English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sandefjord
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.07.2010 20:14    Post subject: Reply with quote

Jeg legger meg bare samme linje som ble vist ovenfor Hamrèn etter at han ble klar for Sverige. Eggen kommer ikke til å utrette mirakler på kort tid og dess fortere folk har det klart for seg dess mer går det an å respektere både Eggen og Hamrèn for den gode jobben dem gjør.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 03.07.2010 20:21    Post subject: Reply with quote

Vi burde kanskje vente litt lenger med å genierklære Eggen. Underholdende mot søppel som Kongsvinger og Alta, riktig nok, men dette var noe av det kjedeligste jeg har sett på Lerkendal de siste sesongene. Og kanskje retter vi nå mer av fokuset bort fra treneren og mer mot spillerne, noe jeg har prøvd på i lang tid. For utenom PCS har vi ingen offensive som verken er treige (Henriksen, Iversen, Winsnes), tunge (Prica, Iversen) eller lite tekniske (Moldskred, Olsen).

Jeg har sagt det hundre ganger, men for å spille underholdende fotball er man avhengig av flere offensive spillere som er lette, bevegelige og tekniske. Det holder ikke at EN av seks er av denne spillertypen. Barca har Xavi, Iniesta, Messi og David Villa. Arsenal har Nasri, Diaby, Fabregas og Arshavin. Vi har PCS og Traorè som ikke får spille.

Uansett: fantastisk at Strand scora! Helt utrolig herlig, rett og slett. I tillegg kudos til Sandefjord som leverte en brukbar kamp på Lerkendal.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 03.07.2010 20:22    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Jeg legger meg bare samme linje som ble vist ovenfor Hamrèn etter at han ble klar for Sverige.

Og det skal liksom være forsvarlig?

Du legger jo opp til å bli tatt like useriøst som lars65/Storey! Vil du virkelig være en motpilar (eller hva man skal kalle det Razz) til de to? Confused
abjoern
Veteran

PostPosted: 03.07.2010 20:26    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det handler om debattanter sine oppførsel og argumenter her i vinter om Eggen og den holdningen dem har vist til dem som har stilt spørsmål ved ansettelsen istedenfor å stille seg direkte opp i hallelujakoret. Det handler om den manglende respekten Hamrèn har blitt vist av enkelte her inne og den holdningen om at hvem som helst kunne fått resultater med spillerstallen til Hamrèn.

Dette blir for dumt. Det er lov å reflektere litt, også på et nettforum. Jeg tror ikke du finner en eneste debattant(kanskje en) som ikke har skrytt av de mange kvalitetene Hamrèn har som leder, men det er mange av oss som ikke var fornøyd med fotballen han representerte, og at han ikke klarte å utvikle det offensive spillet til tross for god tid. Det er da ingen tvil om at Eggen ikke er fornøyd med hvordan laget fremsto i dag, likevel ser man at viljen til å gå fremover er der, selv om kvaliteten i pasningsspillet ikke alltid var like bra. Det er et potensial i laget, som jeg ikke tror Hamrèn hadde klart å få frem før CL-kvaliken. Se bare på Skjelbred. Jeg tror ikke det er tilfeldig at han plutselig blomstrer opp nå. Det er mye mer bevegelse rundt han og han har en mye klarere rolle.

Ingen har lovet deg noe som helst. Du legger ord i munnen på debattanter. Personlig ser jeg klare tendenser til bedre fotball, og jeg forventer at det blir bra til høst.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 03.07.2010 20:26    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
dette var noe av det kjedeligste jeg har sett på Lerkendal de siste sesongene.

Surrealistisk å lese. Ikke bare er jeg uenig, jeg nærmest vet du tar feil når du sier at du individuelt syntes dette var den kjedeligste kampen på flere sesonger - du har GARANTERT kjedet deg mere under mange, mange kamper på Lerkendal tidligere (de siste sesongene).

Du tar litt hardt i rett og slett Smile
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 03.07.2010 20:29    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Personlig ser jeg klare tendenser til bedre fotball, og jeg forventer at det blir bra til høst.

Enig. Det har blitt akkurat som forventet - flere sjanser både den ene og den andre veien. Mer underholdende for publikum rett og slett. Dette kommer til å synes enda bedre på bortebane mot bedre motstand - jeg gleder meg. Mindre 1-1 resultater og flere 3-3 resultater - det er rett og slett ARTIG, enten du vil det eller ikke PeterStory/Keenoir.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 03.07.2010 20:40    Post subject: Reply with quote

Jeg synes heller ikke det er helt fair å sammenligne Hamréns RBK etter halvannet år i tjenesten med Eggens tre første kamper med sommerpause i mellom. Jeg er forsiktig optimist overfor Eggen, og han er hele veien klar på at det er en god bit igjen før lager er der han ønsker i det offensive.

Når det gjelder denne Sandefjordkampen er det heller ikke uvanslig med en kamp eller to i året på Lerkendal hvor ballen ikke vil inn. Det hadde vi også under glansperioden, og det hadde vi helt sikkert under Hamrén også, selv om minnet mitt svikter meg her og nå.

Eggen har hatt en brukbar start, med 8-1 over tre hjemmekamper mot svært overkommelig motstand. Dette er kamper vi skal vinne alle sammen, men det har vi da også gjort. Jeg mener at trenere i større grad skal vurderes utifra hva de gjør mot gode lag enn mot dårllige. Jeg ønsker også selv storseire mot dårlige lag, men det er langt viktigere at et lag slår bedre internasjonal motstand knepent enn sjumålsseire mot dumpekandidater i TL. Så får vi se utover høsten om Eggen igjen får laget til å overprestere mot antatt bedre motstand.
kristobal
Legende

PostPosted: 03.07.2010 20:43    Post subject: Reply with quote

Man kan på ingen måte si at dette var en kjedelig kamp. Det var en morsom 1-0-kamp, morsommere enn 1-0-kampene under Hamrén. Jeg tror imidlertid ikke det er helt tilfeldig at effektiviteten er dårlig rent statistisk. For det første fordi det er verre å score på fem av ti sjanser enn to av fire naturligvis, men kanskje også fordi sjansene er litt annerledes enn de veldig omstendelige angrepene under Hamrén, hvor det de gangene man faktisk skapte sjanser fikk litt andre typer muligheter.

Jeg synes imidlertid bare det er Skjelbred som virkelig har blitt mye bedre og kommet mye mer til sin rett under Eggen enn Hamrén. De andre spillerne utmerker seg ikke vesentlig mer positivt selv om laget er mer underholdende å se på.

Overgangsspillet er vesentlig bedre enn under Hamrén, men samtidig spilles det med risiko som gjør at man fort kan få kontrabrudd i mot.

På 1-0 i dag så går man for 2-0 hele veien ut, og det er jo Eggens idé. Men å stå igjen med to-tre spillere på topp som ikke jobber hjemover når kampen nærmer seg slutten ønsker jeg ikke.

Jeg er ikke av de som tror økt underholdningsverdi som vi øyensynlig har fått automatisk fører til flere publikummere. Men de som er der, koser seg mer enn før. Selv koste jeg meg ikke så lite som enkelte andre tilsynelatende gjorde under Hamrén.

For ettertiden står det 1-0 etter denne kampen uansett om det var Hamrén-fotball med tre sjanser og ett mål eller Eggen-fotball med ti sjanser og ett mål. Publikums tilbøyelighet til å komme på Odd-kampen tror jeg er like stor enten eller.

Supermann Strand er unik. Fantastisk spiller som i mine øyne burde lagt opp for flere år siden, men jeg kan ikke unngå å bli imponert. Selv om jeg mer lo enn jublet høylydt da ballen gikk i nota. Selv hadde jeg for første gang på nesten 20 år ikledd meg 1989-trøya med Elkem på brystet i dag, så det passet bra Smile

Tross beundringen for Strand så håper jeg ikke dette betyr at han kommer til å få en betydelig rolle utover høsten. Så god er han ikke.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
longines
Veteran

PostPosted: 03.07.2010 20:44    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Det har ingenting å gjøre med at det er vm, sommerferie og lørdag.

Trodde du virkelig på dette selv? Selvfølgelig er dette hovedgrunnen til at det ikke var flere på kamp. 13 900 var omtrent som forventet etter min mening.

Jeg merker det jo selv også, det var nesten litt merkelig med TL i dag. Rett og slett fordi man ikke er i modus for det. VM, sommerferie og lørdagskamp er kanskje den dårligste mixen man kan få mtp tilskuertall. TL er jo ikke på radaren til folk.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 03.07.2010 20:46    Post subject: Reply with quote

Tror dette var mant som et ironisk innlegg, longines. Kanskje tilogmed srkastisk.
longines
Veteran

PostPosted: 03.07.2010 20:47    Post subject: Reply with quote

Hehe, du har forhåpentligvis rett Wink
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 03.07.2010 20:48    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
1972 Miami Dolphins wrote:
Det har ingenting å gjøre med at det er vm, sommerferie og lørdag.

Trodde du virkelig på dette selv? Selvfølgelig er dette hovedgrunnen til at det ikke var flere på kamp. 13 900 var omtrent som forventet etter min mening.

Jeg merker det jo selv også, det var nesten litt merkelig med TL i dag. Rett og slett fordi man ikke er i modus for det. VM, sommerferie og lørdagskamp er kanskje den dårligste mixen man kan få mtp tilskuertall. TL er jo ikke på radaren til folk.

Hehe siden jeg de siste månedene har vært med i utallige krangler med Kristobal om blant annet dette punktet, så tenkte jeg at sarkasmen som (ihvertfall skulle) peke tydelig mot Kristobal ikke trengte smileys eller ... Very Happy

Men siden det er umulig å lese sarkasme skal jeg merke innleggen bedre i fremtiden Wink
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 03.07.2010 20:50    Post subject: Reply with quote

Neida, når jeg leser innlegget en gang til så ser jeg at sarkasmen er tydelig. Bare jeg som hadde en dårlig antenne.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 03.07.2010 21:16    Post subject: Reply with quote

Fantastisk kommentar av tv2-kommentatoren i dag btw. Etter en heading fra Lago som går utenfor: "Begge midtstopperene til Rosenborg står uten mål så langt denne sesongen, begynner vel å bli på tide for 2 hodesterke spillere som alltid er med fremover på dødball."

Lago som ca. ikke har spilt i år, og Stadsgaard som i all hovedsak ligger bak i sikring?
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 03.07.2010 21:21    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/incomin...173422.ece

Faen så sinna Eggen var da Razz

- Torgeir Børven
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.07.2010 21:34    Post subject: Reply with quote

Det var bra for dagen kamp holdt ikke mål på annet sett enn at vi vant kampen. Prestasjonen og underholdningen for min del var ikke bedre enn det verste enn det en så under Hamrèn. Jeg synes også det blir feil å slakte Hamrèn for enkelte kjedelige kamper hele vårsesongen ,mens en gjør alt en kan for å bortforklare og unskylde når det skjer under Eggen. La oss håpe vi får bedringer i angrepspillet.

Kristobal det var langt ifra 10 ordentlige gode muligheter idagens kamp kanskje 5. En del tiløp som kunne blitt farlig og selvsagt lider Rosenborg av at dem i store deler av kampen spiller med det som er tilnærmet 10 mann fordi en velger å bruke Moldskred. Det må da være mye mer nyttig å gi denne spilletiden til Sellin som er like god ,men som enda kan bli god nok.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 03.07.2010 22:34    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Noen som har sett noe til larse65 i denne tråden? Razz

Det er bare Eggen som gjelder, Ingenting annet! Tommel'n ned Mad

Jeg forstår tildels kritikken fra Keenoir, og det er spesielt skuffende etter en sommerferie hvor man skulle terpe angrepsspillet.
Men jeg synes det er alt for tidlig. Akkurat som å hylle kampene mot Kongsvinger og Alta, "vi er tilbake i 99".
Men faen, Alle lag er defensive mot oss.

abjoern wrote:
Se bare på Skjelbred. Jeg tror ikke det er tilfeldig at han plutselig blomstrer opp nå. Det er mye mer bevegelse rundt han og han har en mye klarere rolle.

Jeg trodde høyrevingen var en klar rolle jeg.. Razz

Edit:
Fantastisk å se feiringen til reservemålvakten, Mellevold Bråthen! Tommel'n opp!

- Rune var forut for sin tid.

Last edited by Ballahl on 05.07.2010 01:34; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 03.07.2010 22:53    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
Surrealistisk å lese. Ikke bare er jeg uenig, jeg nærmest vet du tar feil når du sier at du individuelt syntes dette var den kjedeligste kampen på flere sesonger

Du kan ikke å lese altså? Gigantisk forskjell på en av de kjedeligste og den kjedeligste.

Dagens kamp var preget av dårlig bevegelse, svake 1 mot 1-ferdigheter og tunge kropper i følge meg. Rett og slett kjedelig.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 03.07.2010 23:02    Post subject: Reply with quote

Bra kamp i dag. Rosenborg skaper mange sjanser; at de ikke går inn er tilfeldigheter. Hvis vi starter uten mr. Målskrekk neste kamp går alt så meget bedre Cool
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 03.07.2010 23:05    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Halvorsen87 wrote:
Surrealistisk å lese. Ikke bare er jeg uenig, jeg nærmest vet du tar feil når du sier at du individuelt syntes dette var den kjedeligste kampen på flere sesonger

Du kan ikke å lese altså? Gigantisk forskjell på en av de kjedeligste og den kjedeligste.

Skrivefeil. Uansett latterlig ting å henge seg oppi og et forsøk på avsporing fra din side. Nå vet jeg ikke hvor mange kamper du teller med her, men dette var langt i fra for eksempel topp 4 kjedelige kamper de siste sesongene.
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 03.07.2010 23:10    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Det var bra for dagen kamp holdt ikke mål på annet sett enn at vi vant kampen. Prestasjonen og underholdningen for min del var ikke bedre enn det verste enn det en så under Hamrèn.

Kristobal det var langt ifra 10 ordentlige gode muligheter idagens kamp kanskje 5.

Wow. Du er virkelig lars65, bare på den "andre siden".

Du sier selv at det var "kanskje 5" ordentlig gode muligheter i dagens kamp. Hamren "på sitt værste" hadde da ofte færre enn det mann! Det "glemmer" du tilfeldigvis!

Jeg er ikke en av "Hamren-haterne", ei heller "Eggen-elskerne". Jeg prøver å se objektivt på ting, gi kritikk når det er på plass og ros når det er på plass. Objektiv. Og selvfølgelig er de fleste andre her inne også slik. Men det du driver med nå Keenoir er å prøve å dempe Eggen-rosen til absolutt minimum mens du leter febrilsk etter kritikk mot ham. Og motsatt med Hamren. Det er kvalmt å lese.
abjoern
Veteran

PostPosted: 03.07.2010 23:11    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:

abjoern wrote:
Se bare på Skjelbred. Jeg tror ikke det er tilfeldig at han plutselig blomstrer opp nå. Det er mye mer bevegelse rundt han og han har en mye klarere rolle.

Jeg trodde høyrevingen var en klar rolle jeg.. Razz

Med forbehold om ironi(?), Hva var rolleinstruksen til Skjelbred på høyrekanten?
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 03.07.2010 23:16    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Halvorsen87 wrote:

Dagens kamp var preget av dårlig bevegelse, svake 1 mot 1-ferdigheter og tunge kropper i følge meg. Rett og slett kjedelig.

Knerten, du har sett for mange vm-kamper som gjerne er litt mer spennende den gjennomsnittelige tippe-leauge kamp Wink
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.07.2010 23:23    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
Keenoir wrote:
Det var bra for dagen kamp holdt ikke mål på annet sett enn at vi vant kampen. Prestasjonen og underholdningen for min del var ikke bedre enn det verste enn det en så under Hamrèn.

Kristobal det var langt ifra 10 ordentlige gode muligheter idagens kamp kanskje 5.

Wow. Du er virkelig lars65, bare på den "andre siden".

Du sier selv at det var "kanskje 5" ordentlig gode muligheter i dagens kamp. Hamren "på sitt værste" hadde da ofte færre enn det mann! Det "glemmer" du tilfeldigvis!

Jeg er ikke en av "Hamren-haterne", ei heller "Eggen-elskerne". Jeg prøver å se objektivt på ting, gi kritikk når det er på plass og ros når det er på plass. Objektiv. Og selvfølgelig er de fleste andre her inne også slik. Men det du driver med nå Keenoir er å prøve å dempe Eggen-rosen til absolutt minimum mens du leter febrilsk etter kritikk mot ham. Og motsatt med Hamren. Det er kvalmt å lese.

Hvilke ordentlig store muligheter var det? Henriksen hadde et par og så var det noen til. Stort sett var det avsluttninger på dårlige muligheter og jeg ble veldig positivt overasket da Strand klarte å gi oss seieren da det var lite i spillet vårt som tydet på at vi skulle klare det. Har store krav iforhold til Eggen.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 03.07.2010 23:25    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:

Hvilke ordentlig store muligheter var det?

Hahahahaha, nei det får du selv svare på, det var dine ord Smile

Keenoir wrote:

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Page 5 of 6

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb