| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 14.03.2010 22:59 Post subject: |
|
|
Resultatet er den store beholdningen i dag.
Kanskje årets vanskeligste bortekamp og vi vinner
FÃ¥r sove godt i natt tross spillemessige mangler fremover  _________________ Cantate Conflictus |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
|
|
Ørlund 6 - Sitter igjen med et positivt totalinntrykk. Uheldig ved scoringen, en strålende redning og virker ellers å være solid. Virker å være en vinnertype.
Lustig 7 - Meget god kamp. Et aktivum offensivt, solid bakover, viser vinnervilje.
Stadsgaard 5 - Rotet veldig mye i starten, spilte seg opp.
Demidov 5 - Slet i likhet med Stadsgaard i starten.
Dorsin 6 - Usynliggjør sin mann fullstendig, er med greit fremover.
Winsnes 5 - Starter dårlig, og er litt treg og dårlig defensivt. Blir bedre, greie pasninger.
Annan 6 - En helt gjennomsnittlig forestilling fra Annan.
Skjelbred 6 - God da han fikk komme inn sentralt i banen, ellers noe usynlig. Fin stutss.
Moldskred 4 - Fullstendig malpassert i den offensive midtbanerollen.
Ã…sen 5 - Jobber bra og viser en god innleggsfot. Noen juniorfeil, men hva annet kan man forvente i denne kampen.
Prica 7 - Jobber på spreng, viser at han er en ekte måltyv ved målet sitt. Kommer til å score mange i år.
Iversen 6 - Godt innbytte. Kloke valg, presise utførelser, god innsats defensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
|
| Fantastisk å vinne borte mot Molde på en middels dag. Utrolig mange surmaget senadorish-innlegg synes jeg. Prica var enorm. |
|
| Back to top |
|
 |
batigol Veteran
|
Posted: 14.03.2010 23:00 Post subject: |
|
|
Godt resultat på en vanskelig bane. Kriger inn seier mot vanskelig motstander, finspillet får komme senere når banene tillater det.
Deilig å slå Molde og Forrén!
Syntes Forrén begynner å bli vell eplekjekk og dermed godt å jekke han ned litt. _________________ You`ll never walk alone!! |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 14.03.2010 23:00 Post subject: |
|
|
Perfekt resultat på en vanskelig bortebane og et ufyselig føre.
Ørlund: Liten tabbe på målet, og kanskje litt for raskt ute mot Pape i 1.omgang. På plussiden så skal det sies at han var direkte bombesikker i feltarbeidet, plukket alt. Kjemperedning på skuddet til johansson også, og i mine øyne så avverget han også et mål, i samarbeid med kris, i situasjonen med pape i 2.
Edit: Stort sett enig med knerten i karaktergivingen. Synes forøvrig Annan tok greit hånd om den midtbanen fra 25 min og ut.
Last edited by bommel on 14.03.2010 23:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
sunnhetsmannen Senior

|
Posted: 14.03.2010 23:02 Post subject: |
|
|
Dette var jo på en måte en 6poengskamp. Og når det er på snøføre og i åpningskampen borte så spiller det liten rolle for meg hvordan kampen ble vunnet  |
|
| Back to top |
|
 |
Tangen1986 Senior
|
Posted: 14.03.2010 23:03 Post subject: |
|
|
| Ingen grunn til å klage når man vinner borte mot Molde på en dårlig dag selv om alt offensivt spill fortsatt er planløst. Dog har vi vel ikke for vane å brillijere på Aker Stadion hvor vi stort sett haler iland sliteseire lik dagens år etter år etter år. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
|
|
| Sliteseier. Herlig det. Underholdende nok i denne omgang. Så ikke så mye i snøen uansett. Örlund med en klasseredning og veldig bra på påfølgende corner. Stadsgaard med avgjørende redning, Lustig matchvinner, Dorsin stoppa Runström helt egentlig. Annan rydda, Ciljan med assist og Prica er der. Fin åpning. Molde virker mer som i fjor høst enn i fjor vår. Altså intet topplag. |
|
| Back to top |
|
 |
TrønderBob Rutinert

|
|
|
Aaah deilig å puste lettet ut når Hauge blåste av kampen!
Jeg var positiv til Ørlund fra starten og selv om han slapp inn et litt tvilsomt mål får han godkjent av meg, nydelig redning på slutten. Veldig trygg i feltet.
Ellers så synes jeg Forren og Diouf er noen ufyselige mennesker som jeg aldri vil se noe annet sted en Molde eller 3 divisjon.
Prica og Lustig var veldig gode og Annan var som vanlig god defansivt.
Herlig start på serien!
Last edited by TrønderBob on 14.03.2010 23:04; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
|
|
| senador wrote: | | Vi leder 2-1 mot et lag som er forferdelig dårlig defensivt. Det vil vi ikke gjøre mot lag som er litt bedre, da kreves det en plan offensivt. | Det sitter du og tenker på i årets første serierunde, borte mot Molde, i et skikkelig drittvær. Deg om det!
FY FAEN SÃ… DEILIG! |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 14.03.2010 23:07 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: |
Edit: Stort sett enig med knerten i karaktergivingen. Synes forøvrig Annan tok greit hånd om den midtbanen fra 25 min og ut. |
Enig. Annan gjorde en enorm jobb paa midtbanen i denne perioden, men ogsaa andre deler av kampen. Ikke like lett aa se for alle. Tok ut MFK-spillerne fullstendig. Herlig revansje fra sist! Faar som vanlig ikke overskrifter av dette. Dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 14.03.2010 23:09 Post subject: |
|
|
Tror vi skal tenke litt på årstida også.
Jeg synes det var sjeldent mye kvalitet på begge lag sett i forhold til det man vanligvis kan forvente i Mars.
Jeg har noen betenkeligheter med Winsnes på sentral midtbane ved siden av Annan.
På en annen side så er bortekampen mot Molde den ene kampen i året hvor Annan sliter aller mest, og dette gjør at Winsnes svakheter avsløres ennå mer, og helhetsinntrykket påvirkes nok av dette. Vi får se hvordan det går i tiden fremover.
Etter perioden i førsteomgang hvor vi ble kjørt bakover var ferdig så synes jeg hele backrekka vår stod bra opp.
Fremover er det MYE å gå på. Det er jo positivt at vi har stort potensial.......... |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 14.03.2010 23:16 Post subject: |
|
|
Jeg har vært skeptisk til Ørlund fremfor Jarstein, og må fortsatt overbevises. Men Ørlund leverte over det man kunne ane i dag, flott. Matcvinner der
Når det er sagt så syns jeg det er altfor tidlig og rett og slett kunnskapsløst å dømme Ørlund og Jarstein bedre/dårligere enn hverandre på dette her... |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 14.03.2010 23:16 Post subject: |
|
|
Winsnes viser at han har for liten aksjonsradius, Annan får en stor jobb med å dekke opp etter sin makker - spesielt i Champions League.
Åsen er god i dag. Prica og Lustig virker også kvikk. Midtforsvaret trenger litt tid. Ellers er det bra at Iversen og Olsen er på benken fra start, har mer å komme med som innbyttere. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 14.03.2010 23:19 Post subject: |
|
|
| Roamer wrote: | | Winsnes viser at han har for liten aksjonsradius, Annan får en stor jobb med å dekke opp etter sin makker - spesielt i Champions League. |
Nå er det vel heller tvilsomt at Annan får spille Champions League for Rosenborg.  |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 14.03.2010 23:25 Post subject: |
|
|
Herlig med seier, herlig å se at vi kontrollerte det etter hvert, men det mangler fortsatt mye på utførelse offensivt. Men mye bra fotball i vanskelige forhold, synes jeg, og vi tar over og vinner, igjen.
Børsen:
Örlund 5 - Får ikke mer når han slipper inn en ball midt i målet fra 25 meter, men jeg synes han viser at han kan bli en bra keeper for oss hvis han slutter å tulle.
Lustig 6 - Giftig i feltet, scorer mål og treffer tverra. Men ligger for ofte feilplassert i forhold til Pape og Stadsgaard, og der kunne det fort blitt baklengs.
Stadsgaard 5 - Jeg lurte seriøst på hvor han var hen de første 30, men han fant litt av seg sjøl etter hvert, og har noen viktige inngripener.
Demidov 6 - Tar krigen mot Fall, og er samvittighetsfull også når ballen spilles bak ham.
Dorsin 7 - Har kontroll på sida si, og er også veldig med framover, der han gjør mye bra. Står fram.
Annan 7 - Litt på etterskudd i starten, men er veldig viktig og god utover i kampen, og er mye av grunnen til at vi erobrer kontrollen i kampen.
Winsnes 5 - Helt på etterskudd i første omgang, men kommer mer inn i det etter hvert. Gode dødballer, men nøler for mye, og straffes for det.
Skjelbred 6 - God når han involveres, selv om det blir for mange bakover gjennom ledd. Assist og mye gode involveringer med ball i andre omgang.
Moldskred 5 - Truer med farta si, men klarer ikke å finne mellomrommet i særlig grad.
Ã…sen 5 - Kommer greit fra debuten, god med ballen, og gode innlegg. Blir litt lett i duellene til tider, men veldig godkjent.
Prica BB 7 - God og aktiv, søker målet hele tida, og scorer. Virker lett, sterk og bevegelig.
Iversen 5 - Kanskje urettferdig, men så ham ikke så mye, muligens fordi det snødde tett på tven min.
Henriksen - Noen fine ting der på slutten.
Hauge 4 - God start, spesielt fornøyd med kortet på Pape, men etter hvert ser man hva instinktene til Hauge forteller ham når sikten er litt dårlig.
Alsaker 2 - Har kraniet fullt av mugne sokker. Plusspoeng for å kalle RBK "Norges beste lag". _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 14.03.2010 23:26 Post subject: |
|
|
JAAAAAA!.
PS! Vent noen kamper med å kritisere det offensive mønsteret.
Takk spillerne for god innstilling under vanskelige forhold. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
SondrMan Rutinert

|
Posted: 14.03.2010 23:27 Post subject: |
|
|
| Aaah.. herlig å vinne på bortebane mot Molde i et slikt drittvær. Synes alle gjorde en god jobb. Må legge til at det er ganske artig å høre på supporter-opplegget Adressa.no har. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 14.03.2010 23:30 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Örlund 5 - Får ikke mer når han slipper inn en ball midt i målet fra 25 meter... |
Midt i målet??? Seriøst?!?  |
|
| Back to top |
|
 |
hefffner Senior
|
Posted: 14.03.2010 23:36 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke den store skepsisen til Örlund kontra Jarstein. Den "store" tabben der ballen var innom Femidov var vel en tabbe Jarstein bare kunne drømme om på vårparten ifjor. Örlund bidro i større grad til seriegull for AIK enn Jarstein gjorde for oss i fjor. Skjønner derimot skuffelsen når det kommer til alder og nasjonalitet.
EDIT: Skuffelsen over byttet, that is. _________________ Fatter ikke åssen folk klarer å holde med andre lag enn Rbk...
Last edited by hefffner on 14.03.2010 23:38; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 14.03.2010 23:37 Post subject: |
|
|
Neida, ikke midt i målet, men ikke så langt ute at han ikke burde ha tatt den relativt greit. Og han er laaangt unna. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 14.03.2010 23:40 Post subject: |
|
|
Enig - skuddet var hardt og endret retning. Kan ikke klandre Örlund der. Han har jo vært tryggere i målet vårt enn Jarstein noen gang har vært. Sikre inngripener hver gang! Føles ut som om jeg har fått installert en pace-maker!
Ellers er jeg fornøyd med at vi vinner første fotballkampen på det føret der. Herregud.
Ellers burde Pape Pate Diouf hatt tre gule og dermed vært utvist tidlig. Etterslengere på Lustig og Örlund i andreomgang. For en ufyselig spiller! Husker hva han gjorde mot R Strand under treningskampene også. Det irriterte meg resten av kampen at han ikke ble utvist. Jeg synes Rune Hauge er en av TLs svakeste dommere.
Keenoir - trodde det var du som la til Stadsgaard på Facebook, men det var kanskje knerten_10?
Last edited by LarsG on 14.03.2010 23:43; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 14.03.2010 23:40 Post subject: |
|
|
Ørlund var trygg gjennom hele kampen. Hver gang han kom ut og plukket ballen greit tenkte jeg tilbake på alle gangene jeg fikk hjertet i halsen av Jarstein og hans sprell. Ørlund er kommet for og bli  |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 14.03.2010 23:41 Post subject: |
|
|
| Hentesveis wrote: | | zaphod81 wrote: | | Örlund 5 - Får ikke mer når han slipper inn en ball midt i målet fra 25 meter... |
Midt i målet??? Seriøst?!?  |
Reagerte også på den der. For det første var vel Ørlund på vei til andre siden og ballen var ikke langt fra stanga. Hvis ved stanga kan karakteriseres som midt i målet så har det uttrykket fått en litt for vid betydning muligens.. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 14.03.2010 23:43 Post subject: |
|
|
Herlig!
Meningsløst å kommentere banespillet i dag.
Jeg vil gi stor honnør til Hamrén som har skapt en gjeng med vinnerskaller, og det gjør at vi vinner kamper som denne.
(Og et lite minus for at Moldskred får fortsette å feile i OMS-rollen)
Örlund - 6
Under middels førsteomgang og en meget bra andreomgang med matchvinner-redning. Den hadde vippet han opp på sjueren, hadde det ikke vært for at det første målet burde vært avverget, men, lovende takter!
Dorsin - 6
Dorsin går i krigen og var bedre med offensivt i dag enn han har vært i vinter. Verdifull for laget.
Demidov - 6
Slet litt i førsteomgang, men gjorde en god figur etter at snøen hadde lagt seg. Vant mange dueller.
Stadsgaard - 7
Rusk i begynnelsen, men farten hans var avgjørende ved flere tilfeller da ballen stusset raskt på snølaget. Hadde en helt avgjørende inngrepen, som hever poengsummen ett hakk.
Lustig - 8 BB
Kong Lustig av Aker Stadion. Matchvinner og god først og fremst defensivt.
Winsnes - 5
Winsnes slet veldig i førsteomgang og har et stykke igjen på kampformen. Spilte seg opp i andre, var i forkant heller enn i etterkant og hadde solide avleveringer på et ekstremt vanskelig underlag. Må være mer på hugget, men jeg tror formen kommer etterhvert.
Annan - 7
Rett og slett like god og viktig som alltid. Flink til å gjøre det enkelt når det kreves. På ingen måte redd for forholdene.
Ã…sen - 6
Han fikk en meget vanskelig oppgave på dette snølaget. Kantrollene i dette 4-2-3-1-systemet er veldig vanskelig å mestre. Man har veldig sjeldent mange folk rundt seg og er avhengig av å gjøre ting på egenhånd. Spesielt når Moldskred er OMS. Hele laget lider når man stiller med en dysfunksjonell oppstilling. Men det er en annen diskusjon. Uansett viste han seg fram ved et par anledninger, og jeg gir en ok karakter siden det var debuten til en vi kommer til å se mye, mye mer fra.
Moldskred - 5
Ikke god i første. I det hele tatt. En ære han nok må dele med Erik H. Moldskred er alt annet enn en OMS. Spilte seg ganske kraftig opp i andre, jobbet solid og sørget for at Molde måtte ta hensyn til oss når vi kom på overganger.
Skjelbred - 7
Assist. Jobber som en bever over hele banen. Jeg ser tegn på at han har tatt ytterligere steg, og han var en av tre-fire på laget som klarte å opprettholde et minimum av spill. Han gjør mye ut av et svært vanskelig utgangspunkt. Ikke noe spektakulært hittil, men han utfordrer, setter opp andre og er alltid spillbar. Skulle dog ha sentret til Henriksen i sluttminuttene som da hadde gitt ballen videre til Prica - mål.
Prica - 7
Et aktivum. Meget viktig og ikke enkel skåring.
Iversen - 6
Gjør endel bra. Ser ut til å være kvikk og rask. Oppmuntrende.
Diouf - 2
Klovn. Først Strand, så dette. Vanvittig provoserende. Nesten så håper jeg den nye videodømmings"paragrafen" blir brukt.
Materialforvalteren på Aker Stadion - 1
Bør sendes på kunsthøgskolen for å ta et kurs i fargelære.
Alsaker - 10 KB
Kommentatorbuas beste. La ned en fantastisk innsats i sin grenseløse forakt for Rosenborg. Fantastisk hvordan han klarer å komme med stikk til de fargeløse uansett hvor håpløst utgangspunktet skulle være. Ikke annet å gjøre enn å bøye seg i støvet. Den mest subtile og mest gjennomførte formen for Rbk-hat jeg har vært vitne til. Mannen er et geni.
Last edited by abjoern on 14.03.2010 23:51; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
|