View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
GoldFish Veteran
|
Posted: 30.10.2005 12:54 Post subject: |
|
|
Litjeggen wrote: | Rob Friend endte opp med 10 mål denne sesongen, ikke veldig imponerende men likevel bra for ett bunnlag. Ser for meg at han kan skore 20 i året, enten for RBK, eller for Start der han hadde passet enda bedre inn. |
Friend blir ikke med Molde ned
Norges landslagssjef Åge Hareide har uttrykt overfor Dagbladet at han er så imponert over Rob Friend at han gjerne hadde sett kanadieren skaffe seg norsk pass.
- Det er fint med komplimenter. Men nå har jeg fire landskamper for Canada, og sånn sett er jeg låst i forhold til landslag, sier Friend.
Hvor mange år har Friend bodd i Norge? Og hvor mange år må man bo i Norge for å få norsk pass?
Høgmo har vel vært trener for Friend i Moss også, trur jeg. |
|
Back to top |
|
 |
KS Junior
|
Posted: 30.10.2005 13:16 Post subject: Forsterkninger? |
|
|
Synes at flere av juniorene bør få sjansen i vinter. lille-per og tettey har jo tatt nivået bra. Juniorene vant jo NM-gull over Lyn og de hadde jo flere spillere på juniorlaget som har hatt en god sesong på a-laget. Start er jo et godt eksempel på at det ikke trengs ufattelig mye penger for å få fram gode spillere. Hæstad, Strømstad, bror Johnsen er gode eksempler på det.
Men hvis vi skal hente spillere bør det bli spillere som holder et høyere nivå enn de vi har nå. Synes Bernier er en spennende spiller som også kjenner Høgmo godt. Kunne også tenkt meg en spiller av Kasey Wehrman type på laget. Synes han har hatt en veldig god sesong for LSK. Et skikkelig rivjern på midtbanen. Hva skjer med Lago, Eguren forresten? Synes spesielt Eguren har fått liten tillit. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.10.2005 13:27 Post subject: |
|
|
Mange av juniorene til Lyn, som vi slo, er god nok for a-laget til Lyn, så noen bør banke på døra til oss også.
Eguren har fått spilt 8 kamper nå, 5 fra start, men han har ikke imponert en døyt. |
|
Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 30.10.2005 14:43 Post subject: |
|
|
Syns også vi skal satse på de juniorene vi har i klubben, fremfor å "ødelegge" for skeid. Helstad stoppa på 13. Friend har 10. Johnsen har 6? Men tror ikke Rob Friend er en type å bruke kvota på. Fins bedre spisser enn han i Europa. Hva med å låne fra England? 12mnds lån tror jeg hadde vært kortsiktig, men slått positivt ut da vi får lengre tid på å søke etter den spissen vi vil ha. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 30.10.2005 15:17 Post subject: |
|
|
attach wrote: |
Eguren har fått spilt 8 kamper nå, 5 fra start, men han har ikke imponert en døyt. |
Og hvor mange af de kampe var under PJH? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.10.2005 15:20 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke tallet, men flesteparten. Han har uansett ikke vist seg frem. |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 30.10.2005 15:24 Post subject: |
|
|
Ligesom resten af laget under PJH. Han bør få en fair chance under Høgmo, før vi begynder at tænke på at skifte ham ud. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.10.2005 15:29 Post subject: |
|
|
Klart det. Jeg bare mener at han kanskje har vært den svakeste midtbanespilleren i år, men jeg legger ikke skjul på at omstendighetene er vanskelige. Han kan godt få prøve seg til godt ut i neste sesong. |
|
Back to top |
|
 |
MR.Stian Junior
|
Posted: 30.10.2005 16:13 Post subject: |
|
|
vi trenger ingen nye spillere ! |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 30.10.2005 16:26 Post subject: |
|
|
Harald wrote: | Ligesom resten af laget under PJH. Han bør få en fair chance under Høgmo, før vi begynder at tænke på at skifte ham ud. |
Prestasjoner under trening er også en fair sjanse til å vise seg frem.
Hvis man ikke viser de rette holdninger og har nivået inne på trening, syns jeg ikke en trener skal la en spiller få spille bare for å få sjansen til å vise seg frem.
Man skal heller ikke være redd for å gi slipp på en spiller selv om man har kjøpt ham for masse penger.
Brian Clough solgte f.eks. den skotske landslagsspilleren Asa Hartford 44 dager etter at han hadde kjøpt ham fordi han ikke passet inn i Forest-laget. En stor trener tar konsekvensen av sine feil. |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 30.10.2005 17:35 Post subject: |
|
|
Eguren har ikke fått en normal sjanse til å vise seg frem.
Ny kultur, nytt språk, stadige endringer av spillesystem, ny trener, prioritering av "safe" valg / kortsiktig gevinst har i sum gjort det vanskelig for Eguren å vise sitt potensiale.
Å vurdere han utifra den tiden han har vert i klubben er ikke 100 fair og han har garantert mye mer å by på.
Dersom en skulle vurdere resten av laget like strengt som mange vurderer Eguren så bør vi kvitte oss med 2/3 av stallen.... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 30.10.2005 17:39 Post subject: |
|
|
Har studert alle måla Friend har skoret i TL og jeg er fremdeles imponert. F.Johnsen skorer nesten alle sine mål fra 1.5 meters distanse og skorer nesten ingen fra 7 og utover. Friend har en mye større kapasitet i lufta og styrer inn kraftfulle headinger fra 7-10 meter og er så sterk i duellspillet at pasningene ikke må være perfekte.
Med en spiss som Friend så må ikke innleggen ha 100% kvalitet og han vil utfylle våre flankespillere som kan levere kvantitet og ikke kvalitet i innleggene sine...
Løp&Kjøp !!  _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.10.2005 17:48 Post subject: |
|
|
Hadde Friend spilt i Sverige, så hadde han sikkert vært like het som Gerba osv. Han trenger ikke å være så dum den spilleren, nei. |
|
Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 30.10.2005 17:51 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Hadde Friend spilt i Sverige, så hadde han sikkert vært like het som Gerba osv. Han trenger ikke å være så dum den spilleren, nei. |
Gerba? Garba? Noen som tørr tippe hvor mye vi må betale for Friend?
EDIT: Mitt 300 innlegg, det 200 kom for 16 dager siden. Det vil si 6,25 innlegg per dag! Sykt  _________________ Dette er en blank signatur
NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.10.2005 17:53 Post subject: |
|
|
Gerba.
Du har stått på i det siste. Det er bra. Artig med folk her.  |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 30.10.2005 17:53 Post subject: |
|
|
Hvordan er det med den gamle troillungen Tor Erik Moen? Ifølge Tørum har han imponert denne sesongen, men er det noen som har fulgt med han såpass bra at de kan vurdere om han kanskje hadde vært moden for en retur?
Lars Iver Stand-rollen (Altså den Ciljan har hatt, og den Eguren hadde mot Tromsø) virker å passe han bra, og siden Tørum sikkert kan tenke seg å ta med seg noen av sine gamle elever på flyttelasset, er han kanskje en aktuell kandidat. Om jeg ikke husker helt feil så har også Høgmo uttrykt at han har sansen for han tidligere...
Hvilke andre kråker kunne vært aktuelle for Tørum å ta med på flyttelasset, om noen? _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.10.2005 17:54 Post subject: |
|
|
Litjeggen wrote: | Aafk`s Bahoken er en bedre spiller enn Basma men ingen Alberto Carlos |
Han Alberto Carlos, er han på noen måte i slekt med Roberto mon tro? |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 30.10.2005 17:55 Post subject: |
|
|
Brady wrote: |
Prestasjoner under trening er også en fair sjanse til å vise seg frem.
Hvis man ikke viser de rette holdninger og har nivået inne på trening, syns jeg ikke en trener skal la en spiller få spille bare for å få sjansen til å vise seg frem.
Man skal heller ikke være redd for å gi slipp på en spiller selv om man har kjøpt ham for masse penger.
Brian Clough solgte f.eks. den skotske landslagsspilleren Asa Hartford 44 dager etter at han hadde kjøpt ham fordi han ikke passet inn i Forest-laget. En stor trener tar konsekvensen av sine feil. |
Vi aner jo ikke hvordan han har været til træning i det sidste. Medmindre nogen her fra siden har været tilstede? 2mas tog sig jo en snak med Høgmo, og Høgmo sagde at han ikke ville lave så mange udskiftninger på laget. Det tror jeg er en af hovedgrunene til at Eguren ikke har spillet så meget. I tillæg til alt dette kommer problemer som sprog, kultur, livsstil osv. Jeg giver Eguen en halv sesong mere før jeg dømmer ham ihvertfald. Sammed med Ødegaard, Koppinen osv.
Men hvis han ikke holder mål skal han uden tvivl sælges. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 30.10.2005 17:56 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Litjeggen wrote: | Aafk`s Bahoken er en bedre spiller enn Basma men ingen Alberto Carlos |
Mange av brassene har bare kallenavn. For eksempel heter Ronaldo, Luiz ett eller annet. Tviler på at noen braselianske kjendiser bruker sitt hele navn! _________________ Dette er en blank signatur
Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 30.10.2005 17:58 Post subject: |
|
|
Ikke Alberto Carlos, men Carlos Alberto spiller i en alder av 61 år??
http://www.sambafoot.com/...berto.html
Quote: | Birth 17.07.1944
Clubs
1983-1984: Flamengo-RJ
1984-1985: Flamengo-RJ
1985-1986: Corinthians-SP
1986-1987: Clube Nautico Capibaribe-PE
1987-1993: Miami Sharks - United States
1993-1994: Botafogo-RJ
1994-1995: Fluminense-RJ
1995-1997: - Nigeria
1997-1998: Botafogo-RJ
1998-1999: Atletico -MG
1999-2000: Botafogo-RJ
03/2000-2001: - Oman
2001: Desportiva Cabonfirense-RJ
2001-31/05/2002: Flamengo-RJ
06/2002-10/2002: Zamalek du Caire - Egypt
11/2002-2003: Botafogo-RJ
14/02/2004-06/06/2005: - Azerbaïjan
08/10/2005: Paysandu-PA |
EDIT: BLÆH! Han er selvsagt trener 
Last edited by attach on 30.10.2005 18:00; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 30.10.2005 17:59 Post subject: |
|
|
Ørjan slår nok den rekorden  |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 30.10.2005 18:00 Post subject: |
|
|
Mathiasman wrote: | haavarl wrote: | Litjeggen wrote: | Aafk`s Bahoken er en bedre spiller enn Basma men ingen Alberto Carlos |
Mange av brassene har bare kallenavn. For eksempel heter Ronaldo, Luiz ett eller annet. Tviler på at noen braselianske kjendiser bruker sitt hele navn! |
Jeg siktet vel helst til at jeg tror Litjeggen mente 'Roberto Carlos' og ikke 'Alberto Carlos' ... |
|
Back to top |
|
 |
Mathiasman Proff

|
Posted: 30.10.2005 18:01 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Mathiasman wrote: | haavarl wrote: | Litjeggen wrote: | Aafk`s Bahoken er en bedre spiller enn Basma men ingen Alberto Carlos |
Mange av brassene har bare kallenavn. For eksempel heter Ronaldo, Luiz ett eller annet. Tviler på at noen braselianske kjendiser bruker sitt hele navn! |
Jeg siktet vel helst til at jeg tror Litjeggen mente 'Roberto Carlos' og ikke 'Alberto Carlos' ... |
Ã…ja, hehe. My mistake! _________________ Dette er en blank signatur
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 30.10.2005 18:22 Post subject: |
|
|
Roberto ja
Friend`s mål: http://dyn.tv2.no/sport/m...teamId=309
Frode Johnsen`s : http://dyn.tv2.no/sport/m...teamId=313
Er ikke mye tvil om hvem som er den beste hodespilleren.
Friend er så sterk i lufta/kroppen at han egentlig ikke trenger mer enn en dupper for å skore, for han har kraft og plasseringsevne i hodestøta sine. Frode derimot må stange ballen, og da må han være nær mål for å treffe... _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 30.10.2005 19:15 Post subject: |
|
|
Litjeggen wrote: | Roberto ja
Friend`s mål: http://dyn.tv2.no/sport/m...teamId=309
Frode Johnsen`s : http://dyn.tv2.no/sport/m...teamId=313
Er ikke mye tvil om hvem som er den beste hodespilleren.
Friend er så sterk i lufta/kroppen at han egentlig ikke trenger mer enn en dupper for å skore, for han har kraft og plasseringsevne i hodestøta sine. Frode derimot må stange ballen, og da må han være nær mål for å treffe... |
God på hodet til tusen ja. Hva blir prisen og når får han norsk pass? Han har vært i Moss i 18 måneder og Molde hvor lenge? Det er vel fem år tilsammen man må ha. Om molde rykker ned...  |
|
Back to top |
|
 |
|