| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
toki Veteran

|
Posted: 06.06.2010 20:29 Post subject: |
|
|
Artig hvordan Eggen "eier" reporterne når de kommer med litt dumme spørsmål. Bra gjort av laget i dag, og det er nok ikke tvil om at Eggen kan gjøre dette laget bedre offensivt.
Greit at folk piper på Riseth. Når Strand legger opp i år er det jo nesten ikke "klubbspillere" igjen i Norge. Hvis en ikke liker rivaliseringen mellom forskjellige klubber og supportere kan en velge seg en annen sport. Tror nok mange vil være enige med meg at fotballspillere ikke bare spiller for seg selv, selv om det i bunn og grunn er viktigst at de selv har det artig med fotball. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 06.06.2010 20:35 Post subject: |
|
|
| larse65 wrote: | Takk for en fantastisk kamp, NAE. For alle som måtte være i tvil: Du er magisk!!!!!  |
Såså, ikke ta av i retning verdensrommet ennå! Husk nå på hva slags motstand vi møtte også, da - et KIL-lag som har vært fullstendig hjelpeløse i så å si hver eneste bortekamp så langt i sesongen.
Alt for tidlig å konkludere noe verken for eller imot Eggen ennå.
Jeg minner for øvrig også om at Hamrens RBK også spillemessig kjørte over Hønefoss fullstendig på Lerkendal, selv om de ikke fikk like mye ut av kampen resultatmessig. Men, det kan altså tyde på at det var like mye kvaliteten på kveldens motstander som Eggens tiulbakekomst som er skyld i resultatet. Jeg venter på sterkere motstand, og på bortekamper under Eggen... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 06.06.2010 21:07; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 06.06.2010 20:36 Post subject: |
|
|
| Greit nok, jeg er bare uenig. Mener det er lavmål at det mest tungtveiende er hva man gjorde når klubben ikke ønsket å satse videre på han. Han bidro til mange gode resultater for RBK, valgte å følge familien og melke LSK for penger i 2 år. Illojal avgjørelse der og da, uten betydning den dagen han legger opp og rettmessig skal ha honnør for alt det positive han har bidratt med. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.06.2010 20:40 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Husk nå på hva slags motstand vi møtte også, da - et KIL-lag som har vært fullstendig hjelpeløse i så å si hver eneste bortekamp så langt i sesongen. |
KIL er vel det eneste laget i Tippeligaen som har tatt flere poeng på bortebane enn hjemmebane. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.06.2010 20:44 Post subject: |
|
|
Angående kampen så var det hallaluja-stemning etter et kvarter, men synes nivået sank for lavt til tider. Fortsatt masse, masse, masse å gå på. Presisjonen på en del av det som skjedde i andreomgang er under enhver kritikk.
Og noen bør seriøst sette seg ned med Moldskred å lære mannen offsidereglementet. Ikke bare går han tjue ganger i offside, men han sentrer jo også ved et tilfelle ballen til Dorsin som står 20 meter i offside. Et større bevis på at noen ikke forstår offside-prinsippet er ikke mulig å finne.
Skjelbred, Henriksen
Dorsin, Winsnes
Iversen, Lago |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 06.06.2010 20:51 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Bakklandia wrote: | | Husk nå på hva slags motstand vi møtte også, da - et KIL-lag som har vært fullstendig hjelpeløse i så å si hver eneste bortekamp så langt i sesongen. |
KIL er vel det eneste laget i Tippeligaen som har tatt flere poeng på bortebane enn hjemmebane. |
Sier du det du? Skal vi se her da:
Godset - KIL 2-0
Tromsø - KIL 1-0
Hønefoss - KIL 1-2
Stabæk - KIL 4-2
Haugesund - KIL 3-0
Sandefjord - KIL 0-1
Start - Kongsvinger 3-0
RBK - KIL 4-0
Riktignok er KIL det av de nyopprykkede lagene med flest borteseiere, jeg skal gi deg den, men veldig imponernde spill, resultater eller målforskjell er det jo uansett ikke (Spesielt ikke når vi registeret at lagets to borteseiere er mot opprykkskollega Hønefoss og laget som så langt har vært ligaens dårligste lag, Sandefjord)
Sammenlignet med poengfangset hjemme på Gjemslund:
KIL - Odd 1-2
KIL - AaFK 1-2
KIL - LSK 1-1
KIL - Viking 1-1
KIL - VIF 1-2
KIL - Molde 3-1
Så joda, KIL har tatt ett poeng mere borte enn hjemme (5-6), men har også spilt flere kamper på bortebane enn hjemme så langt i år. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 06.06.2010 20:56; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 06.06.2010 20:54 Post subject: |
|
|
Markus "Wesley" Henriksen beviser at han er puure class! Ligger langt nede paa banen i dag og er ikke Sneijder-type/klasse i det offensive, men han gjoer en straalende jobb.
Markus - min nye yndling! |
|
| Back to top |
|
 |
hhem Proff
|
Posted: 06.06.2010 20:54 Post subject: |
|
|
| Fin avskjed for Hamren, men smålig av Kjernen mot Vidar R. Heldigvis var resten av publikum voksen nok til å gi en velfortjent applaus |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 06.06.2010 21:03 Post subject: |
|
|
| Herlig kamp og endelig ser vi konstruktivt spill ifra Skjelbred. Skal jeg klage på noe er det at Eggen ikke gir flere unggutter mer spilletid når kampen er avgjort. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.06.2010 21:09 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Sier du det du? Skal vi se her da: |
Skulle du liksom arrestere meg nå, så endte du i iveren heller opp med å utdype og bekrefte påstanden min? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.06.2010 21:11 Post subject: |
|
|
Virker helt klart som om at Skjelbred kommer til å få en "ny vår" under Eggen. Veldig positivt inntrykk i dag. Synes også Winsnes blir involvert på en helt annen måte mer offensivt i banen enn tidligere. Det er nok fortjenesten av mer indreløperroller, og finfint å se. Spørs litt hva som skjer når Annan er tilbake. Hvem skal ut?
Også helt enig i at det virker meningsløst å kun bruke to innbyttere med totalt 22 minutters spill i en kamp som er avgjort tidlig. Noe som også var en av de største skepsisene mine til et mer langsiktig Eggen-prosjekt. Men jeg skal ikke dømme ham etter en kamp på verken det ene eller andre. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 06.06.2010 21:13 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Bakklandia wrote: | | Sier du det du? Skal vi se her da: | Skulle du liksom arrestere meg nå, så endte du i iveren heller opp med å utdype og bekrefte påstanden min? |
Nå må du lese hva jeg faktisk har skrevet da, din tulling. For det første:
KIL har spilt flere kamper borte enn hjemme i år, og har således samlet bortepoengene på flere kamper enn hjemmepoengene. Du kan jo sette deg ned å regne ut poengsnittet for hjemme og borte, hvis du vil (for å spare deg for bryet, svaret er 0,83 hjemme mot 0,75 borte.)
For det andre: Bortepoengene er tatt via seiere over de to eneste lagene som er på nivå med KIL i årets Tippeliga, to lag som de aller fleste lag
så langt har slått, uavhenig av om de har møtt dem hjemme eller borte.
Må ta hensyn til det også, veit du. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.06.2010 21:22 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Må ta hensyn til det også, veit du. |
Jeg tar ikke hensyn til noe som helst. Jeg kom med en helt enkel faktaopplysning, og en kuriositet i forhold deg som velger å understreke at KIL ikke får til noe på bortebane. Har ikke nevnt poengsnitt med ett eneste ord.
Men uansett flott at du tok deg tid til å dobbeltsjekke og bekrefte påstanden min. Var nemlig ikke hundre prosent sikker. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 06.06.2010 21:23 Post subject: |
|
|
| Jeg er veldig fornøyd med kampen selv om vi møtte et kjempe dårlig lag. Det var underholdende, kantspill og folk i boksen. Vi hadde et offensivt mønster jeg ikke kan huske å ha sett på lenge, lenge. Fortsetter det slik er jeg positiv. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 06.06.2010 21:29 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Bakklandia wrote: | | Må ta hensyn til det også, veit du. |
Jeg tar ikke hensyn til noe som helst. Jeg kom med en helt enkel faktaopplysning, og en kuriositet i forhold deg som velger å understreke at KIL ikke får til noe på bortebane. Har ikke nevnt poengsnitt med ett eneste ord.
Men uansett flott at du tok deg tid til å dobbeltsjekke og bekrefte påstanden min. Var nemlig ikke hundre prosent sikker. |
KIl har 18-5 (-13) i målforskjell på bortebane så langt, og serien er ikke engang halvspilt (de har nesten like mnage bortekamper igjen i sesongen som det de allerede har spilt.) Jeg veit ikke med deg, men jeg syns absolutt det kan kalles ganske håpløst, i hvert fall hvis vi legger til at de to borteseierene de har begge er to hårfine 1-målsseiere. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.06.2010 21:33 Post subject: |
|
|
| Kongsvinger er jo generelt et håpløst lag, og bunn3 i Tippeligaen. De har likevel tatt flere poeng på bortebane enn hjemme, og det er de alene om i Tippeligaen. Det er en morsom kuriositet i forbindelse med din kommentar om hvor dårlige de er på bortebane. Er det noe de kan være brukbart fornøyd med hittil i sesongen, så er det nettopp poengfangsten på bortebane. Hadde de hatt et tilsvarende forhold mellom borte- og hjemmepoeng som de fleste andre lagene, hadde de stått stødigere på tabellen enn de gjør nå. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 06.06.2010 21:34 Post subject: |
|
|
Det viktigste i dag, var at laget framsto på en helt annen måte enn under Hamren. Det var medløpspassninger- ikke på fot, spill i lengderetning- ikke støtte, bredde- ikke klump i midten. Ble litt Hamren-tendenser på slutten, men regner med at det vil bli luket bort. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 06.06.2010 21:39 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Kongsvinger er jo generelt et håpløst lag, og bunn3 i Tippeligaen. De har likevel tatt flere poeng på bortebane enn hjemme, og det er de alene om i Tippeligaen. Det er en morsom kuriositet i forbindelse med din kommentar om hvor dårlige de er på bortebane. Er det noe de kan være brukbart fornøyd med hittil i sesongen, så er det nettopp poengfangsten på bortebane. Hadde de hatt et tilsvarende forhold mellom borte- og hjemmepoeng som de fleste andre lagene, hadde de stått stødigere på tabellen enn de gjør nå. |
Om to runder vil de ha spilt like mange kamper hjemme som borte denne sesongen. Da kan vi jo se ann dette med hjemmepoeng vs. bortepoeng.
Vi har f.eks. etter dagens kamp faktisk spilt like mange kamper borte som hjemme, og uten at jeg har sjekket vil jeg anta at de aller fleste andre lag også har det (alle kan ikke ha det, siden KIL har ujevnt tall - minst ett lag må faktisk ha flere spilte hjemme- enn bortekamper.) Det er det du ikke tar hensyn til med KIL, at hjemme/bortefordelignen deres mest sannsynelig er unik i serien pr. d.d. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 06.06.2010 21:46; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.06.2010 21:40 Post subject: |
|
|
| Hamrén hadde nok satt innpå noen friske bein på slutten. |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 06.06.2010 21:41 Post subject: |
|
|
Tenk når vi møter lag som også har lyst til å angripe! Da får vi ennå mer plass å boltre oss i!  |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 06.06.2010 21:43 Post subject: |
|
|
Er ikke helt enig med "hyllesten" av Winsnes. Synes han hadde fryktelig mange balltap i dag. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
|
|
| kristobal wrote: | | Hamrén hadde nok satt innpå noen friske bein på slutten. |
Hamren hadde og sørget for kjedelig fotball! Men, Eggen kunne nok byttet inn en til. Men hans tanke er at han vil ha en fast 11. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
kkakk Rutinert

|
|
|
| Ikke noe å gå i taket over, vi møter et naivt KIL som har store avstander mellom forsvaret og midtbanen. Etter 3-0 gjør de endringer som hjelper stort å vi skaper ikke mer resten av omgangen |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 06.06.2010 21:45 Post subject: |
|
|
| kkakk wrote: | | Ikke noe å gå i taket over, vi møter et naivt KIL som har store avstander mellom forsvaret og midtbanen. Etter 3-0 gjør de endringer som hjelper stort å vi skaper ikke mer resten av omgangen |
Fordi at spillerene henfaller til Hamren-omstendeligheter! Det blir nok plukket bort, skal du se  _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 06.06.2010 21:46 Post subject: |
|
|
| Skjelbred wrote: | Tenk når vi møter lag som også har lyst til å angripe! Da får vi ennå mer plass å boltre oss i!  |
Nemmelig  _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
|