English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
15 minutters stillhet mot Real Madrid!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Vajp
Junior

PostPosted: 02.11.2005 03:46    Post subject: Reply with quote

uoriginal wrote:
Valp wrote:
15 min uten synging fra store deler av Kjernen utgjorde kanskje ikke så mye, men det er en prinsipp-sak!

SÃ¥nn forresten: synger du selv?

Ja
Vajp
Junior

PostPosted: 02.11.2005 03:54    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Dagbladet, Adressa og Rbkweb skrev om saken idag( de jeg kjenner til). og der var vidst også et indslag om det i Radio Adressa. Var der ikke også noget om at der blev delt flyers ud?
Synes dette er ganske fin information. Roar Stokke på TV# blev også informeret og det samme blev Ståle Stensaas, som skulle videregive informationen til spilleren. Når man bliver pisset op og ned af ryggen, som TT bliver af Storholt, skal man markere sig på en kraftig måde. Og aktioenen i dag viser hvor vigtig nedre vest er for tribunelivet på Lerkendal. I de første 15minutter kunne man høre en knappenål falde til jorden.

Var du på kampen?
Synes faktisk resten av publikum ikke var så ille de første 15 jeg.
Men så klart så høres det godt at supporterklubben ikke er der. Skulle bare mangle! Men det gjelder jo for alle arenaer i Norge. Om supporterklubben blir borte, så er det ikke så mye igjen.
Men nesten uansett hvor man sitter eller står, så er det ikke så lett å få med seg ordene i det Kjernen synger. Og om hele Lerkendal skal synge, bør også de få vite hva som synges. Hvis hele stadionen kan sangene, så er det klart flere tør å skrike litt ut.

Jeg hadde i alle fall ikke visst noe om aksjonen om jeg ikke hadde sjekket forumet. Og det samme gjelder for alle de jeg vet av.

Men som sagt er det å støtte spillerene en prinsipp-sak!
Så lenge kampen spilles, så skal det støttes!
F.eks mot Hønefoss hvor folk sang til slutten og viste sin misnøye etterpå.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2005 03:59    Post subject: Reply with quote

Quote:
Var du på kampen?

Nej

Quote:
Synes faktisk resten av publikum ikke var så ille de første 15 jeg.

De sang en/to sanger før det blev stille som vanlig synes ikke jeg vil kalde det bra, men jaja det er en smags sag.

Vi får vel bare være uenige.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
attach
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2005 06:39    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Dagbladet, Adressa og Rbkweb skrev om saken idag( de jeg kjenner til). og der var vidst også et indslag om det i Radio Adressa.

Og Nettavisen.

Jeg satt midt oppe på Adidas-tribunen idag og holdt kjeft i femten minutter for å støtte retten til å ytre seg fritt. Grunnen til at jeg satt der i det hele tatt, var for å støtte laget. Det er ganske fundamentalt. Resten av kampen dro jeg faktisk igang flere støtterop og klappesalver enn noen annen på hele Adidas-tribunen.

Men hvordan i svarte f*** skader Dahls-navnet barn? Hvis barn i det hele tatt skulle lefle med navnet Dahls, ville det vært med tanke på den beste julebrusen man kan få.

Og hva får folk som kun går på CL-kamper til å kritisere Kjernen for å holde kjeft i femten minutter? Hvor mange av dere kritikere var på Langsand for å støtte Rosenborg på bortebane i cupen mot Rissa? Hele Kjernen var ikke der, men Kjernen var der...
Back to top
View user's profile Send private message
arnt
Veteran

PostPosted: 02.11.2005 08:42    Post subject: Reply with quote

siggetheman wrote:
Kjernen ødelegger jo kampen da Very Happy Bare pga en jævla Dahls logo, som ER ulovlig..

Sigge, gidder du i så fall ringe ned til Brann og be dem fjerne Hansa-logoen de har over hele stadion?
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2005 09:01    Post subject: Reply with quote

Vajp wrote:
Man kan ikke forvente at mann i gata skal dra opp av egen lomme for å trykke opp lapper med sanger etc.
Kjernen får inn penger som kan brukes på sånt og jeg synes det burde gjøres i stede for å syte.

Når det trykkes opp sanger, er det privatpersoner som gjør det på eget initiativ. Kjernen betaler ikke. Den gjennomsnittlige Lerkendal-tilskuer har minst like gode forutsetninger for å fikse det.

De trenger ikke finne på sangene selv, en gang. Litjvisa mi ... Nidelven stille ... Bilde tå'n Ivers ... det finnes mange sanger som med stort hell kunne blitt trykt opp og fordelt på tribunene. Hvorfor er det "Mannen i gata som er med i Kjernen eller TT" som må gjøre det, og ikke "Mannen i gata som sitter på Adidas"?

Last edited by haavarl on 02.11.2005 09:08; edited 2 times in total
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2005 09:04    Post subject: Reply with quote

Vajp wrote:
De fleste synes nok det var idioti og jeg regner med at de andre fanklubbene i Norge lo av oss.

Jeg regner med at de andre fanklubbene i Norge støtter oss fullt ut og mener dette var en særdeles god aksjon.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2005 09:06    Post subject: Reply with quote

Vajp wrote:
Om supporterklubben blir borte, så er det ikke så mye igjen.

Nei se, der traff du spikeren på hodet, gitt!

Og poenget er: Storholt liker ikke supporterklubben noe særlig. Vi har blitt motarbeidet på forskjellige måter i mange år. Supporterklubben BLIR borte om han får ture frem.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.11.2005 09:14    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Dagbladet, Adressa og Rbkweb skrev om saken idag( de jeg kjenner til). og der var vidst også et indslag om det i Radio Adressa. Var der ikke også noget om at der blev delt flyers ud?

Adressa har i tillegg følgende sak på trykk i dagens avis: Supporterne aksjonerte Tommel'n opp!

1200 flygeblad ble delt ut i går.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 02.11.2005 09:19    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Dagbladet, Adressa og Rbkweb skrev om saken idag( de jeg kjenner til). og der var vidst også et indslag om det i Radio Adressa.

Jepp. Hovedsak kl 17: Intervju med pressetalsmann.

Også hovedsak i sportssendingen 17.26 NRK Alltid Nyheter / NRK P1.
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 02.11.2005 09:26    Post subject: Reply with quote

Fra der jeg satt på Adressa var det særdeles merkbart. Jeg har tidligere uttrykt reservasjoner mot aksjonen, pga tidsaspektet og forberedelsene, men sånn som det utviklet seg må jeg bare si at det var en godt utført aksjon som med all mulig tydelighet illustrerte poenget.

Resten av Lerkendal-publikumet lagde godt nok endel lyd, men det besto nesten utelukkende av piping eller klapping. Når Kjernen tilslutt reiste seg og åpnet brødsaksene, var forskjellen som natt og dag.
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
mcmort
Senior

PostPosted: 02.11.2005 12:03    Post subject: Reply with quote

siggetheman wrote:
Enig. Ren idioti, hadde de støttet laget ahadde vi fått et mål..

Nice job kjernen Tommel'n opp!

Ja.. skjerp dere.. hadde det ikke vært stille de første 15 minuttene hadde vi ledet minst 4-0 Neutral

Det er når man leser innlegg som dette, man plutselig setter pris på intelligensnivået til kompisene sine. Smile

Tror de aller flest på adidas, bygger'n & adressa skjønner aksjonen. Hvertfall når de hører forhistorien.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 02.11.2005 12:46    Post subject: Reply with quote

Må si at aksjonen fungerte veldig bra. Var utrolig stille de første 15 min.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 02.11.2005 14:16    Post subject: Reply with quote

Vajp wrote:
Om supporterklubben blir borte, så er det ikke så mye igjen.

Nettopp dette som er poenget. Ã… vise brakka at uten oss supportere, er det ikke mye igjenn.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 02.11.2005 14:22    Post subject: Reply with quote

Jepp, poenget med markeringa kom virkelig godt fram i går kveld. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Page 9 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb