View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 16.04.2010 12:55 Post subject: |
|
|
TomH wrote: |
Det skal bli artig med CL til høsten! |
Jeg frykter/tror vår CL tar slutt lenge før høsten...
Spørsmålet om Demidov er ikke "skal vi beholde ham?" men "hvem skal vi erstatte ham med?"
Tanken på å spille med Stadsgaard+Lago, med bare Wangberg som backup, er helt gal...
Lago sliter allerede med raske spillere i TL...
Europa-eventyr blir nok kort og stygt om vi tror vi kan klare oss med "Tippeliga utgave" |
|
Back to top |
|
 |
gammern Junior
|
Posted: 16.04.2010 13:33 Post subject: |
|
|
Ser at mange er fornøyd med Demi. Er man villig til å akseptere en midtstopper som kun rydder unna er det jo forstålig, da gjør Demi oppgavene sine. Men jeg savner en midtstopper som tar ned ballen når nærmeste midtstopper er 5 m unna og ikke bare måker den opp i banen uten mål og mening.
Slik som RBK spiller nå, med mange mann på rett side av ballen er vi avhengige av spillere som faktisk tør og kan ta ned ballen i trengte situasjoner, orienterer seg og SPILLER ballen opp i banen til MEDSPILLER.
Winsnes gjorde dette i kampen mot Brann, tok ned ballen på brystet innenfor 16m selv om det var motspillere innenfor boksen, orienterte seg og la pasning opp i banen til medspiller.
Slik jeg ser det er det ikke slik som adressa hevder, Annan som sinker spillet, men Demidov med sine uforklarlige avklaringer som sinker angrepsspillet.
Derfor: selg Demidov og sats på unggutten.
Last edited by gammern on 16.04.2010 14:06; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 16.04.2010 13:50 Post subject: |
|
|
Tåpelig konklusjon. Det har ikke slått deg at Demi kan ha instruksjoner om å fjerne ballen fortest mulig? Hamrén er jo en trener som ikke liker å ta risker i bakre ledd.
edit: legger til at jeg heller ikke er noen tilhenger av lite målrettet pælming fra forsvaret. |
|
Back to top |
|
 |
gammern Junior
|
Posted: 16.04.2010 14:04 Post subject: |
|
|
Min konklusjon KAN være tåpelig dersom utgangspunktet faktisk er at Demidov har fått instruksjoner om å pælme ballen langt unna, men ser ikke at du bidrar med nye empiriske funn på den fronten; du bare antar at Hamren mener det. En antagelse gir dermed ikke en objektiv grunn til å karakterisere en konklusjon som tåpelig, men du kan gjerne ut fra et SUBJEKTIVT synspunkt anta den konklusjonen av en annen konklusjon.
Dersom du leser mitt innlegg vil du se at min konklujon sett i kontekst med de argumenter jeg frembringer faktisk, både subjektivt og objektivt sett, er en helt grei konklusjon.  |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 16.04.2010 14:59 Post subject: |
|
|
demidov har vist at han klarer å utvikle seg som fotballspiller - på den tida han har vært i klubben, syns jeg han har tatt store steg framover. Demi har også et klokt fotballhode og en fantastisk vinnervilje. jeg håper inderlig at han ikke forsvinner. |
|
Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 16.04.2010 15:05 Post subject: |
|
|
Synes han har mange gode sider og ingen veldig svake sider. Som du sier forbedrer han seg jevnt og trutt, selv om han tok nivået i RBK og elitserien veldig raskt og fremdeles er en ung midstopper.
Jeg tror ikke Demidov har noen planer om å skrive under med RBK før han står fritt til å forhandle med andre klubber også. Hvis så RBK kommer med det beste tilbudet kan det jo hende han blir, men det er vel usannsynlig at ikke noen andre gir bedre økonomiske betlingelser. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 16.04.2010 15:14 Post subject: |
|
|
Demidov er en god forsvarspiller, og i utgangspunktet en spiller for fremtiden i Rosenborg. Men Demidov er en klyse som tror han kan kreve det han vil av lønn fordi han pr i dag er førstevalg. Han har svært lite erfaring fra europacup, lite landslagserfaring og kan derfor ikke lønnes på samme nivå som skjelbreid og liknende, som i tilegg var litt heldige i forhold til økonomien i den perioden de skrev under. Demidov kvittet seg også med rådgiveren sin pga at han mente at Demidov måtte være fornøyd med tilbudet å skrive under..Dette er så langt unna lojalitet som man kommer..
La Demidov spille ut sesongen, og la Kongsvinger, Lillestrøm eller noen andre middelmådige ta over problemet..Ingen har råd til å kjøpe han uansett. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 16.04.2010 15:41 Post subject: |
|
|
gammern wrote: | Min konklusjon KAN være tåpelig dersom utgangspunktet faktisk er at Demidov har fått instruksjoner om å pælme ballen langt unna, men ser ikke at du bidrar med nye empiriske funn på den fronten; du bare antar at Hamren mener det. En antagelse gir dermed ikke en objektiv grunn til å karakterisere en konklusjon som tåpelig, men du kan gjerne ut fra et SUBJEKTIVT synspunkt anta den konklusjonen av en annen konklusjon.
Dersom du leser mitt innlegg vil du se at min konklujon sett i kontekst med de argumenter jeg frembringer faktisk, både subjektivt og objektivt sett, er en helt grei konklusjon.  |
Skal først presisere at det jeg mente med din konklusjon var at du mente Demi måtte selges, siden dette ville bedre angrepsspillet. Jeg mener Demi kan spille pasninger og at det kan være Hamréns stil som gjør at det pælmes mye fra den kanten.
Du legger Demidovs gjentatte pælming til grunn for en påstand om at Demi er en dårlig pasningsspiller og dermed sinker angrepsspillet. Dette er en hypotese. Min hypotese er at demi har instrukser om å ta lite risk under press. Jeg bruker Hamréns gjennomgående spillestil basert på lav risiko til grunn for min hypotese. Ingen av hypotesene kan testes før vi ser Demi spille under en annen trener ev. observerer han på trening og ser hvordan pasningsfoten er utenfor spillesekvensene.
Velkommen til forumet forresten! |
|
Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 16.04.2010 17:10 Post subject: |
|
|
Og hvor inbiller Demidov seg neste år da?
Eller, bedre sagt, hvem kommer til å banke på døra etter ham?
Demidov har vært god i Rosenborg, men i en Rosenborg som ikke har fått all verdens oppmerksomhet eller suksees ute i Europa, da er det tvilsomt om Demidov egentlig er på mange speideres liste...
Men er vi tilbake til den gamble debatten om "er hvilken som helst serie bedre enn Tippeliga?" |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 16.04.2010 19:02 Post subject: |
|
|
Send ham til Sibir. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 16.04.2010 19:56 Post subject: |
|
|
Det er vel jevnlig speidere rundt omkring på landskamper og Rosenborg kamper så det er nok flere intressenter. Kommer til å være et stort tap for Rosenborg om det ender i bosman overgang. |
|
Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 17.04.2010 01:57 Post subject: |
|
|
Skulle ikke Demidov vaere midtbanespiller denne sesongen? Savner at Demidov faar klippekort sammen med Annan. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 17.04.2010 02:44 Post subject: |
|
|
Hamrén har tydeligvis ombestemt seg og satser på Demidov som en ren forsvarsspiller. Personlig har jeg alltid ment at potensiale hans er størst som midtbanespiller, det er der han har imponert meg mest..
Men som sagt jeg har liten tro på at han forlenger, derfor hadde jeg likt at Lago hadde blitt prioritert allerede nå. Hvis spilleren ikke er Klart bedre enn medspilleren med lengre kontrakt, så må han bli nedprioritert. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 18.04.2010 10:41 Post subject: |
|
|
Pr i dag er vel "desverre" Demidov klart bedre enn både Lago og Wangberg, og får naturlig nok spille likevell om kontrakten går ut til jul.. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 18.04.2010 11:12 Post subject: |
|
|
Quote: | 2011:
Anthony Annan
Mushaga Bakenga
Mikael Dorsin
Pål André Helland
Markus Henriksen
Alejandro Lago
Mikael Lustig
Kjell Rune Sellin
Per Ciljan Skjelbred
Kris Stadsgaard
Simen Wangberg
Fredrik Winsnes
Gjermund Ã…sen |
Dette er faen meg skummelt. Mange spillere der jeg ser for meg at ikke ønsker å forlenge kontrakten. _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 18.04.2010 11:30 Post subject: |
|
|
Bekymringsfullt med tanke på den økonomiske situasjonen klubben er i. Flesteparten av disse vil kreve fantasisummer for å bli(Annan, Stadsgaard, Skjelbred m.fl)
Uten Annan og Stadsgaard er vi tilbake til 2004/2005 og 2007nivå forsvarmessig. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 18.04.2010 12:04 Post subject: |
|
|
Det er dette som er den negative siden med å ha kvalitetsspillere i alle ledd..Men tenker vi selger Skjelbreid for en liten slump penger, for så å fordele lønnen hans på Annan, Stadsgaard og Henriksen så får vi nok et par tre underskrifter  _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 18.04.2010 12:37 Post subject: |
|
|
Det er bare Stadsgaard, Annan og Lustig av disse som er prekære. Per Ciljan har jeg allerede bokført som et tapsprosjekt i min bok. Han er ikke sportslig på nivået han bør være, og har en svært oppblåst og urealistisk salgsverdi. Resten er unggutter og gamliser som vi klarer oss uten, selv om det selvfølgelig er mange av unggutta jeg gjerne skulle hatt med videre. Det tror jeg også de blir om de blir ansett god nok når det er på tide med kontraktsforhandlinger. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 18.04.2010 13:04 Post subject: |
|
|
Litt enig med Hedon, men Annan regner jeg som "tapt", han blir nok solgt før kontrakten løper ut. I tillegg er Dorsin en spiller jeg synes vi kan forlenge med, og det tror jeg det er gode muligheter til å få til. |
|
Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 18.04.2010 13:38 Post subject: |
|
|
Enig med Henning der. Dorsin er en meget viktig brikke i RBK med sin lange erfaring både i Tippeligaen og i europa. Han er den beste venstrebacken i TL pr i dag, og kommer nok til å få kapteinsbinden etter denne sesongen. Så han er verdt å bli en av de best betalte i rbk drakten hvis han forlenger. _________________ I kvit å svart.. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 18.04.2010 23:56 Post subject: |
|
|
er det egentlig noen som hvert hva demidov krever????
for meg så virker det utrolig viktig å signere ham, og om han vet det selv at han er en nøkkelspiller så får det så være...
Og Ciljan et tapsprosjekt???
Hvordan kan en ung gutt med sjel i klubben være et tapsprosjekt?
Hvor blind kan man være?
Ciljan har ikke klaget en centimeter selv om han har spilt ving de siste åra.
'
Nei for meg er Ciljan like stor som Roar strand. Selv om Roa har bevist langt mere og er eldre.
Demi som denne tråden handler om vil jeg gjerne se med ny kontrakt. Kan godt selge Lago bare Demi blir spør du meg. Med Wangberg bak der og flere spennende unge som kommer... _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 19.04.2010 02:20 Post subject: |
|
|
Troillongan wrote: | Pr i dag er vel "desverre" Demidov klart bedre enn både Lago og Wangberg, og får naturlig nok spille likevell om kontrakten går ut til jul.. |
Det er ingenting som tyder på det i min øyne, Lago har jo ikke fått muligheten til å bevise/motbevise noe i kampsituasjoner. Nå legger jeg naturlig nok lite vekt på treningskamper, som er til ja, det å trene.
Etter mitt syn har ikke Lago spilt seg ut av laget i alle fall.
Femidov var ikke all verden i treningskampene han heller.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 19.04.2010 18:06 Post subject: |
|
|
Det må faktisk gå an å ta såpass ansvar som rutinert TL-stopper at man ikke slipper inn 7(?) mål mot Ranheim, treningskamp eller ei. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 20.04.2010 17:31 Post subject: |
|
|
Alle kan ha en off dag, det skjer de beste. Motivasjonen er vel heller ikke all verden foran slike kamper. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 20.04.2010 17:35 Post subject: |
|
|
Altså, det er jo den som hevder at Lago hadde spilt bedre enn/like godt som Demidov som har bevisbyrden her. Demidov har storspilt i forsvaret. Lago har vært utrent i sesongoppkjøringen og dårlig i treningskampene.
Det sies at det er ingenting som tyder på at Demidov er bedre enn Lago, men hva i all verden er det som tyder på at Lago hadde gjort en bedre/like god jobb som Demidov? |
|
Back to top |
|
 |
|