English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VÃ¥lerengens IF - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nidaros997
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 15:12    Post subject: Reply with quote

longines wrote:

Her er vi helt på linje Kristobal, vi bør ikke være avhengig av en så usikker inntektskilde som CL. Men når de først satser, så faller hele Nidaros sin argumentasjon på stengrunn, "Så lenge talenter får sjansen og vi tar med oss brukbart med poeng så bør vi være fornøyde". Klubben satser mot Europa, og da må listen ligge der. Vi har ikke råd til å gå 30 mill i minus pr år for å bruke de neste 2-3 sesongene på å lage en stamme som skal være god i 2013. Er det ikke det vi har gjort de side årene? Bygd opp en stamme som skal være god i dag?

Min ene setning om at CL var urealistisk kom litt skjevt ut. Det er selvsagt realistisk at RBK i år kvaler inn til CL gruppespill, og det kan man gjöre på tross av at unge (men gode nok) spillere får sjansen, og fravär av godt offensivt spill.

Poenget mitt er at klubben og laget per dags dato ikke er der det er realistisk å tro at det er bare å hente inn Eggen eller legge om til en mer offensiv spillestil med en gang, og så kommer festspillet og resultatene som hånd i hanske.

Slik jeg ser det så trenger klubben å utvikle flere trönderske talenter som kan utgjöre en stamme i laget. Per dags dato er det bare en spiller i den kategoprien, og det er PCS, som aller helst vil videre men som jevnt over ikke er med å heve laget så veldig mye. Å gi flere unge sjansen vil medföre at laget som helhet blir mindre rutinert og vil svinge mer i prestasjonene.

I tillegg er klubben avhengig av sportslig suksess for å ha god nok ökonomi for å satse videre. Da teller ethvert poeng, slik at RBK har muligheten til å kvalifisere seg for E-cup år etter år.

Per dags dato er ikke laget bedre enn at man må väre strategisk. Fokus på det defensive for å få stabilitet var og er förste prioritet. Så kan man håpe på at når en ny stamme etableres at samhandlingen blir bedre og spillet morsommere å fölge med på.

Men man får som oftest ikke i pose og sekk. Det fikk man utover 90-tallet, men RBK er ikke i den posisjonen i dag at man har et slikt potensiale. Vi får bygge sten på sten og ta en ting om gangen.

Når det gjelder attityd, så har jeg en mistanke om at den så absolutt var der i tröndersk språkdrakt til sånn omtrent 2002, og en viss möring holdt vel også rimelig kustus på spillerne i 2003. Deretter ble det barnehage, Steinerskole (ref. PJH) og sirkus frem til 2008.
Back to top
View user's profile Send private message
kristobal
Legende

PostPosted: 30.03.2010 15:33    Post subject: Reply with quote

Den var der i trøndersk språkdrakt fram til sånn cirka 1997 vil jeg si. Etter det har den vært litt fra og til helt til Hamrén kom. Det klareste tegnet på gjenfunnet attityd var 2003 da en del av våre spillere på hell fikk en siste veldig god sesong, og hvor bunnivået var mye høyere enn året i forveien.

Selv om det skjedde enkelte vitale forandringer er det påfallende hvor mye mer suverene her hjemme RBK var i 2003 enn 2002 med en stor del av det samme laget
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 15:56    Post subject: Reply with quote

Jag har inte den totala aversion mot långbollar som vissa andra. Jag kan njuta av en precis långboll till Iversen som studsar vidare till Prica som ger mål direkt eller genom eftertryck. Det är kanske inte helt dumt att utnyttja Ivers/Pricas suveräna huvudspel. Aston Villa gör på samma sätt med Carew som studsar bollar vidare till Agbonlahor. Toppen av estetisk njutning för min del är att se en 30-metersboll från Scholes på lissa till Nani eller Valencia.

Det är kanske förståeligt att de som ser mer tippeligafotboll än mig är riktigt trött på långbollar. Tippeligan är väl fortfarande europas mest långbollsfrekventa liga? Drillofotboll har ju blivit ett internationellt begrepp och nådde vä sin höjdpunkt när den exporterades till PL genom Wimbledon. Det har väl inte farit så många projektiler genom luften i London sedan andra världskriget.
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 16:11    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Tippeligan är väl fortfarande europas mest långbollsfrekventa liga?

Fordommer, fordommer. Eller muligens et lite forsøk på provokasjon? Det er vel stort sett bare Rosenborg som slår mye langt av dagens eliteserielag.
toreinar
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 16:15    Post subject: Reply with quote

Må le litt når jeg ser på signaturen til Kristobal og PS,s forsøk på å drite ut Drillo.
Når det gjelder prestasjoner med Norge er det ingen over og ingen på siden og ingen i nærheten.
Når de samme personene er livredd NAE som kan sies å ha....copy paste..med RBK
Very Happy
Er(var) selv Hamren-fans, og tror på ingen måte vi kan finspille oss til seier borte mot et Vif i form. Men derfra til å benekte historien er et langt sprang.
Kanskje skjedde det ikke jødeutryddelser under krigen heller???
Har lest de sakelige argumentene mot både drillo og NAE.
Mye er riktig, men man kan ikke overdrive i argumentasjonen mot suksess hele tiden uten at det blir litt dumt.
kristobal
Legende

PostPosted: 30.03.2010 16:48    Post subject: Reply with quote

Har aldri benektet historien. Men har et litt annet syn på historien enn de som mener alt var bare fryd og gammen fra 1988 til 2002.

Mye her i verden er fantastisk til sin tid og gir gode opplevelser og suksess der og da. Men det trenger ikke nødvendigvis å være en evig suksess og suksess i dag for det.

Tidene forandrer seg. Jeg mener med nok en gang fare for å bli beskyldt for hovmodighet og skryt å ha truffet bra med mine mer overordnede tanker om framtida de siste årene.

Der ting ikke nødvendigvis er slik de har vært. Det være seg den økonomiske smellen i norsk fotball, tilskuerutviklingen og nå sist tankene om årets nykommere i eliteserien.

Jeg kan fortsatt ta feil, men mener at 6-0 til LSK over Hønefoss er første tegn på at vi kommer til å få en hel rekke kamper i årets eliteserie som er rimelig uinteressante fordi de ikke blir særlig spennende.

På samme måte som jeg var forundret over at enkelte begynte å dra inn selve spillet ute på banen som en hovedfaktor da de så hvor tilskuerutviklingen bar i fjor sommer, er jeg ganske sikker på at selv Semb kommer til å bruke årets 16-lagsserie for hva det er verdt i sin argumentasjon om at 16 lag er for mye i eliteserien. Forskjellen er for stor mellom de beste og de dårligste.

Men det var den ikke i fjor, og antakelig vil den heller ikke være det neste sesong. Men da er nok Semb godt i gang med å få vedtatt at serien skal slankes igjen. Fordi han glemmer et viktig poeng, nemlig at årets sammensetting av lag er et etterheng som følge av utvidelsen i fjor.

Uten at jeg nå har noe bevis for det, så synes jeg også i Eggen-diskusjonen at en del bare ser overfladisk på resultatene og ikke helt evner å se utvikling over tid.

Min oppfatning er derfor at problemene klubben havnet i kan spores lenger tilbake enn enkelte andre vil hevde. Selv ikke topp sportslige resultater ville snu tilskuerutviklingen slik mange trodde, det var klokt å ligge litt lavt og bygge et nytt lag i 2006, 2007 og 2008 slik enkelte ikke så nødvendigheten av, og det er altså ikke sånn at vi nå plutselig har fått kun 12-13 gode nok lag for eliteserien i Norge.

Fordi de lagene som kom opp etter fjoråret rett og slett ikke er rustet for eliteserien på samme måte som lagene som har kommet opp før om årene har vært. Så kan du se diskusjonene rundt denne påstanden helt i starten av tråden Tippeliga 2010.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 17:12    Post subject: Reply with quote

Kristobal, du har faretruende mye rett i det du skriver. Mitt forrige innlegg var ikke et forsøk på å undergrave det.
Jeg var forsåvidt selv mett på NAE da han gikk av og irritert på konsulentvirksomheten som foregikk senere.
Men i motsetning til deg, har jeg nå blitt sulten på NAE igjen.
Hvis Jønsson er klar fra nyttår, begrenser min sult seg til perioden sommerferien-nyttår.
Skulle noe skjære seg på oppløpet angående Jønsson, vil jeg ha en spesialavtale med NAE, hvor han sier seg villig til å fortsette, men også trer høflig tilbake hvis en GOD erstatter åpenbarer seg.
Med andre ord er jeg ikke panisk depressiv ved tanken på et par år med NAE.
NÃ¥r det gjelder Drillo, holdt jeg med Danmark og hatet drillofotball en stund.
Men ved nærmere ettertanke(gull av gråstein/danse med trefot/varmblods mot kaldblods,osv.), ser jeg at mannen var et geni og tror han fortsatt kan prestere.
Alle argumentene mot drillofotball er selvfølgelig ikke ugyldige for det.
Feks. det med at unge gutter læres opp til å løpe og pælme ball..
kristobal
Legende

PostPosted: 30.03.2010 17:25    Post subject: Reply with quote

Ja vi er nok ikke så uenige egentlig, sånn innerst inne. Jeg ser også at du hadde en enighetskommentar i den Tippeliga2010-tråden Smile

Jeg har ikke vært fullstendig avvisende til tre måneder i høst med Eggen, rett og slett fordi det kan bli morsomt og skape litt ekstra blest om RBK. Og hvis det nå skulle passe sånn at han vil inn i sommerferien, slik at han får trene laget en måneds tid før han gyver løs på tellende kamper så ja greit nok. Hovedankepunktet mitt har hele veien vært den langsiktige utviklingen av RBK hvis han skulle komme bak roret over en to-årsperiode eller mer.

Drillo var i likhet med Eggen i forkant på mange områder, og utnyttet det til å gjøre stor suksess med begrensede midler. Men jeg er sterkt i tvil om det er rette måten å gjøre det på i dag, når andre har kommet etter på mange av de viktigste suksesskritseriene fra 90-tallet.

Det blir litt som med politikk, en politikk passer ikke for alle til en hver tid. Det som var riktig politikk på 90-tallet er ikke nødvendigvis riktig politikk i dag.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 17:37    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Langpasninger på Ullevaal er imidlertid ikke noe nytt.

Her fra kampen som snudde serien i 2002:

http://www.youtube.com/wa...bNbNolptzk

Begynner med langpasning som fører til sjanse, RBK scorer etter corner, straffe og avgjør på langpasning.

Det er bra ikke alle står i overhengende fare for å bli tatt av snøras i påska. Wink
abjoern
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 17:39    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Jag har inte den totala aversion mot långbollar som vissa andra. Jag kan njuta av en precis långboll till Iversen som studsar vidare till Prica som ger mål direkt eller genom eftertryck. Det är kanske inte helt dumt att utnyttja Ivers/Pricas suveräna huvudspel. Aston Villa gör på samma sätt med Carew som studsar bollar vidare till Agbonlahor. Toppen av estetisk njutning för min del är att se en 30-metersboll från Scholes på lissa till Nani eller Valencia.

Det är kanske förståeligt att de som ser mer tippeligafotboll än mig är riktigt trött på långbollar. Tippeligan är väl fortfarande europas mest långbollsfrekventa liga? Drillofotboll har ju blivit ett internationellt begrepp och nådde vä sin höjdpunkt när den exporterades till PL genom Wimbledon. Det har väl inte farit så många projektiler genom luften i London sedan andra världskriget.

PS, jeg har aldri møtt noen som bruker så mye ad-hoc-argumentasjon som deg. Du liker langballer, presumptivt fordi Erik Hamrèn også liker langpasninger, men du passer samtidig på å gi Tippeligaen et stikk fordi du tror det spilles mye langt her oppe.

Norske lag passer seg stort sett for å spille langt, nettopp på grunn av merkelappen norsk fotball har fått på seg. Faktisk har norske supportere vært vitne til så mye spillestildebatt og utskjelling fra bl.a. danske ignoranter, at noen nok har utviklet litt spillestilkomplekser. Derfor er de fleste veldig bevisst på hva slags fotball laget spiller, og "drillofotball" er veldig lite populært. I Rosenborg er det annerledes - her har man både i og rundt klubben formelt stilt krav til offensiv og "god" fotball siden 1970. Utstrakt bruk av langpasningen er overhodet ikke en del av denne visjonen.

Dette med at vi spilte langt mot Vif var ikke en "taktikk". Vi har spilt slik i omtrent hver eneste kamp siden sommerferien i fjor. Det var enda verre mot Start. Da er det mer enn bare en "taktikk", da er det spillestil. Fakta er at Erik Hamrèn for tiden er nordens største eksponent for langpasningen, ikke for Drillofotball; det ville vært et lite hån mot drillo, men for langpasningen.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 17:57    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Det blir litt som med politikk, en politikk passer ikke for alle til en hver tid. Det som var riktig politikk på 90-tallet er ikke nødvendigvis riktig politikk i dag.

Uten at jeg har tenkt å gjenta alt som har blitt sagt fra denne siden, så har jeg et lite problem med det ene, mest brukte argumentet ditt.

Du skriver ofte at "det som var en suksessformel for 15 år siden er ikke nødvendigvis en suksessformel i dag". Det er da ingen som er uenig med deg i dette. Det går rett og slett ikke an å være uenig med det i den setningen. Likevel mener jeg at det blir meningsløs argumentasjon når man diskuterer enkelttilfeller.

Det virker på argumentasjonen din som om dette er en generell debatt om gamle vs nye ideer. Det er det ikke!

Det er en meget spesiell debatt som handler om èn mann, nemlig Nils Arne Eggen. Og selv om det også handler om idèer og teorier så handler det først og fremst om vår tiltro til en mann som har bevist å være Norges største klubbtrener, og som har et helt unikt øye for fotball.

Det at du tar samme standpunkt i Drillo-saken forteller meg, og som du også har sagt deg enig i, at dette handler kun om det gamle vs det nye. Jeg mener at man ikke kan et generelt standpunkt i slike saker. Du vil finne tusenvis av eksempler på at det ville lønnet seg å være nytenkende i en sak, samtidig kunne jeg funnet tusenvis av eksempler på at litt eldre, glemt visdom hadde gjort susen.

Jeg mener derfor at man i hvert tilfelle må gripe inn i materien, og se rent "faglig" hva det er vi har å gjøre med, og samtidig droppe merkelappene "det gamle" og "det nye", for de hjelper oss ikke i det hele tatt.

Å ta avgjørelser i enkeltsaker baser på et overordnet prinsipp uten å studere saken nærmere er galt og irrasjonelt.

Når det er sagt så er jeg med på at nye løsninger ofte kan være bedre løsninger, siden de som regel er en videreutvikling av eldre løsninger, men det betyr ikke at nye idèer alltid er de beste idèene. Å mene noe slikt er jo ekstremistisk og fullstendig uten fornuft.

Til slutt synes jeg ikke Hamrèns måte å spille fotball på er noe mindre tradisjonalistisk enn Eggens. Uansett spiller ikke det noen rolle, det er ikke alderen på idèene som avgjør hvor gode de er under de forutsetningene som råder.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 17:59    Post subject: Reply with quote

Jag har inte sagt att jag gillar långbollar. Jag har sagt att jag inte har total aversion mot långbollar och nämner några exempel där de kan vara njutbara. Att jag gillar långbollar för att Hamrén gör det är bara ett barnsligt utsagn och förtjänar inte att kommenteras.

Jag ser tillräcklig med tippeligafotboll till att jag inte behöver tro någonting som helst.

Ditt påstående om att vi har spelat likadant som mot VIF i alla matcher sedan förra sommaren är ett grovt exempel på historierevisionism.

Bättre kan du abjoern. Detta inlägget måste vara ett av dina svagaste hittills.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 18:18    Post subject: Reply with quote

Greit nok. Poenget er at du vier halvparten av innlegget ditt på å skrive om langpasninger i en positiv kontekst. Min erfaring med deg forteller meg at du gjør dette for å støtte Erik Hamrèn, som en motvekt til de av oss som setter Hamrèn = langballer, og som kritiserer han for det.

Deretter bruker du neste halvdel av avsnittet på å skrive om Tippeligaen og langpasninger. Da skriver du at Tippeligaen må være den ligaen i Europa med størst andel langpasninger. Med tanke på hva du har skrevet om Tippeligaen tidligere er det vanskelig å tolke dette som noe annet enn en negativ karakteristikk av Tippeligaen. Selvsagt sier du det ikke rett ut, siden det ville bety at du så på langballer som noe primitivt eller beint ut dårlig, og det ville ikke stemme overens med første halvdel av innlegget. Men du trenger ikke å si det rett ut for at vi forstår hva du mener.

Jeg synes fortsatt at det er ad hoc-argumentasjon.

Når det gjelder påstander om historieforfalsking så må du gjerne sette deg ned og telle langpasninger. Helt siden kampene mot Qarabagh har langpasningen blitt et mer og mer toneangivende element i spillestilen vår. Selvsagt varierer slikt fra kamp til kamp, men over lengre tid står jeg helt klart for påstanden i forrige innlegg.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 18:47    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Da skriver du at Tippeligaen må være den ligaen i Europa med størst andel langpasninger.

Du läser slarvigt. Jag skrev: " Tippeligan är väl fortfarande Europas mest långbollsfrekventa liga?"
Alltså reserverade jag mig genom ett frågetecken. Det är självklart svårt att veta vilken liga det spelas flest långbollar. I sydeuropa är det väl ovanligt med långbollar. Likaledes i östeuropa tror jag. Jag följer den engelska, svenska och norska ligan noga och vågar nog påstå att det är flest långbollar i tippeligan. Men vi är väl alla eniga om att under Drillos glanstid spelades det flest långbollar i Europa i tippeligan.

Det är en paradox att det just i långbollarnas förlovade land - kanske en osann bild i dag - är så stor aversion mot långbollar. Det har kanske bikkat över på den andra sidan. På samma sätt som ett barn till en alkoholist kan bli den strängaste nykteristen.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 19:15    Post subject: Reply with quote

Ro, ro til fiskeskjær.
Hvor mange fisker får vi der?
Èn til far og èn til mor,
èn til søster og èn til bror,
og to til den som fisken dro.
Og det var lille Peter Storey.
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 19:32    Post subject: Reply with quote

Hvordan man enn snur og vender på dette, er det nok slikt spill som RBK presterer for tiden Mini mente med "Rævvafotball". Dette uttrykket ble brukt om Molde sitt fantasiløse, defensive spill på 90- tallet. Må skamfull registrere at slik spiller Rosenborg pr dags dato. Hadde aldri trodd dette skulle bli en realitet med klubben der et av postulatene er at man skal vinne gjennom angrep- ikke forsvar. Og der det var bedre å vinne 4-3 enn 1-0. På tide at det skjer noe nå. Ser jo ikke forskjell på RBK og andre klubber lengre, bortsett fra RBK har flere langpassninger. Skrekkelig.
Recon
Legende

PostPosted: 30.03.2010 20:21    Post subject: Reply with quote

Jess, vi speller ræææva kjedelig, men strengt tatt, kampen på den banen på Ullevål er neppe den rette å ta dem for.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 20:33    Post subject: Reply with quote

Men hvorfor har banen blitt så mye dårligere på to uker egentlig? Vålerenga og Viking spilte da en helt grei kamp der for to uker siden.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 20:34    Post subject: Reply with quote

Kanskje nettopp derfor?
longines
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 20:42    Post subject: Reply with quote

Hvis banen ble revet i filler, så ville man vel merket det på slutten av Vålerenga - Viking kampen?

For all del, banen så ikke bra ut. Men jeg nekter å tro at vi ikke hadde noe annet valg enn 70% langballer. Winsnes påpekte jo at det var fullt mulig å spille fotball der. Dette er ikke første gangen i historien vi har spilt på en dårlig gressmatte så tidlig på sesongen, men jeg har aldri sett noe lignende spill for det.

Jeg tror vårt utganspunkt for kampen kan ha vært minst like ødeleggende for kampen, som gressmatten. Det var ikke sånn at vi prøvde å spille fotball de første 20 minuttene, for så å gå over til langballer fordi banen viste seg umulig å spille på. Her var det måking fra første spark på ballen. Vi testet jo egentlig aldri om det gikk å spille fotball der.

Last edited by longines on 30.03.2010 20:47; edited 2 times in total
Back to top
larse65
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 20:43    Post subject: Reply with quote

Dere som mener at banen er årsaken til rævvafotballen under Hamren, dere mener kanskje også at når banene blir bedre, blir spillet bedre? Med slik defensiv tankegang som Hamren har vil det fortsette å være rævvafotball. Dere mener kanskje også at det er realistisk å kvallifisere seg til mesterligaen med å forsvare seg og ikke skape sjanser? Denne mannen ødelegger Rosenborg.
ode
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 21:36    Post subject: Reply with quote

Langballer kan være et effektivt angrepsvåpen hvis det brukes som det, dvs skaper masser av målsjanser og noen mål. Mål og mange målsjanser er alltid vakkert, uansett hvordan de kommer, i mine øyne. Men problemet med Hamrens langballer er at de ikke brukes som et angrepsvåpen, men som et middel til å unngå mål imot. Da blir det stygt, veldig stygt. De aller fleste langpasningene i går var icing eller dårlige forsøk på å treffe Prica. Uten at den andre "spissen" og midtbane trykker etter og plukker opp ev stusser, er langballen meningsløs. I kampen mot VIF var de det, meningsløse.
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 21:48    Post subject: Reply with quote

Jag är enig i att långbollar kan vara effektivt och vackert. Det är dumt att avstå från detta vapen av estetiska skäl.
Långbollarna mot VIF hade dubbla syften dels att undvika kontringar på grund av åkern och dels som anfallsvåpen. Nu lyckades vi inte väldigt bra med det sistnämnda, men jag tror att om Ivers, vårt uppspelspunkt, hade varit kvar på slutet då VIF - inte helt oväntat - blev möra så hade våra möjligheter till seger ökat.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 30.03.2010 22:36    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Men hvorfor har banen blitt så mye dårligere på to uker egentlig? Vålerenga og Viking spilte da en helt grei kamp der for to uker siden.

Men hvorfor har Vålerenga blitt så mye dårligere på to uker egentlig? De spilte da en helt grei kamp der for to uker siden.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 30.03.2010 22:39    Post subject: Reply with quote

Fordi vi spilte med en ultra defensiv taktikk? Og er forbanna gode til å forsvare oss. Hamren innrømte jo til og med at vi slo langt for å hindre overganger i mot, icing som Ode kalte det. Det er ikke noe nytt at motstanderen skaper lite på oss, kontra andre lag.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 14, 15, 16  Next
Page 15 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb