English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Andreas Nordvik
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56, 57  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Brady
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 13:54    Post subject: Reply with quote

Om du må ha det inn med teskje, ja.
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 13:55    Post subject: Reply with quote

Hedon,
hva var da det årets prestasjon?

I og med at det Storflor presterte blir "pinlig å kalle årets prstasjon", må det ha vært noe annet som soleklart skiller seg ut?
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 03.03.2010 14:00    Post subject: Reply with quote

Saken er vel heller den at ingen andre har noe inntrykk av at Storflors prestasjoner i denne kampen skilte seg soleklart ut fra alt annet som ble prestert i løpet av denne sesongen.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.03.2010 14:07    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Hedon,
hva var da det årets prestasjon?

I og med at det Storflor presterte blir "pinlig å kalle årets prstasjon", må det ha vært noe annet som soleklart skiller seg ut?

Hvor er logikken i dette? Det er vel snarere slik at lignende og bedre prestasjoner ble levert regelmessig gjennom hele sesongen. Det var ingenting minneverdig med Storflor sin prestasjon i den kampen. Nettopp derfor blir det helt absurd å hevde noe sånt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 03.03.2010 14:26    Post subject: Reply with quote

Dette skrev Brady etter kampen:
Brady wrote:
Det Storflor gjorde i dag, er det beste en RBK-spiller har prestert offensivt i år. Så og si hver eneste handling, pasning og løp ute på banen var så utrolig, fantastisk riktig at jeg satt og sikla med åpen munn foran TV-skjermen.

Og det verste er at måten han spiller på og kvaliteten på ballbehandlingen hans, gjør ham like god internasjonalt som i Norge. Er Hamren lur, så bygger han det offensive spillet rundt Storflor i stedet for Sapara. Storflor er et nivå over, og med tillit og hardt arbeid fremover kan han være den som drar oss tilbake til toppen av norsk fotball igjen, samt gjør oss til et lag å regne med i Europa.

At Storflor snart fyller 30 gjør ham også mindre interessant for utenlandske klubber, samtidig som det er bra for oss å ha noen i den alderen som fremdeles kan prestere i noen år fremover. Et ungt lag slik vi har nå, der Storflor er den sentrale kreative drivkraften vil være en bra start for oppturen vi alle venter på.

Folk som ikke synes han leverte en glimrende kamp mot Brann borte i 2008, kan ikke forstå stort av fotball, rett og slett. At noen setter sin lit til børssettere i DB og VG, hehe sier jeg bare. Storflor skapte på 20 minutter langt mer enn laget gjorde på den første timen. Han var rett og slett utrolig i den kampen.

Men jeg har etter hvert skjønt at de som i alle år har uffet seg på tribunen over den "ustabile pingla" har for mye "ære" til å innse at han de hetset var vår beste offensive spiller i mange år. Tre ganger flere assist for Godset i fjor enn Olsen og Skjelbred hadde for oss til sammen. Men han løper jo ikke lagt nok og takler ikke hardt nok...
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 03.03.2010 14:52    Post subject: Reply with quote

Ingen vits i å ta av her nå, lillegutt (Knert(en) er jo en synonym for liten). Han kom inn på et gunstig tidspunkt i kampen, og var jo tross alt ikke særlig mer effektiv enn resten av laget. Han bommet blant annet på to 90%-sjanser. Det var 0-0 når han kom inn, og det stod fortsatt 0-0 da kampen var slutt. Hans inntrednen hadde altså ikke så stor betydning alt i alt.
kris0stby
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 14:56    Post subject: Reply with quote

Lykke til videre Nordvik. Han hadde/har virkelig potensialet, men etter 5 år som "talent" har både han og klubben godt av at han skifter miljø. Vi får nok se en helt annen Andreas Nordvik i år enn i tidligere år, så snart han får tillit.

På tide å slippe til Wangberg, før han og stagnerer. Og hva Storfor angår: En spiller jeg fremdeles savner. Få sitt beste var han for god for serien, trist at han aldri klarte å bli stabil. Men en spiller som var lett å like. Hadde jeg hatt et nr på skjorta mi for noen år siden ville det vært 17
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 03.03.2010 14:57    Post subject: Reply with quote

Gi Nordvik en halv sesong i VIF, så tar Drillo han ut på landslaget. Det garanterer jeg nesten.
Øystein
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 15:01    Post subject: Reply with quote

Takk for en ny Storflor-diskusjon. Det har vært dypt savnet.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 03.03.2010 15:07    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Gi Nordvik en halv sesong i VIF, så tar Drillo han ut på landslaget.

Nå har ikke det nødvendigvis noe med Nordviks kvaliteter å gjøre, men jeg ser hvor du vil.
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 15:15    Post subject: Reply with quote

Jeg kan allerede se for meg gutta i TV2 på søndagskveldene framover. "Nordvik storspiller seg inn i landslagsdiskusjonen, hva tenkte RBK på?" osv. Om Rosenborg gjorde det riktige ved å selge Nordvik vet jeg ikke.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 03.03.2010 15:46    Post subject: Reply with quote

Nordvik er et vanskelig tilfelle for det er utvilsomt et stort potensial ,men likeså så er manglene også veldig synlige og det er ikke gitt at dem vil forsvinne med mer erfaring. Jeg synes personlig at Rosenborg burde gitt det et ordentlig forsøk før dem solgte.

Noen som vet hva overgangsummen er? Slik som Hoftun har holdt på i vinter så tenker jeg vi har gitt han bort. Håper vi har heftige videresalgsprosenter og tilbakekjøpsklausul, noe som bør være på alle unge spillere vi selger billig. Real Madrid har brukt denne taktikken med stort hell det siste årene og har hentet spillere som Granero, Ruben De La Red og Negredo ( solgt videre med stor fortjeneste iløpet av sommervinduet.) tilbake med stort hell.

Angående Storflor så fremstår det som en gigantisk tabbe av klubben og Hamrèn å la han gå gratis til Strømsgodset og særlig siden alternativet var å beholde Jamtfall. Hoftun henter han nok tilbake som forsterkning når kontrakten med Godset går ut etter å ha blitt skrytt opp i skyene på fotballekstra. Det betyr ikke at jeg synes han er en slags misforstått kunstner han har endel svakheter ,men fakta er at han ville vært vår beste kantspiller hadde han vært her idag. Når det gjelder Brann kampen så husker jeg det innhoppet da Storflor satt ordentlig fart i et handlingslammet Rosenborg og var vel kanskje ikke årest prestasjon ,men kan nok meget vel kalles årets innhopp.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 03.03.2010 16:25    Post subject: Reply with quote

Storflor Arrow Hvor er de nå?, vær så snill?
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 03.03.2010 16:42    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Folk som ikke synes han leverte en glimrende kamp mot Brann borte i 2008, kan ikke forstå stort av fotball, rett og slett. At noen setter sin lit til børssettere i DB og VG, hehe sier jeg bare. Storflor skapte på 20 minutter langt mer enn laget gjorde på den første timen. Han var rett og slett utrolig i den kampen.

Hø, jeg har ikke uttalt meg med ett ord om hvor godt Storflor spilte i denne kampen; jeg husker den ikke. Jeg har heller ikke «satt min lit» til børssetterne i Dagbladet, Adressa og VG. Jeg pekte bare på at denne største individuelle prestasjonen i 2008 ikke var lagt merke til noen andre steder.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 03.03.2010 17:03    Post subject: Reply with quote

Pi_Meson wrote:
Hø, jeg har ikke uttalt meg med ett ord om hvor godt Storflor spilte i denne kampen; jeg husker den ikke. Jeg har heller ikke «satt min lit» til børssetterne i Dagbladet, Adressa og VG. Jeg pekte bare på at denne største individuelle prestasjonen i 2008 ikke var lagt merke til noen andre steder.

Jeg siktet ikke til deg, men hovedsakelig til Hedon, som mente Storflor leverte "en godkjent kamp".
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 17:05    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Nordvik er et vanskelig tilfelle for det er utvilsomt et stort potensial ,men likeså så er manglene også veldig synlige og det er ikke gitt at dem vil forsvinne med mer erfaring. Jeg synes personlig at Rosenborg burde gitt det et ordentlig forsøk før dem solgte.

Hva skal til for si at Rosenborg har gitt en spiller en ordentlig sjanse egentlig? Holder det ikke med 4-5 år i tilknytning til A-stallen og diverse muligheter både som innbytter og fra start på forskjellige posisjoner? I tillegg har han et utall 2.lags kamper hvor han har hatt gode muligheter for å overbevise.

Skal vi vrake Stadsgaard, Demidov eller Lago over en periode kun for å se om Nordvik kan få ut et eller annet potensial? Spillere som faktisk har prestert godt over tid.

Nei, mitt inntrykk av han som spiller er at han rett og slett ikke er god nok for Rosenborg. Jeg ser ikke det voldsomme potensiale som mange her inne ser heller. Ja, han har bra fart, men der stopper det opp også. Så at han nå blir solgt klarer jeg ikke å bli voldsomt skuffet over.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 03.03.2010 17:59    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Jeg siktet ikke til deg, men hovedsakelig til Hedon, som mente Storflor leverte "en godkjent kamp".

Noe de fleste nok vil være enig med meg i. Så kan jeg fint leve med at enkelte mener at jeg ikke forstår fotball.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
kristobal
Legende

PostPosted: 03.03.2010 18:04    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Storflor Arrow Hvor er de nå?, vær så snill?

Tiltredes.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 20:04    Post subject: Reply with quote

Er det en plass jeg tror Hoftun er kompetent til å vurdere så er det på stopperplassen. Ikke det at Nordvik ikke har potensiale, men han har hatt mange år til å overbevise og trenger rett og slett nye omgivelser for å ta de neste stegene.
abikom
Rutinert

PostPosted: 03.03.2010 20:07    Post subject: Reply with quote

knerten_10: Familie med Storflor?
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 20:10    Post subject: Reply with quote

En periode trodde jeg faktisk at Knerten var Storflor.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 03.03.2010 21:01    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Så kan jeg fint leve med at enkelte mener at jeg ikke forstår fotball.

Det mener jeg absolutt ikke. Jeg mener ikke at de som er uenige i meg har dårlig fotballforståelse, selv om det kanskje hørtes sånn ut på forrige formulering. Det vi kan konkludere med er vel at vi ser etter forskjellige ting ved en spillers prestasjoner, og at vi begge har et noe farget syn på Storflor. I tillegg til at vi aldri kommer til å bli enige da, selvsagt.
Back to top
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 21:17    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
vi begge har et noe farget syn på Storflor.

oi
Back to top
frenchy
Rutinert

PostPosted: 03.03.2010 21:22    Post subject: Reply with quote

godt å se nordvik forsvinne, det var på tide.
TomH
Veteran

PostPosted: 03.03.2010 21:51    Post subject: Reply with quote

Frenchy,
alltid godt å se RBK kvitte seg med spillere som klubben ville hatt stor nytte av 5-6 måneder frem i tid. Spesielt flott er det at RBK selger egenutviklede spillere og velger å beholde utenlandske spillere med lavere nivå og dårligere potensial.

Ha ha - skal bli artig til sommeren når Demidov selges (tvangssalg pga utgående kontrakt) og Stadsgaard hangler (som vanlig).

Det kommer da til å bli artige oppgjør mot defensive kontringslag i TL utover sesongen. RBK kommer da til å ha bruk for den hurtige, plasseringssterke World Class stopperen Lago, som har spilt landslagsfotball for Uruguay!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 54, 55, 56, 57  Next
Page 55 of 57

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb