| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 05.02.2010 11:37 Post subject: |
|
|
Ja han har sine mangler. Derfor man "skreddersyr" roller slik at laget fungerer best mulig.
Så lenge vi stiller med Winsnes/Demidov sammen med Annan på midten så er ikke laget avhengig av så mye defensiv jobb fra Olsen. |
|
| Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Rutinert
|
Posted: 05.02.2010 11:52 Post subject: |
|
|
| Ønsker man å spille med Olsen kan jo fort formasjonen gjøres om til en skeiv variant av 4-3-3 med Olsen som venstrekant, Moldskred sentralt sammen med Prica og en midtbanetreer med Annan som anker og Skjelbred/Winsnes som indreløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Roamer Veteran

|
Posted: 05.02.2010 12:19 Post subject: |
|
|
Winsnes fungerer ikke som indreløper. For liten kapasitet. _________________ RBK på topp tre i årets sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 05.02.2010 12:34 Post subject: |
|
|
Nå er det ikke slik at løskapasitet alltid har vært et kriterium for å fungere som indreløper i 4-3-3. Vi har i mange perioder klart oss veldig bra med to spillende midtbanespiller og én løpsmaskin. Ørjan Berg var riktignok en jævel til å jobbe, men verken han eller Runar var i nærheten av Skjelbred og Strand.
4-3-3 med én offensiv ballfordeler á la Winsnes, ett anker som Annan og Skjelbred som representerer både kreativitet og løpskraft, trenger slett ikke være så ille. Med Moldskred og Prica på hver sin kant og Iversen sentralt er vi ikke så langt unna den sammensetningen vi hadde da Brattbakk og Rushfeldt spilte sammen i en skjev 4-3-3 (selv om forskjellen på Brattbakk og Rush var større enn Prica vs Iversen).
Nå er jeg ikke nødvendigvis noen tilhenger av en retur til 4-3-3, men at det er gjennomførbart er det jo liten tvil om. Hovedproblemet tror jeg faktisk kan være at Annan blir for lite kreativ for ankerrollen i en slik konstellasjon. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 05.02.2010 12:41 Post subject: |
|
|
| Frankiefourfingers wrote: |
Patetisk å se vår fremtidige(?) OM Ciljan sleive ballen utenfor fra kort hold. Elendig avslutter.
|
Du fikk med deg at han slo to målgivende også, sant?  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.02.2010 13:09 Post subject: |
|
|
Bare "andrepass" på det første riktignok, men jeg fortsetter den tellingen i år  |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 05.02.2010 14:50 Post subject: |
|
|
4-2,5-2,5 kan man godt kalle systemet.
Eller 4-1,5-1,5-3 eller hundrevis av andre brøker som går opp i 10 utespillere.
Det jeg vil frem til er at det egentlig er gammeldags å sette tall på formasjonen men at man gjør det for oversiktens skyld.
Noen lagsammensetninger og tilgjengelige spilletyper gjør at man fordeler ansvaret til lagets beste.
Som nevnt er det naturlig at Olsen får mindre defensivt ansvar enn Skjelbred. Også naturlig at en klassisk ving blir mere breddeholder enn en som egentlig er spiss eller midtbanespiller.
At sidebacken til Olsen holder litt mere igjen enn sidebacken til feks. Skjelbred osv.
Tror det er slik Hamren tenker for tiden. Han sier jo også at formasjonen bare er tall.
For ordens skyld; der jeg opererer med 1,5 mener jeg at 1 spiller er dedikert ansvaret som feks. defensiv midtbane, mens en annen har delvis det samme ansvaret men bruker halvparten av oppmerksomheten sin mere offensivt. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.02.2010 15:37 Post subject: |
|
|
4-4-1,5
Det er systemet vi spilte da Prica og Ivers spilte sammen på topp i fjor  |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 05.02.2010 15:53 Post subject: |
|
|
| Jag tycker 3.25 - 3.50 - 3.25 verkar spännande. Justeringar kan ske under matchen med 0.125 till 0.625 efter behov. Ett sådant glidande system kräver dock en aktiv coach med ett rörligt intellekt. Törums insomnade (?) trackingsystem skulle vara till stor hjälp. En nackdel med trackingsystemet är att Iversen ofta hamnar i radioskugga, antagligen på grund av för lite rörelse. |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 05.02.2010 16:02 Post subject: |
|
|
| Bästa formationen måste ju vara 1-10. Det vill säga man anfaller som ett lag och försvarar som ett lag. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 05.02.2010 16:04 Post subject: |
|
|
Alle systemer der Steffen Iversen inngår må ihvertfall ha med en desimalbrøk, for eksempel 4-3-2,5, for å illustrere Iversens innsats og bidrag. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 05.02.2010 16:12 Post subject: |
|
|
Merkelig at alle kommentarene gikk i disfavør av Iversen
Håper og tror at det er noen som tok det egentlige poenget også da.
Dernest håper jeg Iversen kommer i storform. Sprenger tracking-systemet gjennom en innsats vi aldri har sett maken til og scorer bøttevis med mål  _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 06.02.2010 02:35 Post subject: |
|
|
Traore, Per Ciljan, Nordvik, Lustig og overraskende nok Rade Prica (første kamp) var svært gode og fortjener skryt.
Men nå over til CSKA! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
|