English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Keepere 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem bør stå i mål?
Rune Jarstein
65%
 65%  [ 70 ]
Daniel Örlund
34%
 34%  [ 37 ]
Total Votes : 107

Author Message
longines
Veteran

PostPosted: 01.03.2010 19:44    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Statistikk lyver ikke

Nei, men er det poenget her? Hvis statistikken sier at vi slipper inn 6 mål på dødball, så har vi sluppet inn 6 mål på dødball. Men forteller statistikken noe om keeperprestasjonen på de 6 baklengsmålene? Null, niks og nada. Det å bruke så simpel statistikk for å sammenligne to keepere, er helt meningsløst.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 01.03.2010 19:52    Post subject: Reply with quote

Må si jeg er spent på utfallet av denne saken.
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.03.2010 19:59    Post subject: Reply with quote

Hvs utfaller er lite så må en anta at det er en naturlig variasjon ,men si at vi år slipper inn 12 mål istedenfor 6 ifjor. Da må en søke en begrunnelse og siden keeper er den eneste endringen så er det da nærliggende å anta en konklusjon at Ørlund f.eks har ført til at vi har blitt svakere på dødball i mot eller hvis tallene er motsatt gjort oss sterkere.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 01.03.2010 20:08    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
,men si at vi år slipper inn 12 mål istedenfor 6 ifjor. Da må en søke en begrunnelse og siden keeper er den eneste endringen så er det da nærliggende å anta en konklusjon at Ørlund f.eks har ført til at vi har blitt svakere på dødball i mot eller hvis tallene er motsatt gjort oss sterkere.

Fyfaen for en tynn suppe. Forstår du ikke hva jeg prøver å si? Dette "vitenskapelige-beviset" du setter opp her, er ikke verdt noen ting. Av årsaker jeg allerede har skrevet tidligere. Fotball er ikke et spill med roboter, men individuelle mennesker. Derfor beviser ikke denne statistikken noen verdens ting.

Last edited by longines on 01.03.2010 20:11; edited 2 times in total
Back to top
hefffner
Senior

PostPosted: 01.03.2010 20:10    Post subject: Reply with quote

PÃ¥ grensen til at det ikke kan kalles suppe...
LarsG
Veteran

PostPosted: 01.03.2010 20:14    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:

Forstod du nå?

Det du sa var jo klinkende klart i sort og hvitt og umulig å ikke forstå, kjære Klevolainen.

Klevolainen wrote:
I så fall er det en like stor tabbe å stå på streken å bomme på en heading fra 5-10 meter.

Om du ikke hadde uttalt deg så bastantisk så ville jeg kanskje "forstått" hva du egentlig prøvde å si... som var at offensive keepere er fremtiden (kan sikkert være enig der, men da skal den offensive keeperen feilberegne ballene han skal plukke ned/bokse ut). Du kan jo spare deg for kommentarer som hinter til at det er jeg som misforstår. Det er du som sier en bastantisk ting for så å prøve å ro deg inn til at det du egentlig hele tiden har sagt er at offensive keepere er fremtiden. Haha. Det du har sagt er at Jarsteins giganttabber ikke er tabber. Kanskje han burde gått ut, ja, flott å rydde opp. Men går du ut da skal du være helt sikker på at du når den ballen.

De fleste situasjonene i den videoen er jo enkle, enkle situasjoner hvor en hver TL-keeper ville klart å bokse ut eller holde ballen i henda - eller blitt på strek og latt forsvaret rydde opp. Det er ikke snakk om noen spektakulære situasjoner hvor Jarstein liksom avverger noen 100%-sjanser ved å gå ut. Hjemme mot MFK er en klar situasjon hvor han bør bli på strek f.eks. Han har mange folk mellom seg og ballen, ballen lander langt ute og forsvaret har god markering.

"Forstod du nå?".. hrmpf. Irriterer meg fortsatt.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 01.03.2010 20:16    Post subject: Reply with quote

Klevolainen wrote:
ozh wrote:

Enjoy.

Telte 3 tabber der. På 2 år? Gratulerer.

Du mener i fullt alvor at det er tre tabber på den videoen? Helt alvorlig?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 01.03.2010 20:59    Post subject: Reply with quote

Jeg skal ikke konkludere bastant på grunnlag av statistikk på dødballmål eller noe. Men jeg er villig til å se nærmere på hvilke typer mål vi slipper inn i 2010 dersom det skulle vise seg at vi plutselig begynner å slippe inn mange flere enn i fjor.

Det skal normalt ikke være noen grunn til å øke antallet enormt mye. Hvis vi plutselig skulle begynne å nærme oss 40 baklengs for eksempel, så er det i hvert fall en grunn til å se nærmere på årsakene.

Når det er sagt så opplever jeg ikke Örlund av det jeg har sett som en alt for passiv keeper, så jeg har på ingen måte forventninger til at vi plutselig slipper inn masse mål og at Örlund kommer dårlig ut.

Jeg har sett Örlund i en håndfull kamper bare, og bortsett fra glippen i feltet mot AIK som førte til baklengs så har jeg ikke bitt meg merke i noe spesielt svakt ved ham. Det måtte eventuelt være at han lot et par innlegg seile rett forbi ute på seks-sju meter nå i den siste kampen vi silte. To situasjoner hvor nok Jarstein hadde stått tre-fire meter lenger ute i utgangspunktet og plukket dem.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
fubar
Veteran

PostPosted: 01.03.2010 22:10    Post subject: Reply with quote

Mulig andre har poengtert dette, og egentlig bryr det meg ikke så voldsomt - men likevel:

-Örlund er svært aktuell for det svenske landslaget
-Hamrèn ønsker at sine landslagsspillere spiller fast på sine klubblag

Dermed sliter Jarstein med mindre Örlund spiller seg ut av laget.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 01.03.2010 22:16    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:
-Örlund er svært aktuell for det svenske landslaget

Jasså, varför är han i så fall inte med i den senaste truppen mot Wales?
Back to top
Erlendr
Veteran

PostPosted: 01.03.2010 22:52    Post subject: Reply with quote

Av samme grunn som Dorsin?
Som Hamrèn sa selv, han ville prøve flere spillere. Så er spørsmålet da, snakker han sant eller lyver han? Vanskelig å vite i grunn..
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 01.03.2010 22:54    Post subject: Reply with quote

Nå må noen bryte inn og ta fra Hamrèn styrespaken. Hvis det nå er slik at Jarstein ikke har bestemt seg, og at det til syvende og sist er opp til han, så må noen i de riktige posisjoner bryte igjennom og gi Jarstein klar beskje om de konkurransefohold som han fortjener... Han ER Rosenborgs 1. keeper, og skal starte sesongen, så får heller Ørlund pushe han kraftig i ryggen dersom han mislykkes... men etter avslutningen av fjorårssesongen fortjener han såpass... og da risikerer vi også langt mindre enn nå. Det som har foregått til nå stinker det forhåndsavgjort av, når Ørlund i løpet av noen usle treningskamper kommer til den 1. keeperplassen som Jarstein har vist at han fortjener.

Nei... nå må Hoftun eller noen skjønne alvoret og ta fra Hamrèn alt av fullmakter for avgjørelser som kan ha direkte betydning mer enn to måneder frem i tid.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 01.03.2010 23:12    Post subject: Reply with quote

Erlendr wrote:
Som Hamrèn sa selv, han ville prøve flere spillere. Så er spørsmålet da, snakker han sant eller lyver han? Vanskelig å vite i grunn..

De antatt bästa spelarna är med mot Wales. Örlund är med andra ord inte svärt aktuell för svenska landslaget.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.03.2010 00:16    Post subject: Reply with quote

- Åge Hareide er en veldig god trener. Jeg kjenner ham bare som landslagstrener, men har hørt mye bra om Åge fra tida i RBK.

- Hvor viktig er keepertreneren for deg i forhold til en hovedtrener?

- Keepertreneren er viktig. Erik Johannessen i Viking virker veldig ålreit, sier Jarstein.

Les mer: - Opp til meg om jeg vil bli i RBK eller ikke

Han karakteriseres som landets største keepertalent, og fikk spørsmål under landslagets pressetreff mandag om han synes det er merkelig at RBK er villig til å kvitte seg med ham.

– Det får du nesten spørre RBK om. Men jeg føler meg jo god nok for å spille i Rosenborg. Jeg spilte godt i fjor høst, og har som hensikt å utvikle meg videre nå, sier han.

Les mer: – Føler meg god nok for Rosenborg

Noen avgjørelse om Viking blir hans neste arbeidsgiver er ikke tatt, men den kan ikke vente for lenge på seg.

- Jeg vet ikke om det blir under landslagssamlinga eller etterpå, men det sier seg selv at Viking ikke kan vente for lenge nå som seriestart nærmer seg med stormskritt.

Les mer: - Jeg er god nok
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Erlendr
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 00:31    Post subject: Reply with quote

Peter Storey wrote:
Erlendr wrote:

De antatt bästa spelarna är med mot Wales. Örlund är med andra ord inte svärt aktuell för svenska landslaget.

Sant nok, Hamrèn tok han sikkert med til Oman for å være grei.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 00:53    Post subject: Reply with quote

Har du inte förstått att det var bara spelare som spelar i Skandinavien som var i Oman. Det var ett B/C-lag. Det är mot Wales de bästa är med.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 06:51    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Keenoir wrote:
Det er også intressant å se på antall situasjoner alene med keeper da Jarstein også er svært offensiv i sitt sweeperspill.

Men dette kan også ha sammenheng med hvor høyt forsvaret står? Hvor våken enkeltspillere er og en haugevis av andre årsaker.

Det nytter ikke å komme med en statistikk som viser at med Jarstein så var motstanderen 10 ganger alene med keeper, og med Ørlund så var motstanderen 20 ganger alene med keeper. For så å konkludere med at vi har tapt mye av sweeperspillet til Jarstein. Det har null verdi.

Med bare defensive spillere på banen blir det fort lettere å være keeper.
Denne forskningen bør også inkludere antall skapte målsjanser.
Skaper vi 20% flere målsjanser er det naturlig at vi utsetter oss for flere klare sjanser i mot.
Kan jo bruke feks. dagbladets statistikk fra forrige sesong som sammenlikning i alle faser. Blir helt feil å bare telle mål.
klabb
Junior

PostPosted: 02.03.2010 08:40    Post subject: Reply with quote

Og dette skal være et supporterforum. Jeg har ikke lest alle innleggene i denne tråden, men er det INGEN som støtter klubben "i sitt hjerte"?

Unnskyld språkbruken, men hva i helvete skulle Rosenborg gjort? Sitte og vente på at Jarstein finner det for godt å signere på nytt - uten å ha et alternativ? Eller la seg presse til å gi garanti for førstelagsspill?

Det er blitt helt vanlig at spillere bare meler sin egen kake, og klubbens reaksjoner/handlinger i denne saken er et motsvar til det. Jarstein har hatt lang tid og mange anledninger til å tegne ny kontrakt. Han velger også å feige ut fra konkurranse med Örlund ved å si at jeg kan godt konkurrere, men hvis jeg ikke vinner så går jeg.

Begriper ikke at alle støtter Jarstein i dette. Nei, selg sjiten, så får vi i hvert fall noen kroner mindre i underskudd.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 02.03.2010 09:12    Post subject: Reply with quote

Alle ønsker at Rosenborg skal være et best mulig lag sammensatt av best mulige enkeltspillere.

En del støtter nok også Jarstein fordi han på mange måter er litt tvilsomt behandlet. Han har alltid vært nummer to i rekka, først bak Lunna, og når Lunna ikke kunne ta over, begynte flørten med Örlund. Jarstein tok utfordringa på strak arm og sto meget godt etter sommeren i fjor, men allikevel ble det altså jobbet med Daniel.

Alle skjønner at Jarstein er for god til å være andrekeeper i TL, og det er natrurlig at han ønsker seg førstelagsspill. Jeg har ingen problemer med Jarsteins oppførsel og meninger, og er fortsatt sterkt i tvil om vi kommer styrket ut av saken.
Keenoir
Legende

PostPosted: 02.03.2010 10:06    Post subject: Reply with quote

Jeg støtter laget og klubben Rosenborg ,men det betyr ikke at en nødvendigvis må tiljuble avgjørelsene som blir tatt. Jeg var meget sikker på at vi skulle ta seriegull før fjoråret. Er langt ifra sikker i år, det er langt flere spørsmål rundt laget, spillere og treneren vår og jeg tror ikke vi kommer til å få positive svar på alle disse usikkerhetsmomentene. Vi kan kommme til å stille et lag som fort gjør at vi blir nummer 4 istendenfor nummer 1. En kunne ha laget gode argumenter for at Tettey og Sapara var tippeligaens beste spiller det kan en ikke om noen av nykommerene.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 02.03.2010 10:37    Post subject: Reply with quote

klabb wrote:
Og dette skal være et supporterforum. Jeg har ikke lest alle innleggene i denne tråden, men er det INGEN som støtter klubben "i sitt hjerte"?

2010, og vi får ennå slike. Confused

Og jeg er "mot" Jarstein, slik man definerer det her.

(Mot i den forstand at jeg er sjeleglad om blinky tar blunkingen sin et annet sted. Er Ørlund bedre? Ingen aning, men han er foråpentligvis ikke så forbanna annoying som Jarstein.)

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 02.03.2010 11:20    Post subject: Reply with quote

Hahah! Jeg elsker den nøkterne, velbegrunnede og faglig tunge argumentasjonen din, Recon! Tommel'n opp!
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 02.03.2010 11:54    Post subject: Reply with quote

Haha Jeg støtter faen meg utsagnet! Very Happy
Back to top
nin
Rutinert

PostPosted: 02.03.2010 17:20    Post subject: Reply with quote

Er virkelig Örlund så vannvittig ultradefensiv keeper som denne tråden gir uttrykk for? Det virker jo på enkelte her som om han er en keeper som får Bugge Pettersen til å virke som den reneste Higuita...
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 02.03.2010 18:41    Post subject: Reply with quote

For meg handler dette om hvordan vi har behandlet en keeper som er blitt bedre og bedre. Jeg forstår at det tok litt tid når du tenker på hvor stor forandring det er å komme fra Odd (et lag som ble angrepet hele tiden) til Rosenborg. Og når han endelig har tilpasset seg det å være i Rosenborg så blir han behandlet på den måten.
Det er ingen som er større en klubben men for tiden virker det som om de på brakka og Hamrén (har alltid likt han, og sier dette med et tungt hjerte) ser på seg som viktigere en klubben. Og når de kvitter seg med Norges beste for å hente Sveriges 3-5 beste så forstår jeg lite. For at klubben skal bli bedre trenger vi de beste, og jeg ser heller at vi bruker utenlands kvote på spillere som er 1'ere.
At Jarstein går ut og sier at han føler han er god nok for Rosenborg forstår jeg for det har han bevist. Han har gjort noen tabber men han har også rette på de gjennom egentrening og ved å forandre på treningen som Jamtfall satt opp. Det er nettop det Rosenborg trenger de som hele tiden vil bli bedre og som jobber hardt for å bli de beste
Det er ikke før i de to siste sesongene at Ørlund har spilt bra, før det var han sett på som 2/3 keeper i AIK. Jarstein slo ut Holtan som var på den tiden med i landslags diskusjon, noe som viser hvor mye han vil og hvor sterk mental han er.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
Page 14 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb