View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
bartz Junior
|
Posted: 06.05.2010 01:04 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | hvorfor blir Mikael Karlsen til stadighet kalt Micke Charlsen på fotball.adressa.no? Amatørmessig å ikke rette opp i dette |
Hvorfor blir Michael Karlsen til stadighet kalt Mikael Karlsen? |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.05.2010 01:32 Post subject: |
|
|
Tommærn wrote: | Karlsen putta! (Om det ikke er en annen Karlsen) |
Ja, det var han.
Fin scoring fra femmeteren, på hode.
toki wrote: | Selv med tap i dag er Ranheim kun ett poeng bak B/G som leder. Selv om det er en ganske urealistisk tanke; hva vil de gjøre hvis de ligger an til opprykk/kvalikspill til høsten?
Er det noen som vet om de i hele tatt har tatt stilling til dette spørsmålet? |
Svar;
Quote: | Hvis Ranheim rykker opp
- Jeg advarer sterkt mot å fokusere for mye på dette internt i klubben. Det kan i verste fall bli starten på nedturen.
Samtidig poengterer han at et eventuelt opprykk i seg selv ikke skulle skape problemer i forhold til Rosenborg. Det er ingen grunn til at samarbeidet ikke kan fortsette, eksempelvis med utlån av spillere, også om lagene skulle havne i samme divisjon. |
_________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.05.2010 04:07 Post subject: |
|
|
Tap i Sarpsborg
Etter fire strake seiere gikk altså Ranheim på et tap, 1-3 borte mot Sarpsborg. Ser man kampen under ett har vi liten grunn til å være misfornøyd med resultatet. Spesielt i første omgang ble vi til tider overkjørt av bevegelige sarpinger. Gang på gang ryddet Andreas Lindberg opp i velkjent stil.
Michael Karlsen med scoring, Michael Kleppe Jamtfall med assist.
- Spilte som kusinen fra landet
Edit:
- En riktig vurdering
Per Joar Hansen holdt toppscorerne Jo Sondre Aas og Robert Stene hjemme i Trondheim mens resten av laget dro til Sarpsborg. Til tross for 1-3 forsvarte han uttaket etterpå.
Jamtfall selvkritisk etter kampen _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 10.05.2010 15:17 Post subject: |
|
|
Vil Ranheim spille på Lerkendal om de rykker opp? (Ikke at jeg tror de rykker opp) |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 10.05.2010 15:22 Post subject: |
|
|
Det ønsker de sikkert. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 10.05.2010 16:04 Post subject: |
|
|
Ranheim stadion må hvertfall oppgraderes enda en gang for å tilfredstille kravene til Tippeligaen. Så med mindre de får dispensasjon så må de nok spille noen kamper på Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 10.05.2010 16:29 Post subject: |
|
|
Hvis Ranheim spiller på Lerkendal, så tror jeg faktisk de kan matche tilskuertallene til Hønefoss og Kongsvinger hvertfall. |
|
Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 10.05.2010 18:41 Post subject: |
|
|
Man trenger vel profflisens for å spille i 1.div også, så er det egentlig noen forskjell på kravene til stadion, økonomi osv? |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 10.05.2010 18:53 Post subject: |
|
|
KIL måtte utvide antall sitteplasser pga opprykket såvidt jeg husker. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 10.05.2010 19:00 Post subject: |
|
|
Synes det snakkes vel mye om opprykk her. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 10.05.2010 19:21 Post subject: |
|
|
Det er forskjell på kravene til stadion.
Kapasitet
Tippeligaen: minst 3000 tilskuere.
Adeccoligaen: minst 1000 tilskuere.
Seter under tak
Tippeligaen: 1/3 av alle seter pluss media og VIP.
Adeccoligaen: Minst 100 seter pluss media og VIP.
VIP-områder
Tippeligaen: Minst 50 plasser til æresgjester, samt 100 plasser for andre VIP.
Adeccoligaen: Minst 20 plasser til æresgjester.
Mediefasiliteter
Tippeligaen: Minst 25 seter under tak med skrivepult, strøm og nett
Adeccoligaen: Minst 15 seter under tak med skrivepult, strøm og nett
Ellers så er kravene de samme. Men når tilskuerkapasiteten økes så må man jo øke kapasiteten på andre områder som feks sanitæranlegg. Kravet der er 5 toaletter og 8 urinaler pr 1000 tilskuere. Jevnt fordelt på kjønnene. Så teknisk sett er minimumskravet til Tippeligaen tre ganger høyere enn for Adeccoligaen der. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 10.05.2010 19:41 Post subject: |
|
|
Lol til at man skal ha min. 20 VIP-plasser i AL. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 14.05.2010 12:32 Post subject: |
|
|
Helland fikk den berømte 1eren på børsen for sine 45 minutter mot Malvik i går. |
|
Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 16.05.2010 20:44 Post subject: |
|
|
Har akkurat vært og sett Lyn - Ranheim hvor Ranheim klarte å rane med seg 3 poeng. I andre omgang hadde de vel nesten ikke en sjanse, men scorte 1 mål på vanvittig dårlig forsvarspill av Lyn. Av og til må man ha flaks skjønner jeg. 1 mål på et veldig bra frispark, en straffe (som Jamtfall skaffet så vidt jeg så, og så et mål hvor de stjal ballen fra Lyn spiller)
Ranheim slet overraskende mye med de raske teknikerne til Lyn. Gang på gang ble de vendt av. Trodde det var lurt å ta ut et par meter når man møter denne typen spillere, men i stedet gikk Ranheim i ryggen på de og ble vendt av. Ellers må jeg si at keeperen som jeg har hørt mye om, ikke var særlig overbevisende. Det mest påfallende var at alle utspillene gikk ut til venstre på banen, i 2. omgang måtte vel nærmere 7-8 gått rett ut av banen, svakt.
Den beste spilleren på banen var Lyn sin nummer 14, Chima. Han var god, og forsvinner nok snart. Ellers så skapte Lyn mye kaos på veldig lange innkast. Vet at innkast er endel av spillet, men særlig artig å se på er det ikke.
Ingen av RBK spillerne utmerket seg særlig, Aas kom inn de siste 20, og rev og slet, og var med å skapte det siste målet.
Men 3 poeng er 3 poeng. |
|
Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 18.05.2010 14:20 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Helland fikk den berømte 1eren på børsen for sine 45 minutter mot Malvik i går. |
Virker som om Helland har hatt et fullstendig mislykket opphold i Ranheim saa langt.. hva har skjedd?? mener aa huske at han ble regnet som en av de stoerste talentene i RBK og at han til stadighet imponerte for RBK2.
Jo Sondre Aas tror jeg har funnet sitt nivaa, han kan sikkert bli en habil 1. divisjonsspiller. Michael Karlsen haaper jeg tar steget opp til eliteserienivaa, litt saann Peter Crouch-light type. _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 19.05.2010 20:33 Post subject: |
|
|
Ranheim videre i cupen etter 2-1 skåring av Dokken i det 118 minutt! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
firkl0ver Junior

|
Posted: 20.05.2010 01:31 Post subject: |
|
|
Jeg bet meg merke i at adressa.no har utelatt Ranheims kamp fra forsiden sin, samtidig som lag som Strindheim, Byåsen, Randaberg og Fyllingen blir frontet. Er det bare jeg som har sett en tendens, fra adressas side, til å neddysse Ranheims suksess om dagen?
Edit: Forøvrig gledelig at et Trondheimsk lag tar seg videre i cupen. God erfaring for gutta, spesielt de som er på lån. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.05.2010 09:15 Post subject: |
|
|
firkl0ver wrote: | Er det bare jeg som har sett en tendens, fra adressas side, til å neddysse Ranheims suksess om dagen? |
Ja. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.05.2010 12:47 Post subject: |
|
|
Dokken har følgende forklaringer på hvorfor Ranheim er blitt en komèt på nivå to:
– Laget vårt består av spillere som har vært med noen år. De er sultne og de er bedre enn de selv tror de er. Mange av dem har vært på nippet til å komme inn i Rosenberg, men er veid og funnet litt for lette. Dessuten har vi et rutinert trenerkorps, med tidligere Sundsvall-, Rosenborg- og Aalesund-trener Per Joar Hansen som sjef. Han har med seg Drillos landslagsassistent fra tida som Iraks landslagstrener, Otto Ulseth, som assistent. Tidligere Kongsvinger og Rosenborg-kaptein Christer Basma, er med som spillende assistenttrener. Det er mye kompetanse i den gjengen der.
Les mer: Dokken i flytsonen |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 29.05.2010 13:39 Post subject: |
|
|
Det tror jeg jaggu er første gang jeg har sett Rosenberg-skreivleifen i en norsk artikkel! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 30.05.2010 16:17 Post subject: |
|
|
Minner om Nybergsund - Ranheim på nett-TV kl. 18 - gratis. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 30.05.2010 18:26 Post subject: |
|
|
Det går dock inte att se den från utlandet. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 30.05.2010 19:05 Post subject: |
|
|
Gjør ingenting det Peter, de blir voldtatt.. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 30.05.2010 19:11 Post subject: |
|
|
Straffe, rødt kort og mål. 3-1 Stene. |
|