| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
martibs Veteran

|
Posted: 25.05.2010 00:57 Post subject: |
|
|
| Erlendr wrote: | | Hedon wrote: | | Var sterkt uenig i å selge Jarstein, men lite kunne jeg vite at at det hele var en slu plan om å sende Rune undercover for å gi oss poeng og gjøre livet surt for Hareide. Tipp topp tommel opp for Rune Jarstein, Erik Hamrén og hele bøttebaletten! |
Hiver meg på den. Var uendelig frustrert over avgjørelsen, men det viser seg at det er en grunn til at Hamrèn bestemte i RBK og ikke jeg :p |
Det er mange på dette forumet som burde ta sin hatt og gå, skjønt, de fleste av dem vil nok ikke innse dette. |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Veteran

|
Posted: 25.05.2010 01:07 Post subject: |
|
|
| Erlendr wrote: | Fyfaen, RBK er ræva! Faens drittlag som står og drøyer tid på cornerflagget!!
Håper NAE gir straffetrening til de som bedrev sånt i dag! |
Det er så bra å lese sånne kommentarer. En mann mindre i over halve kampen, man har klart å utligne, og ligger ann til å dra i land ett poeng, selv på bortebane. Så klages det på at man danser litt med hjørneflagget de siste fem minuttene.
Djizus. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.05.2010 01:14 Post subject: |
|
|
Annan var soleklart banens beste i dag. Har nettopp sett kampen i reprise og Annan gjør ikke en eneste feil med ballen i beina. Han går i tillegg seirende ut av 90% av duellene han er involvert i. Holder han dette nivået i VM skal det bli vanskelig å holde han her i klubben.
Last edited by hello on 25.05.2010 01:25; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.05.2010 01:20 Post subject: |
|
|
| Etter dagens kamp topper faktisk Annan VG-børsen, og det på tross av at han i mange kamper ikke har fått i nærheten av det han har gjort seg fortjent til. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 25.05.2010 01:24 Post subject: |
|
|
Ironisk at det ble Hamrén-vrakede Jarstein som ga Hamrén denne avskjedsgaven.
I tillegg føles det som om Hareide tapte på benken. Takk for sist.
Seieren var i overkant tvilsom med tanke på "rettferdighet", men fotball har jo ingen ting med det å gjøre. Idag var det IQ som avgjorde. Ikke vår høye, men "the madman"s lave.
 |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.05.2010 01:32 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Etter dagens kamp topper faktisk Annan VG-børsen, og det på tross av at han i mange kamper ikke har fått i nærheten av det han har gjort seg fortjent til. |
Hos TV2 ble faktisk Iversen(som også leder tv2 sin børs, snitt på 5,83) kåret til banens beste med karakteren 6, samme som Annan, Dorsin og Ørlund. Annan ligger på 17.plass med et snitt på 5,38.
Hos Adressa ligger han på 27.plass, en børs som forøvrig ledes av Tromsøs Kara, en spiller som har veldig like arbeidsoppgaver som Annan. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 25.05.2010 01:46 Post subject: |
|
|
"Se dommer Olsens forklaring
Etter kampen var det flere som ville høre hva dommer Roy Helge Olsen hadde å si. Her får dere svaret."
obs Viking tv
http://webtv.tv2.no/webtv...reeId=2071
Roy Helge Olsen
"Fordi han heter Anthony Annan så skal ikke han straffes hardere for det."
Virker som fokuset på Annan i det siste kan slå begge veier. Tror dommerne er klar over at enkelte vil prøve å provosere Annan ekstra etter medieoppslagene. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.05.2010 01:55 Post subject: |
|
|
| Hehe, selv om Olsen ikke har noe å forsvare, greier han likevel å komme ganske dårlig ut av det, spesielt når han skal forklare duellene mellom Danielsen og Annan. Kan jo ikke stå der og stotre og himle med øynene når han får slike spørsmål. Fremstår han like usikker på banen, er det ikke rart det blir kaos. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 25.05.2010 03:36 Post subject: |
|
|
Gidder ikke gå tilbake på at jeg mener vi burde beholdt Jarstein pga. denne ene forseelsen. Med samme logikk må vi også kvitte oss med Demidov, som er like idiot i dag. Og Prica etter fjorårets kamp mot Start. Men det vil hverken Hamren eller noen her.
Når det er sagt så jeg bare siste 10 minuttene av kampen etter å ha fulgt tekstoppdateringer tidligere. Og fy faen det var godt med den straffen og målet, smiler fortsatt fra øre til øre.
Synes også fortsatt at Olsen burde spille for Winsnes. |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 25.05.2010 08:27 Post subject: |
|
|
Jeg har nok spøkt litt til venner og sagt at 'nå bytter jeg ut RBK sesongkort med Ranheim' etter de forrige kampene vi har hatt, men i dag er jeg mektig imponert. Før kampen hadde PC'n kræsja, så jeg fikk verken sett live eller hørt radioadressa. Da det ble 1-0 og Demi måtte ut så gikk jeg ut ifra at dette ble årets dårligste dag.
Men for en imponerende innsats og vinnervilje vi viser der ute! Jeg er virkelig stolt over laget i dag. RAJ har alltid vært ustabil både prestasjonsmessig og mentalt, og Hamrèn fikk lov til å vise folk hvem som hadde rett. Igjen.
Sannsynligvis årets mest underholdende kamp ! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 25.05.2010 09:43 Post subject: |
|
|
| Klevolainen wrote: | | Gidder ikke gå tilbake på at jeg mener vi burde beholdt Jarstein pga. denne ene forseelsen. Med samme logikk må vi også kvitte oss med Demidov, som er like idiot i dag. |
Hehe. For meg blir det motsatt. I dag blir det bare å skamløst kose seg på den høye hest i og med at det var akkurat det at Jarstein isn't right, you know...in the head (Braveheart?) som var grunnen til at irriterte vettet av meg*.
Men for all del. Dump wannabe hardcore-russkien!
*/Ikke at Ørlund virker stort bedre, men han er i hvert fall "bare" dårligere, ikke komplett mental! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.05.2010 13:33 Post subject: |
|
|
| Jarstein må ha en eller annen gullkantet avtale med et asiatisk spillesyndikat, det er ikke mulig å gjøre så mye rart som den mannen gjør. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 25.05.2010 13:45 Post subject: |
|
|
| Erlendr wrote: | | Hedon wrote: | | Var sterkt uenig i å selge Jarstein, men lite kunne jeg vite at at det hele var en slu plan om å sende Rune undercover for å gi oss poeng og gjøre livet surt for Hareide. Tipp topp tommel opp for Rune Jarstein, Erik Hamrén og hele bøttebaletten! |
Hiver meg på den. Var uendelig frustrert over avgjørelsen, men det viser seg at det er en grunn til at Hamrèn bestemte i RBK og ikke jeg :p |
Enig der. I toognitti minutter så var Jarstein en bedre keeper enn Örlund, men så var det det der temperamentet, da.. Litt trist, litt godt og veldig, veldig morsomt.
Forøvrig var det imponerende å se Anthony Annan i denne kampen, han dominerte midtbanen totalt, og slår nå både støttepasninger, spillvendinger og pasninger gjennom ledd. Han er den beste spilleren i Tippeligaen, og kommer til å bli solgt for alt for lite penger etter VM.
Ellers er det interessant at Trond Olsen kommer seg til et par målsjanser nå igjen, og han skal jo ha straffe når Steenslid holder ham igjen før Jarstein-kollapsen, noe som garantert gjør det enklere for dommeren å bestemme seg for å gi straffesparket.
Til slutt: Demidov = ferdig, ha det, og Lustig er en målmaskin. Han hadde seriøst blitt en heslig spiss (nå overser jeg glatt den lille missen mot Lillestrøm). Rosenborg er knallgode 10 mot 11 under Hamren, måtte trenden fortsette også under Eggen og Jönsson. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 25.05.2010 13:53 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Jarstein må ha en eller annen gullkantet avtale med et asiatisk spillesyndikat, det er ikke mulig å gjøre så mye rart som den mannen gjør. |
Grobbelaar hadde vel en lignende avtale, eller husker jeg feil? |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 25.05.2010 14:45 Post subject: |
|
|
Drillo uttaler seg om straffeepioden: - Hadde det vært et slag, ja, men dette var en uskyldig liten dytt. Ikke noe å blåse for etter min mening. Da reagerer jeg mer på motspilleren. Såpass må man tåle i kampens hete, sier Drillo til Aftenbladet.no.
Ser ellers at en som var til stede på stadion skriver følgende på et debattforum: "Trond Olsen dyttet kraftig til Stenslid. Det var dette som gjorde at Jarstein gav Olsen en liten dytt ETTERPÅ." _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 25.05.2010 15:29 Post subject: |
|
|
Fantastisk deilig at de der intervjujinxene som tidligere rammet oss, nå har begynt å gå ut over motstanderne våre i stedet. Tidligere var det slikt som dette:
Kvarme etter noen solide kamper på tampen av karrieren: "Endelig får jeg tillit i RBK, og jeg svarer med storspill" --> rødt kort og straffe imot mot Fredrikstad et par kamper etterpå.
Solli etter en av de få gangene han leverte en OK match i en gitt posisjon: "Nå blir jeg endelig satset på i én posisjon, jeg kjempetrives her" --> en komplett fiasko og strykkarakter i samme posisjon i neste kamp.
Hele jævla stallen etter gullet i 06: "Med Knut Tørum vet vi akkurat hva vi får" --> unison overraskelse over hvor udugelig denne treneren angivelig var sesongen etter.
NÃ¥, derimot, er det annerledes:
Hareide: "Annan skal få bite i gresset" --> Annan leverer verdensklasse.
Jarstein: "Jeg har fått kontroll på temperamentet mitt" --> rullegardina går ned med ett poeng i lomma på overtid av overtida. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 25.05.2010 15:31 Post subject: |
|
|
Jeg synes det ligger nok av jinx-muligheter i alt som Eggen og andre har uttalt i forbindelse med hans retur til Rosenborg.  _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 25.05.2010 15:41 Post subject: |
|
|
Hehe, godt sagt, Bolgebah. Hadde mine tanker om hvor det bar med Kvarme, men takk og lov for at at det gikk som det gikk slik at Stadsgaard umiddelbart fikk vist hvor stor tilvekst han ble.
http://fotball.aftenblade...readDebate |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.05.2010 15:44 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | Fantastisk deilig at de der intervjujinxene som tidligere rammet oss, nå har begynt å gå ut over motstanderne våre i stedet. Tidligere var det slikt som dette: |
Husker også Stadsgaard før kampen mot Q borte. "Vi må bare score. De kommer ikke til å score. Jeg kan ikke huske sist det skjedde med meg på banen". |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 25.05.2010 16:02 Post subject: |
|
|
| martibs wrote: | | Erlendr wrote: | Fyfaen, RBK er ræva! Faens drittlag som står og drøyer tid på cornerflagget!!
Håper NAE gir straffetrening til de som bedrev sånt i dag! |
Det er så bra å lese sånne kommentarer. En mann mindre i over halve kampen, man har klart å utligne, og ligger ann til å dra i land ett poeng, selv på bortebane. Så klages det på at man danser litt med hjørneflagget de siste fem minuttene.
Djizus. |
Du får fortsette å be til "djizus", for jeg kommer til evig tid forbanne de som "danser" med hjørneflagget. Destruktivt og håpløst kjedelig. Ihvertfall når det dreier seg om 1 poeng i en seriekamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 25.05.2010 16:04 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Erlendr wrote: | | men det viser seg at det er en grunn til at Hamrèn bestemte i RBK og ikke jeg :p |
Hiver meg på den. |
Flott, så enkelt er det å erkjenne at man tar feil. Får vi en fra deg etter ditt håpløse sleivspark mot Sollied mon tro? (Det var et retorisk spm, no need to answer). |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.05.2010 16:29 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | Drillo uttaler seg om straffeepioden: - Hadde det vært et slag, ja, men dette var en uskyldig liten dytt. Ikke noe å blåse for etter min mening. Da reagerer jeg mer på motspilleren. Såpass må man tåle i kampens hete, sier Drillo til Aftenbladet.no.
Ser ellers at en som var til stede på stadion skriver følgende på et debattforum: "Trond Olsen dyttet kraftig til Stenslid. Det var dette som gjorde at Jarstein gav Olsen en liten dytt ETTERPÅ." |
Tja, hele episoden her var etter det jeg ser det rimelig lik den som påførste oss vårt hittil eneste tap siden 2008 - kampen mot Start på Lerkendal i fjor.
Her går Goodson inn i Jarstein (frispark i en dels øyne), hvorpå Prica dytter til ham. Heller ikke den to meter høye amerikaneren er spesielt stødig til beins da han får dytten, og resultatet er straffe. Eneste forskjellen er at Prica får rødt kort, mens Jarstein får gult.
Folk får kalle det hva de vil, men det er i hvertfall likhet for loven sånn sett. Biter meg også merke til at ingen i Viking (det jeg har fått med meg) har klaget på denne situasjonen. Nøytrale medier er stort sett ute etter Jarstein (og det holder nå), mens RBK og Olsen går fri. Ja, til og med Annan slipper unna blitslysene. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 25.05.2010 16:31 Post subject: |
|
|
| Jag ber härmed om ursäkt för "skämtet" om att Trond "No Soda" Sollied skulle känna sig frestad av fritt öl från Hansa Bryggeriet som fringe benefits. Jag är djupt ångerfull. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 25.05.2010 16:43 Post subject: |
|
|
Bra at du kan innse og beklage dine feil, Storey. Trond Sollied drikker kanskje et enkelt glass vin til maten på spesielle høytidsdager, som jul og 17. mai. Ellers drikker han bare konjakk. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 25.05.2010 17:16 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Eneste forskjellen er at Prica får rødt kort, mens Jarstein får gult. |
Ser at dette gjentas i diverse debattfora, men Prica fikk ikke engang gult kort i denne farsen av en overtidsbrudulje - det var det Jarstein (igjen!) og Lago(?) som fikk!
(Mulig folk forveksler Prica med Nordvik - de kan jo minne om hverandre, i alle fall når det gjelder veloverveide beslutninger innenfor egen sekstenmeter i de avgjørende sluttminuttene av kamper.) _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
|