View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Noen Senior

|
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 23.02.2010 00:53 Post subject: |
|
|
Ikke akkurat en spennende overgang(eventuelt).
Vil heller ha en spiller på vei opp enn på vei ned. I det hele tatt har vi allerede nok spillere som er på vei ned jf Strand, Ivers, Winsnes.
Høy lønn? Ikke sulten? Nok en svenske..(ikke noe i mot to-tre svensker, men når halve laget er svensk blir det litt mye)
Liker heller ikke kronologien i en eventuell overgang. Agenter som godsnakker seg til prøvespill? Hørt det før..
Men, bra at man ser etter kantspillere, og hvis han er knallgod er det jo bare å signere, for all del.
Dog er det ikke tiden for å ta sjanser a la Savolainen og Zahora.
Da er det billigere å punge ut litt mer for "kvalitetsgaranti". |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.02.2010 01:48 Post subject: |
|
|
Sikkert en helt grei spiller og hvis han er billig er det helt grei og helt i tråd med klubbens nye strategi på overgangsmarkedet som nok kommer til å være tilfredstillende ,men som på lang sikt kommer til å være fryktelig dyr og kun føre oss inn et nytt generasjonskifter. Strategien burde være slik at en ungjekk generasjonskifter og at en fullte på med yngre spillere og utviklet rutinen internt i klubben istedenfor. |
|
Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 23.02.2010 01:50 Post subject: |
|
|
Hmm..., riktig posisjon ihvertfall, og med tanke på likviditeten per dags dato så er vel dette det de kan finne. Med andre ord: BILLIG!
Skeptisk på alderen og "over-the-top"-syndromet men vi får se. Blir spennende å se han i aksjon mot Midtjylland ihvertfall.
Mulig det er snakk om låneavtale m/ opsjon, da er det vel kanskje ikke så verst?
Greit å ha spillere med fart, teknikk og innleggsfot mtp CL-kvalilken. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.02.2010 10:22 Post subject: |
|
|
Halvorsen87 wrote: | Høyreving? Ja takk. |
Du og Hoftun tenker likt. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 23.02.2010 10:39 Post subject: |
|
|
LarsG wrote: | Jepp jepp jepp. Dette lukter Zahora-overgang det! |
Hvordan da? Noen likhetstrekk overhodet? Har du sett han spille? _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 23.02.2010 11:12 Post subject: |
|
|
senador wrote: | longines wrote: | Winsnes og Moldskred er fornuftige signeringer. |
Winsnes er ikke akkurat fremtid. Maks en sesong til før han går nedover.
Målskred vil være en helt elendig spiller når farten forsvinner. Det er ikke lenge til.
|
herregud, har du i det hele tatt spilt/sett fotball. tror du at hurtighet bare forsvinner etter du har passert 30. hurtige spillere forsetter å være hurtige resten av karrieren. såfremt de ikke holder på til de er 40. Du er muligens for ung til å huske Ruel Fox, men henry kjenner du vel til. det viktigste for hurtige spillere er å unngå store skader i musklene, slik som skjedde med owen. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.02.2010 11:15 Post subject: |
|
|
Henry har mistet mye fart og er ikke nærheten av å være den spilleren han var for 5 år siden, dårlig eksempel. Da han er et av det beste eksemplene enn finner på hva nedsatt fart gjør med en som spiller. Michael Owen er et annet glimmrende eksempel. Jamie Carragher er i ferd med å bli det. En vet aldri når "beina" er sluttkjørt. |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 23.02.2010 11:25 Post subject: |
|
|
om han har mistet litt fart i en alder av 33, så er det ikke et drastisk tap. med alderen øker som regel også spilleforståelsen, som i stor grad kan kompensere for det lille fartstapet. uansett vil jeg påstå at henry fortsatt er en av de hurtigste spillerne verden. |
|
Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 23.02.2010 11:27 Post subject: |
|
|
På FM, som tross alt er fasiten til all fotball, mister man farten etter fylte 32 år. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.02.2010 11:29 Post subject: |
|
|
Henry er ikke i nærheten av det nivået som han holdt for Arsenal for noen år siden og er heller ikke lenger noe klart valg i førstellveren til Barcelona lenger da strengt tatt Pedro er bedre. Har tapt seg enormt det siste årene. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 23.02.2010 11:53 Post subject: |
|
|
Flott at det letes etter spillere i rollen vi har størst behov. I utgangspunktet veldig positivt at Hoftun og co velger å hente inn prospekter på prøvespill.
Jeg håper dog man er nøktern og avmålt i vurderingen, og ikke bare tar det første og det beste fordi vi trenger en høyre ving.
Jeg kjenner overhode ikke spilleren, så jeg skal ikke uttale meg om kvaliteten. Men det er godt å se at ikke lommeboka er totalt sydd igjen selv i trange tider. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 23.02.2010 11:53 Post subject: |
|
|
Herregud. Hoftun er god på strategier, utviklingsarbeid og troppsammensetning, men på markedssida lurer jeg virkelig på hva han driver med.
Det lukter Zahora og Berisha lang vei av dette. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 23.02.2010 11:55 Post subject: |
|
|
Denne gangen var det spællåtmæ som spammet ned tråden med engelsk fotball. Riktignok bare et eksempel, men det viser seg at det er vanskelig og komme seg over Nordsjøen igjen
Prøvespill når spilleren har vist tidligere at han duger, kan da ikke være så dumt? Dette med langsiktighet og generasjonsskifte har sine poenger, men ikke i like stor grad som før.
Tror trenden blir at vi må leve med en miks av erfarne og unge fremadstormende i større grad. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.02.2010 12:01 Post subject: |
|
|
Hva er problemet med Berisha overgangen? Kostet vel oss omtrent ingenting og ga oss litt bredde på spissplass når vi hadde mange kamper. Zahora overgangen har da ingen likhetstrekk med den overgangen, en må gjerne peke dem ut?
Merkelig å slakte en spiller som skal på prøvespill før en har sett et eneste spark. Ifølge svenskene her inne så har et bra navn ifra allsvenskan. Ihvertfall så spiller han i riktig posisjon og hvem vet kanskje Hoftun har andre alternativer som muligens kjøpes fri hvis Touma ikke er god nok. |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 23.02.2010 12:02 Post subject: |
|
|
trenger ikke være veldig dumt å hente inn erfarne spillere med internasjonal erfaring foran cl. vet ikke hvor mye e-cup denne typen har spilt men han har sikkert mer å komme med enn sellin og olsen. jeg for min del er bekymret for den økende svenskeinvasjonen. norsk fotball er i ferd med å bli som norsk hockey. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 23.02.2010 12:15 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Hva er problemet med Berisha overgangen? Kostet vel oss omtrent ingenting og ga oss litt bredde på spissplass når vi hadde mange kamper. Zahora overgangen har da ingen likhetstrekk med den overgangen, en må gjerne peke dem ut?
|
Skal peke ut jeg. Begge var elendige fotballspillere. |
|
Back to top |
|
 |
spællåtmæ Veteran
|
Posted: 23.02.2010 12:18 Post subject: |
|
|
problemet var vel at begge spillerne var totalt ut av form, og ikke i nærheten av å styrke laget. slike overganger og leieavtaler er det bare å styre unna. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 23.02.2010 12:22 Post subject: |
|
|
Har Touma någorlunda samma standard som då han spelade i allsvenskan så blir han den felande högerkantslänken i RBK. Han är syrianer (kristen) så det blir inga problem med ramadan mm. Förövrigt intressant att ta del av expertutlåtandena om hans kvaliteter i denna tråd. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 23.02.2010 12:29 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke se noen som direkte har kommentert at han er dårlig. Vi bare påpeker at det ikke ser bra ut på papiret, og at det derfor lukter litt av tidligere overganger. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 23.02.2010 12:33 Post subject: |
|
|
Jeg velger å ignorere alder og andre negative momenter, og heller fokusere på: HURRA, kantspiller  |
|
Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1563 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 23.02.2010 13:05 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Henry er ikke i nærheten av det nivået som han holdt for Arsenal for noen år siden og er heller ikke lenger noe klart valg i førstellveren til Barcelona lenger da strengt tatt Pedro er bedre. Har tapt seg enormt det siste årene. | Ikke lenger noe valg? Hvordan forklarer du da at han spilte helgas kamp mot Racing, mens Pedro befant seg på benken og kom inn for Henry mot slutten av kampen? Henry skåret i tillegg, målet behøver vi ikke snakke om
Men tror Henry spiller ikveld.
Når det gjelder Tourma, som denne tråden handler om, så vet jeg ikke noe før jeg har sett ham spille selvfølgelig  |
|
Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
Posted: 23.02.2010 13:26 Post subject: |
|
|
det her stinker litt, men får håpe han virkelig må prestere under oppholdet før man snakker en signering og ikke bare runde Olsen/Dorsin en gang og lompe inn ett langskudd!
Selv om Moldskred nok kan vise seg å være ett godt kjøp så er ingen av vinterens overganger noe som er ett fnugg spennende eller klarer å få meg entusiastisk. |
|
Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 23.02.2010 14:11 Post subject: |
|
|
Vil bare minne på hva tråden handler om, for dette er invitasjon til avsporing |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 23.02.2010 14:30 Post subject: |
|
|
Flaav wrote: | Keenoir wrote: | Henry er ikke i nærheten av det nivået som han holdt for Arsenal for noen år siden og er heller ikke lenger noe klart valg i førstellveren til Barcelona lenger da strengt tatt Pedro er bedre. Har tapt seg enormt det siste årene. | Ikke lenger noe valg? Hvordan forklarer du da at han spilte helgas kamp mot Racing, mens Pedro befant seg på benken og kom inn for Henry mot slutten av kampen? Henry skåret i tillegg, målet behøver vi ikke snakke om
Men tror Henry spiller ikveld.
Når det gjelder Tourma, som denne tråden handler om, så vet jeg ikke noe før jeg har sett ham spille selvfølgelig  |
Henry har 13 kamper i serien i år 3 mål og 6 assist, Pedro har 20 kamper 6 mål og 11 assist så jeg vil anta at det dreier seg om rullering. Pedro bør nærme seg landslaget til Spania slik som han presterer, et av det beste eksemplene på at en ikke må slå igjennom før fyllte 20 år. |
|
Back to top |
|
 |
|