View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
LarsG Veteran
|
Posted: 23.03.2010 00:02 Post subject: |
|
|
Helt enig med Keenoir.
At folk kan klage så mye på Olsen fatter jeg ikke. Det viktigste en spiller gjør er jo å score mål. Halve laget var ræva i førsteomgang, inkludert Olsen, men hva gjør resten av laget som gjør at de blir tilgitt men ikke Olsen? Olsen scorer to mål. De er absolutt ikke ferdigscora - spesielt ikke det første av de. Jeg tilgir enhver spiller elendig innsats om de scorer to mål på en kamp. Uten Olsen hadde vi tapt 1-3 i dag og ikke fått et eneste poeng.
Børs:
Örlund 5 - Hva skaln gjørra? Gode inngripener av og til, reddet 1/3 av 1v1'ene (reddet ikke mot han ungkalven, men reddet mot Årst sitt andre forsøk), og det er vel godkjent det. Fin nedplukking ved flere innlegg.
Lustig 3 - Usikker bakover ødelegger hele dagen hans. Back er en krevende rolle og om du driter deg ut fullstendig bakover hjelper det lite at du er med offensivt, vinner hodedueller og har gode innlegg. Lær deg offside-fella vår.
Demidov 5 - Vinner mange dueller og er stødig.
Stadsgaard 2 - Horribel kamp. Faller av feil, er veik i duellene, selger seg og har ikke lært seg offsidefella vår.
Dorsin 2 - Horribel kamp. Dårlig defensivt og klønete fremover.
Annan 4 - Løpende mye imellom. Ofte feil timete løp og taklinger. Hadde liksom ikke helt dagen. Men dæven så vanskelig det må være når han så og si er helt alene. Det fungerer rett og slett ikke med Winsnes der på midten.
Winsnes 3 - Helt usynelig. Jeg tror ikke jeg så han de første tretti minuttene av kampen. Flere pasningsfeil (som liksom skal være hans nisje) og balltap. Hevet seg veldig til andre omgang hvor han hadde en veldig pen langpasning til Henriksen, og en fin piruett som satt Prica helt fri (men Prica var ikke våken nok i situasjonen). Men Winsnes har ikke de fysiske forutsetningene for å være på vår midtbane. Vi skal dominere midtbanen - ikke bli løpende i mellom. Er det noen som vil starte spleiselag på å få hentet Tettey tilbake igjen? Jeg savner han så utrolig mye.
PCS 2 - Helt elendig i dag. Hvor mange balltap hadde han? Fikk ikke til noen ting.
Olsen 6 - Svak i førsteomgang, men ikke vår svakeste. En av våre beste i andre omgang med to flotte scoringer hvor han viser målinstinktet sitt.
Iversen 6 BB - Jeg er overrasket over at så mange her inne klager på innsatsen hans. Han var ved mange anledninger hjemme og jobbet. Dominerte i luftrommet defensivt og offensivt. Bør få mye av æren for Olsens andre mål. Har en herlig stikker til Prica som skaffer oss straffe som Ivers selv setter. Jeg ble veldig imponert over Ivers sin innsats i dag og en av våre få med kontroll på ballen.
Prica 5 - Jobber som en løve hele kampen og gir særdeles mye juling. Burde scoret på Dorsins (?) pasning.. der er det bare å styre den i netttaket eller i langhjørnet. Burde fått mer ut av Winsnes sin piruett også, der er det bare å skyte på første. |
|
Back to top |
|
 |
clarkbent Junior
|
Posted: 23.03.2010 00:08 Post subject: |
|
|
Northug er kanskje den idrettsprofilen i Norge som tar treningen mest seriøst av alle. Det er ikke uten grunn at han har tatt enorme steg fra forrige sesong. Den største grunnen til dette er kanskje hans enorme vinnervilje, hans evne til å lete etter forbedringer og sette seg nye mål. Uten at dette trengs å diskuteres nærmere i en kamptråd på rbkweb.
+++ Iversen
++ Olsen
+ Prica, Demi, Ørlund
- Annan, Skjelbred
-- Stadsgaard, Dorsin
-------- Lustig, Winsnes
Forøvrig positive innhopp av både Åsen og Henriksen.
Winsnes er en god spiller for ett bunnlag, men ditto en dårlig spiller for ett topplag. Greit fyren har en grei pasning/innleggsfot men aksjonsradiusen, arbeidskapasiteten og det at han bruker 10 sekunder med ballen for å tenke hver lille pasning han legger er desverre ikke godt nok. Positiv til Ørlund idag, bortsett fra en eneste liten ting. Forut 2-3 målet stoppet han opp som resten av Rosenborg-laget for å vinke etter offside. Trodde Hamren's attityd innebar spill til fløyta går, men nei. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 23.03.2010 00:14 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Ellers helt sinnssykt at ditt Northug-hat er så sterkt at du tilogmed klarer å trekke han inn i en kamptråd mellom RBK og Start. Jeg ville forsøkt terapi. |
Vel, det er dere som har sørget for at debatten ble her. Jeg forsøkte å legge opp til at den ble tatt i riktig tråd, men det ble ingen med meg på. Takk dere selv. dessuten la du opp til at jeg i det hele tatt trakk han inn selv, også. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 23.03.2010 00:16; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
vingback Veteran
|
Posted: 23.03.2010 00:15 Post subject: |
|
|
Vi så et lag som fullstendig manglet struktur i dag. Det legges mye langt opp på spissene, noe som i seg selv skaper et dårlig tempo. Stor avstand mellom lagdelene ga en stor strekk i laget. Forsvaret lå mye lavt og midtbanen virket ofte fullstendig avfolket. Annan gjør en god jobb, men det er hard når man må dekke en tredjedel av banen alene. Jeg ønsker meg mer ballspill, der vi tar tak om ballen. Dette ville produsert bedre sjanser, vi ville fått etablert kontroll over midtfeltet og samtidig økt sjansene for gjenvinning av ball.
Slik laget spilte i dag var midtbanekontrollen gitt over til Start. Dette gir dem et trøkk mot forsvaret som dermed sliter. Det viktige coverleddet som Annan og Tettey hadde i fjor var nesten fraværende.
Trinn én slik jeg ser det, er å spille mer kompakt, med mindre strekk i leddene. De to defensive midtbanespillerne, Ciljan og Ivers bør vise seg fram og bli pasningsalternativer. Olsen kan bruke sine evner i rom og Prica kan ta andre roller enn targetman. Vi fikk sjelden Dorsin og Lustig godt inn i kampen og mye av grunnen er det store strekket i laget. Dette minnet mye om noe som hendte for to år siden. La oss slippe å oppleve det igjen!! |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 23.03.2010 00:18 Post subject: |
|
|
longines wrote: | abjoern wrote: | Prica ligger da på et helt annet nivå enn Olsen også hvis man ser bort i fra skåringene. Prica bidrar med luftstyrke, følsom høyrefot, ganske ofte kreativitet og han tar også del i det oppbyggende pasningsspillet. Det gjør ikke Olsen.
Prica har også rævvakamper, men de er unntakene og ikke regelen, i motsetning til hva man ser hos Olsen.
Jeg forstår at vi har et ulikt syn på ballferdigheter hvis du plasserer Olsen og Prica på samme hylle. |
Men kjære deg, jeg sammenligner ikke ballferdighetene til Prica og Olsen med hverandre. Det er to helt ulike spillere. Men man kommer ikke utenom at Prica har endel kamper hvor han er helt usynlig og dårlig i 87 minutter. Men gjerne score f.eks to mål. Da blir Prica hyllet og gitt 7 og BB på børsene her inne. Når Olsen har samme type kamper, så blir det mest fokus på hans negative bidrag, samt at man gir han en 4er på børsen. Det er det jeg reagerer på, den åpenbare forskjellsbehandlingen.
Jeg synes Prica er en bedre spiller enn Olsen, la det være klart. Og ja, Olsen har nok flere "off" kamper enn Prica. Men rettferdigjør dette den åpenbare forskjellsbehandlingen når man skal vurdere en enkeltkamp?
Og som du sier, skudd og avslutninger også teknikk. Du hyller jo det tekniske ved avslutningene til Prica, hvorfor gjør du ikke det samme med Olsen sine perfekte avslutninger?
EDIT: Jeg snakker også om noen av kampene til Prica i fjor, og ikke dagens kamp. |
I innlegget jeg svarte på skrev du at Prica har også ofte slike kamper, hvor han ser helt ubrukelig ut både teknisk og taktisk, men plutselig er på rett plass og kliner to baller i mål. Men han slipper som regel unna med det. Men Olsen skal man ta uansett..
Likevel så mener jeg at Pricas basisferdigheter også på de dårlige dagene er bedre og mindre hemmende for laget enn Olsens ballferdigheter er any given sunday.
Ã…rsaker til at Prica "slipper unna":
- Han bidrar alltid i lufta
- Antallet angrep som lider av at Prica gjør enkle tekniske feil er mye lavere enn tilsvarende tall for Olsen, også i de kampene Prica har vært "off"
- Han har i løpet av oppholdet bidratt masse foruten skåringene, som gjør at man ser over med fingrene i de kampene han kun skårer
- De fleste målene han skårer er teknisk vanskeligere å utføre enn de Olsen skårte idag, selv om heller ikke de var ferdigskåret.
I motsetning til Olsen som ikke slipper unna av følgende grunner:
- Han er ving og har et større ansvar i oppbyggingen av angrepene/komme seg rundt backen/beholde ballen på motstanderens banehalvdel/delta i et pasningsspill. Altså, Prica på sitt verste bidrar lite, mens Olsen på sitt verste(som onde sjeler kanskje vil hevde er det normale) er en destruktiv og ikke en kreativ kraft på midten. Det er en stor forskjell, og det har med ballferdighetene deres å gjøre.
- Det er regelen og ikke unntaket at han har elendige "ball"dager, altså kritiserer man det generelle nivået og ikke innsats eller slurv, som i Pricas tilfelle.
- Pricas laveste "ballnivå" er høyere enn Olsens normale "ballnivå". Det kan man selvsagt være uenig i, men det er mitt inntrykk i hvert fall.
Nå ble dette en Olsen-diskusjon, men jeg er enig i at en spiller som skårer to mål skal være untouchable. Sånn fungerer det. Det betyr ikke at han ikke fortjener kritikk, men at man bør vente med å kritisere. Sålenge en spiller skårer i kamp etter kamp forsvarer han plassen på laget. Sånn er det og sånn vil det alltid være. Det skrev jeg også tidligere i denne tråden, men det er jo like greit å ta Olsen-diskusjonen når vi først er i gang.
Last edited by abjoern on 23.03.2010 00:25; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.03.2010 00:19 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Takk dere selv. dessuten la du opp til at jeg i det hele tatt trakk han inn selv, også. |
Så jeg kan aldri mer klage på arbeidsinnsatsen til en RBK-spiller, for da inviterer jeg deg til en diskusjon om Northug? Jo, du... |
|
Back to top |
|
 |
firkl0ver Junior

|
Posted: 23.03.2010 00:20 Post subject: |
|
|
Det var på kanten til morsomt å se hele venstresida vår (Olsen og Dorsin) kjøre den klassiske kick&run-finta si, opptil flere ganger uten hell. Hva med å utvide horisonten litt? Kan forøvrig virke som om kunstnerisk frihet er tabu i a-stallen, jamfør utviklinga til PCS. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 23.03.2010 00:25 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Bakklandia wrote: | Takk dere selv. dessuten la du opp til at jeg i det hele tatt trakk han inn selv, også. |
Så jeg kan aldri mer klage på arbeidsinnsatsen til en RBK-spiller, for da inviterer jeg deg til en diskusjon om Northug? Jo, du... |
Jepp! Min fremste kjepphest her i verden, bortsett fra å avskaffe kapitalismen, er å bekjempe dobbeltmoralisme, og det komme jeg til å sørghe for å forsøke å gjøre ved hver minste mulighet jeg har. Du er den fremste representanten for dette på forumet, og dermed kommer jeg til og passe godt på deg, og slå til nbår du fortjener det.
Bare så du veit det. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 23.03.2010 00:25; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
SondrMan Rutinert

|
Posted: 23.03.2010 00:25 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke hvorfor Olsen får såpass mye kritikk når han scoret to mål som absolutt ikke var ferdigscora.. og samme OM de var ferdigscora; er det ikke bra at Olsen var på plass å scorte 2 ganger?
Som andre har sagt; uten Olsen hadde stillinga vært 1-3. Olsen ga oss et poeng i dag. En dag hvor nesten hele laget virket slitne og umotiverte med unntak av Olsen, Ørlund og Iversen IMO. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 23.03.2010 00:26 Post subject: |
|
|
Helt enig med vingback, og det er egentlig litt rart at ikke trenerteamet har kommet til den konklusjonen. Når Iversen ikke har kondis til å bidra defensivt i sin hengende spissrolle, da kan jo ikke resten av den sentrale midtbanen kun bestå av en statisk Winsnes sammen med gode Annan. Det blir rett og slett alt for tynt når Start stiller med løpssterke og bevegelige Kleiven, Fevang og Owello sentralt, og det burde Hamren ha skjønt.
Hvis Iversen skal fortsette i sin rolle, og det kommer han til, da mener jeg at Skjelbred er den eneste spilleren i stallen med motor til å spille ved siden av Annan på sentral midtbane. Så får en heller bruke noen andre som høyreving: det burde jo være fullt mulig, siden det virker opplest og vedtatt at den rollen skal bekles av en sentral midtbanespiller uten særlig fart og ferdigheter 1 mot 1. Winsnes kan sikkert spille der, det hadde vært mindre ille. Ikke akkurat min drømmeving, men man får vel holde seg til realitetene. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.03.2010 00:28 Post subject: |
|
|
- Hvem er Petter Myhre, liksom?
Er det noen dem bør angripe så er det ikke Myhre ,men Alsaker som nå er så anti Rosenborg at det begynner å bli pinlig. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.03.2010 00:29 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Jepp! Min fremste kjepphest her i verden, bortsett fra å avskaffe kapitalismen, er å bekjempe dobbeltmoralisme, og det komme jeg til å sørghe for å forsøke å gjøre ved hver minste mulighet jeg har. Du er den fremste representanten for dette på forumet, og dermed kommer jeg til og passe godt på deg, og slå til nbår du fortjener det.
Bare så du veit det. |
Du er ikke helt god, du. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 23.03.2010 00:31 Post subject: |
|
|
Pinlige uttalelser av Demidov. Hvis det er noen som er saklig i Tv2 så er det Petter Myhre. Han har jo helt rett, også denne gangen.
Dessuten fungerer han som en motvekt mot Alsakers anti-rbk-holdning. Ikke fordi han selv er så positiv til Rbk, men fordi han klarer å holde seg saklig. Gir både ris og ros, alt til sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 23.03.2010 00:31 Post subject: |
|
|
Sellin tror jeg kunne vært en helt kurrant kandidant til høyrekantrollen om Ciljan flyttes bakover. han kan i hvert fall umulig gjøre det verre enn Ciljan gjorde i dag. Gud bedre som denne klubben ødelegger han.
Men jeg tror imidlertid at denne kampen fikk ut det grumset som måtte ut i løpet av seosngen - de aller aller, fleste lag har en møkkakamp i serien i løpat av en sesong. Jeg håper og tror dette var vår. Sånn sett kunne timingen knapt vært bedre, siden dte ikke fikk alt for store konsekvesner poenglukemessig og det fortsatt er massevis av tid til å rette opp.
Jeg tror også det skal mye til for at hele forsvarleddet svikter så totalt på en og samme tid som de gjorde i dag. Men at Lago savnes, kanskje spesielt av Stadsgaard, er det liten tvil om.
Og at Traore ifølge Hamren tydelgivis ikke er i nærheten av å spille seg inn på denne midtbanen er langt over min fatteevne. Hamren må ha noe personlig imot Traore, for i dag tror jeg han hadde gjort en bedre innsats enn 3/5 spillere på midtbanen med begge hendene bundet på ryggen. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 23.03.2010 00:33 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Bakklandia wrote: | Jepp! Min fremste kjepphest her i verden, bortsett fra å avskaffe kapitalismen, er å bekjempe dobbeltmoralisme, og det komme jeg til å sørghe for å forsøke å gjøre ved hver minste mulighet jeg har. Du er den fremste representanten for dette på forumet, og dermed kommer jeg til og passe godt på deg, og slå til nbår du fortjener det.
Bare så du veit det. |
Du er ikke helt god, du. |
Joda, jeg er bare noe helt annet enn de bytampene du er vant til å hanskes med. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.03.2010 00:35 Post subject: |
|
|
Jeg bor like ved Brøset-senteret, og du er slett ikke ulik dem som bor der. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 23.03.2010 00:36 Post subject: |
|
|
Jeg er bekymret. Laget er markant dårligere defensivt fra i fjor. Mye av det skyldes Fredrik Winsnes. Han er altfor dårlig defensivt med tanke på å vinne dueller, dekke rom og løpe opp folk. Det så vi i dag.
I tilegg har vi ikke blitt bedre offensivt. |
|
Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 23.03.2010 00:38 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: |
Og at Traore ifølge Hamren tydelgivis ikke er i nærheten av å spille seg inn på denne midtbanen er langt over min fatteevne. |
Tror det ligger noe bak her som ikke vi vet. Hva det er vet jeg ikke. Det kan ikke vaere av sportslige aarsaker. Stoetter deg 100 % at det er ufattelig at ikke Traore faar sjansen. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.03.2010 00:42 Post subject: |
|
|
Han snakker ikke et skandinavisk språk og er en ung spiller... |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 23.03.2010 01:04 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | - Hvem er Petter Myhre, liksom?
Er det noen dem bør angripe så er det ikke Myhre ,men Alsaker som nå er så anti Rosenborg at det begynner å bli pinlig. |
Enig. Myhre er jo helt OK. Alsaker irriterer meg mer og mer. Det virker som om han selv føler han kan strekke det lengre og lengre jo mer han har jobbet som "førstekommentator". Noen bør si i fra at dette tolererer vi ikke. Synes førsteomgangen i dag var helt legendarisk. Gang på gang påpekte Alsaker hvor ufin Prica var i duellene og påpekte i annenhver duell at RBK-spilleren burde fått gult kort. Eller da Prica var halvmeteren onside og Alsaker sier "det er vanskelig å se". Herregud så irriterende. For å ikke snakke om jubelsbrølene hans når Start scorer.
Ellers håper jeg virkelig Hamrén ser det vi ser. Stort sett er vi jo alle uenig her på forumet, men sjeldent har vi vært så enige som når vi snakker om Winsnes sammen med Annan. Annan er _helt_ alene der og Winsnes, som har en over middels pasningsfot/frisparkfot, gjør ingenting. Han blir løpende i mellom, dekker små avstander og er aldri der når han skal være der. Når han får ballen når vi skal kontre må han stoppe opp og snu, om han i det hele tatt når ballen før motspilleren gjør. I fjor hadde vi Tettey som satt fart og plukket disse ballene med enkelhet. Jeg føler vi har fått en helt feil erstatter. Tettey var lynhurtig, duellsterk, utholdende og pasningssikker. Winsnes er kun pasningssikker (vel - så langt er jeg heller ikke imponert over pasningssikkerheten hans). Om vi absolutt skal bruke Winsnes tror jeg kanskje heller jeg ville hatt han som kant. Han har jo en god innleggsfot og der vil ikke hans manglende evne til å dekke rom være like synlig.
Begynner å lure om det vi trenger mest ikke er en ny ving men en ny løpssterk sentral midtbanespiller. Eller kanskje holder Åsen nivået? Alt annet enn Winsnes der i hvertfall. Vi har jo Demidov som er en fighter, han kan jo brukes der for å gi oss tilbake kontrollen over midtbanen (men ja, jeg vet, han er ingen sikker ballfordeler akkurat). |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 23.03.2010 01:13 Post subject: |
|
|
Femidov og Stadsgaard - klovner! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 23.03.2010 01:17 Post subject: |
|
|
Demi og Kris blir litt som Hoftun/Trondsen - et par som rett og slett er alt for like hverandre, og dermed overhodet ikke fungere sammen. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Vat69 Junior
|
Posted: 23.03.2010 01:23 Post subject: |
|
|
Noen som ser forskjell på Winsnes nå contra før han dro? Neste blir vel å hente hjem enda en storspiller, som f.eks Storflor. _________________ I'm tired of hearing about money, money, money, money, money. I just want to play the game, drink Pepsi, wear Reebok.
Shaquille O'Neal |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 23.03.2010 01:34 Post subject: |
|
|
Knerten_10 driver enorm lobbyvirksomhet på Brakka for å få til nettopp det, så du skal ikke se bort i fra det nei. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.03.2010 01:36 Post subject: |
|
|
Når går kontrakten ut? |
|
Back to top |