|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
bolgebah Veteran
|
Posted: 15.04.2010 18:18 Post subject: |
|
|
Gårsdagens utgave av Brann minner meg litt om samme lag på Lerkendal i 2004, dog hadde de ikke dette ekstreme grisespillet for seks år siden. Den gangen scoret Roar Strand kampens eneste mål da det var igjen omtrent fem minutter, blant annet etter at Raymond Kvisvik ble skadet og skulle bytte, og hadde store planer om å halte seg av gårde helt fra motsatt sidelinje og over til innbytterbenken for å drøye tid. Han ble heldigvis stoppet av dommeren, som vinket ham ut over linja der han sto. Vi stanget og stanget mot Bjarnason og Soma gjennom hele kampen, men greide ikke å få uttelling før helt på slutten.
Ikke overraskende valgte TV2 den gangen å nevne mål og resultat med en bisetning, for å kunne henge seg ekstra opp i at Brann fikk et mål annullert da et indirekte frispark måtte bli tatt om igjen (etter at Espen Johnsen sleivet på et tilbakespill og måtte fange ballen med hendene). Jeg synes det nå begynner å virke som om ringen er sluttet, og Brann er snart tilbake på nivået de hadde i 2002-2003 - med en dyr og middelmådig spillerstall. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.04.2010 20:48 Post subject: |
|
|
Bildeserie av den omtalte nedsparkinga av Olsen:
Rimelig hårreisende av Sandmoen. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 16.04.2010 00:08 Post subject: |
|
|
Jeg befant meg for en gangs skyld på riktig plass denne hjemmekampen, og hadde til alt overmål med meg en fotballskeptisk gjest fra Hordaland, smakfullt antrukket i svart og hvitt. Etter første omgang måtte jeg faktisk presisere at denne omgangen fotball var usedvanlig kjedelig til fotball å være. Det sier egentlig det meste.
Det skal sies at Brann gjorde det "vanskelig" ved å utelukkende ligge kompakt og spille icingballer mot Huseklepp (seriøst, kan ikke noen telle neste kamp hvor mange håpløse bakromspasninger som spilles dit?), men Rosenborg var også skremmende stillestående og planløse etter at Prica måtte ut. Pasningskvaliteten i de rommene som fantes var jo jevnt over horribel.
Andre omgang var en helt annen historie, og når Branns midtbane fikk slitne ben, så kom backene våre fram, og da ble det rom. Noen gode avslutninger senere var det 3-0, og alle var glade. Bortsett fra dommeren, antagelig, hvis vi skal dømme (pardon) ut ifra det han viste fram på det grønne gresset.
Børs:
Örlund 5 - Sikker i klypene i feltarbeidet, men får trekk for å ha påført meg hjerteattakk.
Lustig 6 - Finner riktige rom framover, og har meget bra kontroll bakover, men sliter med innleggskvalitet.
Stadsgaard 7 - Er utrolig viktig mot spisser som Huseklepp, og har stort sett full kontroll.
Demidov 7 - Faller av riktig de gangene han må i aksjon, og vinner i lufta.
Dorsin 7 - Mer aktiv enn jeg har sett ham på en stund, og har avgjørende bidrag offensivt.
Annan 5 - Litt mer upresis enn vanlig i det defensive, og slår noen stygge feilpasninger. Har veldig mye ball, og løser det stort sett bra.
Winsnes 5 - Til tider håpløs i første omgang, bedre i andre, men det går jo så s a k t e..
Skjelbred 5 - Sukk. Løper som en helt, men slipper stadig vekk ballen for tidlig, for sent, og til feil spiller.
Iversen BB 7 - Tja. Stort sett fryktelig urdårlig, stillestående og nonchalant, og tapte nesten hver eneste duell hele kampen. Men han scoret 1-0, og hadde et fint løp(!) og assist til 2-0. Sånt blir det poeng av.
Moldskred 4 - Løp mye, veldig mye, men gjorde ofte litt rare løpsvalg foran ballfører, og lyktes egentlig ikke videre.
Prica - Sterk og god før han blir skadet.
Olsen 6 - Viser seg fra sitt beste og verste. Når han lykkes på sida, så blir det resultat og mål, og en straffe han skulle ha hatt. Ellers er det tynt.
Sellin 7 - Egentlig for kort tid til karakter, men imponerer meg veldig i innhoppet sitt. Putter på første touch, flink til å holde på ball, flink til å plassere seg i feltet. Bør være aktuell på kant.
Traore - Heading i stolpen og generelt god teknikk i sju minutter.
Sandmoen 2 - Typisk norsk dommer, slår ned på kjeftbruk, men liker knotter i halsen og albuer i øyet. Blind og fotballdum. Får bonuspoeng for ikke å gi Brann en plutselig straffe uten grunn.
Opdal 9 - Er Norges letteste keeper å score på, og vi ser jo det. Kan egentlig redde alle tre, og kræsjer nydelig med egen forsvarer. Publikumsyndling på Lerkendal. We like.
Nilsen 9 - Rodolph Austin som hengende spiss og utelukkende polballer mot en sjanseløs Huseklepp. Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor bergenserne forsvarer ham mens han sender dem ned i Adeccoen, for det der må jo være fryktelig trist for fansen. Taktisk geni, dog, uten tvil. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.04.2010 00:09 Post subject: |
|
|
| Han klarer ikke å plassere seg riktig. Håpløst for ham å se stemplingen fra den posisjonen han har bak Kjella der. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 16.04.2010 00:17 Post subject: |
|
|
Vel, han har jo en linjedommer med orkesterplass til Cantona-sparket, og han må i alle fall dele skylden. Og så var det det med fotballdum, da. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 16.04.2010 00:47 Post subject: |
|
|
Jeg så hele kampen nå og ble veldig positivt overrasket. Fornøyd med gutta i dag (hadde ikke internett på onsdag så jeg har konsekvent unngått internett siden det og så sett kampen i opptak i kveld for å holde på spenningen)
Første omgang er vi ikke fantastisk gode, men vi møter også et helt sinnsykt defensivt Brannlag. Lenge siden jeg har sett et lag som har ligget såpass lavt faktisk. Jeg synes vi spilte veldig pent helt til det siste trekket. Trond Olsen kjører lekestue med backen sin og legger 45 til Ivers. 1-0. Etter dette kjører Brann laget sitt litt høyere opp i banen og vi får de ekstra meterne å spille på. Da skaper vi med en gang mer. Jeg synes vi til tider viser mye fikst, og jeg elsker å se backene våre. De er virkelig gode offensive RBK-backer. Lustig også har jo skikkelig god teknikk, artig å se han fosere forbi Brannspillere gang på gang eller lobbe ballen over de.
Jeg likte egentlig Zaphod81 sin børs, men jeg synes han er litt streng. Eller kanskje jeg bare er glad for det snart er helg. Uansett:
Örlund 6 Helt utrolig solid. Hvorfor folk får hjerteattakk skjønner jeg ikke. + for å få Huseklepp til å gjøre et teit unødvendig hopp. Også pluss for våkent spill i 1.omgang da han brøt pasningen til Huseklepp.
Lustig 7 Kanskje ikke så fantastisk i førsteomgang, men helt ok. Andreomgang var hans da men, og han gjorde stort sett som han ville. Ble frarøvet 1v1 mot keeperen da han ble taklet. Soleklart gult kort til Brannspilleren og frispark til oss. Ræva dommer.
Stadsgaard 7 Full kontroll!
Demidov 7 Full kontroll!
Dorsin 8 BB
Kanskje jeg er litt vel snill. Men Dorsin er virkelig en god spiller å ha. Kjemper med hjertet utenpå drakta og eier totalt sin side og gir 110 i hver duell. Mange fine forseringer og løp + assist. Fikk ikke alltid samspillet til å funke helt med Olsen, men det skylder jeg kun på Olsen for å være ærlig. Petter Vaagan Moen skal ha gult kort for taklingen som ødelegger ankelen til Micke.
Annan 6
Enig i Zaphod at Annan var litt mer upresis defensivt enn vanlig, men han jobber hardt og vinner allikevel mange andreballer. Får en uvant rolle i dag da han blir mer en ballfordeler enn en takler siden Brann ikke klarte annet enn å sende langt på Huseklepp.
Winsnes 5
Fin pasning til Ivers før 3-0. Har noen forløsende pasninger men jeg forventer liksom at det skal gå raskere med Winsnes. Samtidig har han vel kanskje ikke særlig mange gode løp å jobbe med.
PCS 5
Helt ok. Løft fra sist kamp. Av og til kombinerer han og Lustig veldig lekkert siden begge to har såpass god teknikk. Pluss til PCS for at han utfordret mer enn sist og hadde to skuddforsøk! Drit i om skuddforsøkene går på tribunen nå i starten, fortsett og prøv.
Ivers 7
Er litt slapp av og til, men jobber helt OK mye. Mer enn tidligere versjoner av Ivers - ikke at det nødvendigvis sier så mye. En snasen assist og et kaldt og rolig mål. Ivers fortsetter å være veldig viktig for oss.
Moldskred 4
Jeg synes han skal ha for at han virkelig prøver å få i gang bevegelse. En av våre få spillere som konstant går på løp og er bevegelig. Men fikk det ikke til i dag og jeg synes han var klønete med ball i bena og hadde mange balltap/feilpasninger.
Prica
For kort på banen til å bedømme, men jeg synes han virket våken og kvikk de 14 minuttene han spilte.
Olsen 7
Flott innhopp! Har Olsen øvet på å sende pasninger? Synes han virker langt tryggere med ball i bena i år enn i fjor. Han hadde en skikkelig fjern pasningsfeil som jeg antar var rettet mot Dorsin, men utenom det synes jeg pasningene var på OK nivå. Når han i tillegg løper mye og har noen fine raids + kjempeflott assist så gjør han alt i alt en god jobb. Skal ha et soleklart straffespark. Synes Brannspilleren lett kunne fått direkte rødt for den taklingen også som ikke hører hjemme i noen sport.
Sellin 7
To mål på hans tretti minutter på banen er virkelig bra for en spiss. I tillegg virket han trygg med ball og ordnet et gult kort til en Brannspiller. Det gror godt i RBK!
Traoré
For kort tid til å si det på, men virket ekstremt våken. Han hopper opp helt alene på corneren og "burde" nesten satt 4-0, samtidig som han skal ha pluss for at han er der. Vi har virkelig en sterk stall. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 16.04.2010 00:47 Post subject: |
|
|
Trond Olsen ble prøvd tatt av dage
med sylskarpe knotter mot sin mage
for Brann er jo Bond
og da ble det sånn
at de fikk Licence to kill fra'n Brage. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 16.04.2010 10:52 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Sandmoen 2 - Typisk norsk dommer, slår ned på kjeftbruk, men liker knotter i halsen og albuer i øyet. Blind og fotballdum. Får bonuspoeng for ikke å gi Brann en plutselig straffe uten grunn.
|
Typisk norsk dommer, ja, ihvertfall de som til enhver tid dømmer Brann. Jeg tror dommerne prøver å være "rettferdige" mot begge lag i løpet av en kamp, og ikke gi det ene laget mer kort og mer frispark enn det andre. Når det er snakk om et gjennomført rått lag som Brann blir dette feil hver gang. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 16.04.2010 12:25 Post subject: |
|
|
| Hva skyldes Brann-hatet, MC? Selv ikke som supporter av et lag med en lang rivalisering med Brann, føler jeg noe hat ovenfor dem. Det er kun skadefryden som regjerer. Men det finnes plenty TIL-supportere på ulike fora som virker å virkelig hate Brann. Tilsynelatende blusset dette opp under noen Moldskred-spekulasjoner. Men er det dette som ligger bak? Moldskred befinner seg tross alt i Trondheim i dag, uten at det har fått lignende omtale fra dere. |
|
| Back to top |
|
 |
Tangen1986 Senior
|
Posted: 16.04.2010 12:34 Post subject: |
|
|
Dette Brann-hatet blant TIL-supporterne har nok sammenheng med og blusett opp i forbindelse med Steinar Nilsens overtakelse av Brann. Han hadde sagt at han ønsket større utfordringer og derfor ikke kunne fortsette i lille Tromsø og mange tromsøværinger nekter å gå med på at Brann er en større utfordring og klubb enn TIL.
Forøvrig syns jeg ikke TIL-supportere bør snakke for høyt og klage på hardt, stygt, lite underholdende og fysisk spill for dette er TIL eksponenter for selv. I år har de gått helt back to basic med alle mann i forsvar, kynisk destruktivt spill med kælking opp på Rushfeldt som eneste offensive mønster. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 16.04.2010 12:35 Post subject: |
|
|
Hvis du hadde sett diverse kamper i år der flere brannspillere tilsynelatende går inn for å lemleste motstanderne ville du skjønt hvorfor. Så enkelt er det. For TILs del begynte det med bortekampen i Bergen i fjor, der vi vant 4-2. Etter at brannspillerne skjønte de ville tape mistet flere av dem hodet fullstendig. _________________ DIXI
Last edited by michael collins on 16.04.2010 13:55; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 16.04.2010 13:20 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: | | Hvis du hadde sett diverse kamper i år der flere brannspillere tilsynelatende går inn for å lemleste motstanderne ville du skjønt hvorfor. Så enkelt er det. |
Neineinei, ikke i forhold til det jeg tenker på. Mulig det er slik for ditt vedkommende, men ikke alle. Har sett disse anti-Brann-innleggene et par år nå.
Jeg er ellers enig i poenget ditt, når det gjelder Branns "spillestil". Det er ike bra slik de holder på. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 16.04.2010 15:47 Post subject: |
|
|
| michael collins wrote: |
Typisk norsk dommer, ja, ihvertfall de som til enhver tid dømmer Brann. Jeg tror dommerne prøver å være "rettferdige" mot begge lag i løpet av en kamp, og ikke gi det ene laget mer kort og mer frispark enn det andre. Når det er snakk om et gjennomført rått lag som Brann blir dette feil hver gang. |
Det er mulig det er det som er grunnen, men jeg tror det kan like mye være at de bare er feige og passive. Tar du med feige og passive assistenter så har du tre karer som ikke tør ta en viktig avgjørelse om ikke alle tre så det. Så benytter de innkast og mindre viktige situasjoner til å markere seg ved å litt tilfeldig dømme noe annet enn begge lag og alle på tribunen forventer. Linjedommeren nærmest Rema-tribunen var horribel på onsdag, han hadde god utsikt til flere av de situasjonene det skulle vært blåst på, bl.a. når Prica ble holdt etter 30 sekunder.
Jeg hisser meg egentlig ikke så mye opp i gale avgjørelser rundt straffespark, offside, osv., det er vanskelig å være dommer. Det som irriterer meg er de stygge og farlige taklingene, som kan skade en spiller. Det gjelder slikt som når Amankwah setter knottene i magen på Trond Olsen og når Petter Vaagan Moen høvler Dorsin i stor fart bakfra, spesielt den siste. Når det er spesielt stygge epsioder som dommeren ikke fikk med seg burde det straffes i etterkant. Jeg synes ikke filming og sånt trenger å straffes i etterkant, men farlig spill er annerledes og en må få bukt med det.
Hvis det stygge spillet fører til at noen blir skadet kunne det godt blitt straffet hardere. Hatt vært en passende straff om Petter Vaagan Moen ikke fikk spille kamp igjen før Dorsin var frisk nok til å spille igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Awake Proff

|
Posted: 16.04.2010 19:16 Post subject: |
|
|
| Veldig enig med siste taler. Det er egentlig ufattelig trist at NFF bare har valgt å se på filminga til Pelu i ettertid, men ikke gidder ta stygge taklinger i ettertid. Jeg vet hva jeg synes er verst. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 17.04.2010 09:04 Post subject: |
|
|
| Tangen1986 wrote: | | Forøvrig syns jeg ikke TIL-supportere bør snakke for høyt og klage på hardt, stygt, lite underholdende og fysisk spill for dette er TIL eksponenter for selv. |
Jeg tviler på at du har sett TIL spille i 2010. TIL spiller kontant fysisk fotball, og jeg vil ikke påstå at det er underholdende for utenforstående. Men ingen har beskyldt oss for å spille stygt. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 19.04.2010 11:27 Post subject: |
|
|
| TIL har ingen som er i nærheten av Eirik Bakke når det gjelder grisespill, og i år har ikke Bakke engang vært den verste på Brann. |
|
| Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 19.04.2010 15:59 Post subject: |
|
|
| Bakke har jo vært et lam iforhold til de værste på grisespill i brann |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.04.2010 17:05 Post subject: |
|
|
| Kanskje ikke et lam. Han har allerede sanket nok gule til at han må stå over neste kamp. Burde også ha hatt et par til. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |