| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Pirlo Veteran
|
Posted: 05.04.2010 19:53 Post subject: |
|
|
| Ivers er drøy når han gidder. Klassescoring av en klassespiller! |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2189 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 05.04.2010 19:55 Post subject: |
|
|
For en merkelig kamp. Vi er skikkelig dårlig i første omgang, men spiller meget bra i andre. Jeg kritiserte Henriksen i første, men spiser gjerne i meg kritikken. Han var bunnsolid i andre. Forøvrig synes jeg Annan var stor i andre. Jeg tar meg noen gang i å tenke at det kan da ikke være vanskelig å spille stopper ba en slik mann. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.04.2010 19:57 Post subject: |
|
|
| Vi hever oss heldigvis i 2.omg., litt fordi vi prøver å spille fotball og litt fordi Godset begynner å rote mye defensivt. Stopperne og Annan var vel våre beste. Flott innhopp av tjukk-Ivers. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 05.04.2010 20:01 Post subject: |
|
|
| Helt enig med deg O-Rex, Annan var rett og slett fabelaktig i 2.omgang. Var glimrende bakover, og i det igangsettende pasningsspillet på midten. Hadde samtidig en kjempefin pasning fremover til, en for dagen surnet, Prica. |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 05.04.2010 20:05 Post subject: |
|
|
Prica led av å ikke ha target man-Iversen bak seg. Synes Skjelbred var veldig frisk. God andreomgang av Henriksen. Annan som alltid god. Solide defensivt generelt egentlig. Klasseinnhopp av Iversen!
 |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 05.04.2010 20:14 Post subject: |
|
|
Herlig å se Iversen i dag. Enig med siste taler, Prica trenger Iversen der. Prica aleine faller både ett og to hakk. Iversen har den evnen til å ta med seg ballen som blir spilt opp på ham, eksempelvis ved 3-0 målet.
Henriksen ble mye bedre i andre, men må fremdeles lære seg å skyte. Tror riktignok det handler mer om å føle seg trygg blant de store gutta, enn "mangel på ferdigheter."
Ciljan jobber meget bra og med mange flotte pasninger i rom til medspillerne i dag. Flotte saker. Når medspillerne evt evner å bruke rommene mer, så blir dette bra.
Annan og Demidov er solide, kontante taklinger og generelt god stemning!
De var best i første og fortsetter i andre. Bra. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
Last edited by JellyFish on 05.04.2010 20:32; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 05.04.2010 20:18 Post subject: |
|
|
Føler det blir feil å bli overentusiastisk nå. Selv om SIF stilte med mange gode talenter, var laget deres i gj.snitt litt over 23 år (ifølge TV2) og vi skal være endel bedre. 1.omgangen viser at her må det tas tak, og selv om 2.omgangen var MYE bedre, så var det fortsatt noen upresise pasninger og noen feil valg som jeg håper lukes bort.
Men ikke misforstå, fornøyd nå  |
|
| Back to top |
|
 |
SondrMan Rutinert

|
Posted: 05.04.2010 20:28 Post subject: |
|
|
Deilig å se Trond og Iversen score. Jeg synes det defensivet begynner å bli bedre. Noen få uheldige øyeblikk, men heldigvis gikk det bra i dag.
Synes også det er deilig å se Molde ligge under 0-2 mot Brann etter underkant av 30 min.  |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 05.04.2010 20:34 Post subject: |
|
|
Selvsagt, Macha.
1.omgangen var pinlig. Vi var egentlig utrolig heldige som fikk det litt enkle målet på tampen av omgangen, det gjorde at det ble mye lettere for oss å finne rom i vår gode 2.omgang. Uten det målet kunne vi nok endt opp med å slite atskillig mer med å frigjøre -og spille oss.
Men, 2.omgangen får mer enn godkjent  |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4115 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 05.04.2010 20:35 Post subject: |
|
|
| Rocky83 wrote: | | noen som har telt antall kroppsdeler og antall ulike måter Annan har stoppet ballen på? Jeg ler meg skakk av beundring. |
Helt utrolig å ha en slik spiller i Tippeligaen... tenker tilbake på det med beundring, men underveis tar jeg meg i å tenke at "dette går da ikke an" "hva er det han gjør" osv... utrolig morsomt å se at han lykkes hver gang.
En morsom andreomgang hvor forutenom Annan så synes jeg Henriksen gjør en utrolig bra jobb. Tydeligvis at han har sett mye RBK på 90 tallet. Synes han setter utrolig bra igang spillet, fører fremover og bare synd han ikke tør skyte mer, men det kommer.
Trollan (snart) på topp!!! _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.04.2010 20:37 Post subject: |
|
|
Klarer ikke helt å glede meg som jeg burde etter en seier, når jeg ser hvilke beskjeder spillerne har fått før kampen. Måking av lange baller opp mot Prica fra hele forsvarsrekka. Lange baller uten adresse fra backrekka. Konsekvent! Dette på hjemmebane mot Godset.
Jeg er mer lei meg enn glad.
Dra til helvete, Hamrén! Du pisser på alt vi står for! |
|
| Back to top |
|
 |
cypern Proff
|
Posted: 05.04.2010 20:46 Post subject: |
|
|
| trist å lese slik |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.04.2010 20:53 Post subject: |
|
|
Nå fulgte spillerne i hvert fall ikke de beskjedene i dag da, for lange og høye pasninger var det ikke mye av. Men upresist var det, og første omgang var skikkelig dårlig.
Andre omgang var bedre, men ikke så utrolig bra det heller. Takket være ledermålet rett før pause ble imidlertid rommene større og mulighetene kom.
Skjelbred jobber bra, men må stadig jobbe med valgene og kvalitetene i og utenfor 16-meteren. Annan spiller en meget god kamp, Iversen er god og Dorsin gjør jobben sin.
Ellers er det under middels over det meste. I hvert fall kampen sett under ett. Men enkelte vurderinger av kampen vil sikkert bære preg av at ting justeres noe opp takket være de to siste målene. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.04.2010 20:57 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Nå fulgte spillerne i hvert fall ikke de beskjedene i dag da, for lange og høye pasninger var det ikke mye av. |
Etterhvert roet det seg, men i første omgang gikk ballen langt, langt og atter langt. Demidov og Lustig måket ballen helt hodeløst fremover. Tilogmed Annan slo et par langpasninger jeg ikke trodde han hadde tilslag nok til å utføre.
Dette ble mye bedre i andreomgang da de bestemte seg for å spille med ballen langs bakken, men det er altså innstillingen i forkant som ryster meg. At det er mulig å legge opp en slik taktikk på hjemmebane mot Godset er så hårreisende at det burde være oppsigelsesgrunn.
Last edited by Hedon on 05.04.2010 20:58; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 05.04.2010 20:58 Post subject: |
|
|
Henriksen var meget god i dag, spesielt i 2 omgang. Jeg tar tilbake innlegget mitt før kampen  |
|
| Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 05.04.2010 21:06 Post subject: |
|
|
| Konrad4ever wrote: | Henriksen var meget god i dag, spesielt i 2 omgang. Jeg tar tilbake innlegget mitt før kampen  |
Ser flere skriver dette. Selv så jeg ikke kampen, men hørte på Radio Adressa, og der fikk jeg inntrykk av at han spilte en skikkelig dårlig kamp og burde blitt byttet ut. Samme dom fikk forøvrig Skjelbred, som jeg også ser flere fremhever positivt etter kampen. Hvordan var de egentlig, og hvorfor er inntrykkene så forskjellige? |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 05.04.2010 21:13 Post subject: |
|
|
Henriksen var ikke så god i første omgang.
I andre omgang spiller han seg voldsomt opp: plasserer seg klokt, fordeler ballen fint og i riktig øyeblikk og viser god spillintelligens. Viser at han virkelig er et stort talent. 17 år altså..
Skjelbred synes jeg var vår beste offensive spiller i dag. (Sett bort i fra innhoppet til Iversen)
Annan var fantastisk som vanlig. Gjør halve jobben til midtforsvaret. |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
Posted: 05.04.2010 21:20 Post subject: |
|
|
Flott 2 omgang, første omgang var tragisk. Iversen!
Godt av Olsen også, har alltid hatt trua på han, er sikkert en av de få som har det på forumet her..
Synes publikum var litt stille i dag, men det kom jo 17 100 tilskuere, noe som er positivt. Det var iskaldt i dag, i allefall hvis du kun er ikledd ei RBK-skjort. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.04.2010 21:23 Post subject: |
|
|
Seriøst Hedon, skjerp deg! Vi vinner 3-0, nøytraliserer ett av de, så langt i sespongen, mest aggresive og mest kreative lagene i serien i en hel omgang (og vel så det), og så klager du fortsatt?
Jaja, jeg har aldri tatt deg for noe særlig annet enn en tulling, og nå bekrefter du jo bare inntrykket.
Sånn holdt jo laget på i fjor, også. Det løsnet ikke sikkelig før i mai-juni. Det gjør nok ikke det i år heller, vintertreningen til Hamren er såpass tung at det er helt naturlig at det tar litt itd å komme sikkelig ovenpå. Men vi gjør jo som i fjor - lar oss ikke slå - likevel, så da er det jo greit.
Det er greit å være skuffet over, og til dels være forbannet på, Hamren for at han tok det valget han gjorde, men dette er lavmål. Jezez! _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.04.2010 21:41 Post subject: |
|
|
| Men ellers er alt bra? |
|
| Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 05.04.2010 21:41 Post subject: |
|
|
Du har vel skjønt at Hedon har et lite forumtroll i seg. _________________ "The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players" |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 05.04.2010 21:43 Post subject: |
|
|
| Ja, man må selvfølgelig være forumtroll for å reagere på at vi går ut med langballer som taktikk på hjemmebane mot Strømsgodset. Det eneste som duger er å smile bredt så lenge vi vinner, for når vi vinner har vi tross alt ingenting å bekymre oss for eller klage på. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.04.2010 22:02 Post subject: |
|
|
Hva de eventuelt hadde fått beskjed om eller ikke vet jeg ikke, men slik jeg så kampen var det ikke noen klar langballstrategi. Det var bare upresist.
Kampen var slett ikke god fra RBKs side, men det går mer på at spillerne tidvis sliter teknisk og at det går for sent framover med laget når de vinner ballen. At det hele klumpet seg vel mye inn i midten er også en faktor.
Godset kom dog til nesten null og niks, til tross for at de i manges øyne har et av de mest spennende angrepene i hele serien. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 05.04.2010 22:04 Post subject: |
|
|
At man ikke skal få lov til å komme med godt begrunnet kritikk bare fordi vi vinner er litt diskusjonsdempende..
Ja, vi vinner i dag, og spiller en god 2.omgang. Men mye tilsier at det hadde sett langt vanskeligere ut om vi ikke hadde fått den litt enkle scoringen, på kanskje den eneste sjansen vår i førsteomgang. Da regner jeg med at det hadde vært en annen tone på enkelte her.
I litt for mange kamper har vi fremstått slik som vi gjorde i 1.omgang idag, evneveike fremover med langballer som eneste middel...Og det langballer som ikke er særlig godt utført engang
NÃ¥r det er sagt, det ble etterhvert en fin seier med et par nydelige angrep. Godkjent. |
|
| Back to top |
|
 |
Guinness Rutinert

|
Posted: 05.04.2010 22:09 Post subject: |
|
|
Fantastisk Bakklandia! Kritikk av Nordthug når han vinner skirenn selv om han er "drittsekk" og ikke går i tråd med den "Olympiske ånd" klarer du å forsvare og gå god for, men så fort noen kritiserer et fotballag for å bruke en heller elendig utgangsstrategi på hjemmebane (selv om vi vinner), så er plutselig det idioti og dumskap.
Det fantes kanskje et glasshus, det står ei mer.
Utover det så er jeg mektig glad for at vi vinner denne kampen. 2.omgang er en oppvisning i hvordan vi skal spille fotball, men det er pinadø på sin plass å kritisere måten laget spiller på i 1. Örlund hadde så vidt jeg kunne regne INGEN start av spill fra bakre rekker, kun lange utspill fra 16. meter.
Vi snubler, sender feilpassninger og slurver i angrep. _________________ TT05.no | Mer tifo! Kontonummer: 0539 49 70486
Last edited by Guinness on 05.04.2010 22:12; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
|