|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
*Thor* Senior
|
Posted: 06.02.2010 19:29 Post subject: |
|
|
En fantastisk lek med ord:
| senador wrote: | | Med Trond Olsen på banen så vil falle gjennom som en stein på vei mot asfalten. |
Thor |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 06.02.2010 20:07 Post subject: |
|
|
Jeg så ikke kampen siden jeg var i Danmark, men regner med at alle er fornøyde med Lago.
Jeg skjønner godt hvorfor jeg har fått pepper her på forumet for å ønske Nordvik som stopper. La RBK kvitte seg med Nordvik så fort som mulig!
Da jeg som førstemann i fjor vår hevdet at vår beste forsvarsspiller var Annan - skapte det mildt sagt noe bråk her på forumet. Annan rydder langt bedre opp i den defensive midtsonen enn Lago.
Til sommeren har RBK hverken Nordvik, Annan eller Demidov (ikke det at Demidov blir noe tap. Han bør faktisk ikke spille i det hele tatt). _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 06.02.2010 20:21 Post subject: |
|
|
Følger man logikken din, TomH, er det vel Stadsgaard vi bør kvitte oss med etter disse kampene. At Lago, som har vært skadet en stund, er litt rusten, må man regne med.
Tviler på at det ble masse bråk på forumet hvis du sa at Annan var vår beste defensive spiller. Fyren ble vel kåret til årets spiller. Da er det vel heller at du, implisitt eller eksplisitt, påstod at Lago var for dårlig i samme åndedrag. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.02.2010 20:28 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Jeg så ikke kampen siden jeg var i Danmark, men regner med at alle er fornøyde med Lago. |
Regna med det kom bitter og billig sarkasme fra den kanten. Dessuten blir det spesielt tynt når du ikke har sett kampen selv. Close, but no sigar.
For all del, Lago var ikke god. For det første var vel dette første kamp etter skade. Det behøver nødvendigvis ikke å bety så mye, men som Roamer sier er det vår i utgagnspunktet desidert beste stopper, han det aldri har vært diskusjon rundt annet enn at han er bankers, som var dårligst i dag, og også mot OB.
Defensivt har vi ikke hengt sammen i det hele tatt hittil i år, og det har vært bøtter med personlige defensive feil. Å skylde på enkeltspillere for dette er jeg i utgangspunktet imot da det er et kollektivt problem, men dersom noen må trekkes frem som syndebukk, står det Danmark i passet hans, ikke Uruguay. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.02.2010 20:51 Post subject: |
|
|
Ikke helt enig der nei. Jeg syns Stadsgaard innimellom feilene viser en del bra. Lago har veldig få positive involveringer i dag, og gjemmer seg ofte bort i situasjonene. Derfor er han heller ikke veldig synlig når man skal se etter syndebukker. I dag var han sterkt involvert i alle fire baklengsmålene.
Og det at det aldri har vært noen diskusjon rundt at han er bankers på laget hører vel ikke mye virkeligheten til. Det er først siste sesong han spilte fast, og før det har han vært her i fire sesonger uten å få slippe til særlig mye. Jeg vil bli overrasket om trenerapparatet i RBK ser på ham som 'bankers'. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.02.2010 20:57 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Og det at det aldri har vært noen diskusjon rundt at han er bankers på laget hører vel ikke mye virkeligheten til. Det er først siste sesong han spilte fast, og før det har han vært her i fire sesonger uten å få slippe til særlig mye. Jeg vil bli overrasket om trenerapparatet i RBK ser på ham som 'bankers'. |
Du misforsto denne - den biten var om Stdsgaard, ikke Lago. _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.02.2010 21:27 Post subject: |
|
|
Sorry. Lago var så treg i vendingene i dag at jeg kompenserer med økt lesehastighet når navnet hans kommer opp i en post.  |
|
| Back to top |
|
 |
SondrMan Rutinert

|
Posted: 06.02.2010 22:38 Post subject: |
|
|
Vi skal ikke kvitte oss med Stadsgaard fordi han var slapp i en TRENINGSkamp dere. Slutt å være tåpelige.. det var en trenignskamp dere!  |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 06.02.2010 23:13 Post subject: |
|
|
Synes Brady og et par andre har oppsummert kampen fint, så har egentlig ikke noe annet å tilføye der.
Ja, det er et stort steg opp til de beste, men så er det nå en gang sånn at det i stort sett alle tilfeller er pengene som rår. Økonomien i CSKA Moskva og russisk fotball er i en helt annen liga enn den vi kan skilte med. Dette gjelder overganger, lønninger og alt det andre på det økonomiske plan. For å dra en sammenligning: vår venstrekant Trond Olsen kostet 8,5 millioner kroner, som jo er relativt mye penger for oss, mens de to venstrekantene i CSKA, Keisuke Honda og Mark Gonzalez, ble hentet til Moskva fra henholdsvis nederlandske VVV for over €9 millioner og Betis for €5 millioner. Og begge ble hentet til samme tid i sommer! Hadde vi hatt de samme økonomiske musklene ville kampen i dag blitt en helt annen.
For øvrig synes jeg det er bra vi fikk oss en real smekk nå, istedet for å ha knust Kongsvinger eller noe 5-0 og trodd at alt var i tipp-topp-stand foran seriestart. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.02.2010 23:23 Post subject: |
|
|
Selvfølgelig er det - og skal være - forskjell på norsk og russisk fotball, ikke minst på grunn av økonomi.
Enkle forsvarsfeil som fører til mål må man uansett kunne unngå også i en liga som Tippeligaen, og i hvertfall i en klubb med ambisjoner som Rosenborg. Feilene som har felt oss mot både mot OB og spesielt mot CSKA, er juniorfeil man bør slippe å se på dette nivået. Her skjærer jeg alle over en kam, ingen nevnt ingen glemt, defensivt har vi vært ræva hittil i år, noe som er litt skummel siden defensiv trygghet og solid forsvarsspill kanskje var hovedgrunnen til vår dominans i TL i fjor. For å sette ting litt i perspektiv (men ikke trekke for mange konklusjoner - vi er utenfor sesong og i hvertfall CSKA er et lag som skal slå oss) har vi nå sluppet inn snaut en tredjeddel av målene vi slapp inn på 30 kamper i fjor på to kamper.
Men jeg faller tilbake på det jeg sa tidligere. Det er fortsatt grytidlig i oppkjøringa, og jeg håper, tror og stoler på at trenerapparatet og spillerene tar de grepene som trengs for å komme tilnærmet det nivået vi hadde i fjor. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 06.02.2010 23:38 Post subject: |
|
|
Enig i det du sier. Oppkjøring er oppkjøring.
På samme tid i fjor tapte vi jo mot Lyn som tilslutt rykka ned. Guastavino herjet tidvis med forsvaret vårt, og flere på forumet her ble plutselig veldig ivrige på å få han til RBK. Det er verre at Guastavino herjer med oss enn at Milos Krasic gjør det, synes jeg.
Sånn. Nå gidder jeg ikke å tenke mer på denne kampen.  |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 06.02.2010 23:59 Post subject: |
|
|
Var det bare jeg som syntes at Öhrlund var passiv på gjennomspillet til 1-1 målet? Greit at det var elendig forsvarsspill, men gjennomspillet havnet vel inne på nesten 10 meter. Ballen ble slått fra motstanders banehalvdel, så for meg virker det litt rart at keeper behøver å stå på streken da pasningen ble slått.
Forøvrig hadde Öhrlund et par gode redninger, og gjorde alt i alt en ok kamp. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 07.02.2010 01:44 Post subject: |
|
|
Har ikke tenkt på det før du nevner det.
Skal ikke se bort fra at Jarstein hadde gått ut på den.
Ser for meg ut som om vi har prioritert hardtrening og noe hurtispilling med ball på små flater.
Sistnevnte ser ut til å gi resultater allerede.
At vi har et par mann som ikke henger helt med på slikt spill får så være.
Det defensive har vi sannsynligvis ikke terpet mange sekunder på i år.
Stadsgaard og Lago er tydelig rustne og må vel også spilles i form.
Når det gjelder Iversen håper jeg han får sjansen til å løpe knallhardt i 90 minutter på RBK 2 for å komme etter de andre fysisk og finne formen den veien.
Hadde det vært sesong nå hadde vel fort både Lago og Stadsgaard vært innom 2.laget før de var klare for 1.laget vil jeg tro. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.02.2010 02:41 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | Det defensive har vi sannsynligvis ikke terpet mange sekunder på i år.
Stadsgaard og Lago er tydelig rustne og må vel også spilles i form. |
Ser hva du mener, men jeg er ikke helt enig. Ting som plasseringsfeil føler jeg er brorparten mentalt, og Stadsgaard var jo en solid forsterkning omtrent fra dag èn da han kom til oss, etter et år med skader og benketilværelse i Italia.
Poenge er at spilleforståelse ikke er noe man mister i ei vinterpause, ei heller noe man bygger opp i styrkerom i januar. Tempo og flyt får man selvfølgelig av å spille kamper, men jeg hadde trodd og håpet at stopperene våre hadde vært langt mer igang enn det jeg trodde. At løpskapasitet, hurtighet på små flater og pasningsspill har gått noe ned er jeg forberedt på, men som sagt er det nesten sånn at spilleforståelse og overblikk er en medfødt gave, og kan kun i begrenset grad trenes opp eller mistes.
Eksempelvis er Stadsgaard kanskje TLs beste stopper når han leverer på det nivået vi er vant til. At han er så langt ifra vant nivå nå, klarer jeg ikke bortforklare med et par måneder med spillefri. Ei heller at backrekka vcår er så avhengige av Annan at de ser ut som fulle sjømenn når han ikke er der.
Jeg har ingen fasit, men prøver å stille noen spørsmål. Jeg har ingen enkel forklaring på hvorfor ting er som de er, men stopper-yrket føler jeg på mange måter er en mental jobb. Noe sløvhet må iregnes i pauser, men fatale misser på plassering og andre mentale deler av spillet som fåregår i hodet, innbiller jeg meg at er mental svikt. At Stadsgaard blir overkjørt på fart og Lago blir avkledd på duellstyrke er ganske spesielt, uansett treningsgrunnlag.
Som sagt flere ganger før - jeg håper og tror det retter seg opp. Om to-tre kamper til kan man begynne å se mønstre. Det som er viktig er at trener ser det og retter opp, og det som kanskje er aller viktigst er at spillerene er klar over det selv, og justerer. Godt da å se at Stadsgaard virker oppriktig fobanna over tigenes tilstand i sitt intervju på RBK.no Da er man i hvertfall klar over problemet. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |