English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Anthony Annan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 168, 169, 170  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.06.2010 00:26    Post subject: Reply with quote

Alonso, Pirlo, Carrick spiller også DM ,men det blir alikevel feil å sammenligne dem med Mascherano, Annan, Makelele, etc. Det er en helt annen rolle når vi først er inne på det så er vel Cambiasso en slags mellomting da Motta er den mest defensive og oppbryteren hos Inter.

Hvem faen bryr seg om hva ligaen heter du må være manc for å tro at fotballen startet i 1992 bare fordi en fikk nytt navn og oppstarten av dem som er i ferd med å ødlegge den engelske fotballen fullstendig. PL må bare nyte det siste årene som en av europas beste ligaer for med nye regler og vanskeligere økonomiske tider er det bare en vei og det er ned.

Det som kommer til å reise seg opp som stormakter i europa er Tyskland og Frankrike og det fordi dem faktisk har systemer som virker og som kommer til å gi langvarige resultater. Spania har sine egne problemer og den Italienske bobblen har sprukket for lengst.
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran

PostPosted: 29.06.2010 00:34    Post subject: Reply with quote

Er Annan slekt med alle disse? Skriv litt om Coffey Annan nå...
Sylta
Veteran

PostPosted: 29.06.2010 00:36    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Alonso, Pirlo, Carrick spiller også DM ,men det blir alikevel feil å sammenligne dem med Mascherano, Annan, Makelele, etc. Det er en helt annen rolle når vi først er inne på det så er vel Cambiasso en slags mellomting da Motta er den mest defensive og oppbryteren hos Inter.

Ja, la oss bare ekskludere alle spillere som ligger dypt i banen, men som i tillegg er kreative. De har jo tross alt offensive egenskaper, derfor kan de ikke kalles for defensive midtbanespillere.

Selvfølgelig er dette tøys. Jeg vil ikke kalle Pirlo for en ekte dm, da det alltid ligger en mer defensivt i banen. Carrick og Alonso er dog defensive midtbanespillere.

Thiago Motta ligger forresten ofte høyere i banen enn Cambiasso.

Quote:

Hvem faen bryr seg om hva ligaen heter du må være manc for å tro at fotballen startet i 1992 bare fordi en fikk nytt navn og oppstarten av dem som er i ferd med å ødlegge den engelske fotballen fullstendig. PL må bare nyte det siste årene som en av europas beste ligaer for med nye regler og vanskeligere økonomiske tider er det bare en vei og det er ned.

Poenget er at Liverpool rett og slett ikke har dominert i Europa de siste årene. Ettersom det er et velkjent faktum at Liverpool ikke har vunnet Premier League under dette navnet. Man kan også spørre seg hvorfor du bringer inn statistikk fra tiden før Mascherano ankom klubben.

Quote:

Det som kommer til å reise seg opp som stormakter i europa er Tyskland og Frankrike og det fordi dem faktisk har systemer som virker og som kommer til å gi langvarige resultater. Spania har sine egne problemer og den Italienske bobblen har sprukket for lengst.

Umulig å si, men uansett er dette irrelevant. Italienere og spanjoler har i lengre tid vist at de kan utvikle lokale spillere, noe som ikke kan sies om storklubbene i England.

Last edited by Sylta on 29.06.2010 00:37; edited 1 time in total
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.06.2010 00:37    Post subject: Reply with quote

Godt poeng toreinar på tide å komme tilbake til tema igjen nå. Hva tror dere om Ghana sine muligheter mot Uruguay? Jeg tror dem har meget gode muligheter ,men dem må vokne opp i midtforsvaret da Suarez, Cavani og minst Forland er noe helt annet enn de dem møtte hos USA. En stor utfordring og ypperlig anledning for Annan å vise seg frem.
Back to top
Sylta
Veteran

PostPosted: 29.06.2010 00:39    Post subject: Reply with quote

Uruguay er nok store favoritter. Ghana mangler det lille ekstra, noe Uruguay har i Suárez og Forlán.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.06.2010 00:44    Post subject: Reply with quote

Sylta wrote:
Keenoir wrote:

Ja, la oss bare ekskludere alle spillere som ligger dypt i banen, men som i tillegg er kreative. De har jo tross alt offensive egenskaper, derfor kan de ikke kalles for defensive midtbanespillere.

Selvfølgelig er dette tøys. Jeg vil ikke kalle Pirlo for en ekte dm, da det alltid ligger en mer defensivt i banen. Carrick og Alonso er dog defensive midtbanespillere.

Thiago Motta ligger forresten ofte høyere i banen enn Cambiasso.

Quote:

Poenget er at Liverpool rett og slett ikke har dominert i Europa de siste årene. Ettersom det er et velkjent faktum at Liverpool ikke har vunnet Premier League under dette navnet. Man kan også spørre seg hvorfor du bringer inn statistikk fra tiden før Mascherano ankom klubben.

Quote:

Umulig å si, men uansett er dette irrelevant. Italienere og spanjoler har i lengre tid vist at de kan utvikle lokale spillere, noe som ikke kan sies om storklubbene i England.

Angående det siste har det egentlig ikke vært et problem før det siste 10 - 15 årene og inntoget av "merkenavnet" PL, utlendinger og enorme lønninger. Giggs, Keane, Cole, Gerrard, Scholes, Beckham, Owen, Fowler, Terry, Lampard, etc... er bare noen av dem som kom frem. Det som slår igjennom idag koster veldig ofte 50 - 200 millioner.

Tyskland så hvor det bar hen og endre sitt system og er idag den ligaen med mange av det mest spennende talentene som er tyske, den ligaen som tjener mest penger, CL finalist, et strålende og ungt landslag, glimmrende stadioner med billetpriser som gjør det mulig for vanlige folk å gå på kamp. Engelsk FA og PL bør skjemmes ideres kortsiktige jakt på sportslige resultater og profitt. Derfor er dem iferd med å legge engelsk fotball i ruin. Det er ikke utenkelig at mektige instusjoner som Manchester United og Liverpool kan være bakerot innen 5 - 10 år. Hva skjer med Chelsea og City den dagen "sugardaddyene" går lei?
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 29.06.2010 01:00    Post subject: Reply with quote

Pengegalskapen og hysteriet omkring engelsk fotball har ført til at jeg forlengst har slutte å bry meg om Premier League. Jeg har heller aldri skjønt at relativt vettige nordmenn kan bli glødende tilhengere av et tilfeldig lag fra Liverpool eller Manchester.
Katalysator
Veteran

PostPosted: 29.06.2010 01:29    Post subject: Reply with quote

Annan?
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 29.06.2010 01:38    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
Pengegalskapen og hysteriet omkring engelsk fotball har ført til at jeg forlengst har slutte å bry meg om Premier League. Jeg har heller aldri skjønt at relativt vettige nordmenn kan bli glødende tilhengere av et tilfeldig lag fra Liverpool eller Manchester.

Helt enig. Direkte flaut å ha så mange fans her i Norge som heier på disse englandsklubbene.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 29.06.2010 08:32    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Godt poeng toreinar på tide å komme tilbake til tema igjen nå.

Keenoir (sju minutter senere) wrote:
blablabla...Liverpool...blabla...PL...
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 29.06.2010 10:23    Post subject: Reply with quote

Jeg vet ,men jeg måtte bare svare på Sylte sitt svar. Moderator må gjerne flytte innleggene til mer egnet sted.
Back to top
Milanista
Junior

PostPosted: 29.06.2010 10:33    Post subject: Reply with quote

http://www.goal.com/en/ne...ce-boateng

Troverdige Gazzetta dello Sport melder at Genoa er interessert i Anthony Annan.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 29.06.2010 11:13    Post subject: Reply with quote

Meget interessant. Genoa er en HERLIG klubb.

Naa begynner det gutter!!!!!
Back to top
bennyboy
Senior

PostPosted: 29.06.2010 11:24    Post subject: Reply with quote

Goal.com virker ikke veldig oppdatert når dette er troppen til RBK på deres sider, eller så har Eggen virkelig fått noe helsprøe ideer.

Squad
1 Alexander Lund Hansen Goalkeeper
5 Christer Basma Goalkeeper
12 Rune Almenning Jarstein Goalkeeper
14 Steffen Iversen Goalkeeper
28 Ole Lilleas Naess Goalkeeper

3 Mikael Dorsin Defender
13 Kris Stadsgaard Defender
18 Alejandro Lago Defender
22 Andreas Nordvik Defender

16 Albert Berbatovci Midfielder
19 Juska Savolainen Midfielder
27 Marek Sapara Midfielder
9 John Pelu Midfielder
15 Per Ciljan Skjelbred Midfielder
4 Anthony Annan Midfielder
6 Roar Strand Midfielder

17 Oyvind Storflor Striker
20 Abdou Razack Traoré Striker
21 Jo Sondre Aas Striker
23 Michael Kleppe Jamtfall Striker
25 Kjell Rune Sellin Striker

- Erik Hamrén Manager/Coach
kristobal
Legende

PostPosted: 29.06.2010 11:28    Post subject: Reply with quote

RBK (3-5-2): Steffen Iversen - Dorsin, Stadsgaard, Lago, Nordvik - Pelu, Skjelbred, Annan, Strand, Savolainen - Storflor, Aas
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bennyboy
Senior

PostPosted: 29.06.2010 12:14    Post subject: Reply with quote

Det er vel meningen at Ivers skal være med opp på cornere for å få mange nok folk i boksen Razz
Macha
Veteran

PostPosted: 29.06.2010 13:35    Post subject: Reply with quote

Jeg vil nødig miste Annan, men at vi har en 18-årig spiller som er målfarlig, og rett og slett en god erstatter er ikke dumt. Såklart er ikke Henriksen en Annan, men jeg må si at scenarioet om vi mister Annan ikke er fullt så dystert som jeg trodde det ville være i fjor.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.06.2010 13:46    Post subject: Reply with quote

Rent bortsett fra at Henriksen ikke innehar i nærheten av de samme kvalitetene defensivt som Annan.

Å se på Henriksen som en god erstatter for Annan blir i mine øyne som å selge Lustig og mene vi har en god erstatter i Wangberg.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 29.06.2010 13:50    Post subject: Reply with quote

Du misforstår meg. Selvfølgelig blir vi utrolig redusert med salg av Annan, en spiller med egenskaper som Henriksen ikke er i nærheten av enda. Men jeg ser det som meget positivt at vi har en ung, norsk spiller i den posisjonen med visse offensive fibre, som vi ikke har sett hos Annan. En ung, norsk spiller som jeg heller ville foretrekke fremfor nesten alle andre i TL i hans posisjon.

Jeg er fullt klar over at Henriksen ikke har de samme ferdighetene, men det er situasjonen som jeg mener ikke trenger å være så svart.

Last edited by Macha on 29.06.2010 14:25; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.06.2010 13:55    Post subject: Reply with quote

Ja det er uten tvil meget positivt at Henriksen imponerer så kraftig. Det er ikke mange talenter i TL jeg ville valgt over han. Jeg har abre en stor frykt for Eggens offensive system når Annan drar fra oss. Det kan plutselig vise oss at forsvaret vårt ikke er så imponerende som vi ener det er. Stadsgaard blir ihvertfall i mine øyne lagets viktigste spiller med farta si for å stoppe brudd.
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 29.06.2010 15:39    Post subject: Reply with quote

" fair enough but if mascherano leaves annan doesn't have to be a bad idea"Tor Kristian Karlsen om Annan som erstatter for Mascherano. Sier også at RBK burde gå for Borges som erstatter for Annan.. antyder overgangsum for Borges til 10mill NOK. +-
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ace
Veteran

PostPosted: 29.06.2010 16:02    Post subject: Reply with quote

Borges er intet dumt valg, meget god og anvendelig i flere posisjoner. Men er litt i tvil i om hvor han står etter en og en halv sesong i FFK. Man blir ikke bedre av å spille der. Men for all del en interessant erstatter om et salg av Annan blir realisert.
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 29.06.2010 16:05    Post subject: Reply with quote

Jeg holder fortsatt en knapp på Sohna som Annan-erstatter blandt de jeg har oversikt over og som er realistiske.
hendrix
Veteran

PostPosted: 29.06.2010 18:12    Post subject: Reply with quote

Fin artikkel om diamanten vår: Midfielder Annan is Ghana's key.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.06.2010 19:11    Post subject: Reply with quote

Mer fra Spors Illustrated:

Ghana's real strength, though, is probably the midfield, or at least the defensive aspect of the midfield. Anthony Annan sits very deep, operating almost as an auxiliary center back, and he will pick up a deep-lying forward should Bob Bradley opt not to start with two center forwards. Annan is an odd player, forever being linked with major European clubs, but seemingly doomed -- perhaps by his relative lack of height -- to play forever in Norway (although he is still only 23). He is, though, a disciplined and aggressive figure and, as Australia discovered, he has a pragmatic, cynical streak.

Read more: Ghana a hard team to open up
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 168, 169, 170  Next
Page 78 of 170

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb