|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
toreinar Veteran
|
Posted: 28.06.2010 13:56 Post subject: |
|
|
Gjennom et langt fotballiv har jeg observert at laget blir bedre av å spille mot internasjonal motstand. Får et annet tempo i alt de foretar seg.
Jeg så hele kampen og med mine begrensede polsk-kunnskaper kan jeg desverre ikke konkludere med hvor svekket motstanderen var etter pause. La i hvertfall ikke merke til spillere som var dårligere mht. tempo og teknikk enn de vi møter i TL. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 28.06.2010 14:51 Post subject: |
|
|
| oxbailla wrote: | Vi har jo ikke vært bortskjemte med å se laget spille to gode omganger i samme kamp de siste årene, så det er en trend jeg håper Nils Arne kan snu i høstsesongen.
Vanskelig å si hvor god/dårlig prestasjonen mot Lech Poznan var, men at det var en god gjennomkjøring kan det vel neppe være tvil om. Selv er jeg glad for at det ser ut til at klubben igjen jobber seriøst med å skaffe god og relevant motstand foran viktige e-cupkamper, og ikke gjør som tidligere - hanker inn Ranheim og andre middelmådigheter, som f.eks. før den avgjørende bortekampen mot Schalke 04 forrige gang vi spilte Champions League.
http://fotball.aftenposte...e95982.ece
Det kan tilføyes at Lech Poznan har gjort det skarpere enn oss de to siste europacupsesongene, så det er ikke noe dårlig lag:
http://www.xs4all.nl/~kas...k2010.html
At Rosenborg "skal" spille ut de polske mesterne på bortebane er også et litt strengt krav, Senador, særlig på bakgrunn av det vi har prestert i Europa siden bortekampen mot Valencia senhøsten 2007.
Men det vi sikkert kan være enige om er at den beste måten å komme opp på det nivået RBK har vært på tidligere, er gjennom å spille mot lag på et bra internasjonalt nivå, noe jeg antar Lech Poznan er. |
Strengt krav? Et lag utenfor sesong fra Polen bør slås. Lech har ikke akkurat filleristet Europa de siste årene. De er et lag man skal slå hvis man har noe i CL å gjøre og man må kunne klare å slå gode lag. Ikke bare lag fra Færøyene og Nord-Irland. Da kommer man ikke langt.
Forhåpentligvis bar spillerne preg av at det var en treningskamp.
Enig i det siste du skriver, og derfor mener jeg faktisk at man burde kanskje funnet et enda bedre lag enn Lech. Siste kvalikkrunder kommer vi sikkert til å møte vassere motstand enn den polske seriemester. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 28.06.2010 15:47 Post subject: |
|
|
Snakker du om det RBK som slo Milan og Real Madrid i forhistorisk fotballtid nå, eller om det laget som tapte for Kristiansund i 2008 og Quarabagh i 2009, Senador?
Klart det er ønskelig at RBK vinner alle kamper, også treningskampene, men selv gamle, store årganger av RBK har vel ikke den helt store statistikken på bortebane i Øst-Europa.
Enig med deg i at man må klare å slå gode lag dersom man skal ha noe i CL å gjøre, men det er jo både hjemme- og bortekamp i kvaliken, da.
Og om ikke Lech har filleristet Europa, har de i hvert fall gjort det bedre enn oss de siste par sesongene.
I 2008/2009-sesongen slo de ut bl.a. Austria Wien og Feyenoord, spilte uavgjort mot Deportivo La Coruna og Nancy, og avanserte fra sin gruppe i Uefa-cupen, der de ble slått ut 3-4 sammenlagt mot Udinese i neste omgang.
I fjor knuste de Fredrikstad i 3. runde kvalik til Europa League, mens de røk på straffesparkkonkurranse i fjerde runde mot Brugge.
RBK kom jo ikke så langt, som vi husker.
Så formmessig står ikke Lech Poznan noe tilbake for oss.
Se for øvrig http://en.wikipedia.org/w...oznań
Ellers er jeg helt enig med toreinar over her - jevnlig internasjonal matching er avgjørende for å opp tempoet i pasnings- og overgangsspillet. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |