English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK2 - Ranheim
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 22:47    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
This is 50,
mener du at det siste innlegget ditt inneholdt mer saklig info enn mitt?

Nei, men ikke noe mindre heller.

Nr. 5 var fryktelig å se på. Og Bakenga må trene avslutninger, han holdt jo på å bomma fra en halv meter.
Back to top
View user's profile Send private message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 03.03.2010 22:51    Post subject: Reply with quote

Bakenga har aldri vært en god avslutter. Dette er noe han må jobbe ekstremt mye med.
Back to top
Katalysator
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 22:54    Post subject: Reply with quote

For meg virker det som om Bakenga ikke er fokusert nok foran mål. Det ser ut som han forventer at alt skal gå av seg selv når han får en stor sjanse.
"A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 03.03.2010 22:55    Post subject: Reply with quote

Korrekt observert. Han mangler veldig mye på roen i avslutningsøyeblikket.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 22:56    Post subject: Reply with quote

... og med det sier vi takk og farvel til Touma...
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 22:57    Post subject: Reply with quote

Bakenga har klin like skuddteknikk som Tettey og Diouf. Og akkurat som Tettey, i motsetning til hva jeg tror mange tror, aldri lærte seg å bli noe særlig bedre på det, tviler jeg på at Bakenga kommer til å gjøre det. Når du først er på A-lags-stadiet så begynner det å bli for seint å gjøre noe særlig med tror jeg.

Hjelde, så du kampen?
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 23:00    Post subject: Reply with quote

Det er ikke verre enn å være igjen på feltet 30 min etter trening, hver dag.
Back to top
andrezinho
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 23:02    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
Bakenga har klin like skuddteknikk som Tettey og Diouf. Og akkurat som Tettey, i motsetning til hva jeg tror mange tror, aldri lærte seg å bli noe særlig bedre på det, tviler jeg på at Bakenga kommer til å gjøre det. Når du først er på A-lags-stadiet så begynner det å bli for seint å gjøre noe særlig med tror jeg.

Hjelde, så du kampen?
Er du seriøs nå?
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 23:06    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Regner med at det var Lago som holdt forsvaret såpass samlet at det ikke ble et enda styggere resultat.

Skal man dømme etter klippene på RBKTV, har ikke Lago hatt mye fremgang siden innsatsen i Spania. Men han var ikke alene, Oviasu virket ikke bra på klippene, og Roar Strand hadde noen grusomme ballmist.
Back to top
Recon
Legende

knerten_10 wrote:
Recon wrote:
Hvem var negern med nr 5 bak, Oviasu? Så helt clueless ut på alle angrep mot.

Jepp, den nye Tettey, som plutselig ble omskolert til midtstopper...

Viktig å få plass til....alle...på midten.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Recon
Legende

knerten_10 wrote:
Bakenga har aldri vært en god avslutter. Dette er noe han må jobbe ekstremt mye med.

Horribel. Han er jaggu dårligere enn Tettey var. Helt på tur i hodet ja.

This Is 50 wrote:
Det er ikke verre enn å være igjen på feltet 30 min etter trening, hver dag.

Neppe løsningen. Tviler på at det er noe feil med skuddteknikken hans på trening.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 23:09    Post subject: Reply with quote

andy88 wrote:
Er du seriøs nå?

Tettey sto igjen på treningsfeltet dag etter dag i flere år han, uten at det utviklet seg noe. Skjelbred skal ha gjort det samme, men ingen vet hvordan dét gikk for han skyter jo aldri.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 03.03.2010 23:18    Post subject: Reply with quote

Tettey ble bedre da, men det var fordi han til slutt, med coaching, klarte å roe ned hodet i situasjonene (ikke alle dog).

Tetteys problem var at hodet hans gikk i overdrive, imo.
Han var en god skytter av det jeg kan huske på juniorlaget. Var det semien eller finalen i junior-NM han hadde den vanvittige scoringen i...2005?

Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 23:26    Post subject: Reply with quote

Jeg sier ikke at langskuddet hans er dårlig, ei heller at Bakenga har et dårlig langskudd. Snarere tvert i mot, begge slår ofte til med susende langskudd i vinkelen. Problemet er at begge derimot ofte bommer på enkle sjanser inni boksen.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 03.03.2010 23:30    Post subject: Reply with quote

Sånn er Trond Olsen også. Alle tre har vel det at de gjerne poler til, uansett hvor nær keeper/mål de er. Hauet, ferstår du.

Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 23:33    Post subject: Reply with quote

Det er bare å trykke rundingsknappen litt lang. Wink

Jeg savner Tettey...
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 03.03.2010 23:34    Post subject: Reply with quote

Vel, da er det kveld for gamle menn i hardtrening. Dere får bare savne mitt vidsyn, intellekt og treffende kommentarer til i morra. Wink

Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 23:40    Post subject: Reply with quote

Det blei jaggu en intersant tur opp til Abrahallen, en bisarr opplevelse rett og slett.

Rosenborg startet med et sterkt lag, med mer eller mindre A-lagsspillere i alle posisjoner untatt Høyreback og Keeper.

I starten han Rosenborg ganske godt med, målene kom rett og slett av personlige feil. Osei, som jeg har nevnt tidligere, gjør en typisk blemme for seg å være. Han feilberegner en duell totalt og gir Ranheim åpen bane. Jeg sier det igjen: Osei er ikke midtstopper!

Ellers så bekymrer det meg litt at Rosenborg var så utrolig dårlige i markeringsspillet på dødballer. Det er nesten så jeg begynner å tro på Jarsteinleirens messing om at han har avverget flere ti-talls mål i fjor.

Ranheim virker veldig fysisk robuste og veldig disiplinerte, jeg tror disse gutta virkelig kan gjøre det bra i 1.div. Det varmer også et Rosenborghjerte å se overgangsspillet Ranheim leverte, de var virkelig gode til å sette fart i lengderetningen og fyllte godt etter med spillere. Der har faktisk Rosenborg en del å lære.

Jeg vil ikke sykmelde Rosenborg etter denne kampen, selv om resultatet er forferdelig. Ut over i kampen så blir det gjort mange bytter som ødelegger det lille det var av flyt i laget. Det er tydelig at Rosenborg må øve på offensiv samhandling. Det er for lite bevegelser og ballfordelerne(i hovedsak Winsnes) virket rimelig rådville til tider, det var ingen å sende pasningene til. Defor ble det slått mye på tvers og Ranheim fikk etablert forsvaret sitt gang på gang. Når vi spillte mot etablert forsvar så dominerte Ranheimforsvarerne juniorangrepet vårt med fysikken og dermed ble det vanskelig med etablerte angrep.

Mye av de manglende bevegelsene kan nok skyldes manglende relasjoner ute på kantene. Sandor Suppehellen(?) var svært defansiv i første omgang og mangelen av Lustig manglet stort. Olsen sliter fortsatt med overlappingen med Traore, de ble stående oppe på hverandre og ble veldig forutsigbare. Hadde dette fungert bedre ville vi kunne sett mer tempo i angrepet og et helt annet resultat.

SÃ¥ veldig kort oppsumert blir det: Rosenborg bevegde seg for lite og var for spinkle fysisk. Ranheim var veldig disiplinerte og spillte god overgangsfotball.

Det var mine 2 øre.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 23:50    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Sånn er Trond Olsen også. Alle tre har vel det at de gjerne poler til, uansett hvor nær keeper/mål de er. Hauet, ferstår du.

Nja, har du noengang sett noen av disse tre bruke innsiden av godfoten sin i et skudd? Jeg tror faktisk ikke de fysisk er i stand til det. Husker ofte det virket som Tettey hadde lyst, men liksom ikke fikk til. Men mulig jeg innbiller meg ting..
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 23:59    Post subject: Reply with quote

Utenom hodeduellen så kan ikke jeg se at Lago har ansvaret for de andre baklengsmålene..
Men man kunne tydelig se at Lago og Osei Kwaku Oviasu ikke har drevet relasjonsbygging for å si det sånn. Smile

Svært imponerende resultat av RIL, håper de lykkes i Adeccoligaen.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bolgebah
Veteran

PostPosted: 04.03.2010 00:01    Post subject: Reply with quote

Sånn generelt, med tanke på en del diskusjoner her; sier egentlig reglene i idretten noe om bruk av medikamenter for å fungere mentalt? I skyting og lignende idretter er bruk av betablokkere (senker hjertefrekvensen) å regne som doping, men i fotball ville dette uansett ikke fungert siden man ville blitt fullstendig ubrukelig til å løpe selv om man naturlig nok ville greid å ha et kaldt hode med ballen i beina på femmeteren. Hva med antidepressiva til spisser med måltørke eller stemningsstabiliserende til forsvarsspillere som sliter med et eksplosivt temperament og mange kort? For spillere som blir "heite" i avslutningsøyeblikket finnes det medikamenter mot panikkangst og forskjellige fobier. Tvangslidelser (som at man er nødt til å føre ballen minst tretti meter før man gir den fra seg, og at man derved dreper angrepsrytmen) lar seg effektivt kurere med litt eksponeringsterapi (nei, verden raser ikke sammen selv om du spiller på entouch). Det er ikke alt som krever idrettspsykologer til flere tusen spenn i timen.

Bare en tanke, altså.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 04.03.2010 00:03    Post subject: Reply with quote

Mye bra av Ranheim og mye slurv av RBK. DÃ¥rlig defensiv jobbing og for omstendelig spill.
Roar Strand holder ikke mål som sentral midtbanespiller, mange forferdelige ballmiss....
LarsG
Veteran

PostPosted: 04.03.2010 00:58    Post subject: Reply with quote

Altså av det jeg så på RBKTV er forsvarsspillet til RBK/RBK2 helt horribelt dårlig. Hvor er midtbanen? Forsvarssfireren er helt alene gang på gang, og det hjelper jo ikke når de ikke vet når de skal støte og hvem det er som skal støte. Virket ut som et totalt forvirret RBK/RBK2.

Lago har virkelig tapt seg siden i fjor virker det som. I fjor var han en bauta, i år er han feilplassert og taper hodedueller. Rart hvor mye spillere kan variere. Alltid fascinert meg hvordan Roar Strand, eller Christer Basma da han var aktiv, fortsatt kan gjøre juniorfeil etter å ha spilt fotball på toppnivå i 20 år.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 04.03.2010 00:59    Post subject: Reply with quote

Denne Osei Oviasu var jo helt på bærtur gang på gang. Står oppført som midtstopper, sentral midtbane på rbk.no, håper han er bedre som midtbane for en 20 åring i rbk bør vel holde ett litt annet nivå. Strand som sentral midtbane er jo hjerte i halsen gang på gang. Mistet ballen på to av Ranheims mål på håpløst vis. Er det en plass Rosenborg skulle spart penger er det på en avdanket Strand.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.03.2010 01:00    Post subject: Reply with quote

Ulseth gikk rett fra kunstsnøprat med Perry til seiersintervju i VG:

- Vi møtte ganske mange gode spillere. Jeg er ikke helt sikker på hvem alle var, men kjente jo igjen noen av dem. Vi byttet ti stykker i pausen og viser at vi har bra bredde i stallen.

Les mer: Reservepreget RBK slapp inn sju mot Ranheim

Ble forresten Zahora erstattet av noen da han gikk av et par minutter før slutt med skaden? rbk.no nevner ingenting, og jeg var vel sjøl mer opptatt av å lokalisere Hoftun m.fl. på det tidspunktet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb