| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Hedley Veteran
|
Posted: 06.02.2010 13:16 Post subject: |
|
|
| 0-1-2 etter tre kamper er det samme som i fjor, det.. For tidlig å være bekymret for sesongen mao. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 06.02.2010 13:18 Post subject: |
|
|
| Har Trond Bjarne lykkes med noe som helst i denne kampen? Fy, så dårlig han har vært. Haha. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.02.2010 13:18 Post subject: |
|
|
Traoré synes jeg var en av de 5 beste mot Odense..
Og i starten av kampen imponerte han i alle fall meg. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
3rl3nd Rutinert
|
Posted: 06.02.2010 13:20 Post subject: |
|
|
I dag har vi spilt med en midtbane som aldri kan bli noe tess. All ære til Strand, men han skal ikke være noe annet enn supersub. Det er nevnt tidligere, men Iversen, Olsen, Strand og Winsnes har ikke noe å gjøre på banen samtidig. Olsen har vært elendig. Og Strand har sakket tempoet. Forsvaret har ikke holdt mål, men tror de kommer seg i kampform.
Håper at midtbanekonstellasjonen er grunnet oppkjøring og at man ikke vil slite ut spillere. Om det er slik at Hamrén har tro på de spillerene sammen, blir jeg lei meg.
Laget som stilte mot OB er nok nærmere det vi starter med i første seriekamp. Skuffa over at det ble så klart tap, men det er jo bare treningskamp. _________________ Troillan i tykt og tynt. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 06.02.2010 13:20 Post subject: |
|
|
| Ser på Åsen sitt spill at denne karen kommer til å bli god. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.02.2010 13:23 Post subject: |
|
|
Han var vel knapt nok involvert.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 06.02.2010 13:25 Post subject: |
|
|
| 3rl3nd wrote: | | All ære til Strand, men han skal ikke være noe annet enn supersub. |
All ære til Strand, men han burde spilt på Ranheim! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 06.02.2010 13:29 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | Morten Langli slår til igjen:
- Traoré som startet sist kamp, imponerte ikke.. |
Det har han helt rett i. Traore viste et par fikse detaljer helt i starten av kampen, men resten av kampen var han en eneste stor feil. Alt i alt en lite imponerende kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
kerlon Junior

Joined: 13 Dec 2009 Posts: 16 Location: Russia, Novosibirsk
|
Posted: 06.02.2010 13:50 Post subject: |
|
|
Jeg er glad for CSKA. Lykke til Rosenborg! NÃ¥ Odense!
Вперед ЦСКА! Взьебем "Шахтер" в финале по полной программе! И "Севилью" в том числе. Без вариантов! _________________ I'm fan of CSKA Moscow. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 06.02.2010 13:56 Post subject: |
|
|
Enig, spesielt i siste to setninger, kerlon!
Örlund var god i dag, og virker som en bra signering.
Flott også å se Åsen levere såpass bra.
Forsvaret er jo fandenmeg lobotomert i dag. Kjøper ikke at det kun er Annan som utgjør forskjellen, han er ikke hele vår defensive styrke. I dag spiller vi med Hamréns foretrukne backrekke, og den defensive styrken er tross alt vårt varemerke, eller det var i hvertfall det i fjor. Synes denne(og kampen mot OB) var tidvis overraskende bra offensivt, men stort sett slett defensivt. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.02.2010 13:57 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | | Traoré synes jeg var en av de 5 beste mot Odense... |
Ser du fortsatt kampene på VG Live? |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.02.2010 14:13 Post subject: |
|
|
Nei, jeg så kampen på Sumo og står fortsatt ved det jeg sa, Traoré var blant RBKs beste i den kampen.
Hvor gode RBK var i den kampen er en annen sak..
Baklengsmålene idag:
1-1 -> Stadssgaard blir lurt, vet ikke helt hva han prøver men backlinja var alt annet enn snorrett..
2-1 -> Stadsgaard går ut av posisjon (ingen faller av) og prøver å klarere, klareringen går dessverre rett på en motspiller, resten er historie.
3-1 -> Lago bommer totalt på markeringen, ikke våken ved den anledningen.
4-1 -> Rundt 20 trekk, vi ble rett å slett utspilt! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
|
| Back to top |
|
 |
kerlon Junior

Joined: 13 Dec 2009 Posts: 16 Location: Russia, Novosibirsk
|
Posted: 06.02.2010 14:46 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Enig, spesielt i siste to setninger, kerlon!
Örlund var god i dag, og virker som en bra signering.
Flott også å se Åsen levere såpass bra.
Forsvaret er jo fandenmeg lobotomert i dag. Kjøper ikke at det kun er Annan som utgjør forskjellen, han er ikke hele vår defensive styrke. I dag spiller vi med Hamréns foretrukne backrekke, og den defensive styrken er tross alt vårt varemerke, eller det var i hvertfall det i fjor. Synes denne(og kampen mot OB) var tidvis overraskende bra offensivt, men stort sett slett defensivt. |
Jeg husker hvordan vi Molde 4-0 roll ..... oh det var vondt. I Russland, mange fans Rosenborg. Det er synd at i Champions League er sjelden sett. Jeg husker hvordan tronheymtsy Real Madrid "рвал". _________________ I'm fan of CSKA Moscow. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 06.02.2010 14:55 Post subject: |
|
|
Alt i alt en skuffende kamp, der vi ble springende mye imellom. Mye fornuftig som er skrevet av Knerten tidligere i denne tråden, men jeg skal prøve å komme med egne inntrykk.
Midtbanen vi startet med i dag mangler en sentral ballvinner. Winsnes har aldri hatt dette som sin styrke, og Roar Strand kommer ikke fort nok opp i motstander til å fungere optimalt på dette området.
Forsvarsspillet sentralt var elendig. Stadsgaard hadde sine tabber i dag også, men gjorde også noe bra innimellom. Lago var etter min mening lagets dårligste i den defensive delen av spillet. Han var faktisk tungt involvert i alle fire baklengsmålene. På det første målet er han nærmere målet enn målscorer når skuddet det blir retur på blir avfyrt. Da er det for dårlig å være langt bak når russeren skyter i mål. På det andre målet spiller de rundt Lago og han er ikke i nærheten av å sette inn takling. På det tredje taper han soleklart en luftduell, og på det fjerde står han og ser på at russeren går opp og header i mål. I tillegg gjorde han mye feil ellers også, som det fort kunne blitt baklengs av. Jeg telte kun 5 positive involveringer for Lago i den tiden han spilte.
Til motsetning hadde Andreas Nordvik full kontroll og 11 positive involveringer på mye kortere spilletid. Han hadde heller ingen dårlige involveringer. Måten han vinner dueller på mens vi er langt inne på russernes banehalvdel gjør at vi unngår overganger imot og holder ballen i laget. Lago kommer sjelden foran på slike dueller.
Offensivt var det et fint mål fra Moldskred, men han skled når han skjøt, og er usikker på hvor mange av disse han scorer på til vanlig. Trond Olsen var en katastrofe, og mangler totalt balltouch. Har han ikke trent med ball i vinter?
Steffen Iversen var ikke veldig synlig. Den gangen kamera zoomet inn på ansiktet hans trodde jeg først det var Bjarne Brøndbo som hadde itredd seg den hvite drakta. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 06.02.2010 14:57 Post subject: |
|
|
Få Hamrén vekk så fort som mulig. Den mannen kommer aldri til å ta oss til et CL-gruppespill.
Å spille med den midtbanen vi spilte med i dag er forferdelig coaching. Og jeg tror ikke det kun var et "prosjekt", jeg tror Hamrén virkelig ønsket å vinne denne kampen, og å gjøre en god figur, på samme måte som da vi møtte Real Madrid.
Forskjellen på lagene er bl.a. at CSKA har elleve mann som klarer å holde ballen i fart langs bakken.
Når vi prøver på det samme mister vi ballen når Strand, Olsen, Ivers eller Dorsin er nær ballen. Det er helt forferdelig flaut å se på, og jeg er sikker på at et gjennomsnittlig lag i Allsvenskan har like gode ballspillere.
Moldskred som hengende spiss fungerer dårlig
Trond Olsen er ganske enkelt ikke god nok. Det nytter ikke med slike primitive spillere.
Vi vant serien i fjor fordi vi møtte lag som er like dårlige på endel områder, og som vi er bedre på når det gjelder duellspill, avslutningskvalitet og defensiv organisering. Men det er mye som skal til før vi har noe som helst å gjøre i europa.
Det finnes et visst potensiale, men det nytter ikke når dette sitter på benken. Traore må få spille, og Strand kan ikke spille på sentral midt. For å sitere Eggen, "det blir som å sende Salman Rushdie på sykkeltur i Teheran", eller noe slikt, at Hamrén ikke ser dette er en gedigen minus i boka mi.
Når det først ikke er innarbeidet en offensiv struktur, er det mye enklere for spillerne å forholde seg til 4-4-2, da det blir mye enklere for kantene og den sentrale midtbanen å finne hverandre, og spissene får mer støtte fra midten. 4-4-2 gir i tillegg mer rom for backene.
Jeg orker bare ikke å se på poling opp mot Ivers, slik som i dag, noe mere. Det skjærer virkelig i hjertet. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 06.02.2010 15:58 Post subject: |
|
|
| Meget god oppsummering, Brady. Olsen har vel sikkert aldri i sitt liv hatt en egentrening med ball. Sånn som det ligger an per nå er Nordvik den stopperen som har prestert best hittil og bør få en mulighet til å spille seg inn. Wangbreg var riktig nok meget god i følge rapportene mot OB, men han ses vel ikke på som noe reelt alternativ til å spille fast. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 06.02.2010 16:45 Post subject: |
|
|
Jeg skrudde av da CSKA utlignet til 3-1. Kastet opp i hele går natt etter å ha spist noen funky nøtter på Vicente Calderón og føler meg ganske uggen. Forstod kjapt at å se oppsummering av et RBK rævpult og voldtatt ikke er den beste form for rehabilitering.
Jeg er skuffet egentlig. Vi hadde et pent mål av Moldskred. Resten var total russisk dominans. Aldri i verden om vi møter lag som CSKA i CL-kvalikk, og CSKA har virkelig et veldig godt lag (hva de gjør i en tulleturnering som denne med så lav motstand lurer jeg på - de overvurderte oss?), men allikevel er jeg skuffet. Jeg hadde håpet i hvertfall det defensive ville holde litt bedre. Jeg ser ikke vitsen med å starte med Roar Strand. Hans siste sesong. Han er ikke en gang vår beste midtbanespiller sentral på banen. Kunne ikke starte med noe litt mer lovende - demidov, traoré - hva som helst. Bare ikke Strand. Jeg synes ikke Winsnes kan klandres, han er ingen ballvinner, han er en ballfordeler. Trenger sårt en Annan-type ved siden av seg.
Heldigvis stilte vi ikke med toppet lag. Det er lett å se hva som kan gjøres/bør gjøres. Ivers, Strand og Olsen ut. Prica, Annan og Traoré inn. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 06.02.2010 16:47 Post subject: |
|
|
Kan ikke få sagt ofte nok, hvor viktig fart er på forsvarspillere når det er snakk om topp internasjonal fotball.. Den mangler Dorsin og Lago, tildels også Lustig, det er kun Stadsgaard og Nordvik som er i nærheten av det som kreves..
Men i bakgårdsligaen som Tippeligaen er, så merkes ikke dette, og kommer som en stor overaskelse hver gang.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico.
Last edited by Maradona on 06.02.2010 16:49; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
|
|
| abjoern wrote: | Få Hamrén vekk så fort som mulig. Den mannen kommer aldri til å ta oss til et CL-gruppespill.
Å spille med den midtbanen vi spilte med i dag er forferdelig coaching. Og jeg tror ikke det kun var et "prosjekt", jeg tror Hamrén virkelig ønsket å vinne denne kampen, og å gjøre en god figur, på samme måte som da vi møtte Real Madrid.
. |
Støttes. Hamren har vel fortsatt til gode å slå noen utenlandske lag av bedre standard enn færøysk kvalitet litt flåsete sagt. Inn med en herremann som faktisk har tjukkt med internasjonal erfaring!
Helt enig i at å starte med Strand og Winsnes på sentral midtbane er et utrolig merkelig valg. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
|
|
Det er aldri morsomt å se RBK tape, men i dag taper vi mot et veldig godt russiks lag. De er ballbesittende og har tempo på ballen. Vi henger ikke helt med. På 4 målet har de minst 20 pasninger innad i laget før de setter den i mål. RBK blir løpende i mellom.
det som er skremmende er det deffesive. Slipper inn alt for lette mål, og jeg synes jeg ser hva Annan betyr for laget defensivt. Heldigvis er det noen uker til seriestart. i tillegg er det bra å ikke vinne alt for mange kamper i oppkjøringen for da går det som regel dårlig i serien. husker lsk vant så og si alt et år, holdt da på å rykke ned.
Noen spillere må skjerpe seg. Olsen er totalt borte i hele kampen.
Tror dette blir en bra sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 06.02.2010 16:48 Post subject: |
|
|
| Joda, men på tre av baklengsmålene er det kun plasseringssvikt, ikke fart, som avgjør. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 06.02.2010 16:56 Post subject: |
|
|
| Jeg vil si at det sender et ganske sterkt signal til spillere som Traore at Strand blir foretrukket. Greit nok at Traore ikke var særlig imponerende sist, men han har tross alt er potensiale. Strand er fin å ha som innbytter siste 10. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 06.02.2010 17:06 Post subject: |
|
|
| LarsG wrote: | | Joda, men på tre av baklengsmålene er det kun plasseringssvikt, ikke fart, som avgjør. |
Man må ha fart for å være riktig plassert, fordi det går kjapt.. Kjapt hode hjalp Hoftun før, men den tid er forbi.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 06.02.2010 17:20 Post subject: |
|
|
Kanskje det er slik at i fjor så var vi veldig gode defansivt, i år skal vi bli gode offensivt og neste år så er vi gode på begge deler, Skulle hatt Hamrèn ett år til da, nei, nå må vi begynne på nytt  |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 06.02.2010 18:10 Post subject: |
|
|
Rosenborg - CSKA Moskva 1-4
"AI AI AI! DET SUSER I NETTET!"
Spillerbørs
Danny Örlund [8] - Svensken i buret står en solid kamp og det er utelukkende tilfeldigheter og pussige sammentreff som gjør at hele fire baller går inn i nettet bak ham. Er en ubestridt konge i stallen på mange områder, som brøling, løfting, boksing og wrestling. Fine byks, og periodevis meget aktiv med å kaste seg etter ballen for å unngå mål til motstanderen. Fine takter fra den svenske keeperen i den smektende solen.
Mikke Lustig [8] - Ny overbevisende oppvisning fra den barske og staute svensken. Varierer på fint vis mellom innsiden og utsiden av foten, og kombinerer elegant med CSKA sin venstreving. Kan drible og skyte mer.
Krissy Stadsgaard [7] - Dribler, løper, presser, skyter og lobber og glemmer til tider at han ikke er spiss. Men blir av og til innhetet av realitetene og må se ball etter ball i målet bak seg. Klarer denne mannen å begrense seg til bare èn kvinne? Trolig ikke, når man ser de sensuelle dragningene og den pikante ballbehandlingen han viser i kamp etter kamp. Frelseren fra Italia bærer bud om en stor sesong.
Alessandro Lago [5] - Hadde åpenbart problemer med rusk i øyelokket, og hadde derfor problemer med å hoppe etter ballen? Uansett en lovende forestilling fra mannen som i sin tid var på lån i svenske Gøteborg.
Mikael Dorsin [7] - Svensken har få problemer med å dempe ballen, men blir satt under press når han skal gjøre noe konstruktivt for å nærme seg motsatt banehalvdel. Sveismessig nærmer han seg 2005-nivå, etter å ha kjørt en kortere og røffere lugg i senere tid.
Fredrik Winsnes [9] - Den kyndige legen spiller som en eminent gynekolog. Har en finger med i alt som skjer, og presser seg inn i trange rom.
Roar Strand [6] - Hingsten til Siri Marte gallopperer opp og ned banen i fine klyv, og gjør skam på kritikerne som hevder at han burde få utbetalt lønningene sine i kamferdrops. Treårskontrakt på vei?
Per Chr. Skjelbred [7] - Hockeysveisens savnede arvtager leverer en god søknad om benkeplass i 2010, til tross for tendenser til frisk jogging. Dessuten ser han ganske svett ut etter kampen. Men den unge og lovende midtbanespilleren kunne med fordel prøvd å bringe ballen i retning motstanderens mål i ny og ne, men nå skal vi ikke være kritiske. Støttepasninger er undervurdert.
Morten Målskred [5] - Mannen ser fortsatt sulten nok ut, til tross for fartstid i sportlig og finansielt totalt overlegne storklubber som Hødd, Aalesund og Tromsø. Kvikk i replikken, full av spennende og kontroversielle uttalelser og en "interessant" spisstype som jager det mye omtalte "bakrommet". Skal bli særs spennende å følge den spedbygde pjokken, som har gått i lære oppe hos Per-Messias det siste året.
Han Trond Olsen [4] - Pygmèen fra det iskalde nord er overraskende lite iskald når han nærmer seg mål. Må jobbe med både sveisen og ADHD-tendensene før han kan få være med å spille fotball med de andre igjen. Skal ha pluss for oppmøtet.
Steffen Iversen [5] - Overraskende nok er han spilleklar så tidlig som i februar, men dagens innsats bekrefter tesen om at han ikke bør matches for hardt på vinteren, våren og forsommeren hvis han skal være bra når vi kommer til oktober. Virker seig og treig, men er en djevel på å flikke ballen med hælen til nærmeste motspiller. Bommer ofte på ballen i headeduellene, men har til gjengjeld en følsom nakke. Skal ha i likhet med nordlendingen ha kudos for at han stiller til start.
Subs og baguetter:
Andreas da Silva Nordvik [7] - Dette her var ekstremt overbevisende og høyst oppløftende.
Vadim Demidov [8] - Ingen grunn til å tvile på at denne karen vil dominere i årets sesong. Ligger klart i rute, både sveis- og spillemessig. Pluss for ny tatovering og lange klareringer, pluss at oppholdet allerede har gitt ham en fin brunfarge.
Rade Prica [?] - Ryktene forteller at svensken var inne på banen i tre kvarter.
Gjermund "Dirk Kuyt" Aasen [5] - Mannen med det folkeeventyr-aktige utseende gjør mistankene om middelmådighet til skamme med frekke baller og freidige finter.
Didier Konan [?] - Får fem minutter på slutten.
Kjell Rune [?] - Bedre å ha et brent barn på taket, enn et eple som faller langt fra stammen, osv. Det er ikke gull alt som glimrer med sitt fravær. Blir gøy å se Kjellin i år. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
|