English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Odense - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
longines
Veteran

PostPosted: 04.02.2010 22:21    Post subject: Reply with quote

Til tross for tap, så var vi hvertfall best spillemessig. Og det er jo det som betyr noe i slike treningskamper. Men Stadsgaard var vel litt vel dansk i dag?

Last edited by longines on 04.02.2010 22:21; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
TAF
Veteran

PostPosted: 04.02.2010 22:21    Post subject: Reply with quote

Jaja, grei nok kamp i sum, selv om vi vel burde ha fått med oss uavgjort i hvert fall.

RBKs beste: Skjelbred
RBKs verste: Stadsgaard
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 04.02.2010 22:22    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
Ã…smund wrote:
ter. Ta det sammen med en for ujevn pasningskvalitet

Iversen startet med en dårlig pasning til Traore her nå. Sapara hadde mye flere pasningsfeil enn Skjelbred når han spilte OMS, så det argumentet holder rett og slett ikke.

Hvor kom Sapara inn i bildet? Han har noen ekstremferdigheter som gjør at han kan bekle en slik rolle mye bedre enn hva Ciljan kan, ette rmitt skjønn. Dersom en spiller bidrar til en del mål med geniale involveringer så er det lettere å akseptere en viss feilprosent. Jeg tror ikke Sapara generelt har noen høyere feilprosent i pasningsspillet sitt enn hva Ciljan har, men du sitter tydeligvis på god statistikk her siden du er så bombastisk? Ciljan finnes ikke målfarlig og har også få assist (selv om han vel fikk en der Razz Very Happy RBK ). Det fikk man et eksempel på i en situasjon under kampen her, som jeg syntes ga et godt bilde på min mening omkring Skjelbred og valg av posisjo

Forøvrig så syns jeg vi gjør en meget godkjent kamp mot god motstand. At man taper 3-2, er ikke så farlig så lenge det finnes fine tendenser i spillet allerede så tidlig på året som i februar. Dette ser lovende ut
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 04.02.2010 22:25    Post subject: Reply with quote

Synes dette var greit så tidlig på vinteren. Vi er jo vesentlig svekket i midtforsvaret med Nordvik der, så noen baklengs må vi regne med. Bortsett fra dette positivt.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 04.02.2010 22:26    Post subject: Reply with quote

2-3 er morsommere enn 1-0. Blir nok hyllest av offensive Hamrén nå Smile
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Halvorsen87
Veteran

PostPosted: 04.02.2010 22:26    Post subject: Reply with quote

Åsmund, det du ikke virker å være klar over er at Skjelbred har spilt ving eller i andre merkelige roller de siste årene. Med en gang man stryker de kampene, og kun teller kampene hans i OMS-rollen, så er det garantert at assist og målscorer-statistikken fyker i været sammenlignet med de andre kampene. Det burde si deg noe, men du har vel ikke tenkt over slikt engang før NÅ!

Last edited by Halvorsen87 on 04.02.2010 22:27; edited 1 time in total
Back to top
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 04.02.2010 22:27    Post subject: Reply with quote

Hade Iversen bollen en enda gång?
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 04.02.2010 22:27    Post subject: Reply with quote

Halvorsen87 wrote:
Åsmund, det du ikke virker å være klar over er at Skjelbred har spilt ving eller i andre merkelige roller de siste årene. Med en gang man stryker de kampene, og kun teller kampene hans i OMS-rollen, så er det garantert at assist og målscorer-statistikken fyker i været sammenlignet med de andre kampene. De burde si deg noe, men du har vel ikke tenkt over slikt engang før NÅ!

Jeg kan bare ikke fatte at folk klarer å se for seg Skjelbred med mange assists og mål. Helt utrolig. Skal det aldri ta slutt?
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 04.02.2010 22:28    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Heller en slik treningskamp som dette, hvor vi viser gode tendenser og er best, fremfor en kjedelig 1-0 seier nesten uten sjanser. Dessuten var det personlige feil fra EN spiller som var bakgrunnen for alle tre baklengsmålene.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.02.2010 22:32    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Halvorsen87 wrote:
Åsmund, det du ikke virker å være klar over er at Skjelbred har spilt ving eller i andre merkelige roller de siste årene. Med en gang man stryker de kampene, og kun teller kampene hans i OMS-rollen, så er det garantert at assist og målscorer-statistikken fyker i været sammenlignet med de andre kampene. De burde si deg noe, men du har vel ikke tenkt over slikt engang før NÅ!

Jeg kan bare ikke fatte at folk klarer å se for seg Skjelbred med mange assists og mål. Helt utrolig. Skal det aldri ta slutt?

Ingen som krever at han blir poeng - og toppscorer i ligaen akkurat. Men at assist og måscorer-instinktet kommer med årene er jo ikke noe nytt. Huskelappen i bergen hadde ikke mange mål og assist for brann før nå siste sesong/siste to. Det finnes veldig mange slike eksempler.

Edit: Huskelappen hadde 16 målpoeng fram til 2009 sesongen....
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 04.02.2010 22:35    Post subject: Reply with quote

Surt at vi taper, men til tider fint spill.

MEN, og det er et stort MEN, Iversen, Demidov, Strand, Dorsin og Olsen kan ikke være på banen samtidig. Pasningskvaliteten og touchen til disse er altfor dårlig. Treningskamp eller ei. *Rive av meg håret*

Foruten Stadsgaard var det Dorsin som skuffet mest, men satser på at noe kan tilskrives dårlig form.

Demidov er for primitiv til å spille på midten, dessverre.

Moldskred var positiv, Winsnes ok, men han kan ikke bære midten alene. Håper det blir bedre med Annan. Tydelig at Skjelbred må være tilgjengelig som pasningsalternativ og 2nd ballfordeler i egenskap av å være indreløper.

Jeg synes Traore var god, rett og slett. Det er veldig viktig å ha spillere som kan ta i mot ballen under press, komme seg ut av trange posisjoner og spille den videre. Tekniske spillere som Traore og Skjelbred er et must, og det er disse to sammen med Winsnes og Lustig som gjorde at vi framstod som et godt lag i 1.omgang.

Lustig var konge, nok en gang.

Har tro på 4-4-2.

Steffen Iversen er for gammel, treg og dårlig. Selg, selg, selg!

Nordvik kan også selges. Vi trenger stabilitet, og det er begrenset hvor mange talenter vi kan ha som krever spilletid. Wangberg er foran i køen. Demidov må nesten spille i forsvar. I tillegg har vi Lago og Stadsgaard.
Back to top
Tommærn
Veteran

PostPosted: 04.02.2010 22:38    Post subject: Reply with quote

100% enig Abjoern.
Back to top
fubar
Veteran

Dette med assist er oppskrytt - hadde vært interessant å se oversikt hvor mange ganger f eks Skjelbred er 3. sist på ballen før RBKs scoringer de siste sesongene. Omtrent like interessant og viktig statistikk som over hvem som er nest sist, men det er jo kun assist aviser/media osv fører statistikk over - derfor får det all fokusen.
Back to top
Keenoir
Legende

Godkjent kamp som en uduglig linjedommer og Stadsgaard sørger for at vi taper samt noen dårlige avsluttninger.

Jarstein 6: Har ikke så mye å gjør egentlig og kan ikke lastes for noen av baklengsmålene selvom kanskje det første målet var tagbart.

Lustig 6: Lustig var meget god i førsteomgang ,men er fullstendig usynlig offensivt i andre omgang. Helt ok.

Nordvik 5: Brer ikke akkurat rundt seg med trygghet virker til å være i siste liten litt for ofte ,men var vår beste stopper idag.

Stadsgaard 2: Skyld i tre baklengsmål ellers har han enkelte fine innvolveringer.

Dorsin 7: Dagens beste i forsvaret kontroll bakover selvom en kan stille spørsmålstegn ved presset hans når Ruud uforstyrret får lov til å prikke inn innlegget som gir 3 - 0. Kombinerer flott fremover med Traore og Winsnes.

Winsnes 7: Meget god i størsteparten av kampen ,men var utrolig svak i duellspillet og klarte ikke å få kontroll på midtbanen i midten av andre omgang da Odense lagde to mål. Spillte seg opp igjen på slutten av kampen forutenom den svake perioden så hadde det vært en 8.

Demidov 5: Forferdelig svak på midtbanen i første omgang, litt bedre i andre omgang. God når han ble kjørt ned som stopper som etter min mening er hans beste posisjon.

Skjelbred 8: To flotte innvolveringer som fører til mål, hardt arbeidene og positiv. Forsvant litt ut av kampen i midten av andreomgang når Winsnes hadde sin svake periode. Vår bestemann.

Moldskred 6: Flott mål , et par flott løp og iniativer forsvinner fullstendig ut av kampen i andre omgang og roter vekk veldig mange baller på upresist passningspill og dårlig teknikk. Ikke mer enn det må være.

Traore 6+: Meget aktiv og endel av det som var mange flotte kombinasjoner på venstresiden. Synes han bør være litt mer bestemmt når han går fremover da han litt for ofte stopper opp istedenfor å ta med seg ballen fremover.

Prica 7: Meget god og det merkbart når han går ut at det andre ikke er like flinke til å få tak i ballen og holde på den samt å engasjere det andre rundt seg. Viser at han er en klasseangriper på dette nivået selvom teknikken svikter til tider.

Strand 6: Nydelig mål etter et klassisk Strand løp ellers greit levert.

Iversen 6: Overaskende beveglig iforhold til hvilken tid det er på året. Teknikken og tempoet sitter ikke helt enda. God i luftduellene.

Olsen 5: Ganske så usynlig forutenom volleyen som fortjente å gå inn.

Sellin 6: Aktiv og overasket meg positivt som oppspillspunkt, litt svake avleveringer til tider på slutten. Frekk avsluttning med ryggen mot mål som viser hvilken måljeger han er.
Back to top
longines
Veteran

PostPosted: 04.02.2010 22:40    Post subject: Reply with quote

Keenoir wrote:

Jarstein 6: Har ikke så mye å gjør egentlig og kan ikke lastes for noen av baklengsmålene selvom kanskje det første målet var tagbart.

Jeg mener Jarstein plasserer seg merkelig i den situasjonen, ikke godkjent fra meg på det målet.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 04.02.2010 22:41    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:
Dette med assist er oppskrytt - hadde vært interessant å se oversikt hvor mange ganger f eks Skjelbred er 3. sist på ballen før RBKs scoringer de siste sesongene. Omtrent like interessant og viktig statistikk som over hvem som er nest sist, men det er jo kun assist aviser/media osv fører statistikk over - derfor får det all fokusen.

Kristobal førte statistikk på det ifjor og Skjelbred kom ikke særlig heldig ut av det heller. Har vært en myte at han har hatt så mange tredjesist innvolveringer.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 04.02.2010 22:43    Post subject: Reply with quote

Basert på denne kampen er det Stadsgaard som skal selges. Ikke Nordvik.
Det var klasseforskjell på disse i kveld.
selvmålet var nære på å bli en matchvinner-takling. Uflaks.
Savner Lago og Annan. Blir nok lettere for alle andre å fremstå som gode defensivt da.
+ til Skjelbred og Moldskred. Mickene ok, og jeg gjentar gjerne: Sett sammen en video med Roar-løp som pensum for alle andre norske fotballspillere før mannen må holde på til han blir 60.
Demi blir litt lite fotrapp og havner i ingenmannsland.
senador
Legende

PostPosted: 04.02.2010 22:45    Post subject: Reply with quote

Synes det er rart at enkelte gir Stadsgaard skylden for 2målet. Spilleren som scorer kommer jo på løp i fart, mens stadsgaard må snu seg og løpe etter.

Slik jeg ser det er det Skjelbred eller en annen som ikke gidder å følge løpet til spilleren som skyter i Nordvik og i mål.

Tredje målet er dårlig markering av Stadsgaard.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 04.02.2010 22:48    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Personlige feil har vel aldri vært taktikken til hverken Hamren eller Eggen.

Var det en ting man lært forrige sesong så var det at Stadsgaard og Nordvik som stopperpar = tap, degradering og nedrykk. Tipper vi aldri får se de sammen igjen denne sesongen.

Men hvorfor gidder jeg egentlig å svare på de enkle trolleriene du server gang på gang. Sad
Henri
Legende

Ser at mange skryter av Traore. Var han strålende i 1.omg? I 2.omg var han jo svak.
Back to top
abjoern
Veteran

Men i dag hadde han en ordentlig assist og en tredjesist-assist. Begge to var herlige, følsomme pasninger. Jeg synes Skjelbred hever seg hver gang vi møter europeisk motstand.

Det er i mine øyne ikke så farlig om han spiller indreløper eller hengende spiss - han kommer uansett til å bevege seg i de samme rommene, men i et 4-4-2 system vil han ha flre spillere rundt seg, og det er en fordel.

Jeg tror han har avslutningene inne også, men som med Huseklepp må han bygge selvtillit etter positive opplevelser.

Enig i børskarakterene dine Keenoir, bortsett fra Dorsin, som jeg synes fortjener en svakere karakter.

Last edited by abjoern on 04.02.2010 22:53; edited 1 time in total
Back to top
michael collins
Veteran

PostPosted: 04.02.2010 22:49    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Steffen Iversen er for gammel, treg og dårlig. Selg, selg, selg!

Jeg kan faktisk ikke forestille meg at noen vil kjøpe Iversen. Han er gått ut på dato forlengst. Det årlige stuntet i januar der hans agent påstår det er interesse fra engelske klubber blir mer og mer latterlig.
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 04.02.2010 22:51    Post subject: Reply with quote

longines wrote:
Keenoir wrote:

Jeg mener Jarstein plasserer seg merkelig i den situasjonen, ikke godkjent fra meg på det målet.

En ting er at han er dårlig plassert, en annen er jo at han kunne ha plukket opp ballen hvis han ville, såpass raskt kommer han seg ned for skuddet var ikke hardt. Han satser rett og slett på at det går ut, alt for dårlig.

Nå har Örlund en gyllen mulighet til å vise seg fram i neste kamp.
Back to top
longines
Veteran

Man kan si mye om Iversen, men han er veldig ofte best når det gjelder. Og en sånn spiller er det aldri dumt å ha. Det er ikke noe nytt at Iversen er elendige i sånne treningskamper som dette.

Last edited by longines on 04.02.2010 22:54; edited 1 time in total
Back to top
Hedon
Forumsjef

kristobal wrote:

Blir du aldri lei av dette gnålet? Du er virkelig helt utrolig...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 7 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb