English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Haugesund - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 10.05.2010 00:15    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Men jeg tror faktisk folket i Norge vil bli veldig entusiastiske bare for et sluttspill samme hvor kjedlig det blir.

Ja, såklart. Det er jo ti år siden sist vi var i et sluttspill, så det skulle bare mangle.

Spanjolene derimot, vil ikke være spesielt entusiastiske om Spania ryker ut av gruppespillet etter tre 0-0-kamper. Til det er deres forutsetninger og forventninger så fundamentalt forskjellige fra det nordmenn har til sitt landslag.

Det handler om prestasjon og resultat i forhold til resurser og forventninger. Rosenborg skal alltid være med og kjempe om gull slik ståa er i norsk fotball nå, og har vært de siste 20 årene. Vi forventer at vi skal skape målsjanser borte mot et bambuslag som Haugesund, og når dette ikke skjer, blir folk sure. Helt naturlig, det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Tangen1986
Senior

PostPosted: 10.05.2010 00:22    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Utgangspunktet med spillerstall og ressurser var ikke så veldig annerledes årene forut heller da. Uten at laget fikk gull da. Det er ingen tvil om at Hamren på mange områder har satt en ny standard ift profesjonalitet og vinnerkultur synes jeg.
Dette stemmer bare delvis. Helt klart underpresterte vi i perioden 2005-2008, men så var da også de økonomiske rammene for våre motstandere noen helt andre i disse åra som da kunne matche oss økonomisk. Så kom finanskrisen som defintivt har gitt oss en ekstra push når vi da som eneste lag har kunnet opprettholde satsingen i begge de to siste sesongene. Utgangspunktet før 2009 og 2010-sesongen var noen helt andre og klart bedre for oss enn tilfellet var i årene før hvor flere lag hadde spilletropper på vårt nivå noe ingen av våre konkurrenter er i nærheten av idag etter at de andre storsatsende klubbene ble knekt av finanskrisen. Ansvaret og æren for at ting snudde må derfor deles mellom Hamrèn, finanskrisen og generell økonomisk langsiktighet i klubben som ikke lot seg lokke til å bli med på det høye økonmiske spillet til klubber som Brann, VIF og LSK under høykonjunkturen. Dermed var vi istedet istand til å intensivere satsingen når alle andre måte senke ambisjonene og dermed nokså enkelt ta tilbake hegemoiet slik vi gjorde i 2009.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende

PostPosted: 10.05.2010 00:23    Post subject: Reply with quote

Erlendr: Kan hende vi hadde avgjort disse ifjor, men laget er litt svekket, starten ifjor var ganske lik poengmessig og vi har også i år kommet tilbake i kamper vi har ligget under. Nå blir det nok 1.juni uansett da, og det blir ubestridelig spennende å se hva som skjer under Eggen. Moro å se ham blir det også. Mer livat. Det nekter jeg ikke for. Men jeg tror folk skal være veldig klar over den gode jobben Hamrén har gjort.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
toreinar
Veteran

PostPosted: 10.05.2010 00:25    Post subject: Reply with quote

Ekspertpanelet denne gang gav godkjent til Henriksen,Iversen og Dorsin.
Forøvrig også til Winsnes,s innhopp og Olsen-hateren måtte nok engang se at Olsen ikke går av banen uten å skape et eller annet.
Panelet var meget fornøyd ved kampstart da vi så at han som pleier være på 17-18 halvlitere og snakke mest om gamle dager, ikke var tilstede.
Da kampen var ferdig følte vi at han kanskje skulle ha vært der allikevel.
kristobal
Legende

PostPosted: 10.05.2010 00:30    Post subject: Reply with quote

Tangen: Helt enig i betraktningene dine, og glad for at min bønn her inne før jul i 2006 ble hørt. Hadde vi kastet oss med på spillerkjøp og fantasilønninger hadde det vært verre å gjeninnta tronen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 10.05.2010 00:53    Post subject: Reply with quote

Det er mulig mange er fornøyd med at RBK er i toppen, men man bør huske på et par detaljer: Klubben skal kvale til CL.....
Med dette laget.....som hadde store problemer med Haugesund....
Som å se maling tørke....
RBK anno 2010 har ikke nubbtjangs i en kvalik, de fleste innser dette. Jeg og mange med meg er lite fornøyd med å se laget karre seg til 1 poeng mot hjemlige bakgårdsklubber, desto verre blir det når kvaliken starter. Sannheten er at den hjemlige serien er så elendig at utfordringene er minimale. Tippeligaen består av spillere som er fornøyd med å skape målsjanser basert på tilfeldigheter og som får beskjed om dette av de middelmådige trenerne de har. Ligaen er så dårlig at det er en vits å se på.
Sett deg ned å se på Spansk ligafotball og man tror at det er en annen idrett.... Norsk ligafotball er en skam i Europa og trenerne blir innavlet uten å evne å se utover sin egen navle. Jeg gidder ikke se et minutt med overbetalte middelmådigheter og har konvertert til Spansk fotball på Viasat. Velkommen etter......Der slipper man å se møljefotball basert på tilfeldigheter og spillere som er redde for egne ferdigheter.

