English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Copa del Sol 2010
Goto page Previous  1, 2, 3  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedley
Veteran

PostPosted: 01.02.2010 21:11    Post subject: Reply with quote

Skal si du leverer varene Tommel'n opp!

Imponert!
Back to top
View user's profile Send private message
Jonas
Veteran

PostPosted: 02.02.2010 15:44    Post subject: Reply with quote

Copa del Sol-bloggen: Resan har startat

Kanskje ikke så mye RBK-stoff der, men men.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.02.2010 14:30    Post subject: Reply with quote

Innbilte meg følgende sluttspill:

Torsdag kl. 17: gruppefirere
Torsdag kl. 20: gruppetreere
Fredag kl. 17: bronsefinale
Fredag kl. 20: finale

På copadelsol.org er dette derimot langt i fra sagt i klartekst. Klubbene får bestemme tidspunkt seg i mellom?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ingeman
Veteran

PostPosted: 06.02.2010 18:25    Post subject: Reply with quote

Hva skal vi si om de norske lagene?
- Molde har skuffet
- Rosenborg har skuffet

- Jeg er skuffet!
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 06.02.2010 18:32    Post subject: Reply with quote

Lei allerede, kan komme tilbake når vi har noe å fare med. Ser dog visse lyspunkt.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 06.02.2010 18:43    Post subject: Reply with quote

Men digge drakter vi har da Very Happy
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 06.02.2010 21:58    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Lei allerede, kan komme tilbake når vi har noe å fare med.

Detter jo det vi spiller oppkjøringskamper for - å bygge noe å fare med.

Jeg er, eller i det minste forsøker å være, ganske rolig ennå. Det har vært mye prestasjoner og resultater som ljuger i oppkjøring tidliger, som har vist seg å være sterkt misvisende. Som nevnt i en annen tråd, vi slo Bodø/Glimt 8-0 i oppkjøringa til 2008, som vi havnet plassen bak i ligaen samme år. Lillestrøm slo jo også selveste Rubin Kazan 5-1(?) i oppkjøringa til fjorårets sesong. Kazan vant den russiske ligaen, en langt bedre liga enn Tippeligaen, og Lillestrøm var ikke langt fra nedrykk i fjor.

Det som gjør at jeg likevel klarer å slappe helt av, er at det defensive er så langt fra det det det var i fjor selv om det stort sett er samme spillere som skal gjøre jobben.

HÃ¥per og tror dog det defensive justerer seg inn, det offensive virker faktisk ganske brukbart. I alle fall tidvis.
Ballahl
Veteran

PostPosted: 07.02.2010 01:16    Post subject: Reply with quote

Toppfotballsjef NJS har begynt å krisemaksimere allerede..

Edit:
Hamrén er iallefall en optimist fremover;
- Det er lettere å få sånne saker på plass enn den andre veien. Det er lettere å være destruktiv enn konstruktiv, om jeg skal si det slik.

- Rune var forut for sin tid.

Last edited by Ballahl on 07.02.2010 01:35; edited 2 times in total
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 07.02.2010 01:33    Post subject: Reply with quote

For en nisse. Flere kamper mot internasjonale lag i sesong???
Første bud er vel å redusere antall lag i TL da og ikke motsatt som det blir gjort nå.
Henri
Legende

PostPosted: 07.02.2010 16:05    Post subject: Reply with quote

Bortsett fra det med flere kamper mot internasjonal motstand i sesong er vel ikke det Semb sier så dumt? Norske lag har jo knapt slått utenlandske lag i år, og selv om det er treningskamper så synes jeg ikke man bare skal avvise det som et svakhetstegn.

Dessuten har Semb foreslått akkurat det du ønsker, nemlig å redusere antall lag i TL. Jeg vet ikke helt hva jeg mener om det.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 07.02.2010 21:38    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke det er tilfeldig at alle lagene i TL taper nesten alltid mot internasjonal motstand, rbk inkludert.

Selv om det er treningskamper så er det ikke bra. Vi så det i fjor, vi klare ikke å slå Quarabagh engang.

Sån sett passer det bra med trøsteartikkelen som vises på rbk.no i skrivende stund.
Back to top
Snorreth
Rutinert

PostPosted: 07.02.2010 23:01    Post subject: Reply with quote

Det er ikke tilfeldig lengre - dessverre. Sad
Norske klubber tar veldig mye for gitt. Treningskamper brukes kun til trening?
Mens når større klubbnavn kommer er det full skjerping?

Bare sånn eksempel...
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 07.02.2010 23:59    Post subject: Reply with quote

Nivået på den norske serien er dessverre rekordlavt. Det handler ikke om norske lag tar kampene seriøst eller ikke, de er bare ikke bedre. Norge er tilbake på det nivået vi var på i starten av 90-tallet, før vi begynte å skape resultater i CL.

Dessverre er også vi(Rosenborg) svakere internasjonalt enn vi var for bare 2-3 år siden. Vi har blitt som de andre norske lagene, bare at vi er bedre enn de.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 08.02.2010 02:57    Post subject: Reply with quote

Jeg personlig tar ikke Copa del Sol altfor alvorlig, dette er tross alt de første kampene i nyåret og vi prestert langt bedre offensiv så langt iår, enn det vi gjorde ifjor.

Nå var vi ikke langt unna en seier mot OB, det er forsvarstabber om avgjør den kampen. En motstander som CSKA skal være bedre enn oss, og uten de beste spillerne våre og nye tabber, så synes jeg ikke det var så altfor gæærnt..

Copa del Sol ser jeg på mer som enn trenings- og kampleir, og jeg vil først begynne å tenke på resultater når La Manga Cup er i gang.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 08.02.2010 10:37    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Nivået på den norske serien er dessverre rekordlavt. Det handler ikke om norske lag tar kampene seriøst eller ikke, de er bare ikke bedre. Norge er tilbake på det nivået vi var på i starten av 90-tallet, før vi begynte å skape resultater i CL.

Dessverre er også vi(Rosenborg) svakere internasjonalt enn vi var for bare 2-3 år siden. Vi har blitt som de andre norske lagene, bare at vi er bedre enn de.

Finner du så mange svar etter 3 treningskamper i februar? Dæven jeg er imponert over ferdighetsnivået ditt. Du skulle vært speider!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
longines
Veteran

PostPosted: 08.02.2010 10:51    Post subject: Reply with quote

Har jeg sagt noe om at dette kun er basert på 3 treningskamper?

Dette er en vurdering basert på resultater og tendenser de siste to årene. Både i 2005 og 2007 virket vi mye sterkere og bedre mot lag fra utlandet, enn vi har gjort i 2008 og 2009. Spesielt 2009 var sørgelig, med en pinlig prestasjon mot et lag fra Færøyene, en sjokkexit mot Q og kampen mot Real Madrid. Noen vil sikkert innvende på det siste laget, og mene at vi ikke skal forvente noe mot Real Madrid. Men jeg bare påpeker at vi ikke skapte en målsjanse, ikke en. I 2005 skapte vi faktisk ganske mye mot Real Madrid, selvom resultatene ikke ble noe bra. Toppnivået vårt virker ikke til å være så høyt. Vi er stabile, men vi er ikke gode nok på vårt beste til å skape de store prestasjonene ute i Europa.

Når det gjelder de tre treningskampene, så fikk jeg ikke sett kampen mot AIK, OB kampen var en god prestasjon og CSKA kampen var dårlig. Så vurderingen min stammer definitivt ikke fra de tre kampene.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 08.02.2010 11:09    Post subject: Reply with quote

Vi møtte et drtlag som fikk inn et mål på et drømmetreff. Kan ikke si at nivået på eliteserien er blitt dårligere på bakgrunn av dette vel. Det blir det samme som å si at nivået å norsk 2. divisjon må være fantastisk etter at Kristiansand vant mot oss for 2 år siden. Like dumt begge deler.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
longines
Veteran

PostPosted: 08.02.2010 11:23    Post subject: Reply with quote

Det er bare det totale inntrykket av det vi har prestert. Ikke glem at det var to kamper mot Q, og to kamper mot det laget fra Færøyene. De fire kampene ga bare et ekstremt dårlig inntrykk. Og når vi slenger på kampen mot Real Madrid og noen andre treningskamper, så gir det bare ingen good feeling.

2008 var bedre, men det går ikke akkurat inn i historiebøkene som noen minneverdig e-cup sesong det heller.

Når det gjelder det generelle nivået på eliteserien,så har det vært nok av pinlige øyeblikk fra norske lag de siste årene. Selv hvis vi ser bort fra Q.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 08.02.2010 11:38    Post subject: Reply with quote

Det har alltid vært pinlige resultater fra norske lag i e-cup. Det nye er at Rosenborg gikk på et pinlig tap i kvalik. Jeg vil kalle det uflaks. Kampen mot Real var en treningskamp og skal ikke vektlegges for mye. Vi ble mye mer utspilt hjemme mot Chelsea to år tidligere. Samtidig knuste vi Valencia dette året. Enkeltresultater er ikke mer enn enkeltresultater. Om vi skal se på hvor gode Rosenborg er, så se på uefa-rankingen. den gir et rimelig greit bilde.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 08.02.2010 11:41    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Det er bare det totale inntrykket av det vi har prestert. Ikke glem at det var to kamper mot Q, og to kamper mot det laget fra Færøyene. De fire kampene ga bare et ekstremt dårlig inntrykk. Og når vi slenger på kampen mot Real Madrid og noen andre treningskamper, så gir det bare ingen good feeling.

2008 var bedre, men det går ikke akkurat inn i historiebøkene som noen minneverdig e-cup sesong det heller.

Når det gjelder det generelle nivået på eliteserien,så har det vært nok av pinlige øyeblikk fra norske lag de siste årene. Selv hvis vi ser bort fra Q.

Generelt var nok toppnivået vårt i fjor lavere enn tidligere ja. Samtidig var bunnivået vesentlig høyere. Runavik-kampene kan til dels unnskyldes noe med at vi stilte noe B-preget på grunn av kampbelastning. I tillegg valgte vi å stille uten vår mest kreative spiller i alle fire e-cupkampene i fjor, for ikke å gjøre ham cup-tied.

Innsatsen var kjempeskuffende, og "formen" til RBK var på sitt dårligste i den perioden. Vi fant ikke skikkelig fasong før den tida vi tidligere spilte kvalik til e-cup, i siste halvdel av august.

2008 var kanskje ikke kjempeoppløftende det heller, men vi spilte tross alt et par veldig bra kamper i e-cupkvalen det året.

Kanskje ble det litt vel mye rotering på laget i fjor vår. Eventuelt burde man ha kjørt videre på B-lagslinja også mot Qarabagh og i cupen mot Molde. Symptomatisk nok røk vi ut av både hjemlig og europeisk cup da vi begynte å bruke mange førstelagsspillere i disse kampene...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
longines
Veteran

PostPosted: 08.02.2010 12:02    Post subject: Reply with quote

Thor Arild wrote:
Om vi skal se på hvor gode Rosenborg er, så se på uefa-rankingen. den gir et rimelig greit bilde.

Det er vel ingen tvil om at vi og Tippeligaen synker på den?
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 08.02.2010 12:06    Post subject: Reply with quote

Ikke på bakgrunn av treningskamper.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 08.02.2010 12:08    Post subject: Reply with quote

Og så? Vi synker på bakgrunn av offisielle e-cup kamper, og det må jo være enda verre enn å synke på bakgrunn av treningskamper?

Så siden du mener det er der vi skal se, så må jo du være enig med meg i at vi er dårligere nå enn for et par år siden? Hvertfall hvis du skal følge din egen logikk mener jeg.
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 08.02.2010 12:21    Post subject: Reply with quote

Om du ikke baserer deg på treningskamper. Hvorfor diskuterer vi da i denne tråden? Razz
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 08.02.2010 12:25    Post subject: Reply with quote

Rett og slett fordi nivået på de norske lagene ble diskutert i denne tråden.

Jeg gjorde det jo klart lenger oppe at jeg snakket om alle kamper de siste to årene, og ikke kun kampene fra Copa Del Sol.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb