| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
kristobal Legende
|
Posted: 14.03.2010 23:45 Post subject: |
|
|
| Svak opptreden av Örlund på målet er ikke til å komme fra. Retter for så vidt opp, men det kan uansett ikke gi ham stort mer enn middels karakter på børsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 14.03.2010 23:46 Post subject: |
|
|
| Vi vinner årets kanskje tøffeste bortekamp under tidvis horrible spilleforhold ved å snu kampen på en middels dag. Da gir jeg rett og slett litt faen om spillet ikke satt eller at vi ikke så gode ut offensivt. I de første kampene er det først og fremst tre poeng som er viktigst, ikke spillet. Veldig fornøyd. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 14.03.2010 23:57 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | Svak opptreden av Örlund på målet er ikke til å komme fra. Retter for så vidt opp, men det kan uansett ikke gi ham stort mer enn middels karakter på børsen. |
Hihihi |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 15.03.2010 00:25 Post subject: |
|
|
| snegle wrote: | | Hvis ved stanga kan karakteriseres som midt i målet så har det uttrykket fått en litt for vid betydning muligens.. |
Nå hyles det jo om redning på streken om ballen klareres rundt femmeteren, så sånn sett kan en forsvare å kalle det "midt i mål".
Men for å være alvorlig: Borteseier over Molde i seriepremieren står til absolutt godkjent hos meg. Jeg legger ikke så mye i spillet i dag, for baneforholdene, særlig i 2. omgang, var det litt bingo over - litt som med Tromsø-kampen i fjor.
Er enig i at det er litt kritikkverdig av Örlund å slippe inn målet, sjøl om ballen forandrer litt retning i Demidov. Til gjengjeld gjør han en rekke solide inngripener, og varter opp med en matchvinnerredning på tampen av kampen. Jeg er optimistisk, og tror Örlund kan bli den bautaen vi trenger der bak. Og jeg er (var) Jarstein-fanboy...
Åsen er positiv, sjøl om han ikke får utrettet all verden. Ville kanskje hatt inn Olsen på slutten da Molde kastet alle mann i angrep. De fleste spillerne får "mer og mer OK ++" i karakter fra meg. P. P. Diouf burde vært utvist. Goodson viser nok en gang crybaby-skuespilleregenskapene sine (vent litt, nå blander jeg kampene.)
 _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 15.03.2010 00:28 Post subject: |
|
|
Deilig å komme i gang med sesongen med å slå Molde borte, blir jo ikke bedre enn det. Til tross for den vanskelige rammen (likt for begge lagene) så synes jeg det var mye bra å se i spillet også. Selvfølgelig, det gjøres en del grove feilpasninger og andre misser, men til å være en seriestart synes jeg det ser bra ut. Vinnerkulturen fra 2009 ser ut til å være i behold. Kanskje blir det ikke så mye gøyal fotball i år heller, men jeg tilhører den skolen der det estetiske er underordnet resultatene.
Skal jeg trekke fram tre spillere blir det Dorsin, Lustig og Annan. Og så synes jeg det ser ut som vår nye (gode) keeper trenger litt tid på å venne seg til forsvarsspillernes mønster og lære seg å kjenne dem. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 15.03.2010 00:29 Post subject: |
|
|
Ja, jeg ville på langt nær gi Jarstein noe mer enn middels tross strafferedning og null baklengs mot Viking i fjor. Det veide imidlertid ikke opp for klønete opptreden både der og da han glapp ballen under seg. Hihihi  |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.03.2010 00:31 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: |
Alsaker - 10 KB
Kommentatorbuas beste. La ned en fantastisk innsats i sin grenseløse forakt for Rosenborg. Fantastisk hvordan han klarer å komme med stikk til de fargeløse uansett hvor håpløst utgangspunktet skulle være. Ikke annet å gjøre enn å bøye seg i støvet. Den mest subtile og mest gjennomførte formen for Rbk-hat jeg har vært vitne til. Mannen er et geni. |
Ja, sett fra Bergen må jo dette ha vært kampens beholdning. Han klarer til og med å så tvil, gjentatte ganger, om hvorvidt Diouf egentlig fortjente sitt krystallklare gule kort for filming, og satte ny rekord i å konsekvent assosiere ordene "rosenborg" og "kynisk".
Gjennomført var det definitivt, men subtilt, det kan jeg bare ikke være enig i. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 15.03.2010 00:32 Post subject: |
|
|
| abikom wrote: | | kristobal wrote: | | Svak opptreden av Örlund på målet er ikke til å komme fra. Retter for så vidt opp, men det kan uansett ikke gi ham stort mer enn middels karakter på børsen. |
Hihihi | '
Ville selv beholdt Jarstein, men det er skrevet side opp og side ned om hvorfor det ble som det ble. Og det ble det
Nå er Ørlund min keeper og Jarstein(hvem er det?) borte. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 15.03.2010 00:40 Post subject: |
|
|
Enig med Abjoern i karakteristikken av Alsaker. For en type. Tok meg bare tre minutter å bli påminnt hvorfor jeg misliker han så sterkt. Pelu har skandalesøkende og Rosenborghatende TV2 holdt på med i halvannet år, mens Diouf sitt skuespill glattes over.
Etter at Molde var best de første 10-12 minuttene kommer han med:
"Det kan jo være på tide å minne om forrige gang Rosenborg var her, da endte det med fem i sekken."
... Det var ikke siste gang, men han vil kun snakke om Rosenborg hvis han får en sjanse til å sette oss i et ydmykende lys, greit nok, han framstår bare som stusselig.
Hør på det enorme "gledesutbruddet" hans når Lustig setter inn 2-1. Utrolig at dette er samme mann som brøt lydmuren samtlige ganger Helstad scoret i 2007.
Men Alsaker er Alsaker og TV2 er TV2. De dør av skadefryd når det lugger for oss, og de er reserverte og kommer med vage forklaringer når det går vår vei. I dag var det visst at "fjorårets ubestridte ener og store Tippeliga-profil" ikke hadde dagen og at "juvelen" ikke spilte. For den ubestridte eneren og juvelen spilte jo selvsagt ikke for laget som vant serien, må vite. Ekstra sjarmerende er det at de hele tiden krydrer med små faktafeil. Nær sagt alle på dette forumet har bedre oversikt over Rosenborg enn Alsaker. Kanskje ikke unaturlig, men jeg synes det må være lov å forvente større ting av en kommentator. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 15.03.2010 00:47 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | abjoern wrote: |
Alsaker - 10 KB
Kommentatorbuas beste. La ned en fantastisk innsats i sin grenseløse forakt for Rosenborg. Fantastisk hvordan han klarer å komme med stikk til de fargeløse uansett hvor håpløst utgangspunktet skulle være. Ikke annet å gjøre enn å bøye seg i støvet. Den mest subtile og mest gjennomførte formen for Rbk-hat jeg har vært vitne til. Mannen er et geni. |
Ja, sett fra Bergen må jo dette ha vært kampens beholdning. Han klarer til og med å så tvil, gjentatte ganger, om hvorvidt Diouf egentlig fortjente sitt krystallklare gule kort for filming, og satte ny rekord i å konsekvent assosiere ordene "rosenborg" og "kynisk".
Gjennomført var det definitivt, men subtilt, det kan jeg bare ikke være enig i. |
Neida, subtilt er det så absolutt ikke for oss rbk-fans, men han prøver å være subtil. F.eks så senker han alltid stemmen når han skal komme små stikk eller prøver å le koselig. Det trenger på en måte ikke å være vanskelig å oppdage for at det skal være subtilt. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.03.2010 01:10 Post subject: |
|
|
Herlig med seier og litt nyvunnet optimisme etter en sesonginnledning som har gitt flere spørsmål og usikkerhet enn svar og trygghet.
Ørlund 6: Dårlig på målet ,men ellers bra i sine inngrep og var betryggende i feltarbeidet sitt. Noe å bygge videre på dette.
Lustig 7: Villig, kontroll og et flott mål.
Stadsgaard 6: Redder ett mål ,men er også nesten skyldt i et annet. Kommer seg ettersom kampen går og er slik vi liker å se han.
Demidov 7: Gir mye juling til Fall og er knallhard i duellene.
Dorsin 7: Kontroll defensivt og aktiv forover.
Annan 6: Hadde endel dårlige ball berøringer i starten av kampen ,men spiller seg mesterlig opp. Lider også av at han må spille med Winsnes som idag viser at han har for liten aksjonsradius og for dårlig passningstempo til å være en veldig god makker til Annan.
Winsnes 4: Rosenborg sin dårligste spiller idag og til tider et problem blir bedre utover kampen og får håpe for Winsnes og Rosenborg sin del at dette kun er startproblemer, jeg frykter at det ikke er det. Må få litt flere muligheter før Åsen får plassen hans.
Åsen 6: Forstår ikke hvorfor så mange klager på han idag da han var særdeles aktiv og spillbar selv om det ikke ble så veldig store mulighetene av det så kom faktisk det fleste av angrepene våre på venstresiden og det tar jeg som et pluss for Åsen.
Moldskred 5: Malplassert.
Skjelbred 6+: God bør snart få sin rettmessige plass som OMS for når det har kommet så langt at en plasserer Moldskred der istedenfor så begynner en på hva Skjelbred gjør så feil på trening.
Prica 7: Giftig og aktiv. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 15.03.2010 01:46 Post subject: |
|
|
Det eneste gode vi bringer hjem fra Molde er 3 poeng... Og Pricas killer instinct
Resten er mer eller mindre middelmådig.
Örlund har ikke virket mye tryggere enn Jarstein var på sine dårlige kamper.
Forsvaret levde farlig mot Moldes raske kanter IGJEN... Man kan tro etter en del kamper med samme mønster, lærer en smart trener som Hamrén å ta mottiltak...
Istedet kunne det fort bli baklengs på kontring, minst tre av dem.
Midtbane og angrep var bare der, og vi må en gang til takke Prica og vår flaks at RBK vant en kamp som de lett kunne tape 3-1.
Som jeg har sagt allerede, det er nødvendig å åpne lommeboka og hente noen spillere inn.
3 poeng på Aker Stadion eller ikke, er stallen tynn og ikke spesielt sterk heller.
Åsen og Henriksen kan ikke være aktuelle for startelleve ennå.
Og Moldskred som en slags Sapara?!
Vi trenger: en rask venstreback, en dyktig og ung indreløper/OMS, en ving til, en spiss |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 15.03.2010 01:52 Post subject: |
|
|
| RBKalle wrote: |
Vi trenger: en rask venstreback, en dyktig og ung indreløper/OMS, en ving til, en spiss |
God plan, men hvor skal vi da gjøre av alle de spillerne vi faktisk har? |
|
| Back to top |
|
 |
torerik Veteran

|
Posted: 15.03.2010 01:55 Post subject: |
|
|
| Lån dem ut til Ranheim. Pleier å være kjenningsmelodien for spillerkritikk på dette forumet at RBK skal være et slags oppgraderingsprosjekt for RIL. |
|
| Back to top |
|
 |
sunnhetsmannen Senior

|
Posted: 15.03.2010 02:31 Post subject: |
|
|
| Flere som dro på smilebåndet når Lustig tok en parodi av seg selv ved å hinke foran kjernen? |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 15.03.2010 02:43 Post subject: |
|
|
| Er enig med Abjoern i at det er helt meningsløst å kommentere banespillet i dag. Det som gjelder når det blir sånne forhold som i dag, er å vinne krigen og ta med seg 3 poeng hjem. Og med det som utganspunkt, så synes jeg vi gjorde det godt, hvertfall i 2 omgang. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 15.03.2010 02:49 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | | RBKalle wrote: |
God plan, men hvor skal vi da gjøre av alle de spillerne vi faktisk har? |
Du sier dette som om vi hadde 4 backups i hver eneste posisjon...
Hvem spiller om Dorsin er skadet?
Skal vi fortsatt satse på Superman Strand når noen må stå opp en kamp? Det blir enten Strand eller en av unggutta. Eller Traoré som i fjor var brukt som taktisk-innbytter i siste kvarter?
Angrep da... jeg fatter ikke hvordan vi ikke har solgt/gitt bort Zahora...
Også, er Sellin god nok?
Men greit nok, spissen kan vi bare la være og håpe at Ivers blir frisk og Prica fortsetter som han gjør.
Men to spisser og to "nesten spisser" synes jeg ikke er nok.
Spesielt om vi har ambisjoner å ikke ryke ut fra CL-kvalikken mot lag fra Polen eller Montenegro |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 15.03.2010 02:56 Post subject: |
|
|
Ok. Jeg tror ikke troppen hadde hatt godt av fire nye spillere uten at i hvert fall tre går ut, og det er veldig usannsynlig.
Da får vi bare være uenige. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 15.03.2010 02:56 Post subject: |
|
|
1-0 målet burte Daniel Örlund tatt, han var feilplassert i den situasjonen, ellers er jeg svært skuffet over høyresiden da spesielt i første omgang.
Lustig slet med å få has på PPD, de kom til var unødvendige mange sjanser. Savnet også Skjelbred og Stadsgaards bidrag, synes ikke de hjalp Lustig godt nok idag, tenker da på første omgangen.
Ellers var Winsnes skuffende dårlig idag, det virket som om han overvurdere evnene sine. Han var gang på gang for høyt opp på banen og rak derfor ikke tidsnok hjem igjen. Dette var også hovedgrunnen til at mxlxe scoret..
Men hey, vi vant over mxlxe!  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.03.2010 09:46 Post subject: |
|
|
| Oppmannen wrote: | | Skal jeg trekke fram tre spillere blir det Dorsin, Lustig og Annan. |
Ikke Prica? Han var jo strålende.
Enig i alt som blir sagt angående Alsaker - en fryktelig fyr. Heldigvis er Petter Myhre en fornuftig mann som balanserer pisset til Alsaker noe. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 15.03.2010 09:49 Post subject: |
|
|
| Syns faktisk det er en hån mot Petter Myhre å sette ham sammen med Alsaker. Synd at duoen Langli - Myhre ble splittet opp, Norges helt klart beste kommentatorpar. |
|
| Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Veteran

|
Posted: 15.03.2010 10:01 Post subject: |
|
|
Enig med det som sies angående Alsaker. Suppa han serverer blir rett og slett for drøy kost. Det hjelper mye at Myhre er til stede og retter opp det som blir sagt.
Prica var banens ener. Vakkert å se innsatsen han legger for dagen. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 15.03.2010 11:04 Post subject: |
|
|
- RBK er mer kyniske enn oss
Ny myte som skal hamres inn og fremdeles har jeg til gode å se Rosenborg i utstrakt grad legge seg bakpå og forsøke å hale ut tid. Det er forbeholdt andre lag og enkelte norske lag begynner med det på Lerkendal fra første sekund. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 15.03.2010 11:08 Post subject: |
|
|
Vi veit alle at Alsaker er en kuk. Syntes han begynte heilt ok, og det var ok så lenge RBK ikke ledet. Get over it.
Skjønner ikke helt skrytet til Ciljan i dag. Nesten usynlig, men han er en parodi på seg sjøl når han får målgivende nesten uten kontakt på ballen. Winsnes var helt klart vår svakeste. Vi vinner mest på vinnerviljen til Prica og Lustig, de to eneste som presterte en god kamp.
Örlund imponerte meg dog, om man ser bort fra den horrible feilplasseringen på 1-0-målet. Hadde han fått plassen under andre omstendigheter hadde han vært godkjent for lengst.
Må innrømme det føltes godt å få ballen i nota riktig vei, for fy pokker så nervøs jeg ble etter to Diouf-muligheter på fem min. Forresten usmakelig fyr, men afrikanerne til Molde er beskyttet av media, lucky bastards |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Veteran

|
Posted: 15.03.2010 11:47 Post subject: |
|
|
| Verdt å ta med seg at vi scorer på en corner, noe vi gjorde ytterst sjeldent i fjor, til tross for veldig mange cornere vår vei. |
|
| Back to top |
|
 |
|