| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.02.2010 20:50 Post subject: |
|
|
| Vi er jo en gjeng tunge, utrente folk som ikke gidder å gjøre en drit i november/desember, da blir det sånn. Spillerne burde trent masse på egenhånd i disse to månedene, men ingen av dem har ambisjoner dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2848 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 21.02.2010 20:50 Post subject: |
|
|
| Juchmako2 wrote: | | Hvem tar straffene? Tipper Prica, Lustig, Sellin, Bakenga og Traore. |
Dorsin får vel sikkert en straffe også. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.02.2010 20:51 Post subject: |
|
|
| Flaut av Lustig. Virker ikke som om han er motivert til å gjøre en innsats. Latterlig. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 21.02.2010 20:52 Post subject: |
|
|
Patetisk straffe av Lustig. Gidder jo ikke prøve en gang. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 21.02.2010 20:53 Post subject: |
|
|
Haha. Flott straffe av Jarstein. Midt i mål. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.02.2010 20:53 Post subject: |
|
|
Det er ikke første gang det glipper i markeringen for Nordvik. Han har ikke spilt stabilt godt over tid. Han løfter ikke RBK, enkelt og greit
Helt utrolig å tape dette. Elendig og sterk kritikkverdig |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 21.02.2010 20:54 Post subject: |
|
|
| TRAGISK. Rett og slett |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.02.2010 20:54 Post subject: |
|
|
| Lurer på hvordan Hamrén uttaler seg om dette. Helt utrolig at vi lar dem snu det. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 21.02.2010 20:55 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Straffekonk = tap |
Ganske riktig |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 21.02.2010 21:00 Post subject: |
|
|
Kom inn på stillingen 3-0, med et kvarter igjen av kampen. Et katastrofalt dårlig kvarter, hvor ikke en sjel utmerket seg positivt, annet enn de rødkledde spillerne, som så ut som Messi var kommet til La Manga. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 21.02.2010 21:03 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Det er ikke første gang det glipper i markeringen for Nordvik. Han har ikke spilt stabilt godt over tid. Han løfter ikke RBK, enkelt og greit |
Hvilke markeringer var det som glapp i dag da? Ja, et par ganger misset han, men ikke ved målene, og Lago misset markeringene sine langt flere ganger.
I år vil jeg påstå han har vært stabilt god i alle treningskampene han har spilt, og for Vålerenga i fjor høst var han også stort sett god.
Løfter han RBK? Ja, vi får et bedre lag med Nordvik på laget fremfor Lago, ikke minst mot internasjonal motstand. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 21.02.2010 21:13 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | HÃ¥per iallefall alle Nordvik-forkjempere har sett denne kampen. |
Var ikke mye hjelp i det heller, nei.
Jaja. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 21.02.2010 21:25 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: |
Løfter han RBK? Ja, vi får et bedre lag med Nordvik på laget fremfor Lago, ikke minst mot internasjonal motstand. |
Jeez. Kunne ikke vært mer uenig !!!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 21.02.2010 21:59 Post subject: |
|
|
Ble ikke spesielt imponert av Nordvik i dag (heller). Ruser veldig ved en anledning og glipper ballen bak og inn bak seg ved en annen. Nordvik har tempo, men må bruke den mest når han selv har gjort feil og må rette opp.
Lago har slett ikke tempo, men spiller i mine øyne mye klokere. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 21.02.2010 22:31 Post subject: |
|
|
Altså, her er det total-stryk hos begge stopperne våre. Det er kun udyktighet hos spissene til Nordsjælland som ikke gjør at vi får to raske baklengs i førsteomgang.
Under andreomgang (fra 45 - 80 minutt ca) skapte Nordsjælland svært lite pga vi hadde en god Annan og midtbane som jobbet godt og hindret angrepene til Nordsjælland. Når vi tar ut Annan og har en Dorsin i en uvant rolle og midtbanen vår blir slitne, får Nordsjælland angripe mer fritt og igjen ser vi feilene hos midtstopperne våre som vi så i første omgang, men denne gangen setter Nordsjælland sjansene sine.
Problemet? Ball watching og elendig timing. Ved en anledning timer Traoré en ball helt feil, slik at ballen går forbi han og spissen til Nordsjælland (var det Laudrup mon tro?) fikk stort rom å boltre seg i. En annen gang timer Nordvik helt feil, og starter løpet sitt langt etter Laudrup (jeg tror faktisk Nordvik tror ballen ville gå over sidelinja, før han så ser at Laudrup starter og så skjønner at den ballen kan enkelt nås - og Laudrup når den først selvfølgelig).
Ved to anledninger følger ikke Lago mannen sin og går i samme duell som først Nordvik - og 3-1, og så i samme duell som Traore og 3-3. Ved frisparket er det igjen ball watching og det er vel Wangberg som mister mannen sin.
Med andre ord; hele forsvarsrekka gjør en rekke juniorfeil som gjør at det koster oss poeng. Enkle, enkle feil som man rett og slett ikke gjør på fotballbanen uansett om man er førsteårsjunior eller hva. Jeg synes Hamrén unnskyldning om at vi er slitne er bullshit. Som jeg var inne på, nøyaktige samme feil ble gjort gang på gang i første omgang. Lago og Nordvik går i samme duell, så andrespissen står helt ledig. Elendig kommunikasjon mellom Nordvik og Lago, men jeg synes stort sett det er Lago som går inn i feil duell, ikke Nordvik. Uansett, en forferdelig svak kamp av begge og her er det ingen seier for hverken "Camp Lago" eller "Camp Nordvik" her hos rbkweb. Jeg tilhører absolutt førstnevnte, men jeg har evnen til å se at Lago har spilt fryktelig svakt så langt i år. Demidov var god forrige kamp, jeg sier Stadsgaard og Demidov som midtstoppere neste kamp.
Traoré gjør en god kamp offensivt (selv om jeg synes cornerne hans har alt for mye luft under seg og er for svake), men svakt defensivt (selv om ingen av baklengsmålene ikke er direkte hans skyld - de får stopperne ta på sin kappe). Unødvendige frispark, taper dueller, og feiltimer. På disse punktene er Dorsin en bauta, og vi mister mye av å ikke ha Dorsin på banen. Jeg vil igjen heller ha Traoré som ving enn som back.
Ellers har jeg ikke særlig sansen for Sellin. Han kommer til en del sjanser og er alltid bevegelig, men han er jo rett og slett en elendig avslutter og gjør gang på gang feil valg. Skyte fra spiss vinkel og sende når han kan skyte, drible når han skal legge inn, og legger inn når han bør drible, osv osv. Det er synd, for han har virkelig farten og er veldig bevegelig og spillbar og involvert. |
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 22.02.2010 00:44 Post subject: |
|
|
Flaut, jeg dro hjemmefra for å besøke besteforeldrene mine når det var 10min igjen av kampen (er på en aldri så liten hjemtur). Trøstet morfar med at Rosenborg ihvertfall gjorde det bra når det gikk heller dårlig med de norske i OL.
Jajajaja... Greit imponert over at vi var i form og leda 3-0 og ting så ut til å være på vei igjen, også kommer jeg hjem for å se at det hele endte opp slik  |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 22.02.2010 01:06 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | senador wrote: | | Det er ikke første gang det glipper i markeringen for Nordvik. Han har ikke spilt stabilt godt over tid. Han løfter ikke RBK, enkelt og greit |
Hvilke markeringer var det som glapp i dag da? Ja, et par ganger misset han, men ikke ved målene, og Lago misset markeringene sine langt flere ganger.
I år vil jeg påstå han har vært stabilt god i alle treningskampene han har spilt, og for Vålerenga i fjor høst var han også stort sett god.
Ingen i forsvaret hadde noeng god dag. Det er jeg enig i.
Nordvik har ikke vært noe god på det RBK trenger. Han er ikke bedre enn andre på markering, hodespill og taklinger. Ja, han har fart, men det er ikke nok. Han hever ikke RBK på et høyere nivå enn duoen Stadsgaard Lago som er best. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 22.02.2010 01:12 Post subject: |
|
|
| Tror jeg holder en knapp på Kris - Femi. Tidenes mest androgyne stopperpar i rbk. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 22.02.2010 02:02 Post subject: |
|
|
| Demolith wrote: | Flaut, jeg dro hjemmefra for å besøke besteforeldrene mine når det var 10min igjen av kampen (er på en aldri så liten hjemtur). Trøstet morfar med at Rosenborg ihvertfall gjorde det bra når det gikk heller dårlig med de norske i OL.
Jajajaja... Greit imponert over at vi var i form og leda 3-0 og ting så ut til å være på vei igjen, også kommer jeg hjem for å se at det hele endte opp slik  |
hehe denne får jeg ikke helt til å stemme... Du dro hjemmfra på stillingen 3-0 til RBK. Jeg antar derfor at det var 3-3 da du ankom besteforeldrene dine men du sier du rakk å trøste morfaren din med at RBK gjorde det bra - noe som tilsier at stillingen fortsatt var 3-0??? Forvirret _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 22.02.2010 02:09 Post subject: |
|
|
Siste jeg visste var at Rosenborg ledet 3-0 med 10min igjen å spille, etter det ble det trasking og OL på tv-en hos de. Lite visste jeg at Rosenborg hadde rota bort hele greia når jeg oppmuntra han, først når jeg kom hjem at jeg fikk se det forferdelige sluttresultatet
Hele poenget var at jeg trøsta han med at RBK gjorde det bra, men så viste det seg i ettertid og ikke stemme i det hele tatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 22.02.2010 09:40 Post subject: |
|
|
backene våre spiller som sentral midtbane
Uvisst spiller som back
Midtstopper som back
Spiss som offensiv midtbane
Spiss som kantspiller
Offensiv midtbane som kantspiller
Midtbane som back
Man må jo nesten bare le av hva som foregår i treningskampene våre. Hva er det egentlig Hamren planlegger?
Hva faen kan vi og spillerne tjene på at omtrent samtlige spillere er utenfor posisjon i en av de siste treningskampene før det er alvor??
Jeg gir fullstendig blanke i at vi tapte kampen, det er jo selvsagt som vi stiller! Hadde vi vunnet denne kampen hadde det vært et klart under. Bare juniorspillere, og ingen spiller i sin faste posisjon De etablerte som kommer inn blir satt inn utenfor sin faste pos selvsagt... En skulle jo tro de som satte opp dette var søpledrita. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.02.2010 10:49 Post subject: |
|
|
| Jeg så ikke kampen. Har Hamrén sagt noe om disse pussige disposisjonene? Det virker jo helt meningsløst. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKdesi Proff
|
Posted: 22.02.2010 11:19 Post subject: |
|
|
Hamren har tydligvis bare Sverige i hodet nå. Aldri i verden om han ville ha godtatt dette på samme tid i fjor.
Synes vi bare skal sende Hamren til Sverige, hente inn Eggen som vikar til JJ eller en annen sterk kandidat er klar. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 22.02.2010 13:10 Post subject: |
|
|
Ifølge Hamrén selv kom visst de pussige disposisjonene av at backfireren (Wangberg, Lago, Nordvik, Traoré) skulle få 90. minutter, Annan ikke skulle spille hele kampen og Skjelbred/Moldskred skulle få 1. omgang hver. Da har vi jo rett og slett ikke nok alternativer til å sette inn folk på riktig posisjon(er). Eneste merkelige er vel at Dorsin kom innpå for Annan istedet for Demidov.
Sjekk rbk-tv-intervjuet med Hamrén etter kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
|