| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
longines Veteran

|
Posted: 03.05.2010 00:49 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Men ser du någonsinn några underhållande matcher i tippeligan, och vilka lag är det som spelar den underhållande fotbollen ? |
Jeg synes generelt det er mye dårlig fotball i Tippeligaen, og at nivået har vært rekordlavt de siste årene. Våre kamper er dog blant de kjedligste, de fleste nøytrale kamper jeg ser er mer underholdene. Men uansett, hvorfor skal vi spille dårlig fotball fordi Brann gjør det f.eks? Jeg henger bare ikke helt med på den logikken der. Rosenborg har alltid stått for god fotball, selvom konkurrentene i Tippeligaen gjerne har spilt kjedelig og dårlig fotball. Og hvorfor ikke fortsette med det? |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.05.2010 00:54 Post subject: |
|
|
| Ni jämför alltid med Eggen-tiden för tio år sedan och drar fram luddiga begrepp som mönster och plan. Men när man frågar om nutida exempel så blir ni svar skyldiga. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 03.05.2010 01:00 Post subject: |
|
|
Nei, nei. Hvis vi sammenligner oss med 2003,2004, 2006, 2007 så blir også Hamren sin angrepsfotball dårlig. Jeg ser Rosenborg utifra Rosenborg, ikke utifra hva konkurrentene våre gjør. Jeg forstår ikke hva Brann gjør, skal ha med oss å gjøre? Har vi ikke større ambisjoner enn å sammenligne oss med middelmådige TL lag?
Personlig tror jeg selv du kjeder deg enormt mye under Rosenborg kampene, om du i det hele tatt ser de. Dette har kun blitt en forumsak for deg. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.05.2010 01:17 Post subject: |
|
|
Jag har inte samma snäva syn på fotboll som dig. Jag kan tex tycka en match som Barcelona-Inter är underhållande trots att Barcelona spelade en helt räva anfallsfotboll utan adekvat plan.
Du tycker de flesta neutrala matcher är mer underhållande än RBKs matcher. Men de "underhållande" tippeligalagen är inte särskilt effektiva eftersom de aldrig klarar av att slå Hamréns RBK. Jag föreslår därför att det upprättas även en Underhållningstippeliga där lagen får poäng efter hur underhållande de spelar. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 03.05.2010 01:20 Post subject: |
|
|
Så kampen i opptak nå. Synes vi skaper utrolig lite. Såklart er dette en av de tøffe bortekampene men det var ikke mye kreativitet og handlingskraft å spore der fremme. Håper og tror Trond Olsen starter neste kamp, vi trenger en gjennombruddshissig spiller sammen med alle som bare skal føre, føre, føre, slå støtte. Stabæk kommer visstnok med et kraftig redusert lag, sa de på fotballXtra, så det skal vel være mulig å vinne. Husk å møt opp tidlig gutter og jenter, det er Oldboys-MILF inne på stadion med avspark kl 17, alle som har billett til kampen på kvelden har adgang. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Jon Helt Junior

|
Posted: 03.05.2010 01:21 Post subject: |
|
|
| RBK spiller angrepsfotball. Kan faen ikke slutte med dette nå, dersom du ønsker å spille def fotball, så heng deg på LSK. Vi gamle gutter vil ha mål, alt annet er bare dritt. Gi oss mål, og Eggen!!! Målløse oppgjør er et helvete, selv om vi har en svensk trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.05.2010 01:21 Post subject: |
|
|
Men har Sverige spelat underhållande anfallsfotboll sedan 1994? Jag har sett att ditt Hamrén-hat har fått dig till att samla bevis om Hamréns uselhet även i Sverige. Du är ju helt besatt av Hamrén. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.05.2010 01:24 Post subject: |
|
|
| Jon Helt wrote: | | RBK spiller angrepsfotball. Kan faen ikke slutte med dette nå, dersom du ønsker å spille def fotball, så heng deg på LSK. Vi gamle gutter vil ha mål, alt annet er bare dritt. Gi oss mål, og Eggen!!! Målløse oppgjør er et helvete, selv om vi har en svensk trener. |
Den enda som duger som tränare är Eggen! Alla andra sparkar vi eller deporterar dem. Samma öde kommer att vänta Jönsson. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 03.05.2010 01:26 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Jag har sett att ditt Hamrén-hat har fått dig till att samla bevis om Hamréns uselhet även i Sverige. Du är ju helt besatt av Hamrén. |
Jeg synes det er greit med litt bevis når man debatterer. Men det gjør meg kanskje besatt? Hehe, nå har du lite å komme med PS. Pinlig! |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.05.2010 01:35 Post subject: |
|
|
| Sverige har inte spelat underhållande anfallsfotboll sedan VM 1994 och det är kanske lite väl mycket att begära att Hamrén skall förvandla laget till ett sprudlande anfallslag efter ett par träningsmatcher. Men i Sverige blir de flesta nöjda om laget kvalificerar sig till EM. Sådana gnällspikar som dig är heldigvis sällsynta i Sverige. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 03.05.2010 01:38 Post subject: |
|
|
| Den kritikken kom etter en kamp de vant. |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 03.05.2010 01:49 Post subject: |
|
|
Når jeg ser en Rosenborgkamp, og holder på å sovne. Da er det virkelig noe galt. Jeg har aldri i verden sett en så kjedelig kamp. Hamrén har vært flink til å organisere forsvaret, og på mange måter var det forsvaret som gjorde at vi vant i fjor. Selv i fjor savnet jeg angrepsmønster og plan, men jeg håpet jo at angrep skulle bli Hamréns fokus i år, som forsvar var for han i fjor.
Nå virker det som hodet til Hamrén bare er i Sverige, og det virker som han har gitt opp på å gjøre noe nytt med dette Rosenborglaget. For alle partene føler jeg at det er på tide at han drar, og få litt ny giv inn i troppen. Hamrén virker jo fullstendig fraværende og uinteressert i hvordan Rosenborg fremstår. Fordi i dag, som mot Vålerenga, og delvis også Lillestrøm, var noe av det kjedeligste jeg har sett på en fotballbane, og det er noe som ikke er Rosenborg verdig. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 03.05.2010 01:52 Post subject: |
|
|
Forskjellen fra i fjor til i år er forøvrig at de tre siste kampene vi har spilt i år, endte opp med seier i fjor. Derfor virket alt så mye bedre. "Attityden" er borte fordi laget vet at Hamrén ikke blir. Patentet hans står ikke like sterkt hos gutta i år som det gjorde i fjor rett og slett. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.05.2010 01:58 Post subject: |
|
|
| longines wrote: | | Den kritikken kom etter en kamp de vant. |
Jag såg kampen mot Wales. Det var andra gången A-laget spelade 4-2-3-1. Första halvlek kom inte spelarna rätt i positionerna och Wales var bäst. Efter sedvanlig bra Hamrén-coachning tog Sverige över i andra halvlek. I detta system är man beroende av en bra spiss. Zlatan hade passat bra men har tackat nej. Berg blev sjuk och Toivonen fick spela, men han var för dålig. Det blir ett problem om inte Zlatan vill vara med, då måste det övervägas om man får spela med två spissar. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 03.05.2010 02:11 Post subject: |
|
|
Kan de ikke kalle inn Tobias Grahn, han er et angrep alene, sa de i 2002. Har sikkert ikke forandret seg. Men seriøst, du har rett i at 4-2-3-1 avhenger av en bra spiss, og den eneste som ser ut til å mestre dette i stallen vår, har ikke spilt de siste kampene. Ivers har vært bra men ser ut til å være best som "andrespiss". Sellin er ingen murbrekker. Men Stabæk på Lerkendal er nok en kamp som passer ham bedre. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.05.2010 02:25 Post subject: |
|
|
| Tobias Grahn har faktiskt gjort comeback i allsvenskan i år i Mjällby och har gjort det bra! En duktig fotbollspelare, men världens bråkmakare. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 03.05.2010 02:27 Post subject: |
|
|
Ja, han har jo vært innom en haug med klubber de siste årene. I biografien til Freddy dos Santos kan man lese om da Vålerenga spilte mot Manchester United i en treningskamp sommeren 2002. Dagen etter skulle klubbdirektør Kjetil Siem ha en prat med Tobias Grahn om noe. Han ringte, men Grahn virket ikke allverdens interessert i å innfinne seg på Siems kontor. Siem leste Grahn som en åpen bok og sa : "Du, forresten, Sir Alex nevnte navnet ditt i går?"
Grahn var på plass fem minutter senere.
En gutt med store ambisjoner, kanskje litt for store i forhold til potensialet, desverre. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 03.05.2010 09:08 Post subject: |
|
|
| holmliaUltras08 wrote: | | Når jeg ser en Rosenborgkamp, og holder på å sovne. Da er det virkelig noe galt. Jeg har aldri i verden sett en så kjedelig kamp. |
Holder på? Jeg sovnet litt ut i andre omgang. Første gang med RBK på TV hvor det har skjedd. Har aldri sett noe så kjedelig før. Uten løpene til Tettey og de kreative skuddene til Sapara blir den manglende offensive samhandlingen til RBK sørgelig avslørt, og når Prica er skadet i tillegg er vel 0-0 det beste vi kan gå for. Jepp, Hamren gjorde det han måtte i fjor, nemlig å snøre igjen bak, men om sørgeligheten fremover skyldes tappingen av stallen eller at Hamren rett og slett ikke er god på den delen av spillet aner jeg ikke. Sannsynligvis litt begge deler. |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 03.05.2010 09:29 Post subject: |
|
|
| Enten meg eller RBK det er noe feil med. Jeg klarer rett og slett ikke å engasjere meg i dagens RBK-lag. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.05.2010 09:32 Post subject: |
|
|
Har knapt sett så mye engasjement etter en kamp jeg
Tre kamper uten scoring på de ni første har vi vel for øvrig ikke klart siden 2002  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 03.05.2010 09:33 Post subject: |
|
|
| holmliaUltras08 wrote: | | Forskjellen fra i fjor til i år er forøvrig at de tre siste kampene vi har spilt i år, endte opp med seier i fjor. Derfor virket alt så mye bedre. "Attityden" er borte fordi laget vet at Hamrén ikke blir. Patentet hans står ikke like sterkt hos gutta i år som det gjorde i fjor rett og slett. |
Hvordan forklarer du da at vi med seier på onsdag står med like mange poeng som i fjor etter ti kamper, og at vi fortsatt ikke har møtt verken Hønefoss, Kongsvinger, Haugesund eller Sandefjord? |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 03.05.2010 09:45 Post subject: |
|
|
| Jag kollade resultaten Tromsö-RBK åren före Hamrén (2003-2007). Tre förluster, en oavgjort och en förlust och 10-6 till Tromsö i målskillnad. Lysande. Då fanns det säkert stort engagemang för laget. |
|
| Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 03.05.2010 09:49 Post subject: |
|
|
Hvis vi ikke skårer mål, raser vi fort nedover tabellen. Målteften er temmelig skral pt., og jeg skjønner ikke hvordan vi skal klare det heller, når det ser ut som resepten er å unngå tap. I vanskelig bortekamper er det OK, men vi er jo ikke bedre hjemme på Lerkendal heller. Det bekymrer. _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball"
Last edited by ode on 03.05.2010 09:50; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 03.05.2010 09:49 Post subject: |
|
|
Er bare innom som snarest for å gratulere Rosenborg med en god forsvarskamp og gode relasjoner til dommerne. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
|