|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedning Legende

|
Posted: 06.04.2010 00:56 Post subject: |
|
|
Merker at jeg er veldig uenig i noen vurderinger i spillebørser og kommer dermed med min egen.
Ørlund 4 Ble ikke satt på mange prøver, minus for å ikke sette i gang bakfra.
Dorsin 5 Rimelig god kamp. + for innlegget til 2-0.
Stadsgaard 6 - Lange tær ved en anledning, og redder oss flere ganger. Også noe arrogant innimellom, på godt og vondt.
Demidov 6 - God kamp,veldig solid i duellspillet.
Lustig 4 - Noe upresis til tider. Grei kontroll bakover.
Annan 7 - Enda bedre enn vanlig
Henriksen 5 - Lite involvert i 1. omgang, hevet seg veldig i 2. BÃ¥de fremover og bakover. Lovende!
Olsen 5 - Mister ballen ved et par anledninger, og måker ballen utover linja når han skal legge 45. Men fikk også lite å spille på inne i boksen. Flott prestasjon på 1-0.
Winsnes 3 - Veldig utilpass i rollen som OMS. DÃ¥rlig kamp igjen fra winsnes.
Skjelbred 6 - Rosenborgs beste offensive spiller bortsett fra Iversens innhopp.
Prica 5 - Blir veldig alene på topp uten Iversen. Får lite hjelp fra Winsnes, men jobber og kriger bra.
Iversen 7 - Fantastisk innhopp. Kampen åpnet seg også før Iversen kom inn, men Iversen har ferdighetene på plass så det holder.
Moldskred 5 - Gjorde ikke kjempemye ut av seg, flott ball til Dorsin på 2-0. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.04.2010 05:11 Post subject: |
|
|
Etter å ha lest gjennom tråden, må jeg si at jeg er noe skuffet over all negativiteten. Og mye av det omhandler første omgang.
Jeg synes vi startet bra, hadde full kontroll på SIF defensivt og var helt okey offensivt. Men det ble veldig mye nesten i starten, så ekstremt dårlig synes jeg ikke vi var.
Det var en periode på vel 20 minutter (15-35) som var skuffende og dårlig. Det ble litt for mye midtbanekrig i denne perioden og man kunne se at spillerne ikke hadde samhandlingen i orden. Noe man forsåvidt ikke kan forvente da dagens startoppstilling sannsynligvis ikke vil være den vi bruker mest.
Örlund 5 - Godset hadde en sjanse og den var det Daniel selv som skapte.
Dorsin 10 - Bunnsolid, hadde full kontroll på en ving som er i ypperste verdensklasse. Rett å slett imponerende av kapteinen. Itillegg hadde han en målgivende. Mhm, noe underlig da at Annan allikevel blir valgt som BB..
Stadsgaard 6 - Bra kamp av dansken, Pedersen ble nøytralisert.
Demidov 6 - Duellspillet satt, nøler ikke, bra kamp!
Lustig 5 - Ikke på sitt beste..
Annan 7BB - Dette er normalen fra ghaneseren.
Henriksen 6 - 17 år og spiller meget bra, da spesielt i andre omgang.
Olsen 6 - Mister ballen litt for lett men scorer mål. Innleggene var også av bra kvalitet.
Winsnes 5 - Den beste kampen etter comebacket.
Skjelbred 7 - Vår beste offensive spiller gjennom hele kampen, jobber også iherdig for laget. Første gang på lenge at Per Ciljan imponerer meg.
Prica 5 - Blir veldig alene men tuller også med et par skuespillertakter. Tydelig frustrert og ikke på topp idag.
Innbytterne;
Moldskred 5 - Lite synlig, bidrar dog til et mål..
Iversen 7 - Et helt fantastisk innhopp. Utnyttere rommene som SIF etterlater seg grunnet vår 1-0 ledelse. Scorer først på hode, mål nr. 2 kommer etter et strålende skudd og ballbehandling av ypperste klasse.
Direkte matchavgjørende.
Sellin 5 - Lite synlig, dessverre.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 06.04.2010 11:51 Post subject: |
|
|
Etter en god 2omgang sitter vel de fleste brukbart fornøyde etter denne kampen. Jeg er også meget tilfreds med det som ble prestert i andre omgang. Nok en gang overrasker Iversen med verdensklasse. Han var på 2006nivå i denne kampen. Håper han fortsetter.
Det jeg ikke forstår er hvorfor Lustig, Demidov og Stadsgaard har en fæl tendens til å mæle ballen bort i ingenting. De har muligheten til å sette opp på kant, men pælmer ballen bort i stedet. Hvorfor?????? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 06.04.2010 12:03 Post subject: |
|
|
Litt farlig å bli fornøyd etter gårsdagens kamp. Førsteomgang var ekstremt skral må jeg si. Siden ikke motstanderen skapte noe som helst heller, så må det nok være en av de minst interessante på årtier.
Andre var bra ja, men preges også av det målet vi fikk nesten ut av intet i slutten av første.
Artig å se Ivers i superslag i 15 minutter. Akkurat det var praktfullt. Samtidig er det ikke så helt ulikt det han gjorde mot Tromsø våren 2007.
Det ene målet fra den gang var også litt i samme gata som det siste i går.
http://www.youtube.com/wa...p;index=21
Tre minutter ut i klippet her.
Og 2007-våren står vel ikke akkurat som noen bauta i Iversen-karrieren. Men for all del, jeg har trua på Ivers altså. Og i mesterligaen den høsten viste han jo også superklasse ved et par anledninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.04.2010 12:22 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | http://www.youtube.com/watch?v=iM6_j7xPc4o&feature=PlayList&p=63513E60BEF4DEAE&playnext_from=PL&playnext=1&index=21
Tre minutter ut i klippet her. |
Jeg forbinder 2007 med elendig fotball, men du verden så mange fine mål vi scoret. Mye fint angrepsspill der. Merker at jeg savner både Konan og Tettey. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 06.04.2010 13:07 Post subject: |
|
|
Mye større driv med ballen hos Konan og Tettey enn feks. Winsnes og Henriksen. Vi kan jo bare drømme om hvordan vi kunne ha fremstått i dag med disse 2 topp motiverte på langtidskontrakter.
Har en følelse av at vi har et par huller å fylle i forhold til å ta et steg videre offensivt samtidig som vi er trygge defensivt.
Holder nok til seriegull, og det skal man ikke kimse av. Men man drømmer jo om en lagoppstilling som det virkelig lukter storfisk av, selvfølgelig. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 06.04.2010 16:31 Post subject: |
|
|
| Synes helt vi har mistet kombinasjonsspill på midten. Trekk der det går på en-touch fremover og gjennom motstandernes ledd. Tror jeg talte dette to-tre ganger i går, og da er jeg snill. For det eneste klare eksemplet på det var i angrepet Henriksen avsluttet. Dette var vi langt bedre på både i 2007 og 2008. Trist, men sant. |
|
| Back to top |
|
 |
DavidWatts Junior
|
Posted: 06.04.2010 16:43 Post subject: |
|
|
Jeg kan virkelig ikke begripe at noen syntes lille-Per var god i går, ass. Han glimtet til noen ganger, men jevnt over var han elendig. Han løper rundt uten mål og mening. _________________ I wish I could be like David Watts, fafafafafafafafa. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 06.04.2010 16:51 Post subject: |
|
|
Per gjorde en god kamp i går.
- Fin pasning til Trond Olsen før målet hans.
- Mere tendenser til at han går rett på mål og legger opp til veggspill, f.eks. med Prica. Mye å gå på enda selvfølgelig, men mye faller også på bevegelse foran Skjelbred. I tillegg har ikke Lustig vært like god på å komme på løp, overlapp i de siste kampene, og dette gir Skjelbred færre pasningsalternativer. Dette fører til at han ofte søker inn mot midten uten at det kommer noen løp foran ballfører.
- Eneste spilleren vi har som løpe raskt og legge en presis pasning i steget, det gjorde han også i går.
- Uvurdelig defensiv innsats.
Og dette gjør han i tillegg fra en posisjon han ikke trives i. |
|
| Back to top |
|
 |
clarkbent Junior
|
Posted: 06.04.2010 19:34 Post subject: |
|
|
| DavidWatts wrote: | | Jeg kan virkelig ikke begripe at noen syntes lille-Per var god i går, ass. Han glimtet til noen ganger, men jevnt over var han elendig. Han løper rundt uten mål og mening. |
Hamrens offensive spillestil/taktikk er vel nettopp dette at en skal løpe rundt uten mål og mening. Uansett mener jeg det er bedre at han løper rundt, i motsetning til Winsnes som i løpet av en kamp har en aksjonsradius på 10m og ikke gjør han noe spesielt imponerende innenfor disse 10 meterne heller. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 07.04.2010 08:37 Post subject: |
|
|
| Guinness wrote: | 2.omgang er en oppvisning i hvordan vi skal spille fotball, men det er pinadø på sin plass å kritisere måten laget spiller på i 1. Örlund hadde så vidt jeg kunne regne INGEN start av spill fra bakre rekker, kun lange utspill fra 16. meter.
Vi snubler, sender feilpassninger og slurver i angrep. |
Enig. 1. omgang var en lidelse. Ikke minst når man hadde med seg barn som man kledde opp i RBK-utstyr og prøvde å få til å kose seg på Lerkendal for første gang. Men det minste avkommet er fornøyd med å få være med på kamp. Til og med RBK-burgern i pausen (som var kald) hevdes å ha vært god.
Høydepunktet i førsteomgangen var da Ørlund fintet ut Pedersen med ballen i føttene.
(Forøvrig mener jeg det var minst ett utspill til egen forsvarer, men tar poenget ditt.)
Unnskyldningen om at det er for tidlig i sesongen (til å ha en angrepsfilosofi) kjøper jeg ikke. Man har hatt mange måneder på å forberede seg til dette, både på benken og banen. Forskjellen på 1. og 2. omgang viser etter mitt syn at førsteomgangen ble gjort unødvendig dårlig. Om det er på grunn av for dårlige forberedelser og instrukser eller for dårlig oppfølging vet jeg ikke, men vil tro de første.
Ergo: Hamrèn får skylda for å ikke ha klart å fenge på hjemmebane når jeg stilte med en som var klar til å bli frelst. Tror jeg venter med neste forsøk på ham til vikaren er på plass. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |