vinter er fullstendig klar over at du argumentere i mot Eggen i uttalige poster. |
|
| Back to top |
|
 |
|