| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 05.05.2010 20:28 Post subject: |
|
|
| Hentesveis wrote: | | Vet du hva som er årsaken til at PCS måtte ut da? |
At Hamren foretrakk Winsnes der ute, samtidig som han er tvilende til å bruke Traore sentralt.
Skjelbred syk? Ok, da så. Men da kjører man i tillegg Åsen inn for Winsnes. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 05.05.2010 20:29 Post subject: |
|
|
| Unnskyld meg, men nå blir du bare patetisk! |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 05.05.2010 20:30 Post subject: |
|
|
Hva går du på? _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Angriff Proff

|
Posted: 05.05.2010 20:32 Post subject: |
|
|
| Svar på tiltale fra Winsnes. Det der er pent. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 05.05.2010 20:39 Post subject: |
|
|
Hvorfor spiller vi alltid opp mot Sellin når han er på banen? Bruk heller Prica og la Sellin dukke opp i bakrom og putte inn scoringer.
Sellin er jo omtrent OMS nå!
Sellin er en skuffende svak avslutter egentlig. Burde putta der. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington
Last edited by Halvorsen87 on 05.05.2010 20:42; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 05.05.2010 20:42 Post subject: |
|
|
| Det er så artig å se Iversen om dagen. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2846 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 05.05.2010 20:45 Post subject: |
|
|
Sellin er i ferd med å ta nivået - en sesong med hyppige innhopp og noen fra start så begynner de en-mot-en-situasjonene å tippe i hans favør. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 05.05.2010 20:52 Post subject: |
|
|
| Tja, en godkjent kamp dette. Ikke strålende, men greit nok. Selvom jeg synes "dødperiodene" blir litt for mange og lange, spesielt i 1 omgang. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 05.05.2010 20:59 Post subject: |
|
|
| Helt ok kamp. Litt kjedelig at Hamren velger defensiv trygghet og kontringer fremfor etablert angrepsspill etter 2-0 mot et svakt stabæk lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.05.2010 21:00 Post subject: |
|
|
Fikk ikke sett hele første omgang ,men det jeg biter meg merke i er at midtbanen vår sliter med å komme på nok gode løp og passningstempoet er for lavt. I hovedsak skyldes alt dette en mann og det er Winsnes. Som ikke holde mål fysisk og er en dårlig passningspiller dette er så absolutt 2 millioner i lønnsutgifter vi kunne spart oss for eller brukt på lønn til spillere som holder nivået sånn som Demidov. Traore viste på 1 halvtime at det er klasseforskjell på han og Winsnes og han bør nå få den plassen.
Iversen er fremdeles strålende og Prica er dødelig. Skjelbred helt ok i den biten jeg så og synes det er litt mer mål og mening i det han foretar seg på banen. Blir også mer og mer imponert over Ørlund om enn han ikke ble særlig truet idag. Forsvaret har full kontroll og gode gamle Lago finne fremdeles. Henriksen leverer bra iforhold til forventningene jeg har til han. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 05.05.2010 21:02 Post subject: |
|
|
| Enten Åsen eller Traoré bør ha den andre sentrale midtbaneplassen i stedet for Winsnes som holder seg unna treningsleirer. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 05.05.2010 21:03 Post subject: |
|
|
| Daff kamp, men godt med tre poeng igjen. Nydelig angrep på 1-0-scoringa, men ellers blir "dødperiodene" litt for mange og lange som longines sier, ja. Pluss i boka til Lustig og Prica. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 05.05.2010 21:03 Post subject: |
|
|
Ble også glad for å få se Traoré få mere spilletid. Trygg og god pasningsfot viser han også.  |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 05.05.2010 21:08 Post subject: |
|
|
| Nok en halvslapp kamp på Lerkendal. Vi mangler fart og kreativitet i midtbaneleddet. Henriksen må være tidenes tregeste tippeligaspiller og med en treg Winsnes i tillegg skal vi prise oss lykkelig over at Annan rydder opp kamp etter kamp. Savnet er stort etter spillertyper som Sapara og Tettey, men regner med Hoftun ordner det i løpet av sommeren. (yeah right) |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 05.05.2010 21:34 Post subject: |
|
|
Pluss til Iversen, Lustig, Prica og Annan. Godt å se kompromissløse Lago i slag igjen også.
Winsnes er som vanlig bremseklossen. Blinde, eller feige, Kroksæther kan godt komme med en kritisk kommentar som for en gangs skyld treffer. Ta et lite stikk til Hoftun med det samme. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 05.05.2010 21:44 Post subject: |
|
|
| Bremsekloss Annan er faktisk bedre enn Winsnes i alle spillets faser. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 05.05.2010 21:47 Post subject: |
|
|
Virker kanskje litt teit å klage for mye i en kamp hvor vi vinner greit 2-0 og har (stort sett) full kontroll defensivt.
Likevel belyser denne kampen kanskje best av alle hittil i år den store svakheten til dette rosenborg-laget. Mot en dårlig midtbane som ikke henger sammen, får vi utallige brudd, men uten at vi klarer å skape noe særlig ut av det. Gang på gang har vi mulighet til å komme i overtall i angrep, men mulighetene sløses bort ved pasninger på tvers eller bakover. Dermed får Stabæk tid til å komme tilbake og vi blir spillende mot etablert forsvar. Er greit nok å legge oss litt lavere etter den tidlige scoringen, men da må vi i alle fall kjøre overganger når sjansen byr seg.
Mot lag som er adskillig bedre enn dagens Stabæk-utgave får vi bare noen få slike overganger pr. kamp og da er det viktig å utnytte disse mulighetene. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 05.05.2010 22:17 Post subject: |
|
|
Stor framgang fra de to siste kampene, to flotte mål og bunnsolid bakover, som vanlig. Men vi har veeeldig mye å gå på framover i banen ennå.
Men rimelig fornøyd. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 05.05.2010 22:47 Post subject: |
|
|
Herlig dag med både MILF- og RBK-kamp.. Prøver meg på en spillerbørs for den siste kampen:
Örlund (5) - Ekstremt lite å gjøre mot et Stabæk-lag som ikke skaper noe som helst. Trygg på det han skal være trygg på, men får ikke anledning til å spille seg opp eller ned fra midt-sjiktet.
Lustig (6) - Flott forarbeid til 1-0. Ellers meget aktiv og utrettelig. Et par misforståelser som kunne fått følger hvis motstanderen var bedre.
Lago (7) - God kamp. Vinner dueller. Solide klareringer på viktige tidspunkt. Fint å se ham tilbake på laget.
Demidov (6) - Bra. Kan med fordel være enda mer "spillende" på en dag som denne.
Dorsin (6) - Nok en godkjent+ kamp. Ofte i farlige posisjoner, på grunn av hans vilje til å overlappe og være med helt fram, vanskelig for Stabæk å fordele oppmerksomheten når begge backene er såpass interesserte i å være med.
Annan (6) - Typisk Annan-kamp, et par farlige situasjonen hvor han velger merkelig. Men også haugevis av viktige berøringer hvor ballen ligger på vippen. Viktig for tryggheten defensivt. Gruer meg til dagen han drar.
Winsnes (4) - Har et frisparkforsøk som er brukbart, men blir stort sett sein og heftende. Bør ikke være bankers på laget til neste kamp, selv om han har et godt fotballhode og er relativt trygg med ball. Når det går så tregt blir du utrygg samme hvor god ballfølelsen din er.
Henriksen (5) - Helt ok kamp. Er i ferd med å bli tryggere fordi han har fått spille mye. Må bli dødeligere i nærheten av seksten. Kan å slå innlegg, det er positivt.
Iversen (7) - God, igjen. Er pigg, skuddglad, ser ting ikke mange andre ser, og er et trekk foran. Spilleforståelsen hans kommer mer til sin rett i denne rollen enn som spiss i Hamrèns system/"system".
Skjelbred (5) - Som vanlig løpsvillig. Som vanlig god til å presse. Som vanlig skuddredd. Som vanlig uforløst.
Prica (7) - Killer i boksen. Trenger ikke mange sjanser. Binder opp forsvarere. Beveger seg riktig. Betyr mye.
Traore - Har noe på gang, akkurat som i 2007, 2008 og 2009. Blitt bedre fysisk, og fortsatt brukbar til å drible. Men dominerer ikke.
Sellin - Er farlig. Trenger litt mer rutine før han blir virkelig dødelig, men han viser at han er god til å komme i situasjoner.
Olsen - Får et minutt og skal ha for oppmøtet. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 05.05.2010 23:10 Post subject: |
|
|
| Forøvrig var det 14700 tilskuere på dagens kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 05.05.2010 23:16 Post subject: |
|
|
Og det er for dårlig. Midtukekamp og kaldt mai-vær må ta noe av skylden, men først og fremst spiller vi kjedelig fotball i store deler av kampene. Men selv om 14700 er under forventet, er nesten 500 på Oldboys-MILF langt over forventet. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 05.05.2010 23:46 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | | ..... er nesten 500 på Oldboys-MILF langt over forventet. |
Nostalgibrigaden?? _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.05.2010 02:34 Post subject: |
|
|
Jeg ble noe overrasket over at Stabæk ikke var mer offensive når vi først tok ledelsen. De var nølende og skapte sine "mini-sjanser" på feil våre spillere gjør, selv ved 2-0 var det lite å skrive om fra deres side..
Ellers synes jeg Hamrén treffer bra med taktikken mot en dårligere motstander, 4-1-3-2 formasjonen fungerte veldig bra. Flott å se hvordan Ivers og Rade kombinerer og truer hvert sitt rom. Skjelbred var betydelig bedre idag og Traoré imponerer nok engang.
Dessuten fått å se gode gamle Lago igjen, kompromissløs som alltid!
Var det før øvrig noen støtteerklæring fra Kjernen med tanke på alt det Annan har vært igjennom?
Fikk ikke med meg noe..
Men fikk med meg Janne-plakaten mot slutten.  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Jomer Rutinert
|
Posted: 06.05.2010 02:46 Post subject: |
|
|
Nei det var ingen spesiell støtte for Annan. Han er en hardhaus så han klarer seg fint uten. _________________ ultras nidaros |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.05.2010 03:58 Post subject: |
|
|
Like greit, få saken ut av verden.
Men en ting jeg bare må si, virkelig imponerende dekning av kampen! Flotte artikler og intervjuer på forsiden, et godt stykke arbeid av Åsmund og deg Thomas!  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
|