| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.09.2009 11:20 Post subject: |
|
|
| Karlsen er vel omtrent der Aas var ifjor og trenger muligens et lån på høyere nivå med jevnlig matching. Hvis Ranheim rykker opp vil det være en bra arena. Det er litt samme historien som Nordvik - Wangberg. Mange vil kanskje foretrekke de nye og spennede og med det overvurdere Karlsen/Wangberg iforhold Aas/Nordvik. Det er de færreste forunt å gå rett inn på Rosenborg uten mellomsteg, i prisippet kommer jeg vel bare på Heggem, Iversen og Skjelbred som gjekk rett inn på laget uten å måtte ta omveier. Hvis noen som husker bedre fra 90 tallet og utover kan utdype så hadde det vært veldig bra. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 18.09.2009 11:30 Post subject: |
|
|
| I den grad han noen gang gikk rett inn, kan du vel kanskje ta med Winsnes. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 20.02.2010 04:19 Post subject: |
|
|
Talentet: Michael Karlsen
Etter mye bra spill for juniorlaget både i Norge og internasjonalt fikk Karlsen trene med A-laget. Mot slutten av gullsesongen 2009 sto høydepunktene i rad for den sympatiske spissen. Ikke bare fikk han sin debut i Tippeligaen, men han fikk også nok kamper til at han kunne juble for sitt første seriegull da sesongen var over.
Rosenborg likte de gode taktene Karlsen viste på trening og i kamp, og forlenget kontrakten hans med ett år - ut 2010. Sesongen 2010 vil han være i Ranheim og få erfaring på Adeccoliganivå.
2. Hva er ditt personlige mål for 2010?
- Målet må være å spille meg til en fast plass i Ranheim og utvikle meg så mye som mulig.
7. Hvordan tror du Ranheim vil gjøre det i 2010?
- Laget ser bra ut og jeg har tro på at vi skal klare å beholde plassen. Det får være målet for denne sesongen. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 22.02.2010 22:39 Post subject: |
|
|
| Noe som vet noe om hvordan Karlsen har gjort det i vinterens treningskamper? Er han fast på RIL? |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 22.02.2010 23:25 Post subject: |
|
|
jeg er ogsaa nysjerring paa dette. Spesielt lurer jeg paa hvordan han stiller kontra Jo Sondre Aas _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 23.02.2010 05:31 Post subject: |
|
|
Han har vært involvert i 2 av 3 treningskamper og scoret 2 mål.
Jevnlige oppdateringer på Ranheim-tråden..
Jo Sondre har scoret 3 på 3 kamper.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 24.02.2010 05:20 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke framstilt som det ene eller det andre, jeg har bare gitt ut fakta! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 18.08.2010 23:42 Post subject: |
|
|
| Sitter bare og føler at Ranheim har blitt en dumpeplass for talenter vi ikke har noe særlig tro på. Er vel bare Jamtfall som har gjort noe særlig å snakke om der borte og nå er altså nummer to sendt hjem etter for lite spilletid. Det er jo ikke noe poeng i å ha noen greier på gang med Ranheim om vi ikke vil låne ut spillere som holder brukbart nivå. Gi dem Bakenga og Wangberg istedet (etter at vi har kjøpt noen nye), så kan vi få sett om spillere vi faktisk har stor tro på er i stand til å holde et så høyt nivå som vi ønsker. Slik ting er i dag, føler jeg at hele dette samarbeidet er meningsløst og antakeligvis brae en ekstrautgift for oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Bjørkis Senior
|
Posted: 18.08.2010 23:49 Post subject: |
|
|
Tror dette er et godt valg av alle parter. Kanskje kan Karlsen imponere Eggen utover høsten, slik at han kan bli et alternativ på topp i noen seriekamper for å avlaste skadeplagede Prica og Iversen, når de evt må spares. Liten risiko ved dette da vi har stø kurs for seriegull.
Michael Karlsen er jo en spisstype som kan utfylle en "target-man"-rolle slik som Prica/Iversen gjør. Han er i hvert fall et bedre oppspillspunkt enn Bakenga i mine øyne. Mush passer best i Moldskred/Olsen-rollen. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 18.08.2010 23:58 Post subject: |
|
|
Sitter mer med en følelse av at å sende talenter i retning Perry og Ullsokk er det fullstendig bortkastet.
Kan mine meninger også ha noe med å gjøre at jeg misliker begge sterkt? Absolutt. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.08.2010 00:00 Post subject: |
|
|
| Tror nok du er inne på noe der Dags. Synes det Karlsen viste ifjor høst virket veldig spennende og bør ikke være helt uaktuell å ha på benken mot Molde og kanskje også mot FCK da han besitter noen egenskaper som er helt ekstreme og som kan være utrolig nyttig som innbytter. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 19.08.2010 00:02 Post subject: |
|
|
Mener dere virkelig at en 20-åring som ikke har fått spille for Ranheim skaal være god nok for RBK allerede nå, og attpåtil mot FCK i CL-kvalik om ei uke?!?  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 19.08.2010 00:03 Post subject: |
|
|
| Mot Molde og muligens kanskje også på benken mot FCK. Lite tyder på at talentene våre får en riktig vurdering av ungdomsfiendtlige Perry. Når vi betaler lønnen for treneren så burde vi valgt oss ut en som har en forhistorie med å utvikle store talenter. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 19.08.2010 00:09 Post subject: |
|
|
For the record. Jeg har aldri tatt til orde for at hverken Helland eller Karlsen skal spille mot FCK.
Men hvis Winsnes er alternativet vurderer jeg om det er like godt å kjøpe en 50 kg potetsekk fra Vidar Riseth og trekke på den ei drakt i stedet. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 19.08.2010 00:15 Post subject: |
|
|
"Ein sækk Kers Pink, Roy Helge? Sekker på at du ska ha berre ein sækk...? Det e belli, sjø!"
Edit: Sannelig fant jeg visst bildet også:

Last edited by bolgebah on 19.08.2010 00:19; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.08.2010 00:16 Post subject: |
|
|
Karlsen gjorde seg jo slett ikke bort i de innhoppene han fikk i fjor, og så tynn som troppen er nå (spesielt hvis det nå skulle ligge noe bak S&Fs tilstedeværesle på Lerkendal vedr. Annan), ser jeg ikke noen grunn til å ikke ha han med i kamptroppen som et alternativ, i det minste. Han kan bidra med kvaliteter spissangriperne våre nå mangler. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.08.2010 00:23 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Mot Molde og muligens kanskje også på benken mot FCK. Lite tyder på at talentene våre får en riktig vurdering av ungdomsfiendtlige Perry. Når vi betaler lønnen for treneren så burde vi valgt oss ut en som har en forhistorie med å utvikle store talenter. |
Det er vel kanskje heller på tide å stikke fingeren i jorda og innse at ikke alle våre talenter er supermenn som bare venter på å ta Norge med storm. Det er klart enhver junior som er plukket opp at Rosenborg har noen spennende ferdigheter, men det er flust av spennende talenter rundt omkring i Norge. Kun en ganske liten del av dem greier å ta steget opp til seniorspill på en veldig bra måte. Det virker jo helt meningsløst å skulle ta med en spiller som ikke får spilletid i Adecco til oppgjøret mot FCK. Da er han åpenbart ikke god nok for det nivået. Jeg tviler sterkt på at Perry har noen personlig agenda imot å bruke unggutter fra Rosenborg, og vi må således ta utgangspunkt i at han er vurdert helt på lik linje med de andre. Altså innbytter i Adeccoligaen. Der de fleste talent havner. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 19.08.2010 00:25 Post subject: |
|
|
| Det lille jeg så av Karlsen da han kom inn mot Godset i cupen var til bunnkarakter. Sped, treg og lite innsatsvillig - til tross for at han kun spilte de siste ti minuttene når kampen var i den mest avgjørende fasen. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 19.08.2010 01:42 Post subject: |
|
|
Det har også noe med å bruke spilleren riktig sånn at han får utnyttet det han er god på. Mulig en eller annen person har snakket om dette før, men litt usikker der.
Karlsen burde ha kvaliteter til å være et bra oppspillspunkt med sin fysikk, hodestyrke og gode teknikk, i tillegg til å være en trussel på innlegg.
Jeg fikk også så vidt med meg innhoppet mot Godset, og der hadde han fryktelig dårlig frekvens i beina, men ble han ikke satt inn som indreløper eller noe? Jada, vet at han tidligere også har spilt det på RBK2, men han er jo en klassisk midtspiss.
Jeg har absolutt null tiltro til Perry og Ullsokken når det gjelder talenutvikling. Avslutt samarbeidet og send dem heller på lån til en annen klubb. _________________ Følg oss på "SkyrScout" og "Scout of This World":
Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 19.08.2010 08:26 Post subject: |
|
|
Jeg forstår virkelig ikke hva Perry driver på med, typisk Eggen-stil er det ekstremt lite rullering i laget. Men Karlsen har faktisk prestert så å si hver gang han har fått sjansen (mål - antall minutter), i tillegg blir man ikke bedre av å sitte på benken brorparten av tiden heller. Så én kan faktisk ikke forvente det helt store av Karlsen når dét er utgangspunktet, man legger ikke akkurat forholdene til rette for å si det sånn..
Perrys mål er visst at Ranheim presterer best i hver bidige kamp, lurer sannelig om RBK har det samme målet..
Lite blir ofret til talentutvikling.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
hendrix Veteran
|
Posted: 19.08.2010 08:48 Post subject: |
|
|
| Ser ikke helt problemet med denne returen. Han har rett og slett blitt utkonkurrert av den andre utlånsspissen vår. |
|
| Back to top |
|
 |
KRS Proff

|
Posted: 19.08.2010 08:59 Post subject: |
|
|
Ikke la dere lure!
Dette er ikke Perry som sender han bort. Dette er Hoftun som "forsterker stallen" foran en hektisk høst. |
|
| Back to top |
|
 |
|