View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Ballahl Veteran

|
Posted: 07.02.2010 01:49 Post subject: IF Elfsborg - Rosenborg Ballklub |
|
|
- Da må vi vinne den siste kampen 5-0!
Tydelig skuffet Stadsgaard, men godt han er offensiv i alle fall. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.02.2010 14:11 Post subject: |
|
|
Kampen ender uavgjort. Bakenga bør kanskje få seg litt spilletid snart? Elfsborg er et brukbart lag og vi har ingen grunn til å hovere etter alle disse baklengsmålene som er blitt sluppet inn i de siste kampene. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 08.02.2010 19:51 Post subject: |
|
|
Dagen etter tapet
Dagen etter tapet har RBK-treneren funnet flere forklaringer som gjør at han etter eget utsagn slett ikke er urolig.
- Jeg har tenkt på at vi ennå ikke har trent på dette sammen. Vi har fokusert på det fysiske og har ikke hatt mange taktiske treninger ennå i 2010. Jeg har tenkt på at Alejandro Lago spilte sin første kamp på tre måneder lørdag, og at det bare har vært ett og et halvt døgn mellom kampene – mot to sterke motstandere.
Vil ikke komme med unnskyldninger.
- Jeg hater unnskyldninger. Men forklaringer må vi finne, og fordi jeg finner dem er jeg ikke urolig for at vi skal kunne rette opp i dette frem til seriestart. Samtidig blir jeg selvsagt trist når vi gjør disse feilene, legger den dårlige taperen til.
Før Kampen RBK-Tv _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 09.02.2010 03:06 Post subject: |
|
|
Demidov sannsynligvis tilbake som midtstopper
Jeg er overrasket over at både Lago og Nordvik ble vraket, begge kunne fått nødvendig samhandling, istedet ble altså en ny konstellasjon valgt.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 09.02.2010 04:31 Post subject: |
|
|
Veldig veldig merkelig siden de har uttalt at Demidov skal satses på midtbanen. To mislykkede kamper og så går de altså tilbake på dette. Snakk om å ikke ha is i magen. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 09.02.2010 10:17 Post subject: |
|
|
Dette kan ha sin årsak i at Andreas Nordvik fremdeles ikke er 100% i fysisk stand til å spille en hel kamp, og at Lago blir vraket etter en dårlig kamp. Hvis Wangberg hadde vært med nedover, vil jeg kanskje tro at han hadde blitt foretukket foran Demidov. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 09.02.2010 10:43 Post subject: |
|
|
Kamprustne forsvarere som må stå bak et offensivt lag, mot motstandere av det kaliberet vi har møtt, blir lett offer for omstendighetene.
Legger vi oss skikkelig lavt mot en litt mere overkommelig motstander blir det straks en mere takknemmelig oppgave å spille stopper.
Demi blir vel geniærklært som midtstopper etter denne kampen slik at prosjekt midtbanespiller blir kansellert. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.02.2010 15:09 Post subject: |
|
|
En fin dag for fotball!
Stadion ble lokalisert i går ettermiddag (med innlagt tur på tribunen den siste halvtimen av FCK - Molde), og nå er det bare begynne å se fram til festfotball.
Eller? Nei, Elfsborg skal være på et helt annet nivå enn CSKA og trolig også Odense, som begynner vårsesongen noen uker før både RBK og Elfsborg.
Blir skuffet dersom vi ikke vinner; vil ikke møte Molde før seriestarten.
Ellers:
Erik Hamrén var imponerad efter matchen mot CSKA och OB, särskilt den senaste med tanke på att Elfsborg höll jämna steg trot så "orutinerade" spelare. Han tror också på en mycket hård och jämn match.
- Vi har en del att jobba med i försvarsspelet. Vi brukar inte släppa in många mål och nu har vi släppt 7 mål på två matcher så, återstår att se om det ser bättre ut mot Elfsborg, säger Hamrén till Svenskafans.
Läs mera: Copa del Sol-bloggen
Erik Hamrén, Rosenborgs huvudtränare, räknar med en tuff match mot Elfsborg och var även imponerad efter matchen mot Odense, trots förlust.
- Det var imponerande av Elfsborg att stå upp så bra mot danska ligaledarna. OB hade gjort tre byten i första elvan, men Elfsborg stod upp bra och var med i matchen trots nya och unga spelare.
Inför kvällens match mot Elfsborg ser han en tuff matchbild.
- Återigen kommer vi få en bra match mot ett bra lag. Jag förväntar mig att vi kommer få en tuff match framför oss, säger Hamrén till Svenskafans.
(...)
IF Elfsborgs startelva:
Ante Covic
Daniel Mobaeck - Teddy Lucic - Anders Wikström - Mathias Florén
Anders Svensson - Denni Avdic
Amadaiya Rennie - Martin Ericsson - Emir Bajrami
Fredrik Berglund
Läs mera: Inför IFE - RBK: Teddy Lucic med från start |
|
Back to top |
|
 |
SigveEdvardsen Senior
|
Posted: 09.02.2010 15:37 Post subject: |
|
|
Laget (4-2-3-1):
Rune Almenning Jarstein
Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Vadim Demidov - Mikael Dorsin
Fredrik Winsnes - Roar Strand
Per Ciljan Skjelbred - Morten Moldskred - Abdou Razack Traoré
Rade Prica
Benken:
Daniel Örlund, Alejandro Lago, Trond Olsen, Steffen Iversen, Andreas Nordvik, Kjell Rune Sellin, Mushaga Bakenga, Gjermund Åsen (en av disse ser kamp fra tribunen, men avgjørelsen tas ikke før under oppvarming) |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.02.2010 15:42 Post subject: |
|
|
Gammelt nytt!
Dessverre gjorde kombinasjonen av logistikk/netttrøbbel at sakene mine fra treninga i går først ble lagt ut på kvelden. Lover bot og bedring i aften. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.02.2010 15:50 Post subject: |
|
|
Liker særs dårlig Winsnes - Strand på midten. Det blir flere baklengsmål. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 09.02.2010 15:52 Post subject: |
|
|
Irriterer at han insisterer på å bruke Roar Strand på sentral midtbane han har vist hver gang han har spillt der at han ikke er i nærheten av å være god nok og blir et problem for laget. En av grunnene til at forsvaret så forferdelig ut mot CSKA. Vi har 6 - 7 spillere som er bedre enn Strand i den rollen. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 09.02.2010 16:00 Post subject: |
|
|
Det er på grensen til perverst at Roar Strand får nok en kamp fra start. Jeg vil helst se Demidov på stopper, men iom at man har lansert han som midtbanespiller denne sesongen så er dette pussig, særlig når man har stopperalternativer på benken. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.02.2010 16:10 Post subject: |
|
|
Rune Almenning Jarstein
Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Andreas Nordvik - Mikael Dorsin
Fredrik Winsnes - Vadim Demidov
Morten Moldskred - Per Ciljan Skjelbred - Abdou Razack Traoré
Rade Prica |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 09.02.2010 16:16 Post subject: |
|
|
Med Stadsgaard Nordvik i midtforsvaret vil vi garantert se markeringsvikter, spesielt på dødball.
Uten Annan slipper vi nesten garantert inn mål.
Så vi må score på alt for å ha sjanse på uavgjort/seier. |
|
Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 09.02.2010 16:18 Post subject: |
|
|
Jarstein
Lustig - Stadsgaard - Demidov - Dorsin
Strand - Skjelbred - Winsnes - Traore
Moldskred - Prica
Edit: Ønskelag, ikke fasit. Strand i mangel av et alternativ. Demidov passer like dårlig på midten som Lago.
Last edited by abjoern on 09.02.2010 16:20; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.02.2010 16:19 Post subject: |
|
|
Min post var altså bare et forslag/ønske fra min side. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

Joined: 16 Jan 2009 Posts: 2382 Location: Trondheim til høsten!
|
Posted: 09.02.2010 20:03 Post subject: |
|
|
rbksigg wrote: | Laget (4-2-3-1):
Rune Almenning Jarstein
Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Vadim Demidov - Mikael Dorsin
Fredrik Winsnes - Roar Strand
Per Ciljan Skjelbred - Morten Moldskred - Abdou Razack Traoré
Rade Prica |
Det er så vanvittig mye jeg misliker med denne lagoppstillingen at jeg blir grønn. Eller, egentlig er det kun tre-fire posisjoner, men uansett:
- Strans som sentral midt sammen med Winsnes holder ikke mål hverken defensivt eller offensivt.
- Skjelbred som ving? FAEN DA!
- MOLDSKRED som OMS? HÆÆÆ..
- Traoré som venstreving er heller ikke noe jeg akkurat jubler for, dét er ikke posisjonen hans. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 09.02.2010 20:38 Post subject: |
|
|
Forferdelig forsvarsspill de første min i denne kampen også ja. |
|
Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 09.02.2010 20:42 Post subject: |
|
|
Bajrami imponerer meg hver gang jeg ser han. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 09.02.2010 20:44 Post subject: |
|
|
Så latterlig når en eller annen noksagt av en dommer liksom skal dra Roar helt bort til seg og gi han en lekse om hva man ikke får lov til å gjøre på en fotballbane... |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 09.02.2010 20:46 Post subject: |
|
|
Hvis det er noe som er latterlig så er det cornertaktikken vår: "Okey gutta, alle sammen PAKK DERE INN i 5-meteren, Winsnes (Sapara i fjor) LEMP BALLEN INN der sånn ca"...
Alsaker: "Var vel litt armbruk der .. *vi ser at det stemmer* njaaa.. litt billig.." Makan til irriterende bergenser.. |
|
Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 09.02.2010 20:51 Post subject: |
|
|
Traoré #25. Derfor den russiske(?) kommentatoren alltid sier Sellin, når abdi har ballen, ja.. |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 09.02.2010 20:51 Post subject: |
|
|
Hva faen er det med det der korpset i bakgrunn?
Samtidig, faen hva jeg savner Sapara kjenner jeg. |
|
Back to top |
|
 |
Halvorsen87 Veteran

|
Posted: 09.02.2010 20:54 Post subject: |
|
|
SE den geniale stikkeren fra Skjelbred der. Han er kongen av stikkere, jeg sier dere. |
|
Back to top |
|
 |
|