View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 04.06.2010 23:26 Post subject: |
|
|
Kina - Frankrike 1-0 (Jeg ler og godter meg)
Listen med spillere som enten mister VM eller står i fare for det blir dessverre lengre og lengre, men slik er det jo alltid:
Pirlo, Ballack, Ferdinand, Gamleronaldo, Totti osv hadde vært gøy å sett i VM, Benzema kommer heller ikke men han hadde det ikke vært gøy å se heller.
Drogba er også usikker. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 05.06.2010 02:11 Post subject: |
|
|
Jeg tror Drogbas skade kan gi Elfenbenskysten den ekstra motivasjonen og piffen som skal til for å slå Portugal i åpningskampen. Drogba er den store, store stjernen og et symbol ikke bare for Elfenbenskysten, men for hele kontinentet. Dersom de siste prognosene stemmer, som sier at han kan bli klar til den siste gruppespillkampen trenger ikke skaden å slå negativt ut for VM-sjansene til Elfenbenskysten.
Det er uansett trist at man mister Afrika-lagenes kanskje største attraksjon, men men.
Last edited by abjoern on 05.06.2010 02:11; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 05.06.2010 02:11 Post subject: |
|
|
Listen begynner å bli stygg lang ja..
Ronaldinho, Javier Zanetti, Esteban Cambiasso, Ruud van Nistelrooy, Marcos Senna og Alexandre Pato..
Vi får forhåpentligvis bekjentskap med nye yndlinger da.  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 05.06.2010 02:20 Post subject: |
|
|
Da kommer min versjon av "lista fra starten av tråden". Har skrevet på denne litt nå og da, og føler at tiden er inne for å diskutere VM ettersom det nå er under en uke igjen(!).
Favorittlag:
Nederland - Først og fremst fordi de spiller fotball etter mitt hjerte og de har en egen evne til å skape underholdende og dramatiske kamper, om det så er i form av Hawaii-fotball, slåsskamper, kortbonanzaer eller mentale breakdowns.
Tyskland - Ble en favoritt i 2006. For ung til å ta innover meg det negativt ladde begrepet "maskinfotball" som man ofte knytter til Tyskland. Synes de spiller en offensiv fotball med mye vilje og også mye kvalitet. Cacau er et nyfødt stjerneskudd; Marin er et balltalent av det sjeldne og man har også en spennende spiller i Özil i tillegg til travere som Lahm og Schweinsteiger. Löw har tatt opp tradisjonen fra Klinsmann og kjører stil på sidelinja. Bærer dog preg av høyt tobakkinntak. Gi denne mannen et nikotinplaster!
Elfenbenskysten, Ghana, Sør-Afrika, Kamerun..vi sier hele Afrika! - Svak for kontinentet og entusiasmen. Naturligvis morsomt hvis Sør-Afrika gjør det bra. Elfenbenskysten har mange herlige spillertyper og Kamerun og Nigeria har solide spillertropper. Det ville være merkelig dersom tradisjonen med at mesterskapskontinentets lag alltid når langt brytes nå. Stort minus for denne Vuvuzelaen, som er intet mindre enn en pest og en plage. Håper selvfølgelig at Annan viser seg frem; en mann jeg unner alt mulig godt videre i karrieren.
Brasil - Dunga ligger ikke an til å bli favorittreneren min, men han ser ut til å være flink til å finne den rette kjemien og balansen i laget. Det blir nok mindre finspill enn vi er vant med fra Brasil, men det betyr selvsagt ikke at vi ikke får lekre angrep, herlige detaljer og vakre mål. Håper at Kaka kan reise seg og at vi får se Alves og Maicon på banen samtidig.
Lag jeg sympatiserer med/ønsker skal nå langt:
Argentina - Fantastisk angrepsrekke. Messi, Milito, Higuain, Tevez, Aguero, Di Maria og Martin Palermo. Har sjelden hatt sterke følelser for Argentina, men har nytt innsatsen i flere legendariske kamper mot England. Argentina spiller alltid med historiens sus i bakgrunnen. Denne gangen er historien også representert på sidelinja, for det er ingen tvil om at Maradona har fått denne jobben basert på gamle meritter. Det er et takknemlighets- og æresoppdrag. Jeg liker tankegangen, men det finnes grenser for hva et land med Argentinas tradisjoner kan bære av dumskap, barnslighet og pubertale pressekonferanser. Min sympati - og mitt håp om at Argentina når langt - er i stor grad basert på et ønske om å begrense pinligheten ved Maradonas trenergjerning til et minimum.
Chile - Flott land, flott lag, flott fotball og en klassisk halvgæren eremitt av en trener i den legendariske Marcelo Bielsa
Nord-Korea - Jeg har sansen for det ikke-vestlige. Til tross for at de lever under et totalistisk, brutalt og umenneskelig styre ser jeg en gjeng med tapre og stolte idrettsfolk som med ydmykhet og oppofrenhet tar fatt på den umulige oppgaven. Jeg unner Nord-koreanerne alt mulig godt, men frykter også at sukess i VM utnyttes til det fulle av propagandaapparatet. Likevel tror jeg at det er denne formen for interaksjon med resten av verden som på sikt kan bidra til å åpne opp landet.
Sør-Korea - Asias eneste reelle håp kan man vel si. Spiller en herlig form for fotball etter mitt syn med både tempo og klikk-klakk. Noe usympatisk opptreden i 2002, men det er vel ikke mer enn hva man kan forvente av en stolt, motivert nasjon som spiller VM på hjemmebane.
Mexico - Nokså likegyldig til landet i seg selv, men er svak for denne årgangen. Kan nå langt!
USA - Ikke spesielt glad i verken amerikansk kultur eller verdenssyn, men jeg er glad i underdogs, derfor gleder jeg meg alltid over amerikanske fremganger i fotball. Laget fremstår under Bradley som et sympatisk lag med masse entusiasme og glød og som på norsk vis spiller "hurtig fotball i lengderetning" når anledningen byr seg. Likevel er min sympati for US Soccer først og fremst basert på at laget er underdogs også i sitt eget land.
Portugal - Liker fargen på draktene. Mange gode minner fra Deco, Figo, Rui Costa OSV. Usympatisk?
Lag jeg er likegyldig til
Alle land jeg ikke nevner, naturligvis (Det blir vel Slovakia, Slovenia, Serbia, Sveits, Hellas, Japan, Honduras, Paraguay, Uruguay, Australia og New Zealand)
Lag jeg misliker/ikke ønsker skal vinne
England - Man snakker mye om amerikansk ignoranse, men i fotballsammenheng er det ingen som slår britene hva uvitenhet og navlebeskuelse angår. Orker ikke tanken på seier til England og hva det vil medføre, selv om jeg ikke har noe i mot at de går videre til kvarten eller semien. Ellers så har de rosa hud og fregner, og bråker litt for mye utenfor banen.
Spania - Nå overrasker jeg meg selv og banner naturligvis litt i kirken. Denne går ikke under "misliker", men under "ikke ønsker skal vinne". Spania har selvfølgelig mange herlige spillertyper i Xavi, Iniesta, Fabregas, Villa, Navas, Torres og så videre, men etter min mening blir Spania-kampene ofte noe kjedelig og preget av mye balltrilling. Jeg ser for meg at hvis Spania vinner, kommer de til å gjøre det på overlegent vis, omtrent som Barcelona i fjor, og det liker jeg ikke. Det dreper konkurransen og entusiasmen og ebber ut i en slags beundringsverdig summing. "Jaja, det var dette VM-et. Spania var overlegne, ikke noe mer å si.."
Frankrike - Raymond Domenech har klart kunststykket å gjøre Frankrike til et fargeløst landslag. Omtrent ingen sympatisører utenfor de fransktalendes rekker, og knapt noen innenfra heller. Bonjour!
Italia - Kjedelig, gammelt, tregt og surt.
Lag som ikke kan vinne. Krise!
Danmark. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 05.06.2010 13:03 Post subject: |
|
|
VM i kortversion:
Favoritlag: England
Vissa sympatier: Danmark, Italien och Holland
Intresserad på grund av svenska tränare och roligt om det går bra: Nigeria och Elfenbenskusten |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.06.2010 14:40 Post subject: |
|
|
Ferdinand, Droga og Mikel også ute av VM nå.
Mannefall blandt stjernene, altså, og for Ferdinand er det jo ekstra kjipt at han nok en gang går glipp av vM grunnet skade. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Rod Proff

|
Posted: 05.06.2010 14:41 Post subject: |
|
|
Leste at TV2 har gitt Viasat rettigheter til også å vise kampene fra VM. Hvor mange, hvis noen, kan jeg forvente at kommer på "vanlige" ikke-betalingskanaler, som Viasat 4. Noen som kan linke til et oppsett over alle kampene med når og hvilke kanaler de vises på? |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.06.2010 14:49 Post subject: |
|
|
Viasat kjøpte rettighetene fra NRK. Kun 16 kamper som ikke sendes på TV 2 eller Viasat 4.
Oversikten finner du her. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.06.2010 14:49 Post subject: |
|
|
Dagbladet hadde vel et oppsett hvis jeg ikke husker helt feil, ligger vel lenger bak i denne tråden. Det er ikke tv2 som har gitt viasat rettighetene ,men NRK som har solgt dem for å få rå til MGP. Uansett har vel TV2 og Viasat 4 etter nyttår temmelig lik distrubisjon og finnes vel i det aller fleste grunnpakkene til det forskjellige leverandørene. Det kan umulig være mange som kun abonerer på TV2 med nesten samme pris alene som hele grunnpakken for Rikstv. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.06.2010 14:52 Post subject: |
|
|
Dersom du har kabel-tv så må du ha digital dekoder for å få inn Viasat 4. Er mange som fremdeles ikke har det, deriblant undertegnede. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.06.2010 16:10 Post subject: |
|
|
Om du ikke trenger HD-dekoder, får du vel (låne) standard-dekoderen helt gratis mot kortavgift på 299 kr i året. Absolutt verdt pengene med tanke på CL til høsten...
Ellers:
Ghana will enter the World Cup without their talisman. Midfielder Michael Essien has been out for five months with a knee injury and leaves a gaping hole in the centre of the park for the Black Stars. But it's a hole that Rosenborg's Anthony Annan filled admirably at the Africa Cup of Nations and there's no reason to assume he won't do the same in South Africa.
Read more: National stars dropping like flies |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.06.2010 16:54 Post subject: |
|
|
Mulig du kunne det tidligere, men jeg får hvertfall bare opp valgene
HD Dekoder til 2000 og HD-PVR til 3000. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.06.2010 17:03 Post subject: |
|
|
Ring og spør! |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 05.06.2010 17:08 Post subject: |
|
|
Sendte henvendelse nå. For CL til høsten skal jeg ha.
Alle RBKs kamper blir vel sendt på Viasat 4 og ikke enkelte på Viasat Fotball? Var det ikke det du fant ut? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.06.2010 17:11 Post subject: |
|
|
Ja. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 05.06.2010 18:52 Post subject: |
|
|
Ellers viser vel svensk TV (TV4?) alle kampene. Det er i hvert fall jeg veldig fornøyd med. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 05.06.2010 20:27 Post subject: |
|
|
1.) ØNSKEDE VM-VINNERE (FAVORITTLAG):
Ghana: fordi Annan spiller der.
Uruguay: må ha et lag fra Sør-Amerika å heie på.
Italia: liker det italienske, men ikke alt, slik som i forrige finale.
2.) KAN GODT VINNE, INGENTING IMOT DEM:
New Zealand: liker de bedre enn Australia. Merinoull er et veldig fint stoff i klesplagg (første jeg kom på når jeg tenkte på dette landet).
Slovakia: landet som ga oss Sapara.
Elfenbenskysten: artig hvis de noen lag fra dette kontinentet hevder seg. Tar en vekk blåfargen kan oransje være en kul draktfarge (Nederland faller bort her pga. supporterne).
3.) HELT LIKEGYLDIG, INGEN FØLELSER FOR ELLER MOT:
USA: kunne kanskje åpnet opp øynene hos amerikanerne hvis de hadde vunnet, men at de vanligvis ikke kjemper i toppen av den største verdens-idretten gjør meg ingenting.
Algerie: artig hvis lagene fra Afrika gjør det bra. Stiller vel likt med Kamerun hos meg.
Serbia: som med Slovakia hadde det vært artig hvis noen andre Europeiske land kunne hevdet seg.
4.) BØR IKKE VINNE, MISLIKER DEM:
Frankrike: på grunn av måten de kom til VM på.
Nigeria: bare svindel.
Sør-Afrika: egentlig ikke noe i mot de, men vil få øresus og mareritt om innsektssvermer hvis de vinner.
5.) KAN IKKE VINNE, KRISE
Danmark: sier vel seg selv at det kan bli vanskelig å leve som fotball-nabo hvis de vinner.
Portugal: Ronaldo har aldri vært populær hos meg.
England: hadde blitt et forferdelig mas.
Noen lag er bedre begrunnet enn andre, og klarer heller ikke å vekke de store følelsene hos meg, i likhet med de som ikke er tatt med.
Synes å huske at Jack & Jones har hatt dette tidligere år, men har ikke sett det i noen butikk enda (men har heller ikke spurt). Vil heller ikke ha noe i fra sportsmerker som puma, adidas, nike og umbro, og det bør være av bomull. _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 05.06.2010 23:30 Post subject: |
|
|
abjoern wrote: |
Nord-Korea - Jeg har sansen for det ikke-vestlige. Til tross for at de lever under et totalistisk, brutalt og umenneskelig styre ser jeg en gjeng med tapre og stolte idrettsfolk som med ydmykhet og oppofrenhet tar fatt på den umulige oppgaven. Jeg unner Nord-koreanerne alt mulig godt, men frykter også at sukess i VM utnyttes til det fulle av propagandaapparatet. Likevel tror jeg at det er denne formen for interaksjon med resten av verden som på sikt kan bidra til å åpne opp landet.
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 06.06.2010 00:54 Post subject: |
|
|
Torbjørn wrote: | Ellers viser vel svensk TV (TV4?) alle kampene. Det er i hvert fall jeg veldig fornøyd med. |
TV4 och SVT delar på matcherna. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.06.2010 03:18 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Ferdinand, Droga og Mikel også ute av VM nå.
Mannefall blandt stjernene, altså, og for Ferdinand er det jo ekstra kjipt at han nok en gang går glipp av vM grunnet skade. |
Og nå er Robben ute også, steike ta hva er det som skjer..  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Rod Proff

|
Posted: 06.06.2010 15:55 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Viasat kjøpte rettighetene fra NRK. Kun 16 kamper som ikke sendes på TV 2 eller Viasat 4.
Oversikten finner du her. |
Veldig bra oversikt, takk! |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 06.06.2010 23:12 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Ring og spør! |
Fikk telefon fra Canal Digital like etter at jeg hadde parkert på Lerkendal, og svaret var at de har sluttet å tilby andre dekodere enn HD. Så da er det bare å spinke og spare for å få råd til den billigste HD-dekoderen før CL starter. |
|
Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 07.06.2010 02:27 Post subject: |
|
|
Vaar alles bamsebrakar, Kim-Jong Il, kommer nok til aa slaa hardt ned paa stakkars Kim Myong-won og Kim Jong-hun. Maatte de vise naade til den kjaere lederen.
http://www.dagbladet.no/2.../11992606/
Myong-won er foroevrig en god spiss med en hard venstreslegge, ok teknikk og raske foetter. Er litt ineffektiv, men paa sine gode stunder kan han putte noen fine maal. God paa de foerste meterene, men sliter litt med lavt O2-opptak.
Kim Myong-won: Noe for Rosenborg?  |
|
Back to top |
|
 |
Bukowski Proff

|
Posted: 07.06.2010 09:06 Post subject: |
|
|
toki wrote: |
Synes å huske at Jack & Jones har hatt dette tidligere år, men har ikke sett det i noen butikk enda (men har heller ikke spurt). Vil heller ikke ha noe i fra sportsmerker som puma, adidas, nike og umbro, og det bør være av bomull. |
Mye fint og originalt her, Brasil 1970-retroskjorta er kanon, fjærlett kvalitetsstoff også.
http://www.play.com/Cloth...Promo.html |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 08.06.2010 15:14 Post subject: |
|
|
Ballahl wrote: | Bakklandia wrote: | Ferdinand, Droga og Mikel også ute av VM nå.
Mannefall blandt stjernene, altså, og for Ferdinand er det jo ekstra kjipt at han nok en gang går glipp av vM grunnet skade. |
Og nå er Robben ute også, steike ta hva er det som skjer..  |
Nani er også ute nå! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
|