English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
michael collins
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 13:12    Post subject: Reply with quote

Å anse RBK som en overkommelig motstander betyr ikke at man skal slå dere hver gang. Jeg har ikke oversikt over alle RBKs kamper de siste årene, men siden 2004 har dere slått Tromsø i begge kampene bare ett av årene, nemlig i fjor. I 2008 vant TIL begge kampene (den ene 4-0, som du sikkert husker). Jeg har altså full dekning for å hevde at RBK er en overkommelig motstander for Tromsø. Når man sammenlikner ressursene RBK og TIL har disponert disse årene burde vi egentlig vært lett match for dere. Men så enkel er som kjent ikke fotballen.
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 15.04.2010 13:28    Post subject: Reply with quote

Javel. Jeg var klar over at TIL har mange AS som de gjemmer seg bak for kreditorene, men ikke at tromsø også har mange norske lag som spiller i TL... Det er rett og slett feil at mange norske lag ser på Rosenborg som en overkommelig motstander.
Det har riktignok blitt veldig populært å si at man kan slå RBK. Det kommer sikkert som en konsekvens av at laget var på bærtur for noen år siden, men i dag? Rosenborg taper jo "aldri"! Jeg tør påstå at de kampene rosenborg eventuelt måtte komme til å tape i år er rene arbeidsuhell. Det har altså ingenting med at RBK er overkommelig å gjøre, men at det finnes tilfeldigheter man ikke kan gardere seg mot.

Dette med ressurser har forresten ingenting med diskusjonen å gjøre.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 15.04.2010 13:30    Post subject: Reply with quote

Hva er TIL?
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 15.04.2010 13:32    Post subject: Reply with quote

TIL er mange norske lag som anser rosenborg som en overkommelig motstander.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 13:38    Post subject: Reply with quote

TIL = Tullingarnas IL
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 13:44    Post subject: Reply with quote

Det er utrolig at Timmi tydeligvis tror at resten av Tippeligaen anser RBK som en UOVERKOMMELIG motstander, det vil si en motstander de er dømt til å tape for. Jeg er bombesikker på at halvparten av eliteserielagene mener de er i stand til å slå Rosenborg på en god dag, og jeg er like sikker på at de har rett. Noen RBK-supportere lever i sin egen lille boble, der RBK hører hjemme i en egen elitedivisjon helt alene. Den debattanten som i denne tråden hevdet at RBK kunne vunnet årets serie med to forskjellige elvere er en av dem som holder til i denne boblen. Very Happy
michael collins
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 13:45    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
TIL = Tullingarnas IL

Til å være svenske debatterer du på et ganske høyt nivå.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 13:48    Post subject: Reply with quote

Ja, jag har även tidigare fått beröm för mina träffsäkra kommentarer.
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 15.04.2010 13:50    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
Det er utrolig at Timmi tydeligvis tror at resten av Tippeligaen anser RBK som en UOVERKOMMELIG motstander, det vil si en motstander de er dømt til å tape for. Jeg er bombesikker på at halvparten av eliteserielagene mener de er i stand til å slå Rosenborg på en god dag, og jeg er like sikker på at de har rett. Noen RBK-supportere lever i sin egen lille boble, der RBK hører hjemme i en egen elitedivisjon helt alene. Den debattanten som i denne tråden hevdet at RBK kunne vunnet årets serie med to forskjellige elvere er en av dem som holder til i denne boblen. Very Happy

I min akademiske verden er det forskjell på det å være uoverkommelig og det å anse et lag som en overkommelig motstander.
Anser du Valencia som en overkommelig motstander? Det gjør ikke jeg. Det betyr derimot ikke at de til enhver tid vil være uoverkommelig. Det beviste vi vel i 2007.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 13:57    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
Jeg er bombesikker på at halvparten av eliteserielagene mener de er i stand til å slå Rosenborg på en god dag, og jeg er like sikker på at de har rett. Very Happy

Det är inte särskilt ofta dessa goda dagarna inträffar, men det är lov att vara optimistisk fast det inte vilar på realistisk grund. Empirin talar för sig själv. Men det är klart att chansen ökar när Hamrén återbördas till fosterlandet.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 14:01    Post subject: Reply with quote

Tangen1986 wrote:
Man kan ihvertfall si at Iversen pr idag har den berømmelige X-faktoren for igår spilte han stort sett bånn i bøtta elendig, men dukket plutselig opp med et mål og en assists ut av ingenting. Det var nesten noe Brattbakksk, Van-Nistelrooysk over Iversen igår, men han er selvsaget ikke noen slik typisk dukk-opp goalgetter-type over tid og han bidrar vanligvis langt langt mer i banespillet enn hva disse goalgettertypene som Brattbakk og Van-Nistelrooy gjord. og gjør.

Ellers var vel kun resultatet noe å glede seg over i denne kampen som spillemessig var en klar nedtur etter Odd-kampen. Vi scorte tross alt mål på våre tre første klare sjanser og hadde kun en eller to til utenom målene. Så denne kampen ble berget av ekstrem effektivitet i en nokså typisk 0-0, 1-0kamp.

Det som er RBK sin styrke er den defensive biten. Her er vi helt suverene der Annan må fremstå som et mareritt for de andre lagene. Forsvaret er også bunnsolid der beckene bidrar bra offensivt.
Utover det er vi for svake utifra hva man kan forvente bortsett fra Prica.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 15.04.2010 14:05    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
Jeg er bombesikker på at halvparten av eliteserielagene mener de er i stand til å slå Rosenborg på en god dag, og jeg er like sikker på at de har rett. Noen RBK-supportere lever i sin egen lille boble, der RBK hører hjemme i en egen elitedivisjon helt alene. Den debattanten som i denne tråden hevdet at RBK kunne vunnet årets serie med to forskjellige elvere er en av dem som holder til i denne boblen. Very Happy

Jeg tror MC skal lete lenge etter et supporterforum med såpass mange seriøse og godt begrunnede innlegg som her inne. Et forum der kjepphøyheten absolutt ikke er framtredende. Et forum hvor fjas er nærmest helt fraværende.

At noen har litt vel høye forventninger og stor tro om eget lag skiller vel neppe trøndere fra andre. Akkurat nå er det et faktum at RBK er et hode foran de andre (igjen). Alle har naturligvis et mål om å slå RBK på en god dag, og noen vil antakelig klare det. Men lite tyder på at noen lag er i nærheten av RBK på tabellen når vi skriver september.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
michael collins
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 14:08    Post subject: Reply with quote

Jeg gleder meg allerede til å få Rosenborg på besøk til Alfheim 2. mai. Absolutt ingen uoverkommelig oppgave for TIL.
michael collins
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 14:10    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Jeg tror MC skal lete lenge etter et supporterforum med såpass mange seriøse og godt begrunnede innlegg som her inne.

Vel, det er jo en grunn til at jeg er fast debattant på dette forumet. Men det betyr ikke at det ikke finnes folk her som lever sitt liv i en rosenrød RBK-boble. Ikke mange, men de finnes.
georgios
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 14:12    Post subject: Reply with quote

Det kommer helt sikkert til å bli en vanskelig kamp. Det har det alltid vært mot Tromsø. Blir vel stanging mot en forsvarsmur, nøkkelen blir å score tidlig samt og forsvare seg mot TILs dødballer og kontringer.

Last edited by georgios on 15.04.2010 14:14; edited 1 time in total
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 15.04.2010 14:13    Post subject: Reply with quote

Neida, uoverkommelig er den ikke. RBK var nærmest heldige som vant 4-2 i fjor og har slitt der oppe selv i sine beste år.

Om Tromsø skulle slå RBK så taper de kampen etterpå, og da har de ikke gjort avstanden mindre likevel. Så lenge RBK er det klart mest stabile laget i serien - slik de er i øyeblikket og har vært siden i fjor vår, så kommer avstandene ned til de andre til å være STORE når vi skriver september.

At noen lag i enkeltkamper kan måle seg med RBK er dog ikke utenkelig. Sånn er det også når RBK skal ut i Europa, de kan selv med dagens nivå ha enkeltkamper med topp resultater, men totalt sett er avstanden stor til de aller beste.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 14:21    Post subject: Reply with quote

georgios wrote:
Jeg står fortsatt ved det. Som sagt har han noen dårlige perioder, men alt i alt er han fortsatt en fantastisk spiller. Og jeg tror han hadde spillt fast på alle lag i Skandinavia.

Når du sier de beste lagene i Skandinavia, hvilke mener du? FCK, Malmö, OB, Aalborg, IFK, AIK, Stabæk?

Prica tok umiddelbart plassen som spydspiss i RBK. Ivers har nå blitt flyttet lenger ned. Hvis vi sammenligner med Stabekk ville jeg heller hatt Veigard Pall G enn Ivers. Som toppspiss er ville Nannskog vært like effektiv som Ivers i dagens RBK.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 14:43    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Jeg tror MC skal lete lenge etter et supporterforum med såpass mange seriøse og godt begrunnede innlegg som her inne.

Jat tror du har rätt Kristobal. När det gäller dig personligen så nådde du förhoppningsvis din lägsta nivå under din Berisha-period. Smile
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 15.04.2010 14:47    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
I 2008 vant TIL begge kampene (den ene 4-0, som du sikkert husker). Jeg har altså full dekning for å hevde at RBK er en overkommelig motstander for Tromsø.

Jeg synes denne logikken blir litt enkel. Vi kan på samme måte kjøre statitikk på at Valencia er en overkommelig motstander for oss. Vi slo dem to ganger i 2007, til tross for en begredelig sesong hjemme. Og Valencias ressurser gjør at vi bør være enkel mat for dem.
Strand
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 14:57    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:

Prica tok umiddelbart plassen som spydspiss i RBK. Ivers har nå blitt flyttet lenger ned. Hvis vi sammenligner med Stabekk ville jeg heller hatt Veigard Pall G enn Ivers. Som toppspiss er ville Nannskog vært like effektiv som Ivers i dagens RBK.

Sikker på det? En av Iversens store plusser er evnen til å score i trange situasjoner i feltet. Nannskog virker for meg å slite mer mot etablert.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 15.04.2010 15:10    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:

Jat tror du har rätt Kristobal. När det gäller dig personligen så nådde du förhoppningsvis din lägsta nivå under din Berisha-period. Smile

Hehe, antakelig. Det virker som om at flere synes det har gått rett vei siden den gang, og det er jo hyggelig Smile
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 15:56    Post subject: Reply with quote

michael collins wrote:
Den debattanten som i denne tråden hevdet at RBK kunne vunnet årets serie med to forskjellige elvere er en av dem som holder til i denne boblen. Very Happy

Jeg regner med at selv de fra Tromsø forstår at en slik påstand ikke bør tas 100% bokstavelig(selv om jeg skrev at jeg var seriøs, og det var jeg for så vidt), men heller leses som et uttrykk for at Tippeligaen er svak for tiden samtidig som vi har svært god bredde og mange allerede gode unggutter.

Uansett et morsomt tankeeksperiment:
4-2-3-1:

Örlund

Strand - Wangberg - Demidov - Dorsin

Annan - Henriksen

Sellin - Iversen - Olsen

Prica

-----
4-3-3:

Bråthen

Lustig - Stadsgaard - Lago - Ã…sen

Skjelbred - Winsnes - Traore

Moldskred - Aas - Bakenga

Jeg tror begge disse elleverene kunne slått bra fra seg i årets TL.
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 16:42    Post subject: Reply with quote

Jeg er forøvrig enig med MC i forhold til Iversen og RBK. RBK er overkommelig for norsk motstand så lenge Iversen og Winsnes spiller istedet for Xavi og Messi. Dog vil fortsatt RBK være overkommelige med både Xavi og Messi.

Samtidig er TIL et lett bytte for RBK så lenge Høgmo insisterer på å bruke trege og gamle Rushfeldt og Kuka Koppinen. Vi så i fjor hvor lett det var for RBK på Alfheim 2.
Back to top
gm
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 18:00    Post subject: Reply with quote

Kan ikke huske å ha sett et så feigt Brannlag på Lerkendal. Skal de fortsette å spille sånn må det bli lite med poeng. Sævarson, Holmvik, Austin, Bakke, Opdal(litt oppskrytt), Vaagan Moen, Fakiri, Gustavinho, Huseklepp, Solli er da alle bra spillere. Det er ingen grunn til at dette mannskapet skal ligge i bunnen. Jeg tror problemet heter Steinar Nilsen, fordi han har tatt med seg gampefotballen fra Tromsø. Det passer ikke Brann og Bergen. Tidvis grisespill vil også koste dem poeng. I går slapp dem veldig billig unna. Stygge taklinger og albuebruk får passere, men når Huseklepp klager på en feil dommeravgjørelse, jo da kommer gulkortet. Hvordan det er mulig å ikke dømme straffe på fellinga av Trond Olsen er utrolig. Rosenborg: Bra Winsnes og Annan, bra bakre firer, bra Steffen i 2 omgang. Moldskred skuffer litt, og Ørlund gjør snart en brøler med ballen i beina. Seier i Ålesund nå så begynner det å ligne noe.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 15.04.2010 18:16    Post subject: Reply with quote

Clasiker wrote:
Dette er en kamp jeg mener RBK bør klage på dommeren. Det er lettere å ta en slik klage seriøst om man faktisk vinner kampen.

Skjerdingstad i Nettavisen har iallefall tatt opp noen av situasjonene: http://www.nettavisen.no/...883607.ece

Ser ut som han har tatt med Molskreds høye støvel som et slags alibi så ikke alt skal være ensidig mot Brann.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Next
Page 13 of 14

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb