| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 04.02.2009 17:47 Post subject: |
|
|
| Jeg kan ikke annet enn å slenge meg på de kommentarene etter å ha sett de 6. minuttene. Ikke minst er evnen til å komme til skuddmulighet for dårlige. Roar Strand er nesten den ensete som er god til med finter - "finter" - å komme seg fri og skaffe seg nok rom til å fyre av et skudd. Det blir for mange som går seg fast. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.02.2009 20:55 Post subject: |
|
|
| Vil også påpeke at man trener uten leggbeskyttere, det synes jeg er veldig unødvendig. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.02.2009 21:01 Post subject: |
|
|
| Det med leggbeskytterne er vel strengt tatt noe nær sagt alle lag tillater at spillerne sine gjør, ikke noe som man skal henge seg opp i. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 04.02.2009 21:21 Post subject: |
|
|
Høyt tempo - lite kvalitet. Typisk tippeliga lag, men veldig, veldig, veldig utypisk "Europa topp 30"-lag.
La forresten merke til at Hoftun nok en gang var med på en spilleøkt på et av de nyeste rbk-tv klippene. Herregud for en møkkaklubb. |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 04.02.2009 21:47 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: | | Det med leggbeskytterne er vel strengt tatt noe nær sagt alle lag tillater at spillerne sine gjør, ikke noe som man skal henge seg opp i. |
Jeg synes selv at dette er uting. Leggbeskyttere er noe som er påbudt i kamp, og jeg tror det beste er at man bruker dette også mest mulig på trening. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 04.02.2009 21:49 Post subject: |
|
|
| Toki har rett. Skjønner ikke hvorfor vi skal gjøre noe dumt bare fordi andre lag gjør dumme ting. |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 04.02.2009 21:54 Post subject: |
|
|
| steinar nilsen har vel lagt ned påbud om dette i brann. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.02.2009 21:57 Post subject: |
|
|
En har endret kosthold, har egen treningslab osv. for å forhindre skader og trene rikitig, men å bruke normalt beskyttelse ustyr klarer enn ikke.  |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.02.2009 21:58 Post subject: |
|
|
Nja, det er kanskje i grenseland til en uting. Men det er også sånn at selv om det skal være et bra tempo på treningene så skjønner alle at man skal holde seg for gode til å la taklingene fly uvettig rundt på en trening.
Godt tempo og god trening er i de aller fleste tilfellene ikke det samme som en trening der man har nødt til å takle knallhardt for å understreke at tenningen er tilstede..Det er norsk 2.divisjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 04.02.2009 22:03 Post subject: |
|
|
| Ja ,men det er fornuftig å være førevar. Det blir for dumt å risikere unødvendige skader for en ikke gidder å ta på se leggbeskyttere. |
|
| Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 04.02.2009 22:05 Post subject: |
|
|
| jeg hadde i hvertfall ikke flydd rundt i en høytempoøvelse uten leggbeskyttere med en gærning som annan surrende rundt anklene. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 04.02.2009 22:07 Post subject: |
|
|
| Halvorsen87 wrote: | Høyt tempo - lite kvalitet. Typisk tippeliga lag, men veldig, veldig, veldig utypisk "Europa topp 30"-lag.
La forresten merke til at Hoftun nok en gang var med på en spilleøkt på et av de nyeste rbk-tv klippene. Herregud for en møkkaklubb. |
Du har så rett, men jeg synes faktisk Rosenborg er best i TL her. Altså jeg så da mot Saint-Etienne et lag som kunne vært blant de 30-beste om de hadde prestetrt en så god kamp over tid. Nei, jeg er ikke blind og er fullt klar over at vi tapte kampen 3-0 men alle kunne se at RBK feide froskemennene av banen med veldig bra spill. DET SPILLETT VAR DET EUROPA-KLASSE OVER!!! Avslutningene lignet derimot veldig på TL eller allsvenskan.
Last edited by Macha on 04.02.2009 22:09; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 04.02.2009 22:09 Post subject: |
|
|
For meg blir det feil å fokusere på akkurat den biten, når man strengt tatt knapt ser den slags skader fra treningsfeltet.
Så lenge det er påbudt i kamp, der slike skader faktisk skjer, er det helt ok for meg om spillerne får ta det på feelingen på trening. |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 04.02.2009 23:18 Post subject: |
|
|
kan noen forklare meg hvorfor vår sportsdirektør spiller fotball? trodde han hadde en jobb å gjøre jeg. mulig jeg har misforstått, men tror ærlig talt ikke det er normalt at en sportsdirektør skal spille ball å gjøre comeback i treningskamper.
eller hva faen skjer? FOKUS RBK! FOKUS! |
|
| Back to top |
|
 |
karakas Senior
|
Posted: 04.02.2009 23:28 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: | For meg blir det feil å fokusere på akkurat den biten, når man strengt tatt knapt ser den slags skader fra treningsfeltet.
Så lenge det er påbudt i kamp, der slike skader faktisk skjer, er det helt ok for meg om spillerne får ta det på feelingen på trening. |
Går ut fra at du svarer på det med leggbeskyttere her. Det bør være påbudt i absolutt alle spilløkter. Om han får en skade som leggbeskytteren skulle beskytte mot får man heller ikke utbetalt noe på forsikringen. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 04.02.2009 23:31 Post subject: |
|
|
| Rocky83 wrote: | | Jeg kan ikke annet enn å slenge meg på de kommentarene etter å ha sett de 6. minuttene. Ikke minst er evnen til å komme til skuddmulighet for dårlige. Roar Strand er nesten den ensete som er god til med finter - "finter" - å komme seg fri og skaffe seg nok rom til å fyre av et skudd. Det blir for mange som går seg fast. |
Rosenborg har lenge manglet en teknisk dribler som kan passere spillere, og da især passere spillere på kanten. Vi har det ikke i troppen ennå heller, og dette er i følge meg en dimensjon vi mangler. Det sier litt når 39 år gamle Roar er vår beste dribler. Det holder ikke mål, rett og slett. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 04.02.2009 23:39 Post subject: |
|
|
| Apropå leggbeskyttere - Anders Andersson Malmö FF blev skadad förra året på träningen och blev borta hela säsongen. Det rådde enighet om att skadan hade förhindrats/blivit lindrigare om han hade haft leggbeskytter. Nu är det obligatoriskt med leggbeskyttere på träning hos Malmö. |
|
| Back to top |
|
 |
fab4fan Proff
|
Posted: 05.02.2009 10:57 Post subject: |
|
|
| spællåtmæ wrote: | | jeg hadde i hvertfall ikke flydd rundt i en høytempoøvelse uten leggbeskyttere med en gærning som annan surrende rundt anklene. |
Klassisk!!! Haha _________________ - När det gäller att "anfalla Rom" tänker jag först och främst på Hannibal och hans 37 vältränade krigselefanter.
PeterStorey |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.05.2010 12:47 Post subject: |
|
|
I år har MFF börjat med en ny spelövning på träningarna. Det ser ut som en vanlig uppspelsdrillning, backlinjen möter ett samlat försvar och ska hitta spelvägar.
Det udda är reglerna.
För att bryta anfallet behöver du inte stjäla bollen från en back – det räcker att du nuddar honom medan han har den.
– Det är inte lätt för oss gamla gubbar, flinar Daniel Andersson.
Visst. Men det är ingen lek att spela passningsfotboll på svenska vårplaner heller.
Läs mera: Bank: En förvandling av rädda Malmö FF
Lurer faktisk litt på om Eggen har noen ess i ermet. Adressa i går slo fast at "gamle øvelser blir som nye" i forbindelse med treninga han hadde med toppgruppa torsdag kveld. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 01.05.2010 13:00 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | | Du har så rett, men jeg synes faktisk Rosenborg er best i TL her. Altså jeg så da mot Saint-Etienne et lag som kunne vært blant de 30-beste om de hadde prestetrt en så god kamp over tid. Nei, jeg er ikke blind og er fullt klar over at vi tapte kampen 3-0 men alle kunne se at RBK feide froskemennene av banen med veldig bra spill. DET SPILLETT VAR DET EUROPA-KLASSE OVER!!! Avslutningene lignet derimot veldig på TL eller allsvenskan. |
St. Etienne var et dårlig lag. De lå sist i fransk serie og hadde mye marginer i Europa cupen.
At Hoftun er med på spillsekvensene er en uting. Han har ingenting med å ødelegge spillernes treningsarena med dårligere tempo. Det burde han ha visst.
Last edited by senador on 01.05.2010 13:02; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 01.05.2010 13:01 Post subject: |
|
|
En annan nyhet i Malmö FF i år är att målvaktstränaren är med på anfallsträningen. Han ger råd om var målvakterna inte vill ha bollen. Det är kanske en bidragande orsak till mycket bättre effektivitet. Malmö vann senast 2-0 mot Göteborg med två skott i krysset!
http://blogg.sydsvenskan....i-krysset/ |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 01.05.2010 13:08 Post subject: |
|
|
| Torres har berømmet Xavi Valero som er Liverpool sin målvaktstrener for hans innspill i treningene. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.05.2010 13:13 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | Det är kanske en bidragande orsak till mycket bättre effektivitet. Malmö vann senast 2-0 mot Göteborg med två skott i krysset! |
Hvils Malmö-spillerne måtte ha hjelm av en målvaktstrener til å forstå at skudd i krysset er vanskelig å ta for keeperen, er det kanskje ikke så rart at det har blitt dårlig med troféer de siste årene. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 01.05.2010 13:16 Post subject: |
|
|
| Eggen er visst veldig glad i øvelsen 2 mot 2 på halv elleverbane med innleggssoner. Har brukt den veldig mye på juniortreningene. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 01.05.2010 13:19 Post subject: |
|
|
| Det visste de nog innan, men det finns andra situationer där råden kan vara till hjälp. Istället för att gå på kraft kan man chippa tex. Iversen är tex duktig på smarta avslut medan en sådan som Tettey var mindre duktig. |
|
| Back to top |
|
 |
|