English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Drakt 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kenn30
Junior

PostPosted: 12.03.2010 00:29    Post subject: Reply with quote

Ikke navn på draktene i år heller ? Er vel det eneste laget i Tippeligaen uten snart. Ellers ser drakta grei ut.
Fortinbras
Senior

PostPosted: 12.03.2010 00:39    Post subject: Reply with quote

Jeg må si at jeg er mellomfornøyd.

På den positive siden teller det at alle sponsorlogoene som vi styrer er i svart og hvitt. Det har vi kjempet for i mange år. CD-logoen rår vi neppe over, men det skjærer uansett ikke så mye.

Men jeg er ikke overveldet av den jobben Adidas har gjort for oss her. Som andre har nevnt i denne diskusjonen, er trøya relativ rein, men den ser ut som ei hvilken som helst treningsskjorte man kan kjøpe i billighylla på sportsbutikken på Vinstra.

Shortsen er vel OK, men det er jo et helt standard Adidas-design - også hyllevare.

Strømpene er de samme som Melhus smågutter bruker. Impressive! Not. Nå som det ikke er noen sponsor, kunne man kanskje fått plass til en logo eller "RBK" innvevd? Men, neida.

Noen nevnte et sted i denne tråden at Nike tilbød RBK en mye bedre avtale enn Adidas. Hvorfor beholder RBK da denne avtalen når Adidas behandler oss på denne måten med dusinvaredrakter?

Konklusjon: Klarer meg nok utmerket UTEN den nye drakta.

Og reservedrakta? Nok engang reverserte farger, slik at det blir vanskelig å skille lagene når vi spiller mot Hønefoss, Odd osv... Det blir bare for enkelt!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 12.03.2010 01:02    Post subject: Reply with quote

Syns ærlig talt at vi bør ha svart bortedrakt - stilig.

Spørsmålet er om vi fortest mulig bør slå fast hvilken farge det skal være på ei tredjedrakt, som vi behøver mot lag som f.eks. Juventus i e-cup.

Rødt har blitt brukt helt siden 60-tallet, men i jubileumssesongen er det verdt å merke seg at gulldrakta for 50 år siden var mørkeblå.

Når det gjelder jobben Adidas gjør, så er jeg delvis enig. Men jeg tror Adidas Norge har havnet i en slags skvis der det skandinaviske hovedkontoret i Stockholm tilsynelatende gjør mer for AIK og IFK enn RBK. Syns fortsatt AIK-bortedrakt er bedre enn vår:

Forresten er det visst veldig tvilsomt at RBK lenger vil prøve å selge reklame på strømpene. Og som sagt var det ikke i utgangspunktet tenkt å ha sponsor på shortsen; HENT kom i siste sekund.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
kevinpieter
Veteran

PostPosted: 12.03.2010 01:10    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Enig! Tommel'n opp!

Mulig dere må arrestere meg på denne, men var ikke vi blant de første (i alle fall i nyere tid) til å ha sorte bortedrakter? På 90-tallet hadde vel de andre røde bortedrakter - også det som oss? (Snakker nå om "hvite" lag.)

Personlig synes jeg hjemmedrakten blir litt ekstra stilig når den akkompagneres av hvit shorts. Vet dette er blitt brukt en del i Champions League. Noen spesiell grunn til dette? Regler om ikke like shortser eller noe sånt?
2mas
Sjef

PostPosted: 12.03.2010 01:21    Post subject: Reply with quote

Ja, delegaten sammenligner plagg for plagg: trøye, shorts og strømper. Hvert lag må ha egen farge. Vi velger å bytte farge på shortsen mens lag som Liverpool (og faktisk også Lillestrøm) heller bytter til bortedrakt.

Som Mikalsen sier vil RBK som regel mase litt ekstra for å spille i helsvart mot lag som Odd, men trolig må vi nok føye oss til hvit shorts sammen med resten av bortedrakta.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 12.03.2010 01:45    Post subject: Reply with quote

Synes drakten er finest med hvit overdel og hvit shorts, med sorte striper ned på siden av begge selvfølgelig. Da ser vi kongelige og fine ut. Bortedrakten kan være helt sort.
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 12.03.2010 01:47    Post subject: Reply with quote

Kjempefornøyd! Hadde ikke forventa at alt skulle være svart/hvitt allerede i år. Får satse på sportslig suksess i Europa nå da, så Adidas gidder å hjelpe oss litt også Smile
Back to top
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 12.03.2010 02:04    Post subject: Reply with quote

Razz
Back to top
Fortinbras
Senior

PostPosted: 12.03.2010 02:09    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:

Spørsmålet er om vi fortest mulig bør slå fast hvilken farge det skal være på ei tredjedrakt, som vi behøver mot lag som f.eks. Juventus i e-cup.

Rødt har blitt brukt helt siden 60-tallet, men i jubileumssesongen er det verdt å merke seg at gulldrakta for 50 år siden var mørkeblå.

Når det gjelder jobben Adidas gjør, så er jeg delvis enig. Men jeg tror Adidas Norge har havnet i en slags skvis der det skandinaviske hovedkontoret i Stockholm tilsynelatende gjør mer for AIK og IFK enn RBK. Syns fortsatt AIK-bortedrakt er bedre enn vår.

Angående bortedrakt, så er en løsning med svarte bortedrakter og en tredjedrakt i en helt annen farge )for tilfeller der vi spiller mot svart-hvite lag) en grei løsning. Rød er greit, men får meg til å tenke på "Dei unemnelege" fra byen i vest. Mørkeblått er litt for likt sort. Kunne tenkt meg en farge ingen andre lag har, feks lyseblå skjorte, bukse og strømper.

Når det gjelder Thomas' forklaring på hvorfor vi er nedprioritert, høres det fornuftig ut. Det er påfallende hvordan europeiske middelmådigheter som AIK og IFK (ja, jeg vet at dere har historie, men det var så lenge siden at jeg ikke husker når...) får drakter som ser ut som topplag i Premier League, mens vi ser ut som Sogndal eller Hønefoss.

Klassisk svensk arroganse... Hehe, vår forklaringsmodell nr 1. Da er det vel en passende reaksjon å si takk for følget til Adidas og heller velge noen andre. Hva er galt med Nike eller Puma?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 12.03.2010 02:24    Post subject: Reply with quote

Tror mye kan ligge i ballene (og skoene) til Adidas. Spesielt ballene er fullstendig overlegne alle andres.
Back to top
sunnhetsmannen
Senior

PostPosted: 12.03.2010 03:53    Post subject: Reply with quote

Er ikke mye å klage på når nesten alt er black and white.

2mas wrote:

- Vi blir satt på et nivå hos Adidas ut i fra hvordan vi gjør det i Europa. Vi er på et nivå der vi får lov til å gjøre litt med drakta, men Adidas Norge ville nok gjerne ha hatt oss opp enda et nivå, slik at vi kan få lov til å endre enda mer. Dersom vi kommer oss til Champions League, og generelt gjør det bra i Europa, er det håp.

Og syns det var veldig interessant det som ble nevnt om hvilket nivå vi var hos adidas.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 12.03.2010 04:22    Post subject: Reply with quote

Jeg er fornøyd, vi kan ikke forvente så mye mer..
Mikalsen & co fortjener skryt! Tommel'n opp!

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 12.03.2010 07:59    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Tror mye kan ligge i ballene (og skoene) til Adidas. Spesielt ballene er fullstendig overlegne alle andres.

Der fikk jeg kaffe i nesa, gitt. Very Happy
2mas
Sjef

PostPosted: 12.03.2010 10:22    Post subject: Reply with quote

Tenkte bagasjeorientert i natt, jeg også. Wink

NRK har knipset bilde av den lille, svært oppskrytte detaljen på ryggen:

Jeg er altså enig i at Adidas-designen ikke er all verden, men personlig syns jeg det er framskritt fra 08/09-drakta som jeg aldri likte; buen under armene burde i alle fall den gang ha stoppet nettopp under armene.
Back to top
Bukowski
Proff

PostPosted: 12.03.2010 12:49    Post subject: Reply with quote

Tenk om Reitan family kunne eliminert "1000" fra logoen sin... er jo uansett temmelig meningsløst, selv ei Brustadbulignende kolonialkneipe har passert tusen produkter for lengst.
Back to top
Fortinbras
Senior

PostPosted: 12.03.2010 13:14    Post subject: Reply with quote

kevinpieter wrote:
Mulig dere må arrestere meg på denne, men var ikke vi blant de første (i alle fall i nyere tid) til å ha sorte bortedrakter? På 90-tallet hadde vel de andre røde bortedrakter - også det som oss? (Snakker nå om "hvite" lag.)

Personlig synes jeg hjemmedrakten blir litt ekstra stilig når den akkompagneres av hvit shorts. Vet dette er blitt brukt en del i Champions League. Noen spesiell grunn til dette? Regler om ikke like shortser eller noe sånt?

Jeg mener du har rett. Mitt første minne fra sort overdel er fra bortekamp mot Feyenoord i CL i '99, da med hvit bukse og strømper. Dette ble tredjedrakt dette året, men bortedrakt neste sesong.

Den sorte bortedrakta var konge da den kom - ingen andre hadde det. Men mye har skjedd siden den gang. Nå har "alle" sorte bortedrakter; på tide for oss å ligge ett hestehode foran igjen.

Er det noen som vet om markedsavdelinga i Brakka involverer noen blodsupportere i utviklingen av drakta? Det er jo vanlig praksis å gjøre markedsundersøkelser mot de viktigste målgruppene og la dem bedømme ulike vareprøver underveis i en designprosess?

Jeg må imidlertid ikke dele ut alt for mye pepper til markedsgjengen denne gangen. De har tross alt klart å få gjennom sort-hvite reklamer. Og det skal vi være veldig fornøyd med.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 12.03.2010 14:33    Post subject: Reply with quote

Tydelig at HENT kom i siste sekund på shortsen, for det der var ikke pent. Ellers syns jeg det var litt unødvendig av NTE og insistere på å ha med bølgen på drakta, selv om den er i svart-hvitt blir den et oppmerksomhetsdragende og forrstyrredne element så lenge den er plassert der den er, og på den røde keeper-drakta ødela den estetikken enda mer.

Men hei, jeg klager jo egentlig ikke, for det kunne jo vært mye verre - hvils alt hadde vært i farger. Det er den beste drakta på mange, men det er fortsatt rom for forbedringer.

Edit: Don't even get me started on Job-zonelogo'n...
RBK-Nr1
Proff

PostPosted: 12.03.2010 17:07    Post subject: Reply with quote

At alt er i sort og hvitt er bare helt konge. Skal man klage på noe så gjelder det selvfølgelig NTE logoen og JOBzone logoen. Ellers synes jeg alt er supert. Kansje en litt mindre REMA1000 logo, men det får man bare leve med. Flytting av Sparebank1 logoen å få inn navn er også et ønske. Er litt usikker på om jeg skal kjøpe denne drakta. Men en ting er ihvertfall sikkert. Kjøp av cl-drakten blir det iallefall..!

Bortedrakten til AIK må jeg innrømme er den fineste uansett. Men nå de blir prioritert over oss så er det vel slik det blir.
abjoern
Veteran

PostPosted: 12.03.2010 18:26    Post subject: Reply with quote

Hvor latterlig er det ikke at AIK blir prioritert foran oss? Rosenborg er da et mye større merkenavn både i Nordeno og Europa.

Burde være mulig å presse Adidas ganske hardt på dette.

Ellers er drakta et klart steg i riktig retning. Utrolig hvor mye det hjelper med svart/hvitt. Minuset er at logoene generelt er for store. Det gjelder båe Rema 1000, Jobzone og ikke minst HENT.

Når det gjelder tredjedrakt hadde det vært fint med en grå farge a la det Liverpool bruker med hvite striper.
Back to top
Ingeman
Veteran

PostPosted: 12.03.2010 18:30    Post subject: Reply with quote

Superfornøyd med drakta. Akkurat over det jeg forventa.
Back to top
Milanista
Junior

PostPosted: 12.03.2010 18:44    Post subject: Reply with quote

Er det noen som har fått med seg når bortedrakta kommer i salg? Den ligger ikke i nettbutikken, så den er tydeligvis ikke tilgjengelig enda. Jeg har egentlig for vane å kjøpe e-cup drakta, men den kommer vel neppe før i juli/august, og jeg ble veldig lysten på ny drakt etter gårsdagen.

Er det forøvrig noen som har trykt på navn/nummer i sjappa på Lerkendal, tar det evt. lang tid før man får drakta trykt? I fjor husker jeg det tok en uke å få trykt på et åttetall skjevt som bare det...
Back to top
torerik
Veteran

PostPosted: 12.03.2010 23:09    Post subject: Reply with quote

Tror ikke det har blitt sagt annet enn at borte- og e-cup-drakta kommer så fort Adidas klarer å levere.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 13.03.2010 00:13    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Tydelig at HENT kom i siste sekund på shortsen, for det der var ikke pent.

Er det mulig at denne "HENT" skriften kun er midlertidig fordi de måtte ha med posten sin reklame på lagbildet? Jeg ville tro at både posten og RBK er tjent med at reklamen blir litt mer elegant.

Jeg mener faktisk at logoen(i svart/hvit) og "hent" i mindre og små bokstaver ville blitt betydelig bedre.

Som her:

"HENT" med giga bokstaver ble bare helt merkelig.

Men som nevnt tidligere, drakten er den beste på lang lang tid. Nå har jeg klagd på drakta hvert eneste år siden 2005, så de skal få skryt for denne Smile
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 13.03.2010 00:16    Post subject: Reply with quote

Det er ingen Posten-reklame, Joko. Det er reklame for Heimdal Entrepenør Smile

Jeg tror denne Hent-logoen fra posten ble laget som en spøk?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
longines
Veteran

PostPosted: 13.03.2010 00:21    Post subject: Reply with quote

Hehe Wink

Det var en som nevnte at dette hadde sammenheng med posten på forrige side, så jeg ble lurt der.

Men da er det vel lite sannsynlig at denne logoen er midlertidig. Heimdal Entrepenør har jo bare denne kjedelige "logoen". Men de kunne med fordel justert litt på font size.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11  Next
Page 8 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb