| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
bennyboy Senior
|
Posted: 15.03.2010 11:55 Post subject: |
|
|
Det å kommentere banespill og enkeltspiller på en slik kveld som igår blir bare meningsløst. De fleste spillerene slet jo med å stå på beina, og det ble feilpasninger i alle ledd, hos begge lag.
Jeg er faktisk imponert over at RBK kom tilbake etter å få ett mål i mot.
Gleder meg til fortsettelsen! _________________ Rosenborg! Trenger man si mer? |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 15.03.2010 12:10 Post subject: |
|
|
Jeg synes det virker som Ørlund er bedre enn Jarstein i feltet. Han tar ballene og holder dem. Han har ikke disse blåbærturene Jarstein har vist.
Ja, jeg vet at det er altfor tidlig å gi en slik bedømmelse og at Ørlund gjorde de en Gktabbe i går. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.03.2010 12:11 Post subject: |
|
|
Med Sapara mye ute og litt dårlig corneroppstillinger så ble det lite ut av det i fjor ja.
En stabil Winsnes vil nok heve dødballstyrken vår en god del. Var jo også han som la frisparket da Lustig headet i tverrliggeren.
Nå har vi mange smågutter på midten som ikke er den store dødballtrusselen, og Stadsgaard står for det meste tilbake på dødballer. Dermed er det Lustig, Prica, Demidov og Iversen som må sørge for disse i størst grad. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.03.2010 12:18 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | Jeg synes det virker som Ørlund er bedre enn Jarstein i feltet. Han tar ballene og holder dem. Han har ikke disse blåbærturene Jarstein har vist.
Ja, jeg vet at det er altfor tidlig å gi en slik bedømmelse og at Ørlund gjorde de en Gktabbe i går. |
Jarstein var veldig god på å ta i fast grep fra sommeren og ut sesongen i fjor. Da var det knapt blåbærturer i det hele tatt. Örlund velger å bokse ved flere anledninger, og kanskje kan det være lurt.
Skal ha stor kred for redningen på slutten i går, og personlig synes jeg involveringen på corneren rett etter er vel så bra. Det var det litt Jarstein fra i fjor høst over.
Problemet for en keeper er at han vurderes på bakgrunn av feil, og at det i en kamp hvor du gjør kampavgjørende feil på et vis ikke kan få toppkarakter selv om du "retter opp". Det fungerer liksom ikke sånn for en keeper at du kan rette opp.
Skal du kunne rette opp er du dessuten avhengig av både hjelp fra medspillere som snur kampen og at du faktisk får muligheten til å rette opp gjennom at motstanderne kommer til flere sjanser. I et lag som RBK hvor antall sjanser i mot er ganske få i forhold til mange andre, er det enda viktigere å ikke gjøre helt avgjørende feil hvis du skal rankes som en god keeper.
Thomas Myhre rettet vel omtrent like mye opp i går han også etter feilen på 0-1, men det hjelper liksom ikke så mye.
Sekser på børsen på skala fra 1-10 er helt naturlig for Örlund i går.
Etter å ha sett litt mer på scoringen til Runström så endrer ballen ganske mye retning, idet den ser ut til å gå helt i motsatt hjørne i utgangspunktet. Imidlertid blottlegger Örlund seg for mye ved å stå der han gjør. Hadde han stått mer riktig så ville ikke retningsforandringen vært så vanskelig å forholde seg til.
Ellers var det flere andre keepere som ikke gjorde sakene sine godt i går også. Skuddet fra Myklebust hadde vel knapt gått i mål om ikke Knutsen hadde styrt den inn. Så synes jeg heller ikke Bugge gjør noen stor opptreden på noen av målene i går heller.
Jarstein og Hirschfelt kommer garantert til å gjøre noe tull i kveld begge to. Jarstein kan fort bli litt ivrig på å vise seg fram igjen, mens Hirschfelt er og blir en for passiv keeper som blir avkledd når han en sjelden gang går ut i feltet. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 15.03.2010 13:30 Post subject: |
|
|
Jeg spør meg selv: Hadde Jarstein med superspensten sin tatt den?
Det var bittert, men nå er det Ørlund som gjelder. OK? _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.03.2010 13:33 Post subject: |
|
|
| Umulig å vite ,men langt ifra utenkelig da Jarstein har flere sånn i sin tid for Rosenborg. Uansett en god redning som berget 3 poeng for oss igår. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.03.2010 13:51 Post subject: |
|
|
| Imponerende innsats mot tafatte, sure og stygge moldensere. Vanskelig å si noe vettugt om spill på et sånt føre, men bra gjort å vinne mot en av de vanskeligste motstanderne. Forøvrig ble vi snytt for straffe og utvisning på stygge Diouf, så seieren var fullt fortjent. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 15.03.2010 15:02 Post subject: |
|
|
Det som var interessant med denne kampen, til tross for dårlig bane, var at man så at Molde har et system på kontringer og etablert angrep. Tendensene var der.
Angrepsspillet til RBK manglet alt.
Ingen system. Ingen tendenser. Bare tilfeldigheter.
I CL-kval kampene til høsten kommer RBK om så til å bli slått ut av lag fra Kazakhstan.
_ _ _
Ellers overrasker det meg gang på gang, at Skjelbred ser ut til å forsvare fast plass på høyrekanten. Han evner ikke lenger å spille på en og to touch til bedre plasserte spillere.
Har forresten noen noen gang sett Skjelbred slå en crosspasning? _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 15.03.2010 15:10 Post subject: |
|
|
En observasjon jeg selvsagt er enig i, men det kommer masser av kamper fremover der spillkritikken får vinger å fly på, så jeg tenkte å vente litt. Spesielt ettersom vi vinner krigen og spillerne gjorde en bra innsats. Æres den som æres bør = Hamrén.
Den eneste typen kamper med Rosenborg der jeg ikke forventer forsøk på ordentlig spill er kamper hvor forholdene er helt horrible eller 30-40 minutter på slutten av en avgjørende CL-kvalkamp.
Edit: Ikke enig når det gjelder Skjelbred, så det er sagt.
Han gjør en viktig jobb i omtrent hver eneste kamp når han gjør seg tilgjengelig for forsvaret. Annan klarer ikke og bør ikke ta den samme rollen, og Winsnes hadde for lav aksjonsradius i går. Hadde det ikke vært for Skjelbred så hadde forsvaret polet ball enda mer enn de faktisk gjør. Og når han kommer seg inn i mellomrommet er han fortsatt god på forseringer med ball, og han er flink til å åpne forsvaret, det så vi jo faktisk også i går til tross for baneforhold horriblus. Ciljan spiller nå i en kombi av dyptliggende playmaker, høyrekant og offensiv midt. Han blir enda bedre når han kan spille som rendyrket offensiv midt. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.03.2010 15:21 Post subject: |
|
|
Hva var det liksom Molde gjorde så bra igår? Målet kommer etter at Winsnes ikke skyter og mister ballen i ugunstig posisjon og flesteparten av det få mulighetene kommer etter at Rosenborg spillere mister ballen på vei fremover og Molde gjør det som er hele angrepsplanen deres som er at Thioune slår ballen hurtig i bakrom. Når Annan fikk kontroll på Thioune så visnet hele angrepspillet til Molde. Vålerenga og Viking viste veldig godt hvordan en skal stoppe Molde ifjor. Jeg tror flere lag vil følge den oppskriften i år og at Molde kommer til å få det vanskeligere og oppleve litt av det problemene som Rosenborg har hatt fordi dem vil få langt mindre rom å kontre i. Spørsmålet er da om Fall kan være rambukken Molde trenger mot lag som legger seg lavt eller om han ikke klarer det og Molde har mistet korntingstyrken som Diouf ga.
Last edited by Keenoir on 15.03.2010 16:06; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.03.2010 16:04 Post subject: |
|
|
| Tror Winsnes kan bli en god trener hvis han vil. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 15.03.2010 16:08 Post subject: |
|
|
Jeg tror Winsnes blir god og viktig for oss når han kommer i skikkelig kampform. Spesielt i CL-kvalen.
Han er en som hever seg til motstanderen, og jeg husker hvor imponert jeg ble under den første landskampen han spilte i fjor(?). Et slikt internajonalt nivå hadde vært fantastisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 15.03.2010 18:44 Post subject: |
|
|
Herlig med seier og bursdag hvertfall Tippet riktig gjorde jeg også gitt, hvis man strekker litt på det  |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 15.03.2010 18:56 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | Jeg tror Winsnes blir god og viktig for oss når han kommer i skikkelig kampform. Spesielt i CL-kvalen.
Han er en som hever seg til motstanderen, og jeg husker hvor imponert jeg ble under den første landskampen han spilte i fjor(?). Et slikt internajonalt nivå hadde vært fantastisk. |
Desverre vil han nok ha for mye ballmiss. I CL blir han alt for dårlig defensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 15.03.2010 19:02 Post subject: |
|
|
| Tror han hever seg med nivået (og baneforholdene?), men enig i at han ikke presterte opp mot sitt beste i går. Likevel, tror det kan bli bra. |
|
| Back to top |
|
 |
|