| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 21.05.2010 00:21 Post subject: |
|
|
| Larse det är nog ingen som har missat POÄNGET med dina inlägg. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 21.05.2010 00:22 Post subject: |
|
|
Sikker?  _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
Eggen, etter å ha slått Real Madrid 2-0 i 1997. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 21.05.2010 08:37 Post subject: |
|
|
Har du lest et, har du lest alle! _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 21.05.2010 11:19 Post subject: |
|
|
 _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 21.05.2010 12:25 Post subject: |
|
|
Bør ikke denne tråden få gli stille og rolig inn i glemselen? Rosenborg skal ha Eggen som trener i hele 2010. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 21.05.2010 12:31 Post subject: |
|
|
De skal ha Eggen som trener i minst to år om han oppnår resultater som er i nærheten av det han har klart før! Ledelsen er så innsnevret i argumentasjonen at det er rystende! Går ikke an å blokkere for muligheten for at han fortsetter FØR man har sett hvordan det går. Det vil jo bli et folkeopprør på linje med slaget på Stiklestad om han tar laget til noe i nærheten av gamle høyder, og det viser seg at Jølnsson skal inn uansett. Fantastisk dårlig ledelse om så er tilfelle! _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 21.05.2010 12:39 Post subject: |
|
|
larse65: Denne tråden har et årstall i seg! Det er det som er poenget til MC.
Og for guds skyld, lær deg litt forumetikette. Du diskuterer jo ikke i det hele tatt, du bare gjentar deg selv og formulerer det som en fasit. Det er veldig slitsomt for alle andre å lese. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 21.05.2010 13:45 Post subject: |
|
|
| Øystein wrote: | | Du diskuterer jo ikke i det hele tatt, du bare gjentar deg selv og formulerer det som en fasit. Det er veldig slitsomt for alle andre å lese. | Fundamentalisme i praksis!  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 21.05.2010 15:11 Post subject: |
|
|
Fanatiker. MÃ¥ si ACE du fant den perfekte definisjonen.  |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 22.05.2010 18:47 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 22.05.2010 18:53 Post subject: |
|
|
Tar det som en mann at jeg mener Eggen er bedre enn Jønsson  _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 22.05.2010 19:29 Post subject: |
|
|
Du skal da hjertens gjerne få lov til å mene hva du vil, men du har bortimot den mest bedritne og rettshaverske diskusjonsteknikken jeg noen sinne har vært borti. Jeg, som ikke en gang hadde noe bombastisk standpunkt i denne diskusjonen i utgangspunktet, har etter hvert begynt å helle betydelig i kristobals retning i ren og skjær sympati med ham som må slite med en slik imbesil diskusjonsmotpart.
Jeg gleder meg til Eggens tilbakekomst, men er glad for at jeg har en såpass nyansert virkelighetsoppfatning at verden ikke raser sammen rundt meg om han ikke skulle bli en umiddelbar suksess. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.05.2010 20:24 Post subject: |
|
|
Jeg gleder meg jeg også. Først og fremst fordi det blir utrolig moro å se hva som skjer, hvilke grep han tar, om ideene hans er gjennomførbare, om han fortsatt klarer å være samme gamle Eggen og ellers alle de spørsmålene vi har stilt oss siden diskusjonene startet før jul.
Så store forventninger sitter også jeg med, om enn på en litt annen måte enn å forvente radikale endringer til det bedre for underholdningsverdi, RBKs sjel, muligheter for å kvalifisere seg til mesterliga og å fylle stadion.
Jeg beundrer Nils Arne for at han virker sugen på å ta utfordringen med den fallhøyden det tross alt er - selv om han uansett utfall vil bli husket som en fantastisk mann og fotballtrener.
Drillo har løftet landslaget ut av det dype mørket det var inne i året 2008, men å si at comebacket har vært en heidundrende suksess og at vi føler oss tilbake midt på 90-tallet er å overdrive. For Eggen er ikke akkurat utgangspunktet det dypeste mørke, selv om kanskje enkelte framstiller det slik.
Ergo er det en større oppgave Nils Arne har tatt på seg, siden Drillos utgangspunkt var å få fasong på et lag som stod uten seier på ett år. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 22.05.2010 20:34 Post subject: |
|
|
| Liten vits i å sammenligne Drillo og Eggen. To ulike fotballfilosofier og to ulike personligheter. At Drillos comeback ikke har vært en slik suksess som mange vil ha det til er jeg enig i, men det gir ikke Eggen dårligere odds for å lykkes i RBK av den grunn. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.05.2010 21:15 Post subject: |
|
|
Nei det har naturligvis ingen ting med hverandre å gjøre sånn direkte. Det eneste kan være at det som er kjempesuksess til sin tid ikke nødvendigvis er det for all framtid.
Og om ikke Eggen er utdatert og faktum er at mange av prinsippene som lå til grunn for Eggens suksess brukes i stort monn blant de aller beste klubbene i Europa i dag, så er nok jeg mer skeptisk enn andre til om Eggen er den rette til å forfekte disse ideene i RBK i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 22.05.2010 22:40 Post subject: |
|
|
Og om ikke Eggen er utdatert og faktum er at mange av prinsippene som lå til grunn for Eggens suksess brukes i stort monn blant de aller beste klubbene i Europa i dag, så er nok jeg mer skeptisk enn andre til om Eggen er den rette til å forfekte disse ideene i RBK i dag.
Hvem i himmelens navn skulle være bedre til å forfekte Eggens ideer enn Eggen selv? Kristobal, du og ledelsen i RBK kommer til å få bakoversveis i høst. Får, for ledelsens skyld, håpe de ikke har en klar avtale med Jønsson. Da vil de få store problemer ved årskiftet. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.05.2010 22:53 Post subject: |
|
|
Hvis jeg får noen sveis er det hentesveis tror jeg. Håper på en god høst, og hvis ikke så har jeg positive tanker ift å få inn Jönsson til å bygge videre på Hamréns grunnlag. |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 22.05.2010 23:08 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Hvis jeg får noen sveis er det hentesveis tror jeg. Håper på en god høst, og hvis ikke så har jeg positive tanker ift å få inn Jönsson til å bygge videre på Hamréns grunnlag. |
Hamrens grunnlag? Deffensiv, gørr kjedelig fotball? Med null muligheter i Europa. Vi kan da ikke forsvare oss til topp 30?
Sier det igjen, dere vil få bakoversveis. Hoftun kommer til å bli nødt til å svelge mange kameler om han har tenkt å fortsette i jobben.
Dette kommer til å bli fantastisk moro!
Gleder meg til den dagen Hoftun blir nødt(pga resultatene) å presentere Eggen som trener for de neste 2 åra! Eller som kineserene ville ha sagt: o`glede! ( de er meget stillferdig av seg) _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.05.2010 23:12 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | Jeg, som ikke en gang hadde noe bombastisk standpunkt i denne diskusjonen i utgangspunktet, har etter hvert begynt å helle betydelig i kristobals retning i ren og skjær sympati med ham som må slite med en slik imbesil diskusjonsmotpart. |
Uten at det har noe med kristobal eller larse å gjøre - jeg håper du stoler på dine egne følelser og intuisjon. Du er blandt den håndfullen med virkelig tung integritet her på forumet, så jeg håper du ikke lar deg farge av annet enn egne meninger.
Når det er sagt - jeg gleder meg (som tidligere nevnt) til å se Ciljan under Eggen. Kanskje vi igjen får se hva Norges største talent har i seg. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 22.05.2010 23:19 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Hvis jeg får noen sveis er det hentesveis tror jeg. Håper på en god høst, og hvis ikke så har jeg positive tanker ift å få inn Jönsson til å bygge videre på Hamréns grunnlag. |
Aner jeg endelig et forbehold her, kristobal?
Du ga inndirekte en åpning for at Eggen kan fortsette om det går bra?
Det er det jeg har ment hele tiden; at det er feil å avskrive ham før han har fått prøve seg. Gjenntar han suksessen, er han den selvfølgelige langsiktige løsningen. Har han ikke suksess, er det like selvfølgelig at andre får prøve seg.
Det jeg har reagert sterkt på, er at du, keenoir og en del andre- samt ledelsen- har avskrevet han FØR man har sett hvordan det går. Det blir for meg helt feil, og er en meget arrogant holdning mot nordens beste klubbtrener. _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 22.05.2010 23:28 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Du er blandt den håndfullen med virkelig tung integritet her på forumet, så jeg håper du ikke lar deg farge av annet enn egne meninger.
|
Bolgebah har nog påverkats av Kristobals tunga argumentation. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 22.05.2010 23:38 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Når det er sagt - jeg gleder meg (som tidligere nevnt) til å se Ciljan under Eggen. Kanskje vi igjen får se hva Norges største talent har i seg. |
Det er faktisk kanskje det enste virkelige positive trekket jeg klarer å finne på langsiktig basis med Eggens gjeninntreden i klubben. Nå får vi se om han evne å stabilisere seg på pre-Stoltidisnivå på nytt, eller om han aldri vil bli så stor som han en gang lå ann til å kunne bli. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 22.05.2010 23:42 Post subject: |
|
|
| Tror det var første gang Larse65 i det hele tatt nevnte en mulighet for at Eggen ikke blir en suksess. Jeg tror fortsatt det er best at Eggen kun blir vikar. Å skulle ha ansatt Eggen i desember tror jeg kunne ha vært risikabelt, fordi det kunne ha ført til at Jönsson glapp. Da ville vi ha vært helt avhengig av at comebacket ble en ubetinget suksess. Håper Ciljan får et løft under Eggen. Det trenger han. Men Ciljan var ikke så veldig bra i 06 og 07 heller, så det trenger ikke bare være rollen under Hamren som ikke har passet. Det jeg er like spent på er hvordan Eggen vil bruke Traore, Winsnes og Henriksen, samt om han vil bruke både Prica og Ivers - eventuelt hvordan. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 22.05.2010 23:56 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Zorac wrote: | Du er blandt den håndfullen med virkelig tung integritet her på forumet, så jeg håper du ikke lar deg farge av annet enn egne meninger.
|
Bolgebah har nog påverkats av Kristobals tunga argumentation. |
ironi?
Å gjenta den samme argumentasjonen i det uendelige gjør ikke argumentene noe bedre og knapt tyngre enn i tungsindig. Jamfør ett hundre sider med de samme argumentene for at Bessart Berisha er en fantastisk fotballspiller; Det er bare det at resten av verden ikke har oppdaget det ennå. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
larse65 Veteran
|
Posted: 22.05.2010 23:58 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Tror det var første gang Larse65 i det hele tatt nevnte en mulighet for at Eggen ikke blir en suksess. Jeg tror fortsatt det er best at Eggen kun blir vikar. Å skulle ha ansatt Eggen i desember tror jeg kunne ha vært risikabelt, fordi det kunne ha ført til at Jönsson glapp. Da ville vi ha vært helt avhengig av at comebacket ble en ubetinget suksess. Håper Ciljan får et løft under Eggen. Det trenger han. Men Ciljan var ikke så veldig bra i 06 og 07 heller, så det trenger ikke bare være rollen under Hamren som ikke har passet. Det jeg er like spent på er hvordan Eggen vil bruke Traore, Winsnes og Henriksen, samt om han vil bruke både Prica og Ivers - eventuelt hvordan. |
Har aldri garantert at Eggen har suksess, men muligheten- basert på tidligere erfaringer er jo ganske stor.
Men du svarte ikke på spørsmålet mitt. Gir du en åpning for at eggen bør fortsette om han har suksess? _________________ «Det ska dæm ha, Real Madrid, dæm prøvd!»
|
| Back to top |
|
 |
|