View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bakklandia Legende
|
Posted: 17.02.2010 15:53 Post subject: |
|
|
At Strand ikke er med kan jeg til nød forstå, men at Winsnes ble igjen i Tr.heim finner jeg ingen logikk i. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.02.2010 20:05 Post subject: |
|
|
– Forstår du det dersom noen finner det merkelig at dere blir hjemme en måned før seriestart?
– Det har jeg ikke så mange kommentarer til. Jeg bryr meg i hvert fall ikke så mye om det. Jeg er profesjonell, og gjør det som jeg føler er best for meg selv. Det er ikke slik at hele OL-troppen reiser på høydeopphold, heller. Man tar individuelle hensyn, sier Winsnes.
Les mer: – Ikke bekymret for relasjonsbyggingen
Winsnes ødelegger nok uansett mest for sjøl, nå som Annan og Demidov får bli samspilte. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 17.02.2010 20:08 Post subject: |
|
|
Kan ikke i min villeste fantasi se for meg at Demidov utkonkurrerer Winsnes på midten. Selv med langtidskontrakt på gutten vil han få problemer, når han prøver å stikke fra klubben gratis så er det utenkelig.
Med Annan og Demidov sammen på midten så spiller vi med 5.8 forsvarsspillere, da blir Rosenborg historisk defensive. |
|
Back to top |
|
 |
Timmi! Rutinert
|
Posted: 17.02.2010 22:14 Post subject: |
|
|
Spesielt at Winsnes ikke blir med på grunn av sin alder. Spesielt artig siden han signerte for klubben for noen måneder siden. Skjønner at det sikkert er flere hensyn som er tatt, men likefullt er det et av hensynene som ble vektlagt ved vurderingen.. Fy faen... |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 18.02.2010 00:34 Post subject: |
|
|
For noe tull at Winsnes blir igjen. Strand er det greit med, en spiller jeg stort sett bare vil ha på benken og som er skjør og gammel. Men Winsnes? Er det ikke meningen at han skal være i vår startellever? Ærlig talt. Fotballspillere er de lateste arbeidstakerne man finner. Alle uttalte hvor slitne de var etter en uke med treningsopphold fra forrige gang i Spania og at det "skal bli godt med en pause". Med slike innstillinger når man i hvertfall ikke langt i denne verdenen. Og nå skal altså Winsnes bli igjen også. Han bør være med RBK på La Manga og terpe inn pasningene sine han.
Fysj.  |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 18.02.2010 00:58 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Kan ikke i min villeste fantasi se for meg at Demidov utkonkurrerer Winsnes på midten. Selv med langtidskontrakt på gutten vil han få problemer, når han prøver å stikke fra klubben gratis så er det utenkelig.
Med Annan og Demidov sammen på midten så spiller vi med 5.8 forsvarsspillere, da blir Rosenborg historisk defensive. |
Alltfor enkelt å telle spillere på den måten og si at en enten er defensiv eller offensiv, Demidov har ikke så dårlige offensive egenskaper. Hvorfor ikke bare allerede nå begynne å satse på Traore, Åsen eller Henriksen? Spesielt førstnevnte tror jeg kunne dannet en meget god duo med Annan. Hvis en ikke orker å trene om vinteren og være med på laget sitt opplegg så er det på tide å legge opp. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 18.02.2010 01:02 Post subject: |
|
|
Enig. Blir spennende å se om for eksempel Traore får vist seg frem i den rollen i La Manga. Isåfall tipper jeg Winsnes kommer til å angre littegranne på det her. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 18.02.2010 09:25 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | 1972 Miami Dolphins wrote: | Kan ikke i min villeste fantasi se for meg at Demidov utkonkurrerer Winsnes på midten. Selv med langtidskontrakt på gutten vil han få problemer, når han prøver å stikke fra klubben gratis så er det utenkelig.
Alltfor enkelt å telle spillere på den måten og si at en enten er defensiv eller offensiv, Demidov har ikke så dårlige offensive egenskaper. Hvorfor ikke bare allerede nå begynne å satse på Traore, Åsen eller Henriksen? Spesielt førstnevnte tror jeg kunne dannet en meget god duo med Annan. Hvis en ikke orker å trene om vinteren og være med på laget sitt opplegg så er det på tide å legge opp. |
Oppsettet av et tall var i litt spøkefull tone. Meningen med innlegget står ikke og faller på dette tallet
Annan og Demidov er omtrent like råtne når det kommer til pasninger. De går til motspiller, over linja eller bakover. De er dyktige taklere, dårlig kreative, leser spillet bra bakover, råttent forover. Demidov har faktisk relativt dårlig egenskaper framover på banen. Han kan imponere noen ganger i tippeligaen, men han er for treg i absolutt alt han foretar seg mot bedre lag. Det er klart man ofte kan si at en spiller enten er offensiv eller defensiv.
Jeg håper for alt i verden at vi kommer til å bruke Traore, Åsen eller Henriksen når enten Winsnes eller Annan er ute, Demidov er i mine øyne en midtstopper uansett hvor mye han vil være midtbanespiller. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.02.2010 22:58 Post subject: |
|
|
Semifinale mot Nordsjælland kl. 18 på søndag deretter som følger:
2mas wrote: | Fri 2602
Match No 3-4 Match No 3-4 B - 15.00
Final Final A - 18.00 |
Altså blir det ingen kollisjon med RBK-årsmøtet dagen før. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 19.02.2010 14:33 Post subject: |
|
|
Det at Fredrik Winsnes får tillatelse til å skippe siste treningssamling før sesongstart, med henblikk på alder, familiesituasjon og at "han har bra koll på hvordan Rosenborg ønsker å spille", det synes jeg tyder på akkurat de tingene jeg var redd for da de signerte ham. Det er åpenbart at hornet Winsnes skal ligge i er under produksjon allerede, sånn at han kan henge fint på veggen sammen med Roar og Steffen. Det er vel det "kontinuitetsbærer" betyr nå til dags.
Jeg lurer meg på om småbarnspappa Traoré, nå lykkelig gjenforent med familie, og inne og ute av laget i flere år nå, hadde fått godkjent en sånn forespørsel av "Rosenborg-ledelsen"? Hvis Winsnes har bra "koll" etter å ha vært utenbys i mange år, med den følge at hornkompisene hans er de eneste han har spilt med før, da burde jo også Traoré ha det. Da er alder eneste forskjell, og hvis man er for gammel til å reise til Spania, da vet jeg ærlig talt ikke helt hva man skal kunne brukes til.
Dette har jo også konsekvenser for klokskapen med å ha Hamrén som trener halve sesongen i år. Sånn jeg ser det er det to muligheter her: enten synes Hamrén det er greit, noe som jeg tolker som at han egentlig gir litt faen, for det tror jeg aldri han hadde godtatt i fjor. Alternativ to er at han ikke synes det er greit, men blir overkjørt av sportsdirektøren, noe som betyr at alle erfarne trønderske spillere kommer til å være bleikfeite og slitne etter oppvarming til første seriekamp. Uansett hvilket av disse scenarioene som er riktig, så er det fare på ferde. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 19.02.2010 18:26 Post subject: |
|
|
Slapp av Zaphod, her i Rosenborg er vi moderne. Vi trenger ikke trene samhandling på feltet lenger, DVD er tingen.
http://fotball.adressa.no...161960.ece |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.02.2010 19:53 Post subject: |
|
|
Brann - Midtjylland 1-1, dansk straffeseier
Molde - SønderjyskE 2-0 ved pause, med tre H-er på tribunen: Hamrén, Henriksen og Hoftun
Altså blir nok Molde (kjedelig) eller Midtjylland motstander neste fredag. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 20.02.2010 04:57 Post subject: |
|
|
Å møte Molde igjen er alt annet en optimalt, håper som sagt på flest mulige utenlandske motstandere før Superfinalen.
Norske lag blir fort veldig kjedelig, vi kjenner hverandre ut og inn. Bedre med litt krydder.  _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 21.02.2010 16:49 Post subject: |
|
|
Stabæk ligger under 2-0 til pause mot Seattle...
Stiller de med rent juniorlag? Hvis ikke er det rimelig råttent av Stabæk. Tipper Nannskog skal sutre i media om forsterkninger, penger, solgte spillere, etc  |
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 21.02.2010 18:08 Post subject: |
|
|
Jeg så sammendraget av den kampen nå, og Stabæk hadde kun et par sjanser - store var de heller ikke. Seieren kunne fort vært enda større for Seattles del. Enten våknet Seattle veldig til denne kampen, eller så er vi rett og slett et mye bedre lag enn Stabæk pr dags dato. |
|
Back to top |
|
 |
sunnhetsmannen Senior

|
Posted: 21.02.2010 18:26 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Stabæk ligger under 2-0 til pause mot Seattle...
Stiller de med rent juniorlag? Hvis ikke er det rimelig råttent av Stabæk. Tipper Nannskog skal sutre i media om forsterkninger, penger, solgte spillere, etc  |
Det er omtrent hva han gjorde.
http://msn.tv2sporten.no/...42104.html |
|
Back to top |
|
 |
Noen Senior

|
Posted: 21.02.2010 19:55 Post subject: |
|
|
Hvordan er det med premier på la manga? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.02.2010 00:13 Post subject: |
|
|
Opplegget er vel at NTF/NFF dekker opphold (og reise?) for deltakerne mens det i selve turneringene bare er æren å spille for.
Har i det minste aldri hørt noe snakk om premiepenger på La Manga.
Slik som de fleste sikkert vet, er avspark i bronsefinalen på fredag klokka 15. Sånn sett var det nok mange arbeidstakere (og -givere) som gjerne skulle ha sett at ledelsen holdt mot Nordsjælland...
Midtjylland - Molde i morra har forresten avspark kl. 18. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 22.02.2010 01:29 Post subject: |
|
|
Ser visst ut til at vinneren får pengepremie:
Oddrane gikk til topps og sikret seg pokalen i 1881-cupen og en pen pengesum på drøye 100 000 kroner.
Fagermo: - Nesten for godt til å være sant |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.02.2010 11:57 Post subject: |
|
|
Småpæng! Det var det samme som 7. plass var verdt i Marbella. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 22.02.2010 17:48 Post subject: |
|
|
2mas wrote: | Opplegget er vel at NTF/NFF dekker opphold (og reise?) for deltakerne mens det i selve turneringene bare er æren å spille for. |
Merkelig at Vålerengen ikke tok seg råd til å reise i så fall. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 22.02.2010 18:27 Post subject: |
|
|
Quote: | Denne sesongen er situasjonen annerledes og klubbens eneste treningsleir ble unnagjort på spanske La Manga fra 23. januar til 3. februar. |
|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.02.2010 21:09 Post subject: |
|
|
Ja, klubbene får dekket én reise til La Manga. De beste blir invitert med i cupen. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.02.2010 13:06 Post subject: |
|
|
Ser datteren kun fem dager på fem uker
- Et opplegg helt i grenseland, synes Jarstein
- Visst er det tøft. Hjem fra La Manga til helgen er jeg nødt til å bytte fly til Oslo i stedet for Trondheim for å besøke datteren Line og samboeren som for øyeblikket er i Skien - ellers hadde jeg ikke fått sett dem i det hele tatt.
- Det er ikke mye tid, men vi er heldige som kan ta det igjen ellers i sesongen. Man får tenke på at man er privilegert også, sier landslagskeeperen til VG Nett.
---
Såpass heftig var reiseopplegget at Rosenborg ga fri til veteranene og familiefedrene Roar Strand og Fredrik Winsnes. De slapp å være med til La Manga og trener i stedet hjemme i Trondheim.
- Heldigvis har vi Skype og muligheten til å se de hjemme via internett-telefon, for dette er ikke akkurat noen familievennlig vinter, sier Jarstein.
---
- Det er ikke så mye å komme hjem til likevel. Selvsagt savner man kjæreste, familie og venner, men jeg vil heller ha fotballen som jobb enn å sitte på kontor fra åtte til fire hver dag. Det er ikke noe for meg - da tar jeg heller en «kjedelig» treningsleir, sier Skjelbred.
- Men du har forståelse for Winsnes og Strand som heller ville være hjemme?
- Det synes jeg er bare rett og rimelig av klubben, at de gir dem fri. De har sikkert vært på La Manga 15 ganger allerede i karrieren, og det kan ikke gå på samvittigheten løs heller. For min egen del synes jeg det er bedre at det skjer noe hele tiden - dette er jobben vår, sier Per Ciljan Skjelbred. |
|
Back to top |
|
 |
|