Last edited by julegrisen on 10.05.2010 01:05; edited 3 times in total
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 10.05.2010 00:55    Post subject: Reply with quote

Spansk fotball går på Canal +.
Back to top
abikom
Rutinert

PostPosted: 10.05.2010 00:57    Post subject: Reply with quote

Julegrisen wrote:
Det er mulig mange er fornøyd med at RBK er i toppen, men man bør huske på et par detaljer: Klubben skal kvale til CL.....
Med dette laget.....som hadde store problemer med Haugesund....
Som å se maling tørke....
RBK anno 2010 har ikke nubbtjangs i en kvalik, de fleste innser dette. Jeg og mange med meg er lite fornøyd med å se laget karre seg til 1 poeng mot hjemlige bakgårdsklubber, desto verre blir det når kvaliken starter. Sannheten er at den hjemlige serien er så elendig at utfordringene er minimale. Tippeligaen består av spillere som er fornøyd med å skape målsjanser basert på tilfeldigheter og som får beskjed om dette av de middelmådige trenerne de har. Ligaen er så dårlig at det er en vits å se på.
Sett deg ned å se på Spansk ligafotball og man tror at det er en annen idrett.... Norsk ligafotball er en skam i Europa og trenerne blir innavlet uten å evne å se utover som egen navle. Jeg gidder ikke se et minutt med overbetalte middemådigheter og har konvertert til Spansk fotball på Viasat. Velkommen etter......

Ahahahahahhaaha.

Spansk liga bedre enn norsk? Hvilket sjokk! Surprised Norsk liga holder et helt ok nivaa, og det sier en som bor i England og har boedd i Italia, og sett mer fotball enn de fleste. Fotball er verdens stoerste sport, Norge et av de minste landene i Europa. Forskjellen skal vaere stor!
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 10.05.2010 00:59    Post subject: Reply with quote

Klart mye kan forandre seg på to-tre måneder i fotball, spesielt dersom man bytter ut en trener. Vi sitter på mange spillere i troppen som har stort potensiale og er mer enn gode nok til å tukte god europeisk motstand, men når sjefen er på oppsigelse føler man kanskje ikke den samme motivasjonen. Dessuten legger Hamrèn opp til en forsiktig stil vi er veldig uvant med i Rosenborg. Det er ingen annen trener enn Nils som har den samme gjennomslagskraften for sine offensive ideer i Norge, så han kan få til mye med spillere som Olsen, Skjelbred og Moldskred på få uker hvis de selv er innstilt på det og drar i samme retning. Det kan også være at vi får en heldig trekning, så å avskrive laget ift. CL-kvalikken på bakgrunn av kjedelige 0-0 kamper mot Haugesund og Tromsø (som er serieleder) blir feil. Men det som synes sikkert er at ledelsen har lite å tape på å skifte ut Hamrèn allerede nå. Kan vanskelig se at spillet plutselig skal ta seg veldig opp den siste perioden hans.
julegrisen
Rutinert

PostPosted: 10.05.2010 01:03    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Spansk fotball går på Canal +.

Ja det var jo poenget med innlegget......
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 10.05.2010 02:01    Post subject: Reply with quote

Det laget presterer under Hamren er så ulidelig fantasiløst, strukturløst og så grusomt kjedelig, at jeg herved erklærer at dette var den siste kampen jeg gidder å bruke tid på å se med RBK før Eggen er på plass. Orker ikke flere fantasifulle forklaringer om banen, skader og dommere. RBK stinker for tiden. Best å holde seg for nesa og løpe. Inntil Hoftun &co får ut fingern. Den har forøverig sittet godt fast siden november, så håpet er ikke spesielt stort. Men; dette var den siste inntil laget og de rundt skjønner at den som skårer flest mål vinner. Og at eksistensgrunnlaget for RBK er å underholde.
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 10.05.2010 08:48    Post subject: Reply with quote

Jeg gjentar med små variasjoner mitt innlegg etter TIL- kampen (Stabæk så jeg ikke pga jobbreising):

Jeg er uendelig glad for den snuoperasjonen Hamren har fått til og det snev av profesjonalitet han har tilført en etter hvert selvtilfreds og innavlet administrasjon, men når jeg nå har begynt å sovne foran TVen hver gang RBK spiller så er vi farlig nær et punkt hvor nok er nok. Det RBK har vist i de siste kampene er patetisk langt fra det som kan føre sårt tiltrengte CL-penger inn i kassa igjen og jeg gruer allerede til kvalikkampene.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 10.05.2010 09:41    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:

Det jag vet är att RBK har blivit fullständig överlägsna alla andra tippeligalag sedan Hamrén tog över. Och det är jag nöjd med. Jag går inte omkring och dagdrömmer om att allt skall bli likadant som på 1990-talet då alla förutsättningar var annorlunda. Sådana dagdrömmar överlåter jag till andra. Men de leder inte till några resultat; det har det senaste decenniet visat med eftertryck.

Dine gnälliga gjentagelser om at 2000-tallet var resultatløst før frelseren Hamrén kom til byen faller jo på sin egen urimelighet: sju seriegull av ti mulige, med fem ulike trenere (seks, hvis man skal gi Høgmo kreditt for 06-gullet), viser jo at det ble resultater også før Hamrén. At RBK hadde et høyt toppnivå inne, kunne vi se også i de sesongene vi ikke tok gull, men spilte Champions League (05 og 07).

Etter min mening har vi ikke vært i nærheten av å kjenne på et lignende toppnivå siden Hamrén tok over, med ett unntak: førsteomgangen borte mot St. Etienne høsten 2008 er det råeste jeg har sett av Hamréns lag. Men dessverre - noe som er blitt en gjenganger under Hamrén - maktet RBK den gang bare å spille én god omgang.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 10.05.2010 21:26    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Men jeg tror folk skal være veldig klar over den gode jobben Hamrén har gjort.

Det er nok de fleste. Men slik som det er nå så er har utviklingen tatt et skritt tilbake i forhold til i fjor, ihvertfall offensivt. Og når effektiviteten også svikter så blir kampene en utrolig kjedelig seanse. Det er like greit, både for RBK og Hamrèn at han får gå nå. Skal ikke se bort i fra at han kommer tilbake èn gang i fremtiden.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Page 14 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb