| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.03.2010 13:15 Post subject: |
|
|
Inn med Åsen/Traorè/Moldskred og Lago/Wangberg i stedet? Slett ikke sikker på om den best egnede konstellasjonen blant disse er noe steg tilbake fra Start-kampen.. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.03.2010 13:17 Post subject: |
|
|
Demidov / Wangberg fra start neste kamp.
Gudene vet hva som har skjedd med Stadsgaard i vinter. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 23.03.2010 13:39 Post subject: |
|
|
Han er en arrogant klovn, og ingenting av det ar egentlig endret seg siden han kom.
Arroganse er det kuleste i verden - så lenge man har noe å backe den opp med. Ellers = klovn! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
Posted: 23.03.2010 13:40 Post subject: |
|
|
| hjelpe meg for ett forsvar...skal være glad de ikke hadde en kjappere spiss som hold seg på rett sia oftere enn Årst. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.03.2010 13:43 Post subject: |
|
|
Jeg har tenkt på det samme.
Forårets diskuterbart beste midtstopper framstår nå som en guttespiller med sovesyke, og mannen han utgjorde TLs beste stopperpar sammen med i fjor virker å være langt unna laget. Jeg vet ikke om det er disiplin eller andre ting som gjør det, men når Annan blir så alene på midtbanen som i går, viser forsvaret at det er like shaky som det var tidlig i oppkjøringa.
Skummelt, rett og slett, og jeg skulle likt å høre en logisk forklaring på dette. Defensivt er laget og spillermateriellet gå godt som identisk som i fjor, allikevel er det milevis forskjell. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 23.03.2010 14:54 Post subject: |
|
|
Defensivt har det skjedd en vesentlig svekkelse fra i fjor:
Gjennom mesteparten av fjorårssesongen spilte vi med Tettey og Demidov som makker til Annan på defensiv midtbane. Vi var tilnærmet ugjennomtrengelig.
Winsnes blir jo gjennomløpt og fraløpt i samtlige 90 minutter når vi møter en god midtbane. Det gjør samtidig oppgavene til makker Annan vanskeligere, som igjen forplanter seg til høyere trykk inn mot midtstopperne.
Legger vi til at midtstopperne ikke er i sin beste form, og at Dorsin opphevet offsiden ved to av scoringene (?!), så skulle det være en grei oppsummering. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 23.03.2010 15:00 Post subject: |
|
|
Annan hadde jo 50 meter alene å forsvare, både sidelengs og i lengderetning, i gårsdagens kamp, håpløse forhold å jobbe under. Legg til et forsvar som var helt på bærtur i går så blir det stygt.. Stadsgaard deler prisen som banens dårligste med Skjelbred. Sistnevnte lykkes jo ikke med selv den enkleste ting i går, henriksen var langt bedre når han kom inn.
For en gangs skyld vil jeg skryte av den late skurken Iversen, utrolig viktig i går. Olsen igjen en dødelig mann, og Prica virker utrolig på om dagen.
Last edited by bommel on 23.03.2010 15:08; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 23.03.2010 15:06 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | | Demi og Kris blir litt som Hoftun/Trondsen - et par som rett og slett er alt for like hverandre, og dermed overhodet ikke fungere sammen. |
Synes hovedproblemet ligger i midtbanen. Annan er god nok, Winsnes holder ikke nivået på den plassen. Han er altfor dårlig defensivt. Det gjør at Start bryter gjennom gang på gang og skaper overtall. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 23.03.2010 16:51 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: |
Legger vi til at midtstopperne ikke er i sin beste form, og at Dorsin opphevet offsiden ved to av scoringene (?!), så skulle det være en grei oppsummering. |
Lustig opphever ved 1-2. Dorsin opphever ved 1-3.
Årst blir jo spilt helt alene igjennom en gang til også men som ôrlund heldigvis redder, da står Lustig og Stadsgaard 5 meter bak Dorsin og Demidov. Sees godt her på nøyaktig 6:13-6:14
http://www.rbk.no/incomin...164389.ece . Helt horribel linje. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 23.03.2010 17:02 Post subject: |
|
|
| Vi ble faktisk litt utradert på midten i går. Jeg føler at Åsen eller Skjelbred må inn på banen sammen med Annan. Vi søler også vekk ballen med håpløse langballer bakfra. Alle fire gjør det, og aller værst Dorsin. Steffen gjør ting det er klasse over. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 23.03.2010 17:10 Post subject: |
|
|
| Jeg vil ha Demidov opp på midten for å få mer rekkevidde og pondus der. Wangberg inn sammen med Stadsgaard. Moldskred inn for Skjelbred slik at han kan få seg en liten tankevekker. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 23.03.2010 21:56 Post subject: |
|
|
Hvis vi først skal ha en høyrekant som ikke er høyrekant, kunne jeg like gjerne tenkt meg å byttet om på Winsnes og Skjelbred. Ciljan har ihvertfall den evnen at han kan plage vettet av motstanderens midtbane, og tillater stort sett ikke at de bare spaserer gjennom slik som Winsnes gjorde i går.
På denne måten kan vi få noen som kan være i stand til å slå et noenlunde OK innlegg fra kanten også. Hvis han får tid nok, vel å merke. For det trenger han.
Blir ikke lei meg om en av de får hvile litt heller.
Annan var for øvrig ikke noe særlig bedre selv i går. Mulig det kan relateres noe til makkeren, men pasningsfeilene skyldes neppe det. |
|
| Back to top |
|
 |
Tangen1986 Senior
|
Posted: 23.03.2010 22:52 Post subject: |
|
|
| enig med jadda her. Winsnes som kant blir noe av det samme som Sappara. Begge er best sentralt, men har samtidig noe å bidra med i en kantposisjon imotsetnig til Skjelbred. Med Winsnes har man som med Sappara når han ble brukt som kant en innleggsfot der noe man ikke får med Ciljan som til gjengjeld er langt mer mobil enn Winsnes som overhodet ikke dekker nok rom for å spille i sin nåværende rolle. |
|
| Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 23.03.2010 23:03 Post subject: |
|
|
| Skal vi først ha en venstrebeint spiller på høyrevingen vil jeg heller se Traore der enn Winsnes. Litt fart må man jo også ha.. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 23.03.2010 23:07 Post subject: |
|
|
http://www.dagbladet.no/2.../10985239/
Kjenner jeg blir utrolig provosert av Svein Mathisen og hans idiotiske uttalelser. Han mener Hamrén bør skrytt mer av Start og at Start var gode, ikke at vi var dårlige. For all del, Start gjør en god kamp, men det er jo bare å se på forsvarsfireren vår ved to av baklengsmålene. Den henger jo ikke sammen og er lavere enn junior-nivå. Vi stiller med en døv Winsnes som blir fraløpt gang på gang, og PCS sender feilpasninger i 67 minutter. I tillegg sier Matta at de hadde en bedre benk - i Stokkelien og Hulsker. Hulsker er en tjukk ufyselig spiller jeg aldri, aldri, aldri ville hatt i klubben. Mens vi har Norges beste juniorspillere på benken i Henriksen, Bakenga og Aasen.
Ærlig talt Matta: Vi hadde en dårlig dag. Hold kjeft og gled deg til returoppgjøret.
Jeg er forresten sjeleglad for at vi ikke har trenere som går direkte ut etter kampen og peker ut syndebukker på sitt eget lag eller sier "vi må ha spisser", eller andre tilknyttet til klubben som sier ting ala det Matta eller den klovnen Ingebrigt sier. Hamrén og Hoftun opptrer alltid profesjonelt og jeg er glad jeg er supporter av en såpass profesjonell klubb. Jeg hadde vært flau om jeg var supporter av stormannsgale Lyn, Stabæk eller Brann f.eks. Eller Hønefoss eller Aafk pga trenerne deres.
Last edited by LarsG on 23.03.2010 23:08; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 23.03.2010 23:08 Post subject: |
|
|
| Hater Matta |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 23.03.2010 23:34 Post subject: |
|
|
Hvorfor i all verden skal Hamren bruke tid på Start? Vi slapp inn tre mål fordi spillerne ikke tok tak i ting og spilte uten vilje og innsats. Spesielt i første omgang. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.03.2010 23:44 Post subject: |
|
|
| Haha, Matta er den mest tragiske klovnen i hele fotballnorge. Han holder på sånn hver gang Start gjør et godt resultat mot Rosenborg. Han er så full av komplekser at jeg blir rett pinlig berørt av hele fyren. Dakar mannen, får ikke de bekreftelsene han trenger fra storklubben Rosenborg om hvor gode Start er? Buhuuu. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 24.03.2010 00:06 Post subject: |
|
|
Kjenner at jeg overhodet ikke blir provosert av Matta sine uttalelser. Han har i mine øyne omtrent samme injurierende og provoserende kraft som Ivar Hoff. Det sier litt.
Hvis hver og en som kommer til Lerkendal tror at det Start presterte i går er fasiten på hvordan Rosenborg skal tas på Lerkendal, så ønsker jeg dem lykke til. Kan ikke i min villeste fantasi se for meg at "vi" vil være like gavmilde ved en senere anledning. Motstandere som angriper på Lerkendal er vel det vi har ventet på i snart 20 år nå.
Når det gjelder min tidligere kommentar om å flytte Winsnes på kanten, så var vel det mer et uttrykk for at han ikke har noe å gjøre sentralt i banen sammen med Annan enn at vi på død og liv skal ha han på kanten. Benken er jo selvfølgelig et alternativ.
Er utpå kanten det også forsåvidt. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 24.03.2010 00:20 Post subject: |
|
|
Etter at Moldskred ble presentert som et spissalternativ, mener jeg det har låst seg litt for mange.
Fremstår som det klart beste alternativet på høyre kant for meg inntil Sellin tar steget/får sjansen. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Vat69 Junior
|
Posted: 24.03.2010 00:26 Post subject: |
|
|
Enig i at Matta er latterlig. Bør vel egentlig ikke bli provosert av det som kommer fra det holdet, men sattan for en irriterende fyr. Konstant piss i retning Rbk. _________________ I'm tired of hearing about money, money, money, money, money. I just want to play the game, drink Pepsi, wear Reebok.
Shaquille O'Neal |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 24.03.2010 00:26 Post subject: |
|
|
| jadda wrote: |
Når det gjelder min tidligere kommentar om å flytte Winsnes på kanten, så var vel det mer et uttrykk for at han ikke har noe å gjøre sentralt i banen sammen med Annan enn at vi på død og liv skal ha han på kanten. |
Ved hjørneflagget da slik at han gjør minst mulig skade.  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Veteran

|
Posted: 24.03.2010 05:39 Post subject: |
|
|
| Vingback: 100% enig. Man kan si at forsvaret var ræva (for det var de). Men etter min mening lå problemet i at man lot midtbanen til Start dominere kampen. Det skal ikke skje på Lerkendal. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 24.03.2010 11:49 Post subject: |
|
|
Forresten utrolig at Adressa presterte å gi Winsnes 6 på børsen etter en slik forestilling. Han takler overhodet ikke rollen ved siden av Annan, og når han i tillegg bommer på 8 av 10 pasninger, bruker for lang tid med ballen og ikke får skutt en eneste gang sier det seg selv at han bør benkes for å gi plass til noen som ihvertfall har potensiale til å takle en slik rolle. Men, det er vel slik at man ikke kan vise at dette var nok et feilkjøp før halvveis ut i sesongen. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Rocky83 Veteran
|
Posted: 24.03.2010 12:20 Post subject: |
|
|
| jrgn wrote: | | Jeg vil ha Demidov opp på midten for å få mer rekkevidde og pondus der. Wangberg inn sammen med Stadsgaard. Moldskred inn for Skjelbred slik at han kan få seg en liten tankevekker. |
Enig. Demidov vil gi den sentrale midtbanen mere pondus, og jeg tror det vil gjöre at lettere spillere som Skjelbred/Aasen og Traoré kan komme mer til sin rett. Winsnes har mye ä bevise, mulig han er i en daarlig form , hvis ikke er det virkelige slakke saker han har vist i det siste. |
|
| Back to top |
|
 |
|