View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.06.2010 16:38 Post subject: |
|
|
Lurer på om vi har forhørt oss om Vegard Landaas. Han får ingen ny kontrakt med Monaco, på tross av at han har vært fast på reservelaget deres i et par år nå. Dro til klubben da han var 17 år, og er 20 i dag. Trener med LSK denne uka. Vi bør i det minste sjekke muligheten for et prøvespill. Tror det er mye fotball i denne gutten. Var helt på nivå med Marcus Pedersen og Jo Inge Berget da de sammen var nøkkelspillere på G19-landslaget for ikke altofr lenge siden. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 23.06.2010 16:42 Post subject: |
|
|
Ser ikke en eneste grunn til at vi ikke bør slå til her. Dessverre frykter jeg at Hoftun ikke "ser" noe som helst i det hele tatt, da denne spilleren for øyeblikket ikke spiller i det norske divisjonssystemet.. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 23.06.2010 20:34 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | Hypotetisk utsagn.
Eggen elsket jo disse gamlegutta sine og skiftet de ikke ut selv om de var delvis "over the top". Han hadde også stor tro på både Boateng uten å gi ham særlig med sjanser, og så spørs det hva som skjer med Traore som han skrøt av for noen uker siden..... |
Utgangspunktet er samme nå, det er CL som gjelder for Eggen. Derfor tviler jeg dessverre på at han tør å gi Traoré sjansen..
Selv om han egentlig mener at han er mer enn god nok..
Traoré er jo også bosman snart.  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.06.2010 22:36 Post subject: |
|
|
Når en ser på en spiller som Mensah spiller i Sør-Afrika er det helt åpenbart at spillere av en helt annen kvalitet er tilgjengelig for Rosenborg på dette markedet enn det en finner i Europa og spesielt norden. Kunne trengt et par nye afrikanere inn.
Traore er det en skam at ikke har fått tilbudt ny kontrakt enda. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.06.2010 23:39 Post subject: |
|
|
Mensah havner nok i en vesentlig større klubb enn Rosenborg etter VM, men jeg ser poenget ditt. Han har rett og slett vært fantastisk det jeg har sett av ham hittil, og det tyder på at det finnes spillere av skyhøy kvalitet i Afrika som har unngått storklubbenes radar. Annan er forsåvidt også et godt eksempel på det. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 23.06.2010 23:46 Post subject: |
|
|
Hvis jeg ikke tar helt feil nå er Jonathan Mensah Udineses eiendom. |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 24.06.2010 00:10 Post subject: |
|
|
Og det er vel Sunderland-spiller John Mensah som har markert seg mest av dem?
EDTI: Tror/trodde det var lån jeg også, men Sunderland står som current club i profilen hans på fifa.com.
Last edited by Forumsjef on 24.06.2010 01:17; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.06.2010 00:14 Post subject: |
|
|
John Mensah spiller i Lyon, tror jeg. Var bare på utlån til Sunderland. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 24.06.2010 00:47 Post subject: |
|
|
John er den som har markert seg mest, ja, men antok at Keenoir og Zorac snakket om den yngre Jonathan. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 24.06.2010 02:21 Post subject: |
|
|
Vi trenger en høyreving, kanskje en stopper og eventuelt en høyre/venstreback backup, Ikke spisser.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 24.06.2010 02:30 Post subject: |
|
|
Siphiwe Tshabalala sin kontrakt med Kaizer Chiefs går ut om en uke (30.06.10). Ving/spiss som tjener rundt 1,7 mill i året. Det er vel godt under Fredrik Winsnes & Co.
Stig T sa vel her om dagen at afrikanere som hadde passert 20 år var så og si umulige å få solgt til Europa. En på 25 år må gjøre noe ekstraordinært før han blir aktuell for en av de store klubbene. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.06.2010 08:15 Post subject: |
|
|
Noen som kontakter Hoftun? Han hadde passet ypperlig på en av kantene våre. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 24.06.2010 08:23 Post subject: |
|
|
Han er vel venstreving i all hovedska? Har sett ham i to-tre kamper og han virker som en spennende spiller.. hadde ikke vært dumt å hente han gratis. |
|
Back to top |
|
 |
Arne Frango Junior
|
Posted: 24.06.2010 08:31 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | John Mensah spiller i Lyon, tror jeg. Var bare på utlån til Sunderland. |
Var på lån i Sunderland denne sesongen, men er fortsatt Lyons eiendom. Lyon har planer om å selge han, så vidt jeg vet. Gutten er skadeutsatt på nesten lik linje med Ledley King, ihvertfall var han det i Lyon _________________ Illuminati sitt rik å sikle,
Og vil kontroller din hjerne med en mikrobrikke |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.06.2010 18:01 Post subject: |
|
|
Det hadde jo vært knall. Det ville vært en klassesignering i rett alder. Men dessverre er Erik Hamrén blitt svensk landslagssjef, og vi står tilbake med en sportslig leder og en trener som neppe signerer spillere som ikke har norsk pass. |
|
Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 25.06.2010 19:02 Post subject: |
|
|
Rasmus Würtz og Jeppe Curth er vel også kjente navn fra tidligere diskusjoner her mener jeg å huske. 26 år begge to. Her er forøvrig hele troppen.
Høres jo ut som det kunne vært muligheter her, men er vel for mye for langt at noen på Brakka skulle ha fått med seg denne artikkelen... |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 25.06.2010 21:09 Post subject: |
|
|
Unge spillere som har CL-gruppespillerfaring, nei bare glem det. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 26.06.2010 10:05 Post subject: |
|
|
Hehe, hvorfor dra over skagerak, når man kan ta bussen til ranheim og plukke opp noen derfra? I verste fall ta nattoget til bodø? |
|
Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 26.06.2010 14:24 Post subject: |
|
|
Vel hvorfor skal vi dra til Ranheim, evt Bodø for å hente spillere som er en svekkelse for laget og ikke en forsterkning???
Nei la Nordberg være i Ranheim, i Bodø finnes det ikke spillere pr idag som er i nærheten av å være aktuelle for Rosenborg. Han Rønning som det er blitt nevnt her inne er vel 26-27 år gammel og er en middels Adecco liga spiller.
Ja takk til Rasmus Würht og Michael Jacobsen fra Aab. Og Aab må tydeligvis selge ut ifra en artikkel i dansk media for 17 mill i sommer. Kan komme over noe scoop der? |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 26.06.2010 15:37 Post subject: |
|
|
Erlendr wrote: | Hehe, hvorfor dra over skagerak, når man kan ta bussen til ranheim og plukke opp noen derfra? I verste fall ta nattoget til bodø? |
Lägger du in en ansökan om att bli ny speider i RBK? |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 27.06.2010 00:43 Post subject: |
|
|
VM-spiller Radosav Petrovic (21) har tiltrukket seg interesse fra "bakgårdsklubber" i hele Europa.
DM, 193 cm, tacklingssterk og naturlig god på hodet. Har EL og CL-kvalikerfaring, (pluss et CL-mål). Putter i tillegg noen mål i hjemlig liga. (Tror det var 7 på 30 kamper i fjor.)
I vinter var det oppslag om at Partizan Beograd måtte selge for å få råd til å lønne spillerne. Det ble nevnt € 3 mill og snarlig overgang til Sunderland eller Birmingham, men fortsatt er han i Partizan. (Bob-bob til den prisen.)
Hvis Annan går kan dette bli en god investering og erstatter, kanskje til en tredjedel av prisen, men 20 bakgårdsklubber er sikkert mer interesserte enn brakka.
Last edited by gisp! on 27.06.2010 01:00; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 27.06.2010 00:54 Post subject: |
|
|
Saparas landslagskollega Kornel Salata (25) har i følge Transfermarkt kontrakt til 30.06.2010 med Slovan Bratislava.
Midtstopperen kan tilføre oss høyde og styrke i forsvar pluss spille DM.
Agentene er Stars and friends. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 29.06.2010 21:08 Post subject: |
|
|
Macha wrote: | Jeg vil nødig miste Annan, men at vi har en 18-årig spiller som er målfarlig, og rett og slett en god erstatter er ikke dumt. Såklart er ikke Henriksen en Annan, men jeg må si at scenarioet om vi mister Annan ikke er fullt så dystert som jeg trodde det ville være i fjor. |
Hvis Annan drar så kan det ikke være noe tvil om at vi må kjøpe en erstatter, det er noe Hoftun også har sagt opptil flere ganger.
At ingen spillere vil bli solgt før vi kan kjøpe en erstatter, når overgangsvinduet åpner i August.
Jeg har tidligere nevnt et par mulige alternativer:
Ballahl wrote: | Annan erstattere?
Strømstad, Grindheim eller Henning Hauger. Mohammed Fellah ser jeg på som urealistisk, kanskje CG også men det lønner seg å spørre. |
Det er kanskje bare én i den lista som kan være realistisk og aktuell nå, men da må vi fort ut med 20 millioner kr..
Må også si spillekjøp 2010 og kvalitet er fulle og hele Erik Hoftuns ansvar, så lenge vi ikke får en trener ansatt på fast basis.
Spillere som kan være på vei ut fremover:
Mikael Lustig, Vadim Demidov, Kris Stadsgaard, Anthony Annan, Per Ciljan Skjelbred og Abdou Traoré (Jo Sondre Aas, Michael Jamtfall, Michael Karlsen og Roar Strand)..
Blir spennende å se hva som skjer fremover og erstatterne til disse. Betryggende at vi ikke har Stig Torbjørnsen..  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 29.06.2010 22:43 Post subject: |
|
|
Jeg vil ha en Honda.... *sikle* _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
|