English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Copa del Sol 2010
Goto page Previous  1, 2, 3

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
senador
Legende

PostPosted: 08.02.2010 13:15    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:
Det har alltid vært pinlige resultater fra norske lag i e-cup. Det nye er at Rosenborg gikk på et pinlig tap i kvalik. Jeg vil kalle det uflaks. Kampen mot Real var en treningskamp og skal ikke vektlegges for mye. Vi ble mye mer utspilt hjemme mot Chelsea to år tidligere. Samtidig knuste vi Valencia dette året. Enkeltresultater er ikke mer enn enkeltresultater. Om vi skal se på hvor gode Rosenborg er, så se på uefa-rankingen. den gir et rimelig greit bilde.

Uflaks? Vi skapte så å si ingenting i de to kampene. Quarabagh hadde jo de farligste sjansene.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 08.02.2010 19:52    Post subject: Reply with quote

Ja, dette kan ikke sies ofte nok. Skal man oppnå noenting mot god kontinental motstand må man tørre å by på sitt eget offensive spill, for å forsvare seg til seier går ikke. Selv med de beste spillere vil man da kun oppnå maksimalt et 0-0 resultat. Quarabag-kampene er det tristeste jeg har sett av Rosenborg i Europa noensinne. Til og med dårligere enn kvalikkampene på tidlig 90-tall, hvor vi gikk på noen storsmeller i Italia og lignende, men Eggens fotball var offensiv og selv om det ble 0-5, 1-5, 1-4 og så videre så lærte man sakte men sikkert og ble til slutt fast inventar i mesterligaens gruppespill.

Valencia-triumfene er desverre mer unntaket enn regelen, for alle kunne se at Rosenborg skapte minimalt med sjanser mot f.eks Schalke, St. Etienne og Chelsea. Det siste halvannet året har gitt oss et inntrykk av Hamrèn som en sikker og stødig, men litt forsiktig trener mot god motstand. Hvis vi tenker tilbake på Jönssons tid som tippeligatrener, en femårsperiode, vil jeg uten tvil si at hans lag har spilt den mest skapende og flotteste fotballen offensivt, og dette håper jeg han klarer å overføre til Rosenborg hvis han kommer.

Når dette er sagt, skal vi ikke se oss blinde på de skuffende resultatene i Costa Del Sol, for Odense er blant de beste i Skandinavia, og er i bedre kampform enn våre egne spillere. Og selv om enkelte tenker veldig statisk om temaet "europeiske topplag" (tydelig definerte storklubber, 10-15 stk) er det slik at CSKA Moskva er videre i mesterligaen og akkurat nå er fullt på høyde med de allment aksepterte storfiskene som Juventus, Bayern Munchen og andre.

Det så ikke akkurat lovende ut på denne tiden i fjor heller, da vi slet tungt mot Krylia. Men den påfølgende sesongen ble bra likevel, selv om vi ikke klarte å hevde oss mot internasjonal motstand, noe som vel er hovedmålet å gjøre i år. Shankly snakket om brød og smør, og det man gjør i Europa må bygge på den hjemlige suksessen. Eggen spilte på samme måte ute som hjemme, og selv om han ble overumplet og avkledd tidlig på 90-tallet, klarte man å ryste Europa senere. Hamrèn la opp til en helt anti-Rosenborgs taktikk mot Quarabag, og skal man ha ambisjoner om å nå langt kan man ikke ligge å pole lange baller på hjemmebane mot det femte beste laget i langtvekkistan. Så den offensive Jönsson kan hjelpe Rosenborg mye når han får ressurser å jobbe med. Skal bli interessant å se hva som skjer på trenerfronten, jeg ser den beste løsningen som å vente på Jönsson fra 1.januar 2011, og heller la Nils Arne (hvis han vil) få ansvaret den korte perioden fra 31. august og til dette skjer. Ingen kan vel bestride mannens resultater i Europa. Kanskje er han ikke fremtidens mann, men det er ikke noe problem hvis det på forhånd er 100% vedtatt at det kun er snakk om fire måneders jobb.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 08.02.2010 19:56    Post subject: Reply with quote

Annan ikke klar for Copa Del Sol.

Et RBK-TV intervju med Jerry og Kjella.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 08.02.2010 22:48    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Ja, dette kan ikke sies ofte nok. Skal man oppnå noenting mot god kontinental motstand må man tørre å by på sitt eget offensive spill, for å forsvare seg til seier går ikke. Selv med de beste spillere vil man da kun oppnå maksimalt et 0-0 resultat. Quarabag-kampene er det tristeste jeg har sett av Rosenborg i Europa noensinne. Til og med dårligere enn kvalikkampene på tidlig 90-tall, hvor vi gikk på noen storsmeller i Italia og lignende, men Eggens fotball var offensiv og selv om det ble 0-5, 1-5, 1-4 og så videre så lærte man sakte men sikkert og ble til slutt fast inventar i mesterligaens gruppespill.

La Rosenborg seg bakpå mot Qarabag? Eller prøver du bare å skape en illusjon av kampen ut fra hva du har lest i Kroksæthers kommentarer samt at du gjerne ønsker eggen tilbake?

Går ut fra du så kampene siden du har en annen oppfatning enn jeg fikk på radioen. Jeg hørte et lag som ikke var tent nok og som hadde ballen mesteparten av tiden og ikke var dyktig nok til å få ballen i mål.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
longines
Veteran

PostPosted: 08.02.2010 23:19    Post subject: Reply with quote

Det blir litt sært å sette en som faktisk så kampen på plass, når du selv kun har hørt den på radio.

I mine øyne, så var prestasjonen like pinlig som resultatet. Det var helt grusomt å se på. Det var ingen forsøk på å angrepe på en fornuftig måte. Det var konstant langballer mot Prica og Iversen i 2 x 90 minutter. Vi var mer primitive enn hva det norske landslaget noen gang har vært. De kampene der handlet ikke om uflaks, det var ren og skjær udyktighet. Det var ikke slik at vi bombarderte Q sitt mål uten å få den inn, vi skapte omtrent ingenting.

Last edited by longines on 08.02.2010 23:20; edited 1 time in total
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 08.02.2010 23:19    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Rosenborg skapte minimalt med sjanser mot f.eks Schalke, St. Etienne og Chelsea.

Den kampen så du ikke skjønner jeg. Beklager om jeg tok det ut av sammenhengen.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 08.02.2010 23:21    Post subject: Reply with quote

Mot St. Etienne skapte vi faktisk ganske mange sjanser. Minte litt om OB kampen.

Last edited by longines on 09.02.2010 00:03; edited 1 time in total
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.02.2010 23:23    Post subject: Reply with quote

Det er en oppfatning jeg deler. Vi styrte begge kampene, men Qara var farlige på kontringer. Vi ble litt desperate da vi ikke klarte å bryte gjennom og startet dessverre å lempe mye. En viss undervurdering samt fraværet av vår mest kreative spiller ble avgjørende. Qara var bedre enn vi trodde på forhånd og også bedre enn det mange gir uttrykk for idag. Naturligvis burde RBK slått dem, men så dårlige som mange vil ha det til var de ikke. Honka ble slått rimelig lett, og Twente som også måtte slite litt (3-1, 0-0) fikk igår sitt første serietap i den nederlandske serien i runde 22. I EL har de også kommet videre til cupspillet på ettervinteren.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 09.02.2010 00:08    Post subject: Reply with quote

Altså, strategien mot Qarabag hjemme så veldig annerledes ut i forhold til hvordan man spilte i serien. Rosenborg har ikke slått så mange meningsløse langpasninger hverken før eller siden, og de der fremme var ekstremt statiske. Jeg mener også at Rosenborg framstod ganske ufarlige mot St. Etienne, og også den ekstremt kjedelige 0-0 kampen hjemme mot Club Brugge samme høst, mot en høyst gjennomsnittelig motstander i europeisk målstokk. Rosenborg under Eggen (også Hareide og By Rise) ville feid dette laget av banen, fordi man ville risikert mer for å skape sjanser.

[b][u]For å ta tre poeng må man være villig til å risikere det ene man allerede har.
Keenoir
Legende

PostPosted: 09.02.2010 00:13    Post subject: Reply with quote

Kampen mot Quarabach var total idioti fra Hamrèn sin side. Eggen tilpasset seg e-cup etterhvert og viste der at han er en veldig fleksibel trener innenfor sin stil.

Last edited by Keenoir on 09.02.2010 00:40; edited 1 time in total
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 09.02.2010 00:37    Post subject: Reply with quote

Nettopp. Kanskje lærte Hamrèn et og annet der. Vi får håpe det, ettersom det trolig er han som er trener enda i juli og august.
v_olden
Veteran

PostPosted: 09.02.2010 10:18    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Jeg mener også at Rosenborg framstod ganske ufarlige mot St. Etienne

OK, da har jeg fått bekreftet at du ikke så kampen.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 09.02.2010 10:48    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:
Kampen mot Quarabach var total idioti fra Hamrèn sin side. Eggen tilpasset seg e-cup etterhvert og viste der at han er en veldig fleksibel trener innenfor sin stil.

Det er jeg veldig enig i. Eggen var vel også en liten idiot de første årene, hvor det var alt for naivt på bortebane. Men han tilpasset seg og fikk resultater etter ganske mange år.

0-5 mot Mechelen
1-3 mot Tsjernomorets
0-5 mot Sampdoria
1-5 mot Dynamo Moskva
1-4 mot Austria Wien
før vi fikk ekstraomganger mot Deportivo (1-4 til slutt)
og vi endelig klarte det mot Besiktas, hvor vi også glapp litt mot slutten uten at det hadde så mye å si.

Hvor fleksibel Hamrén er/ville ha vært får vi vel ikke et skikkelig svar på, men å kalle Hamrén idiot etter to års prøving og feiling kan man vel egentlig ikke uten å bruke samme benevnelse på Eggens prøving i fem-seks år.

Eggen lærte mye og ble en kjempesuksess, Om Hamrén kunne ha blitt det vet vi ikke.

Det litt morsomme sammentreffet er jo også at Hamrén var 52 i fjor, like gammel som Eggen var i 1993 da vi røk 1-4 mot høyst ordinære Austria Wien. I år er Hamrén 53, like gammel som Eggen var da han nesten klarte å slå gjennom med 0-1 etter ordinær tid mot Deportivo.

Så om Hamrén også mislykkes i år så har han enda et år på seg til virkelig å få utspring for sine tanker internasjonalt hvis målet er å "kopiere" sjefen sjøl Smile
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 09.02.2010 11:21    Post subject: Reply with quote

Fyda Kristobal. Å si at en taktikk er idioti er ikke det samme som å kalle personer for idiot. Arrester meg hvis jeg tar feil, men du er vel den første som gjør det i denne debatten Very Happy
Fin sammenlikning du kommer med. Det viser hvor feil det var å la alle lettvekterne øve seg i RBK.
Ola ville nok greidd det best av disse gjennomom kontinuerlig medvirkning som spiller og hjelpetrener.
Eggens taktikk var i starten veldig naiv ja. Bjørn Hansen har vel aldri fått den kreditten han fortjener for sin medvirkning til å bedre dette.
Når det gjelder q...ble vi nok tatt på senga. De var bedre enn navnet tilsa og vanskeligere å styre spillet mot enn de fleste lag i TL.
kristobal
Legende

PostPosted: 09.02.2010 12:04    Post subject: Reply with quote

Ser den. Klønete ordbruk. Lektor Eggen har alltid vært en klok mann. Taktisk var det idioti, det var det jeg mente og du skjønte. Å si at man skulle sjokke et av Italias beste lag på bortebane etter å ha gått på braktap for middelmådigheter årene før var vel ikke det lureste. Smile
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 09.02.2010 22:20    Post subject: Reply with quote

Nå som det faktisk ble Dansk - Dansk, Svensk - Svensk og Norsk - Norsk så må det vel være mulighet til å bytte om litt?
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 10.02.2010 03:01    Post subject: Reply with quote

Trekning? Smile
Tror dessverre ikke det skjer..

Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 10.02.2010 04:14    Post subject: Reply with quote

Det er en god del av dere som sier at vi sliter offensivt, det stemmer ikke helt etter min mening.
Vi var langt bedre offensivt mot OB og CSKA M enn mot Efsborg idag, så jeg vil ikke krisemaksimere slike endel av dere har gjort.

Det var veldig dårlig offensivt idag, men turneringen sett under ett så må jeg si meg positivt overrasket så langt.
Vi var langt dårligere offensivt i denne perioden ifjor..

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb