English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Hønefoss
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bommel
Veteran

PostPosted: 17.05.2010 05:52    Post subject: Reply with quote

Ingen grunn til å være ironisk Roamer. Moldskred var klart best fremover på banen for oss idag, han skaper mye i sin kraft av å gå på kloke løp i rom og, faktisk, dribleferdigheter èn mot èn. Hvis midtbanen hadde maktet å fylle opp med noen menn på 5-meteren i dag hadde han stått med et par målgivende.
Back to top
View user's profile Send private message
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 17.05.2010 09:15    Post subject: Reply with quote

Jon Helt wrote:
Mye enig her, Winsnes er eneste kreative spiller (bortsett fra Steffen). Resten er forsvar. OK kamp idag, men savner løp fra midtbanen. Flanker har vi ikke hatt siden Eggen var sjef. Dessverre virker det som de fleste her på forumet ikke var født da Eggen var sjef. Det var den tiden da vi oftret alt for å skåre mål, og hadde nordens beste angrep. Nå har vi Nordens beste forsvar. Ja- bra, men for meg er løp fra midtbanen, med bredde i spillet det RBK skal stå for. Men siden jeg husker helt tilbake til Eggen tiden betyr det vel ikke noe...

Grattis Jon Helt att du var född på Eggens tid och kommer ihåg det som hände då. Två bra prestationer!
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 17.05.2010 09:18    Post subject: Reply with quote

bommel wrote:
Ingen grunn til å være ironisk Roamer. Moldskred var klart best fremover på banen for oss idag, han skaper mye i sin kraft av å gå på kloke løp i rom og, faktisk, dribleferdigheter èn mot èn. Hvis midtbanen hadde maktet å fylle opp med noen menn på 5-meteren i dag hadde han stått med et par målgivende.

Det jeg husker er at han ikke klarte å løpe forbi en 34-år gammel Lafton. Bommet på kjempe sjanser
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 17.05.2010 16:15    Post subject: Reply with quote

Jeg var ikke bare ironisk, Bommel. Moldskred var helt ok i dag. En god del løp. Viser at han har fart og smartness som en av to på topp. Ikke de helt store tekniske eller driblemessige ferdighetene. Helt ok pasnings- og innleggsfot. Mangler det lille ekstra. Helt ok.

Han bør nok ikke spille midtbane eller kant mer, men så lenge vi spiller med to spisser funker han helt greit.

For en klubb med ambisjonsnivået til Rosenborg så er han et stykke unna det nivået han bør være på, og kritikken min er egentlig mer en indirekte kritikk av Hoftuns kjøpspolitikk enn spilleren Moldskred.
Wannebo
Veteran

PostPosted: 17.05.2010 16:57    Post subject: Reply with quote

Synes dette var årets beste kamp hittil. Morsomt med over 21.000 på Lerkendal, det er en stund siden sist.

Synes kritikken mot Winsnes er streng på bakgrunn av denne kampen, da jeg synes han gjorde en god kamp. Som Storey sier så var det kanskje lurt å plassere han på venstresiden, som jo er kompakt i forsvar med Dorsin. Moldskred var helt okei i dag, ikke noe spesielt. Annan viser igjen hvor lekende lett han gjør jobben som ryddegutt på midten. Lustig har blitt en av våre mest stabile spillere.

Alt i alt en veldig bra kamp av Rosenborg, men jeg hadde forventet flere mål, kanskje spesielt fra Iversen som brant to fra godt hold.

Örlund - 5
Lustig - 6
Stadsgaard - 5
Demidov - 6
Dorsin - 6

Annan - 7 banens beste.
Skjelbred - 5
Henriksen - 6
Winsnes - 6

Moldskred - 5
Iversen - 5

Olsen - 5
Traorè - 5
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 17.05.2010 18:04    Post subject: Reply with quote

Er det ikke en selvsagt ting å banke Hønefoss hjemme?
Wannebo
Veteran

PostPosted: 17.05.2010 18:28    Post subject: Reply with quote

Hvis det var meg du siktet til Collins, så er jo svaret såklart jo. Hønefoss skal ikke være i nærheten av å være på Rosenborg sitt nivå, og det viser jo kampen i dag.

Last edited by Wannebo on 17.05.2010 19:02; edited 1 time in total
Back to top
Vidboy
Junior

PostPosted: 17.05.2010 18:30    Post subject: Publikum Reply with quote

Hvordan er det mulig at det er 21.474 innenfor portene når det står flere plasser at Lerkendal har en kapasitet på 21.166 (et ganske så nøyaktig tall)? - Og hva er greia med at det er plass til 21.800 under internasjonale kamper? Setter man inn ekstra stoler bak bakre rekke på V.I.P-tribunene? (vet at dette er gjort ved Champions League-kamper)
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 17.05.2010 18:44    Post subject: Reply with quote

Det er sikkert 21.166 sitteplasser, men på kjernenfeltet selger de sikkert fler billetter enn det er sitteplasser.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.05.2010 20:21    Post subject: Reply with quote

Tror antallet på Øvre Øst er tilsvarende sitteplasser, men er ganske sikker på at det var flere russ ett seter på nedre. For et par år siden var det nesten dobbelt så mange på russetribunen som det var seter, så det er vel gitt tillatelse til å selge litt ekstra der.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 17.05.2010 21:53    Post subject: Reply with quote

Var ganske mange russ som sto utenom setene ja.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 18.05.2010 12:30    Post subject: Reply with quote

Petter Rasmus saa at tilskuertallet er beregnet etter antall solgte biletter og ikke etter hvor mange som faktisk er innenfor portene. Han nevnte ogsaa at i noen tilfeller ble biletter solgt 2 ganger (om den foerste kjoeperen ikke hadde mulighet til aa komme).
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 18.05.2010 13:56    Post subject: Reply with quote

Kampen her var vel litt som man kunne forvente, Rosenborg kjørte hele kampen, skapte en god del sjanser, og vant veldig fortjent over et veldig tafatt og defensivt Hønefoss. Ellers synes jeg det var mere spill langs bakken enn vanlig, en skadefri Moldskred gav oss litt mer bevegelse på topp, og flere av de som ikke har innfridd så langt viste seg fra en bedre side i dag.

Ellers var det, for meg, kun snakk om to spillere hvis man skulle vurdere banens beste i dag (øh, i forigårs). Annan stoppet det meste av Hønefoss-spillet på midtstreken alene, slo vel neppe en eneste feilpasning, og bidro til og med offensivt. Kris Stadsgaard demonstrerte med en gang hvor totalt overlegen han var i løpsduell mot Angan, med den følge at begge spissene gjorde sitt beste for å holde seg unna Kris resten av kampen. Disse to blir det veldig hardt for oss å miste.

Når det gjelder Winsnes, så er det ikke så rart at man får noen assist og andrepass når man tar mange dødballer og får ballen to ganger i hvert angrep, og det antallet tror jeg Traore lett hadde matchet med lik spilletid. Jeg syntes Fredrik leverte sesongbeste mot Hønefoss, og med det var han blant lagets svakeste. Det sier vel det meste. Ellers er jeg enig med kritikerene - når man, som ny spiller, velger å benytte seg av muligheten til å droppe treningsleir, da har man neppe riktig innstilling til den jobben man har fått.

Børs:

Örlund 7 - Har ikke mye å gjøre, men redder fint alene med Angan, og setter i gang spillet tidlig og presist.

Lustig 7 - Scoret vel på sin fjerde avslutning. Greit det, for en back. Ellers kontrollert.

Stadsgaard BB 8 - Skremte vannet av spissene til Hønefoss. Ble driblet en gang, ellers total stålkontroll på en vanligvis litt vanskelig motstander.

Demidov 6 - Solid spill, litt unøyaktig når han skulle prøve på noe vanskeligere enn støttepasning.

Dorsin 7 - Pirker inn et mål, og tar initiativ i rommet bak backen.

Annan 8 - Eier hele midtbanefeltet, og nå skyter han jo også.

Skjelbred 6 - Frisk og god i første omgang, vandrer mye, og gjenvinner ballen høyt. Blir litt mer stasjonær utover i andre omgang.

Henriksen 7 - Bevegelig og god, og er en skuddtrussel fra halvdistanse.

Winsnes 6 - Innom veldig mye, men har også mange håpløse balltap. Gode dødballer og mongomiss alene med målet. Likevel: bedre dette.

Iversen 7 - Bra kamp, teknikken stemmer, og funker tilnærmet to veier, faktisk. Putter på en retur, offside, muligens.

Moldskred 6 - Beveger seg godt i rom to, og skaper en del gjennombrudd. Utfordrer endelig på farta, men kan gjøre det oftere og rettere på mål.

Traore - Som vanlig god med ballen, og befinner seg ofte i de riktige rommene. Lager utrolig mange frispark.

Olsen - Bruker farta si i bakrom, og skaper, som vanlig, sjanser på det. Bra innhopp.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 18.05.2010 14:18    Post subject: Reply with quote

Nej, det var inte offside på Iversen. Sörloth hade kollat det noga sa han på RBK-tv. Jag litar på honom.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 18.05.2010 15:04    Post subject: Reply with quote

Virker som om enkelte har bestemt seg for at Winsnes er dårlig, og nesten uansett hva han gjør så er han for dårlig. Jeg var også uenig i signeringen, men prøver i hvert fall å ha et objektivt syn på prestasjonene hans.

Winsnes fikk en pasning i de offisielle statistikkene og to pasninger hos meg. At han også var involvert før det tredje målet får han ingen ting for. I dagens situasjon virker Winsnes å være det beste valget ift kreativitet framover på banen. Da får det være at han eventuelt har mange farlige balltap - vi slipper uansett ikke inn mange mål på det.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harald
Forumsjef

PostPosted: 18.05.2010 15:35    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Da får det være at han eventuelt har mange farlige balltap - vi slipper uansett ikke inn mange mål på det.

Ikke i Tippeligaen kanske, selv om Winsnes balltap har ført til et mål eller to der også, men vent til vi skal kvalificere os til CL. Da bliver skæbnesvangert.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
kristobal
Legende

PostPosted: 18.05.2010 15:46    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å si egentlig. Det har vist seg at vi "ute" når vi møter bedre motstand så møter vi lag som er mindre ivrige på å utnytte bruddmuligheter enn her hjemme. I 2007 ble vi gang på gang tatt på balltap, manglende løpskraft i midtbaneleddet og dårlig stopperspill her hjemme, noe vi ikke ble da vi møtte bedre lag i e-cupen.

Ergo kan det faktisk hende at Winsnes får mer ro på seg mot bedre lag, hans kortpasningsspill og kreative løsninger på små flater blir mer belønnet enn her hjemme.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 18.05.2010 16:17    Post subject: Reply with quote

"Hans kreative løsninger på små flater" Kan du komme med nogle konkrete eksempler på hvad du mener her? Stort set det eneste jeg har set Winsnes gøre på små flater, er at miste ballen når han bliver presset.

Det bliver vel vanskelig og spå hvordan det går, ja. Men vi får se når det er tid for kvalificeringen. Winsnes ser jo ud til at have fast plads på laget, uanset form. Jeg er i hvert fald overbevist om, at vi bliver straffet langt værre af bedre lag, når Winsnes kortslutter.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
senador
Legende

PostPosted: 18.05.2010 16:28    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Vanskelig å si egentlig. Det har vist seg at vi "ute" når vi møter bedre motstand så møter vi lag som er mindre ivrige på å utnytte bruddmuligheter enn her hjemme. I 2007 ble vi gang på gang tatt på balltap, manglende løpskraft i midtbaneleddet og dårlig stopperspill her hjemme, noe vi ikke ble da vi møtte bedre lag i e-cupen.

Ergo kan det faktisk hende at Winsnes får mer ro på seg mot bedre lag, hans kortpasningsspill og kreative løsninger på små flater blir mer belønnet enn her hjemme.

Mot lag som springer fortere, har et større balltempo og i tilegg vil straffe oss hardere ved balltap = bedre lag. Det vil vi nok møte i kvalikk og da er Winsnes den siste personen som bør være på banen. Han sliter serdeles defensivt, å dekke rom. I tilegg vil hans balltap straffes hardere. Er man ikke god nok for TL, så kan man ikke spiller mot bedre lag.

Vi ble nok tatt på de tingene du nevnt i E-cupen også. Det er bare å se kampen mot Schalke og Chelsea hjemme.
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 18.05.2010 17:20    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Virker som om enkelte har bestemt seg for at Winsnes er dårlig, og nesten uansett hva han gjør så er han for dårlig. Jeg var også uenig i signeringen, men prøver i hvert fall å ha et objektivt syn på prestasjonene hans.

...

Jeg hadde en positiv innstilling til signeringen av Winsnes. Han hadde flere gode sesonger bak seg både i "godset" og i Aalborg og jeg likte å få tilbake en gammel rbk'er. Jeg gledet meg virkelig til å få tilbake Winsnes.

Dessverre har han skuffet meg kraftig. Tempo har jeg aldri Winsnes hatt og det har han heller ikke nå, men det visste vi vel alle. Det som skuffer meg mest er viljen han til å jobbe. Han mister ballen hele tiden, men de gangene han har muligheten til å jobbe den tilbake står han bare i ro og lar motstanderen passere. Dette så jeg også gjentatte ganger i Hønefosskampen. Jeg så også spill ute på venstresiden da Dorsin lette etter alternativer og Winsnes som nettopp hadde vært involvert sto helt stille bak en HBK-spiller utenfor sidelinjen med et hav av rom foran seg.

I tillegg har vi pasningskvaliteten hans som skal være hans forse. Denne har vært omtrent fraværende i år. Gang på gang ser jeg Winsnes ta feil valg, eller gode valg som er dårlig utført.

Nå skal det sies at dette var, etter min mening, Winsnes beste kamp i år. Men vi møtte elendig motstand, og dette var også RBKs beste kamp. Winsnes var også en av de minst gode på laget.

PS
Jeg vil gi skryt til Skjelbred og Henriksen. Ciljan var usendvanlig frisk og viste teknikk og vilje til å passere motspillere. Henriksen viste skuddvilje, løpskraft og faktisk et par meget pene gjennomspill.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 18.05.2010 18:42    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Winsnes fikk en pasning i de offisielle statistikkene og to pasninger hos meg. At han også var involvert før det tredje målet får han ingen ting for. I dagens situasjon virker Winsnes å være det beste valget ift kreativitet framover på banen. Da får det være at han eventuelt har mange farlige balltap - vi slipper uansett ikke inn mange mål på det.

Jeg synes ikke det er balltapenes betydning for defensiv risiko som er problemet med å ha Winsnes på banen. Der har vi uansett mange nok som ikke tar offensive løp pluss Kris og Annan, så defensiven er generelt ikke vår største bekymring.

Problemet er at Winsnes ikke har motor eller aksjonsradius til å posisjonere seg i det offensive spillet, orienterer seg for seint til å slå avgjørende pasninger, og er nok en midtbanespiller som ikke tar løp inn i boksen. Dessuten er han en av to spillere som foretrekker å være den som rusler rundt og peker og forklarer hvordan de andre skal gjøre ting i angrepene, og der er faktisk Iversen bedre. Mye av problemet, sånn jeg ser det, med Rosenborgs offensive spill er at det mangler på spillere som tar helhjertede bevegelser uten ball, og med Winsnes på klippekort trekker det i feil retning. Han blir muligens også nødt til å stoppe opp på 18 meter fordi han ellers ikke rekker hjem igjen. Kort sagt er han feil spiller i den posisjonen han spiller i for det laget han spiller for.

Jeg var jo veldig tvilende til det å hente Winsnes, men det var først og fremst begrunnet i at signeringen var unødvendig så lenge Sapara fortsatt var i klubben. Dessverre har mine sekundære bekymringer om Winsnes' forhold til klubben, og klubbens forhold til Winsnes, vist seg å stemme så til de grader, og i tillegg overvurderte jeg nok ferdighetene hans uten ball.

Når det gjelder poeng-involveringene hans i går, bestod de i en dårlig corner, en god corner og en dårlig pasning, så jeg er faktisk ikke like villig til å la tallene tale for seg som det du er.
kristobal
Legende

PostPosted: 18.05.2010 19:24    Post subject: Reply with quote

Han fikk ingen poeng for pasningen i forkant av Iversens mål så det er klart.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 18.05.2010 21:07    Post subject: Reply with quote

Hvorfor ikke? Like villkårlig det vel?
kristobal
Legende

PostPosted: 18.05.2010 21:14    Post subject: Reply with quote

Nei det er det ikke, fordi det enten er Iversen som legger ballen bakover til Annan eller en HBK-spiller som gjør det.

Henriksen burde kanskje ikke ha fått målet mot Odd siden Arason klønet det til heller, men jeg lar det stå til Razz
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Page 8 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb