| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ballahl Veteran

|
Posted: 12.04.2010 04:22 Post subject: |
|
|
Helt enig med LarsG og hans syn på kampen allikevel er jeg noe uenig i børssettingen som jeg mener er noe for høy eller for lav..
Her er min:
Örlund - 5
Lustig - 6
Stadsgaard - 6
Demidov - 6
Dorsin - 7
Annan - 6
Henriksen - 8 BB
PCS - 5
Ivers - 4
Moldskred - 4
Prica - 5
Olsen - 6
Winsnes - 6
Takk for denne for øvrig, jeg lo godt!
| Fortinbras wrote: | Spørsmål: Hvordan merker man at Ivers spurter?
Svar: Han krummer nakken. Farten er dog uendret.  |
_________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.04.2010 08:10 Post subject: |
|
|
Örlund - 4
Lustig - 6
Stadsgaard - 5
Demidov - 6
Dorsin - 6
Annan - 6
Henriksen - 7
PCS - 6
Ivers - 4
Moldskred - 2
Prica - 4
Olsen - 6
Winsnes - 6
Hamren - 7
Odds Eggen-likhet - 2
La merke til at Hamren ble børssatt av flere her i en kamp tidligere...
Kan sikkert diskutere om det var rett å spille med Moldskred fra start av, men ikke sikkert at Olsen hadde kommet så mye til sin rett om han hadde startet heller.
Tror ikke Nils Arne Eggen kjente helt igjen sin måte å spille på i det Odd viste i går. En kort periode i andre omgang kanskje, da de kombinerte seg fram og kom til et par-tre innlegg fra høyre.
Ellers var det Odd viste nesten lenger unna Eggens gladfotball enn det RBK har vist i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 12.04.2010 09:13 Post subject: |
|
|
| Bra 2.omgang, bra stemning på bortefeltet. Hva sto det på banneret som ble rulla ut ved starten av 2.omg? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.04.2010 13:00 Post subject: |
|
|
Bra kamp igår og en klar utvikling spillemessig mot der en ønsker å være. Når det gjelder Skjelbred så er jeg enig i med LarsG ,men mener gårsdagens kamp var et klart steg i riktig retning og i første omgang så var han vår klart beste spiller.
Børsen .
Ørlund 6: Må ta mye av skylden for baklengsmålet og til tider litt passiv etter min smak ,men for det meste meget bra.
Lustig 6: Fremgang iforhold til det tre foregående kampene ,men fremdeles en god del å gå på.
Stadsgaard & Demidov 7: Ikke bra på Odd sitt mål ,men ellers hadde dem god kontroll.
Dorsin 7: Nydelig innlegg på 2 - 1 målet og full kontroll på Myklebust og alltid villig fremover. En sterk 7.
Annan 7: Er Annan slik som vi kjenner han intet mindre intet mer.
Henriksen 8: Sterk i duellspillet, konstruktiv med ballen og to nydelige mål langt på vei en åpenbaring iforhold til å erstatte Tettey. Winsnes er nok glad for at Henriksen og Åsen skal på landskamp.
Skjelbred 7: Aktiv og mer konstruktiv på lenge ,men enda litt å gå på.
Iversen 6: Synes han virket litt slapp idag og kan ikke si annet enn at han er mye bedre når han kun spiller en halvtime på slutten av kampene.
Moldskred 4: Nok engang malplassert og stort sett usynlig og veik i duellene ,men slik må en nok rekne med når en kjøper en spiss når en skal ha en ving/kantspiller.
Prica 6: Var sutrete og uvenn med ball stort sett hele kampen ,men karakteren trekkes opp etter et flott mål.
Olsen 7: Burde hatt minst en assist idag. En flott innhopp og viser seg som en klart bedre spiller enn Moldskred. |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 12.04.2010 14:44 Post subject: |
|
|
Ørlund: Solid, utenom målet. Ikkeno vissvass. 6
Lustig: Villig med framover, dog lite å gjøre bakover. Mye bra spill med Henriksen og Ciljan. 7
Stadsgaard: Solid og gjør ting enkelt. 7
Demidov: Solid og gjør ting enkelt. 7
Dorsin: Samme som Lustig, men litt dårlig kvalitet på innleggene. 6
Annan: Usynlig, noe som betyr at han gjorde jobben sin. 7
Henriksen: Meget god. Flotte scoringer. 8
Moldskred: Får ikke til særlig mye. 5
Iversen: Ikke så mye involvert i spillet. 6
Ciljan: Jobber utrettelig som alltid. Spiller bra sammen med Henriksen og Lustig. 7
Prica: Scorer mål. 7 |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 12.04.2010 15:37 Post subject: |
|
|
| LarsG wrote: |
Som mot Godset. Ræva førsteomgang, men kom oss i andre. Synes kanskje vi kunne hatt litt mer tæl på en del av de mange gylne overgangsmulighetene vi fikk, men alt i alt er jeg fornøyd. At noen her på forumet kan sammenligne PCS med Xavi er litt kvalmende. Xavi sender stikkere, PCS sender støttepasninger. PCS utfordrer så og si aldri og vender bakover før han sender til Annan. Lurer på hvor mange ganger PCS gjorde det i dag. Underholdende? Nei. Han har et fint touch, er det det som er underholdende? At han, isolert sett, ser ut som en fantastisk fotballspiller der han fører ballen så flott? Synd han fører den feil vei og sender ballen feil vei. Bremseklossen vår heter PCS.
|
| Keenoir wrote: | Når det gjelder Skjelbred så er jeg enig i med LarsG ,men mener gårsdagens kamp var et klart steg i riktig retning og i første omgang så var han vår klart beste spiller.
|
Hvordan kan du være enig i avsnittet ovenfor og likevel mene at Skjelbred var vår klart beste i 1.omgang, og gi han tre karakterer bedre enn aktuelle debattant? Det var tross alt første omgangen i går som utløste diskusjonen. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 12.04.2010 15:49 Post subject: |
|
|
| Var ikke iforhold til et spesifikt innlegg jeg svarte ,men til selve diskusjonen om Skjelbred som spiller. Jeg synes Odd kampen langt ifra var det beste tidspunktet å ta det opp på ,men han har til tider vært en bremsende faktor for vårt angrepspill i en del kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 12.04.2010 16:48 Post subject: |
|
|
Örlund - 4: Sliter i stor grad med å være den dominerende faktoren i sitt eget felt. Grei på streken, men utspillene blir fort litt for upresise.
Lustig - 4: Viser til tider vilje til å være med fremover, men teknikken virker ikke til å sitte helt.
Stadsgaard - 5: Har alltid kontroll på bakrommet, og viser seg frem som en trygg spiller som spiller på enkle prinsipper.
Demidov - 5: God i duellspillet og i luften, bortsett fra enkelte dueller mot Kovacs. Tar til tider stor risiko på grunn av egne feilvurderinger.
Dorsin - 5: På ingen måte dominerende hverken offensivt eller defensivt. Har god kontroll, i tillegg til at han gir en meget pen assist.
Annan - 6: Har full kontroll på det defensive på midtbanen. Glipper dog i markeringen på målet imot.
Henriksen - 7: Viser god vilje til å komme fremover i banen. Bevegelig og målfarlig.
Skjelbred - 6: God bevegelse kontinuerlig. Ser alltid etter offensive muligheter, og lykkes ofte.
Iversen - 4: Veldig usynlig gjennom hele kampen. Tilnærmet umulig å vurdere ham, men hans bidrag på defensive dødballer er ofte gull verdt.
Moldskred - 4: Lider av samme symptom som Iversen, men er vesentlig mer involvert defensivt.
Prica - 5: To gode situasjoner var det eneste positive han klarte å bidra med. Har vært uvanlig tam i det siste. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.04.2010 16:54 Post subject: |
|
|
Ørlund 5 - God utenom ved målet.
Lustig 5 - Bedre enn tidligere denne sesongen.
Stadsgaard 6 - God kamp.
Demidov 6 - God utenom baklengsmålet.
Dorsin 6 - God kontroll, nydelig assist.
Henriksen 7 - To mål og ellers gode takter.
Annan 6 - Gjør en bra match.
Skjelbred 5 - God førsteomgang hvor han er mye involvert. Mer usynlig i 2. omgang.
Iversen 3 - Dette var skrale greier. Veldig lite involvert.
Moldskred 2 - Gjorde vel egentlig absolutt ingenting.
Prica 6 - Kriger godt som vanlig, fin styring på Dorsins innlegg. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.04.2010 16:57 Post subject: |
|
|
Synes dette var litt vel lave karakterer særlig bakover på banen av Sylta. For hvor mye skaper egentlig det vanligvis ganske skapende Odd-laget i gårsdagens kamp?
Örlund var også på halvdistanse ved en anledning ikke så lenge etter målet, Keenoir.
Var ikke Odd så Eggen-inspirert da? Eggen var vel ikke kjent for å lede RBK til nesten ingen sjanser. Heller ikke å lempe høyt og langt mot midtspissen slik Odd i hvert fall periodevis ble tvunget til i går. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 12.04.2010 17:20 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Synes dette var litt vel lave karakterer særlig bakover på banen av Sylta. For hvor mye skaper egentlig det vanligvis ganske skapende Odd-laget i gårsdagens kamp?
|
Dette kommer som følge av at Odd ikke var nevneverdig gode, spesielt i avslutningsfasen. Ingen av forsvarsspillerne klarte å utmerke seg i spesielle situasjoner. I tillegg var det i stor grad midtbanen som hindret Odd i å skape sjanser utover i kampen. Jeg kan ikke gi gode karakterer til defensive spillere som følge av at motstanderen er dårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.04.2010 17:42 Post subject: |
|
|
Skjønner i og for seg det, men hvorfor er Odd så dårlige? Mye mulig fordi våre spillere er så gode at de gjør dem dårlige.
Dessverre har klokskap og evne til å hindre ting før de oppstår liten verdi i norske spillerbørser. Dermed ender man opp med at keepere på bunnlag som slipper inn mange mål, forsvarsspillere som må reparere egne posisjonsfeil og sine lagkamerater sine, midtbanespillere som utmerker seg med fiksfakserier og spisser som brenner en haug med sjanser gjør det best - satt litt på spissen riktignok  |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 12.04.2010 18:00 Post subject: |
|
|
| En børs må alltid reflektere en spillers viktighet for laget, og eventuelle svakheter. I går var det ikke forsvaret som hindret Odd i å skape sjanser, men midtbanen. Dermed vil backene i større grad vurderes for deres offensive bidrag. Til tross for at Odd sjeldent klarte å tre seg igjennom midten, kom de likevel til en del farlige muligheter til å skåre mål. Dette hendte som oftest etter at de hadde utfordret en back og lagt inn foran mål. Ettersom forsvaret ikke klarte å forhindre Odd i å skape muligheter på innlegg, får de ikke en karakter som reflekterer at de var dominant. Lustig får i tillegg trekk for upresise pasninger, innlegg og ekstrem dårlig utnyttelse av en dobbelmulighet. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.04.2010 18:00 Post subject: |
|
|
Da Morten Fevang satte inn en tofots takling på stjerneskuddet Markus Henriksen (17), klikket det for Per Ciljan Skjelbred.
- Jeg hater slike taklinger. Det er fælt å se på en spiller som kommer med strak rist inn i en annen spiller. Jeg ble forbanna, sier Skjelbred.
Les mer: Her klikker RBK-Skjelbred mot Fevang |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 12.04.2010 18:36 Post subject: |
|
|
Var vel Martin Andresen som reagerte på ca. samme måte som PCS mot Kóne for noen år siden. Da fikk han utvist Kóne. _________________ 04.12.96 |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.04.2010 19:56 Post subject: |
|
|
| Den taklinga var ikke en gang med knottene først, men brutal og kunne umiddelbart se ut som den var med knottene først. Kone hadde dog en annen takling på Lerkendal samme år som var verre men som ikke ga rødt kort. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 12.04.2010 22:18 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Da Morten Fevang satte inn en tofots takling på stjerneskuddet Markus Henriksen (17), klikket det for Per Ciljan Skjelbred.
- Jeg hater slike taklinger. Det er fælt å se på en spiller som kommer med strak rist inn i en annen spiller. Jeg ble forbanna, sier Skjelbred.
Les mer: Her klikker RBK-Skjelbred mot Fevang |
det er tydelig at taklingen Skjelbred fikk mot Olympiakos sitter godt i og kommer til uttrykk ved å forsvare en spiller som er på den samme alderen Skjelbred var da han ble stygt taklet |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 13.04.2010 02:26 Post subject: |
|
|
- Burde vært utvist
– Jeg er imidlertid ganske sikker på at han (Stadsgaard) burde vært utvist. Han var siste mann, uttalte nigerianeren til lokalavisen Varden etter kampen.
Odd-trener Dag-Eilev Fagermo på sin side kan var mest opptatt av at skienslaget ikke skapte nok fremover. Til samme avis uttaler han:
– Jeg kan ikke huske sist vi skapte så få sjanser på hjemmebane, i alle fall ikke etter pause. Da kan man ikke vinne mot lag som Rosenborg. Det er helt sikkert, fastslår Odd-treneren.
– Tapet var fortjent. Ingen tvil om det, legger han til. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 13.04.2010 16:43 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: |
Annan - 6: Har full kontroll på det defensive på midtbanen. Glipper dog i markeringen på målet imot.
|
Så det du sier er at han måtte ha vokst en meter for å dra i land en høyere karakter enn 6? |
|
| Back to top |
|
 |
Tangen1986 Senior
|
Posted: 13.04.2010 16:49 Post subject: |
|
|
| Svært god kamp dette og man ser klart positiv utvikling spillemessig både offensivt og defensivt. Denne kampen og 2.omgang mot Godset har sett meget bedre ut særlig det angrepsmessige enn i de syv første omgangene denne sesongen. Nå tar vi kontringene også noe vi i liten grad har gjort under Hamrèn tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 13.04.2010 17:17 Post subject: |
|
|
Enig i det. Mye å gå på ennå, men jeg har hatt trua på at RBK ville bli bedre i det offensive under Hamren helt siden de første mishagsytringene begynte å komme.
Som jeg sa i fjor så mener jeg det særlig er i overgangsspillet vi har mye å gå på, og at et bedre overgangsspill vil gjøre at spillet mot etablert forsvar vil framstå som mye mindre planløst enn hva enkelte hevder.
For hvis vi kunne score 60 mål i fjor uten plan i det offensive, uten overgangsspill og med liten andel av målene på dødball så var det veldig rart.
Jeg har hele tiden sagt at jeg trodde det var mulig å score 80-90 mål i serien i år dersom overgangsspillet tok de nødvendige framskrittene som jeg trodde/tror det vil. Og da tror jeg ganske få ville ha hengt seg opp i "planløst" angrepsspill.
Som sagt gjenstår det mye fremdeles, men det var mye rusk i maskineriet på våren i Eggens glansdager også. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 13.04.2010 18:33 Post subject: |
|
|
| KRS wrote: | | Sylta wrote: |
|
Så det du sier er at han måtte ha vokst en meter for å dra i land en høyere karakter enn 6? |
Nei, det han sier er at han glapp markeringen på 1-0 målet  _________________ "Does the brain control you or are you controlling the brain? I don't know if I'm in charge of mine."
- Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 13.04.2010 18:49 Post subject: |
|
|
| Stemmer det. Men hvorfor markerer banens korteste banens høyeste? |
|
| Back to top |
|
 |
Tangen1986 Senior
|
Posted: 13.04.2010 19:34 Post subject: |
|
|
| This Is 50 wrote: | | Stemmer det. Men hvorfor markerer banens korteste banens høyeste? | Enig i dette, det var en merkelig prioritering. Annan er rikignok spenstig, men både alt for lav og fysisk svak til å markere bamsen fra Ungarn. Det ville væt lang mer hensiktsmessig å la Iversen, Prica, Demidov eller Lustig ta seg av magyaren mens Annan kunne tatt f.eks lille Myklebust istedet |
|
| Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 14.04.2010 13:11 Post subject: |
|
|
| Karl Pilkington wrote: |
Nei, det han sier er at han glapp markeringen på 1-0 målet  |
Legendarisk profilbilde btw. |