English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Odds BK - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TrønderBob
Rutinert

PostPosted: 11.04.2010 22:17    Post subject: Reply with quote

Trodde ikke Henriksen hadde det i seg, men der tok jeg feil Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Rocky83
Veteran

PostPosted: 11.04.2010 22:17    Post subject: Reply with quote

Iversen var viktig i startfasen i denne kampen på defensive dødballer mot Odd, men ellers virket han uten gnist. Det samme med Prica egentlig. Virker som om han har to blylodd rundt føttene.
Back to top
jarln
Veteran

PostPosted: 11.04.2010 22:23    Post subject: Reply with quote

Ivers er jo ikke akkurat kjent for å sprute av spilleglede på kunstgress...
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 11.04.2010 22:29    Post subject: Reply with quote

T. Olsen gjorde et godt innhopp og beviste at han er mer effektiv og farlig spiller enn Moldskred på den plassen. Så neste gang håper jeg å se Olsen tilbake i startoppstillingen.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 11.04.2010 22:44    Post subject: Reply with quote

Denne seieren var utrolig viktig. For å gi oss trua på at vi kan score mål og vinne. At vi unngår mas rundt trenersituasjonen vår. Men mest av alt er den viktig for å kunne stoppe kjeften på Dag-Feile Fagermo.

Som mot Godset. Ræva førsteomgang, men kom oss i andre. Synes kanskje vi kunne hatt litt mer tæl på en del av de mange gylne overgangsmulighetene vi fikk, men alt i alt er jeg fornøyd. At noen her på forumet kan sammenligne PCS med Xavi er litt kvalmende. Xavi sender stikkere, PCS sender støttepasninger. PCS utfordrer så og si aldri og vender bakover før han sender til Annan. Lurer på hvor mange ganger PCS gjorde det i dag. Underholdende? Nei. Han har et fint touch, er det det som er underholdende? At han, isolert sett, ser ut som en fantastisk fotballspiller der han fører ballen så flott? Synd han fører den feil vei og sender ballen feil vei. Bremseklossen vår heter PCS.

BØRS:

Örlund - 5
- Minus på baklengsmålet der jeg ikke synes feltarbeidet hans er patent. Utenom det er veldig safe bakover og gir ingen returer. Også minus fordi han for ofte skjøt istedenfor kastet ut. (selv om jeg tror Hamrén ba han om dette)

Lustig - 7
- Herlig med offensiv og stort sett kontroll bakover. Svært nære scoring.

Stadsgaard - 7
God i dag.

Demidov - 6
Mister Kovacs på 0-1, utenom det har han stort sett god kontroll.

Dorsin - 7
God kontroll bakover, flott med fremover. Herlig innlegg til 2-1.

Annan - 6
PÃ¥ det jevne, jobber hardt og stresser Odd-grenlandspillerne.

Henriksen - 8 BB
Jobber hardt fremover og bakover. Hans lange klyv minner meg om Tettey. Et heldig mål og et herlig mål. Virker kald med ballen i bena og liker at han ofte setter fart fremover med ball i bena.

PCS - 4
For mange touch, for lite utfordrende, for mye bakover.

Ivers - 3
SÃ¥ ikke mye til Ivers i dag gitt.

Moldskred - 3
Fikk ikke til noe særlig. Usynlig. Sliter veldig med samhandlingen med Prica og Ivers.

Prica - 5
Scorer et mål og jobber bra, men han er ofte "av" og det liker jeg dårlig. Han burde skyte oftere. Kaste et glass kaldt vann i glasset og våkne opp litt mer. Har mange enkle balltap i dag og noen svært merkelige pasninger.

Olsen - 6
Godt innhopp, virker ut som om han har øvd litt på å sette pasninger. Millimetere unna å få en assist. Synes Olsen har vært bedre enn Moldskred i sesongen i år.

Winsnes - 6
Fin og rolig assist til Henriksen. Søker vekk fra dueller istedenfor å søke opp dueller (slik Ivers gjør/blir nødt til å gjøre) og sprer rundt seg med trygghet i RBK med hans ro. Hjelper til med å ro inn seieren med sikkert pasningsspill.

Last edited by LarsG on 11.04.2010 22:47; edited 1 time in total
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 11.04.2010 22:46    Post subject: Reply with quote

Selv om jeg er en stor tilhenger av Trond Olsen vil jeg ikke være like bastant. Moldskred var vel såvidt jeg kan huske syk/skadet rett før seriestart, og har ikke funnet helt formen ennå, og har heller ikke fått veldig mye spilletid hittil. Moldskred kommer, også som venstrekant. Trond Olsen er ustabil i prestasjonene han også, og hvis Olsen først har en dårlig dag, så har han en jævlig dårlig dag.
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 11.04.2010 22:50    Post subject: Reply with quote

Skuffet over at Olsen er kvitt Pilgaard sleiken sin.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 11.04.2010 22:52    Post subject: Reply with quote

Trond skifter jo frisyre ti-tolv ganger i løpet av sesongen, så den kommer sikkert tilbake. Razz
Rocky83
Veteran

PostPosted: 11.04.2010 22:54    Post subject: Reply with quote

synes vi burde tippe hårfrisyren til Olsen i stedenfor resultat til kampene. Jeg tipper er tilbake på bleika hår til neste kamp. Det er vår nå, så på tide å på fram bilen og råne litt.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 11.04.2010 23:06    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:

Som mot Godset. Ræva førsteomgang, men kom oss i andre. Synes kanskje vi kunne hatt litt mer tæl på en del av de mange gylne overgangsmulighetene vi fikk, men alt i alt er jeg fornøyd. At noen her på forumet kan sammenligne PCS med Xavi er litt kvalmende. Xavi sender stikkere, PCS sender støttepasninger. PCS utfordrer så og si aldri og vender bakover før han sender til Annan. Lurer på hvor mange ganger PCS gjorde det i dag. Underholdende? Nei. Han har et fint touch, er det det som er underholdende? At han, isolert sett, ser ut som en fantastisk fotballspiller der han fører ballen så flott? Synd han fører den feil vei og sender ballen feil vei. Bremseklossen vår heter PCS.

Hjelpe meg for en skivebom.

I andre omgang spilte vi jo knapt fotball, men la oss strukturert bakpå og lot Odd trille ball uten at de fikk til noenting. Defensivt bra gjort, men jeg kan ikke skjønne hvordan første omgang var rævva og andre omgang var mye bedre.

Beskrivelsen din av Skjelbred er ikke verdt fem flate øre. At du kan lire av deg dette etter dagens kamp er rett og slett svakt. For øvrig utfordret han og forserte med ball flere ganger i 1.omgang. I 2.omgang var han mindre synlig i likhet med resten av laget.
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 11.04.2010 23:11    Post subject: Reply with quote

Kampen i dag var vel kanskje en av de bedre i år for Skjelbred. Uansett er jeg enig med LarsG om Skjelbred. Skjelbred har rett og slett for mange støttepasninger. Jeg TROR at han i mange situasjoner kunne satset framover i stedet for å stoppe opp. Teknikken er vel ikke begrensningen. Kanskje må han bli mer egoistisk?
Back to top
Timmi!
Rutinert

PostPosted: 11.04.2010 23:17    Post subject: Reply with quote

Dette var en herlig seier. For meg var dette beviset på at vi også i år kommer til å kjempe om gullet og forhåpentligvis vinne gullet også. Følte på en måte at denne kampen kom til å være avgjørende for hvordan vi kommer til å fremstå frem til Hamren drar. Det virker for meg som han fortsatt har den nødvendige respekt og tillit fra spillergruppen, noe som absolutt ikke er en selvfølge. Nå blir det herjing med livredde bergensere på Onsdag!!
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 11.04.2010 23:19    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
LarsG wrote:

Hjelpe meg for en skivebom.

I andre omgang spilte vi jo knapt fotball, men la oss strukturert bakpå og lot Odd trille ball uten at de fikk til noenting. Defensivt bra gjort, men jeg kan ikke skjønne hvordan første omgang var rævva og andre omgang var mye bedre.

Beskrivelsen din av Skjelbred er ikke verdt fem flate øre. At du kan lire av deg dette etter dagens kamp er rett og slett svakt. For øvrig utfordret han og forserte med ball flere ganger i 1.omgang. I 2.omgang var han mindre synlig i likhet med resten av laget.

Foreslår du ser kampen en gang til, abjoern, og teller pasninger feil vei fra PCS. Det er en grunn til at to av våre mål kommer i andreomgang, hvor vi løfter oss betraktelig og skaper mer. At vi får et press på oss de siste tyve minuttene er helt naturlig siden vi leder 3-1. Slik jeg skrev kunne jeg ønske vi benyttet overgangsmulighetene våre bedre.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 11.04.2010 23:21    Post subject: Reply with quote

Viktig å holde fokus mot Brann. Forventningene var jo rimelig høye foran tilsvarende kamp i fjor etter 3-0 og 4-2 i de to første. Det ble ingen stor forestilling. Får tro at det blir bedre i år.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Socrates
Veteran

PostPosted: 11.04.2010 23:27    Post subject: Reply with quote

Veldig bra med 11 poeng så langt, ihvertfall i tanke på hvilke lag vi har møtt i sesongåpningen.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 11.04.2010 23:33    Post subject: Reply with quote

Skjelbred bruker pasningsalternativer både foran og bakover i banen. Han er en av få som forsøker på et spill. Han setter opp andre, han utfordrer og han beveger seg inn og ut av rom.

Jeg kan ikke fatte og begripe at denne tiraden kommer mot Skjelbred etter dagens kamp.

For øvrig må du/dere gjerne telle antall pasninger Xavi sender "feil" retning også. Det handler om å skape et spill, sette opp trekanter og skape dynamikk i pasningsspillet. Jeg har ikke sagt at Skjelbred er i nærheten av å være like god som Xavi, men han spiller på de samme strengene som Barcelonas indreløpere v/ Xavi og Iniesta har gjort de to siste årene.

I dag synes jeg han fant akkurat riktig balanse mellom å gå på mål og å roe ned. Jeg tror mange spanjoler som hadde sett dagens 1.omgang ville latt seg imponere over Skjelbred og vært like hoderistende til kritikken han får, som jeg er.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 11.04.2010 23:46    Post subject: Reply with quote

Ja, selvfølgelig må en spiller ofte spiller bakover også, men jeg mener PCS er i total ubalanse når det gjelder å velge når man spiller bakover kontra å spille fremover. For mange ganger blir jeg oppgitt over at han har mange gode muligheter fremover. Istedenfor tar han ballen, bruker mange touch, snur og sender til Annan (og når man har sendt til Annan vet man at man ikke får en stikker - da kommer enda en tversoverpasning eller støttepasning).

Jeg bor forsåvidt i Madrid, så til neste gang kan jeg invitere over noen fra fotballaget mitt og så kan vi jo få vår dom! Jeg gjetter på at de river seg i håret over hans feighet. Wink
Back to top
clarkbent
Junior

PostPosted: 11.04.2010 23:56    Post subject: Reply with quote

"Jeg bor forsåvidt i Madrid, så til neste gang kan jeg invitere over noen fra fotballaget mitt og så kan vi jo få vår dom! Jeg gjetter på at de river seg i håret over hans feighet."

Ikke for å være utrivelig, men å bruke vennene mine vil rive seg i håret er vel mer ett tegn på mangel av gode argumenter. Skjelbred spilte en god kamp, og mener du han konstant skal spille ballene på Prica og Ivers som er de som mest sannsynlig er foran han i banen konstant?

Synes Skjelbred viser gode tendenser, og tror fortsatt at hans ferdigheter ville strålt gjennom i en offensiv midtbaneposisjon, likefullt gleder jeg meg over at han begynner å prestere på ett jevnt høyt nivå på høyrekanten også.

Edit: Så ikke at det du hadde skrevet var ett svar på innlegget over før nå, uansett synes jeg du bommer sterkt med kritikken av Skjelbred idag.

Last edited by clarkbent on 12.04.2010 00:01; edited 1 time in total
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 11.04.2010 23:59    Post subject: Reply with quote

Ikke for å være slem men jeg tror jeg ignorerer dine poster fremover LarsG, helt håpløs kritikk mot Skjelbred imo, sier meg helt enig med abjoern. Skjelbred har vært kanskje vår mest stabilt gode spiller så langt i år. At han bremser spillet vårt er, pardon my french, bullshit.

Fantastisk med Markus i dag!

Last edited by Hedning on 12.04.2010 00:00; edited 2 times in total
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 11.04.2010 23:59    Post subject: Reply with quote

Skjelbred var knallgod i dag.
Back to top
Socrates
Veteran

PostPosted: 12.04.2010 00:04    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ bare sitere dette innlegget fra db.no.
Quote:
For en herlig kamp hvor Markus Henriksen viser at det ikke er tilfeldig at pappa heter Forsvarskjempe-Knallharde-Taklinger-Rambo. Det er godt å se at gode gener blir videreført av en Rosenborger som sier Æ!

Jeg vil også gi kreditt til Dag-Eilev Fagermo som etter kampen sa at Rosenborg ikke bare er Norges beste lag. Vi har Norges suverent beste lag. Han viser også storsinn med å si at Arni har vært meget god for Odd i år, og at han må få lov til å gjøre en tabbe.

Stolt er jeg også over at vi har Norges beste supportere. Jeg hørte nesten ingenting fra Odd-supporterne, selv ikke da de ledet. Kjernen og forsangerne i Ultras Nidaros (UN) gjør en fantastisk jobb. Jeg bor til daglig i Serbia, og jeg må innrømme at jeg savner gutta i UN. Dette er en sammensveiset dedikert gjeng som elsker laget sitt.

Men når jeg ikke kan synge meg hes sammen med UN, er det en god erstatning å følge kampen på http://live.adressa.no/ med Petter Rasmus som er verdens beste Rosenborg-kommentator. Han har kunnskap, og entusiasme. Det er en fornøyelse å høre han komme med subjektive slengere mot nåværende og tidligere Molde-klyser som for eksempel Magne Hoset og Bernt Hulsker!
Tommel'n opp!
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 12.04.2010 00:08    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
Ja, selvfølgelig må en spiller ofte spiller bakover også, men jeg mener PCS er i total ubalanse når det gjelder å velge når man spiller bakover kontra å spille fremover. For mange ganger blir jeg oppgitt over at han har mange gode muligheter fremover. Istedenfor tar han ballen, bruker mange touch, snur og sender til Annan (og når man har sendt til Annan vet man at man ikke får en stikker - da kommer enda en tversoverpasning eller støttepasning).

Jeg bor forsåvidt i Madrid, så til neste gang kan jeg invitere over noen fra fotballaget mitt og så kan vi jo få vår dom! Jeg gjetter på at de river seg i håret over hans feighet. Wink

Hehe, hvis du er fast gjest på Bernabeu skjønner jeg at man kan bli bortskjemt. Jeg kunne vært delvis enig i kritikken i fjor eller i forifjor, men i år synes jeg Ciljan har tatt et steg i riktig retning. Når det gjelder skuddvillighet er jeg enig i at han kan være litt feig, eller, jeg ville sagt litt for uegoistisk. Men jeg tror det kommer, det også. Han blir kanskje inspirert av Henriksen. Skjelbreds første mål var jo en suser i krysset, så han har det i seg, et eller annet sted.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 12.04.2010 00:14    Post subject: Reply with quote

clarkbent wrote:
"Jeg bor forsåvidt i Madrid, så til neste gang kan jeg invitere over noen fra fotballaget mitt og så kan vi jo få vår dom! Jeg gjetter på at de river seg i håret over hans feighet."

Ikke for å være utrivelig, men å bruke vennene mine vil rive seg i håret er vel mer ett tegn på mangel av gode argumenter. Skjelbred spilte en god kamp, og mener du han konstant skal spille ballene på Prica og Ivers som er de som mest sannsynlig er foran han i banen konstant?

Synes Skjelbred viser gode tendenser, og tror fortsatt at hans ferdigheter ville strålt gjennom i en offensiv midtbaneposisjon, likefullt gleder jeg meg over at han begynner å prestere på ett jevnt høyt nivå på høyrekanten også.

Edit: Så ikke at det du hadde skrevet var ett svar på innlegget over før nå, uansett synes jeg du bommer sterkt med kritikken av Skjelbred idag.

Ja, altså det var ment som et humoristisk svar på at abjoern mener spanjoler ikke ville sett seg enig i kritikken av PCS. Jeg har gitt mer enn nok grunnlag for å argumentere tilbake, men jeg kan si det igjen.

Han vender spillet for ofte. Ja han har muligheter foran seg, Lustig kommer på løp rundt han, Henriksen stod ofte bedre plassert foran han, Dorsin på motsatt f.eks, og allikevel velger han å sende tilbake til Annan. Prøv å tenk selv - du vet like godt som meg at jeg ikke mener han alltid skal sende ballen til Prica og Ivers. Når han har andre alternativer så velger han alltid det tryggeste alternativet - som i nesten alle tilfeller er bak han. Det er det kritikken handler om. Når hele laget går fremover i angrep og den pasningen går feil vei kommer hele oppbygningen av angrepet ut av rytme. Synes Kroksæter angrep Annan for dette var feil, siden Annans rolle er å demme opp for motangrep og å spille på lav risiko. Det er de andre midtbanespillerne som skal sørge for kreativiteten.

Edit: Jeg synes PCS har tatt steg også i år iforhold til i fjor, men jeg synes fortsatt at han er en bremsekloss.
Klevolainen: Du er ikke sann.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 12.04.2010 00:50    Post subject: Reply with quote

Nok en gang, nok en gang kommer vi under og snur det. Henriksen står fram og lar fotballen snakke og si "jeg er her for å bli". La oss håpe han fortsetter sin positive trend. Tror det kan være greit for ham med noen dager vekke nå. Overeksponering for media kan være farlig for så unge spillere, selv om han virker rolig og jordnær og har Rambo med seg hele veien. Dorsin var glimrende i dag. Hele laget viser en vinnervilje vi ikke har sett maken til på ti år minst.

Gleder meg til Brann på onsdag, de lekker som en sil for tida.
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 12.04.2010 01:33    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
T. Olsen gjorde et godt innhopp og beviste at han er mer effektiv og farlig spiller enn Moldskred på den plassen. Så neste gang håper jeg å se Olsen tilbake i startoppstillingen.

Det kan jo like godt brukes som argument for at Olsen er mest effektiv som innbytter...
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 8 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb