| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
LarsG Veteran
|
Posted: 29.01.2010 16:12 Post subject: |
|
|
| Tja, Dorsin hadde bidrag fremover på banen samtidig som full kontroll defensivt. Traore hadde ikke et offensivt bidrag. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.01.2010 16:21 Post subject: |
|
|
| Noe av det siste så i kampen var at Traore slo en nydelig krosspassning over hele banen som satte Aasen alene på siden mot høyrebacken ,men han slurvet med motaket. Idag var det også langt vanskeligere å spille med en utrolig svak Olsen på venstre enn f.eks Henrikssen resten av laget var urutinert angrep i andreomgang, som nok gjorde det vanskelig for Traore å brilljere offensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 29.01.2010 16:25 Post subject: |
|
|
| Jeg husker også at han, upresset, dundret et innlegg bak mål tidligere på omgangen. Han har av og til noe genialt ved seg, men gjør langt oftere feil enn Dorsin. Samtidig er Dorsin i en egne klasse på duellstyrke. Jeg har sansen for Traoré, men jeg mener ikke hans plass er på høyreback, og om det er der Hamrén vil ha han så bør han isåfall kun være reserve for Dorsin. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 29.01.2010 16:25 Post subject: |
|
|
Hva faen var det med pausemusikken idag?
Skulle tro vi hadde behov for å få aksept hos disse fordømte svenskene, Herregud altså!!
Kommenteringen til Langli bæret også preg at idioti og uvitenhet. Han kommenterer som om vi skulle være i toppform allerede idag..
Uttalelsene mot Ciljan Skjelbred og Olsen er tildels Latterlige!
Vi er i JANUAR for FAEN!!!
Det å skulle måle prestasjoner i årets første TRENINGSkamp er bortimot helt skandaløst. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 29.01.2010 16:27 Post subject: |
|
|
| Sneipen wrote: | Hva heter han på radio adressa Petter Rasmussen? Fy faen hahaha:
"Steffen Iversen sitter sikkert i sin tredje time i en blodtung økt på ergometersykkelen, eller nå skinte ironien kanskje litt for klart igjenom, sorry Steffen" |
Iversen satt faktisk på Narvesen og spilte trav med gammelkaillan. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 29.01.2010 16:36 Post subject: |
|
|
Jeg regner meg som en som følger med Rosenborg mer enn gjennomsnittet men, med fare for å virke dårlig oppdatert, hvem er denne Aasen? _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
eksiltrøndern Veteran

|
Posted: 29.01.2010 16:38 Post subject: |
|
|
Gjermund Åsen, kjøpt fra Strindheim før sesongen.
edit: forøvrig morro å se at AIK hadde skaffet seg Bernt Hulsker som venstreback  |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.01.2010 16:45 Post subject: |
|
|
Var ikke så enkelt å få dybde i synet og den ultimate oversikten nede ved sidelinja på en småhutrende kald fredag, men førsteomgang var tålelig bra selv om vi ikke skapte all verden bortsett fra målet og headingen til Winsnes.
Winsnes var tidvis bra da, og kommer nok til å gjøre oss litt farligere på dødball i år.
Ellers foregikk det meste på høyresiden i den første omgangen. I andre spilte vi mer på venste, men en for dagen helt ubrukelig Olsen gjorde at det ble null og niks ut av det.
Traore med en del ukloke valg når han går i dueller ganske høyt i banen og etterlater seg mye rom bak.
Moldskred frisk i den første omgangen, men havnet i offside for ofte. Han har tross alt avslutterferdigheter i form av ro og grei teknikk til sånt selv om han ikke er noe vidunder en mot en.
Laget blir nok noe preget av forandringene etter pause, og da er det vanskelig å få til så mye. En helt grei kamp hvor den første halve timen viser at vi kanskje kan få litt bedre kombinasjoner offensivt, men hvor resten av kampen var litt som det var i våre mindre gode stunder i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.01.2010 16:46 Post subject: |
|
|
Spillerbørs
Jarstein 6: Laget var tryggere med Jarstein ,men det var også et mer rutinert forsvar. En halvglipp i feltet som ikke ble farlig. Godt sweeperspill og var et aktivium for forsvaret for å ta av press.
Ørlund 5+: Trygg for det mest, må ta stor del av skylden for baklengsmålet og var ikke like bra som Jarstein i sweeperspillet og kommunikasjon med forsvaret ,men det er marginalt.
Lustig 8: Rosenborg sin beste spiller idag full kontroll defensivt og meget god offensivt.
Stadsgaard 7: God som vanlig.
Wangberg 7: Nok en positiv kamp fra ungutten som var meget god i duellspillet.
Nordvik 6: Solid i fart og duellspillet noen dårlige avleveringer og holder på å rote det til for seg når han nesten lager straffespark.
Dorsin 7: Bra fremover og flott samspill med Winsnes og Henrikssen. Litt lite sluttprodukt etter fine veggspill og trekantspill.
Traore 6: Kontroll defensivt og flotte taklinger og blokkeringer. Sliter til tider med å få samme spillet til å sitte så godt som Dorsin gjorde. Noe skyldes dårligere lagkamerater enn hva svensken spillte med.
Winsnes 8: Vår spillfører og styrte spillet vårt til tider meget bra. Nydelige dødballer som ble farlig nesten hver gang. Ble svakere på slutten når han spillte i sammen med Henriksen og han selv ble mer sliten.
Demidov 7: Noe å bygge videre på om til tider ujevn i sitt spill.
Henriksen 6: Positive som venstrekant ,men skuffet skikkelig i sitt andre innhopp sentralt i midtbanen som førte til at AIK fikk lov til å presse mer.
Skjelbred 5: Til tider bra i førsteomgang, dirkete svak i andre omgang. Fikk aldri grep om kampen og styrt spillet vårt slik vi alle håper at han skal gjøre.
Sellin 6: Flott mål og aktiv i starten ,men forsvinner i andre omgang.
Olsen 3: Dette var skrale saker, svak teknisk og var lite innvolvert.
Moldskred 5: Nesten mål og til tider bra aktivitet ,men forsvinner ut av kampen og i andre omgang så var han aldri noen trussel for AIK sitt forsvar.
Bakenga 6: Friskuss som viser et utrolig stort potensial og det er kort vei til det er helt brilljant.
Tror ikke jeg har glemt noen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 29.01.2010 16:46 Post subject: |
|
|
En iskald fornøyelse nedpå Lerkandal Park. Men, jeg fikk dog en ballberøring, så må si meg fornøyd med dagen.
Kampen var mye så som så. Litt som forventet i januar. Lustig briljerte bra i den omgangen han var innpå. Winsnes med mye både og. Moldskred mest i offside. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 29.01.2010 16:48 Post subject: |
|
|
Synes Rosenborg spilte en bra kamp, alt tatt i betraktning. Så lenge vi hadde toppet lag (riktignok uten Lago, Prica, Iversen, Annan, Sapi) gjorde vi mye bra med tanke på at det er vår første kamp. Etterhvert blir jo alt stykket opp og flyten forsvinner, men det er jo noe man legger opp til selv med alle byttene.
Synes Wangberg var vår bestemann. Winsnes og Lustig var også gode. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 29.01.2010 16:57 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | Spillerbørs
Tror ikke jeg har glemt noen. |
Dagens debutant, Ã…sen, fikk 11 minutter iflg. Adressa? Lovende? |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 29.01.2010 17:01 Post subject: |
|
|
| Hadde et par fine motak og et par vel utførte såkalte enkle passninger. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 29.01.2010 17:01 Post subject: |
|
|
| Han har en god touch og en meget god venstrefot ut i fra det jeg fikk se, gjorde seg ikke bort. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.01.2010 17:05 Post subject: |
|
|
| Hadde den aller beste touchen og mottaket da ballen måtte legges tilbake på midten igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.01.2010 17:07 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: | | Han har en god touch og en meget god venstrefot ut i fra det jeg fikk se, gjorde seg ikke bort. |
Enig, det syntes direkt att han har bra teknik. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.01.2010 17:15 Post subject: |
|
|
Ser på høydepunktene nå at det er diskutabelt om ikke det burde vært blåst offside på AIKs mål. Men Örlund er i hvert fall ute og roter i forkant der.
Målet for øvrig slik med fjorårets andrepass-prosjekt:
Sellin (Lustig, Winsnes) |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 29.01.2010 17:16 Post subject: |
|
|
| Ikke mye grunnlag for å si noe om kampen. Men jeg synes RBK virket mer frisk enn tilsvarende tid i tidligere sesonger. Jeg har en god følelse etter denne kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 29.01.2010 17:18 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Jeg har en god følelse etter denne kampen. |
Det kanske blir topp-30 ändå? |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 29.01.2010 17:20 Post subject: |
|
|
Vi bør ikke være for gode før seriestart heller. Jeg har sjelden blitt så imponert av laget før seriestart som ved 5-0 mot Djurgården og 5-0 mot Stabæk. Det ene året holdt vi på å rykke ned, det andre var vi aldri i nærheten av noe gull  |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 29.01.2010 17:22 Post subject: |
|
|
AIK er ikke noe dårlig lag, og vi så en million ganger bedre ut enn på samme tid i fjor, da vi møtte blant annet laget til Jan Koller. Det var skrale saker. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Noen Senior

|
Posted: 29.01.2010 17:46 Post subject: |
|
|
| Ikke noe å hoppe i taket for men det var vel heller ikke å forvente. Har forøvrig lagt ut kampoppsummering på http://sgpv.blogspot.com/ |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Bratt Proff
|
Posted: 29.01.2010 17:49 Post subject: |
|
|
| Fikk bare med med andreomgangen, men synes Wangberg og Bakenga gjorde det bra. Olsen virket å være utstoppa. Totalt sett oppløftende! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.01.2010 19:30 Post subject: |
|
|
Veit da sannelig ikke helt hva Adressa bedriver, men med tanke på at jeg måtte dra fra Lerkendal allerede kl. 15.15 (lenge før Örlund kom ut av garderoben igjen, sjøl om han hadde lovt å være kjapp) og deretter ikke kom i gang med skrivinga før rundt 16.45, syns jeg dette var rimelig greit og kjapt levert før heimdalingene har kommet med noe mer enn kampreferat:
Ny ukeplanlegging for Ã…sen
Moldskred så ballen i mål
Sellin satser mot startoppstillinga
- Hadde én omgang hver
Skal straks få fikset referatet og deretter lagt ut bilder. Og enda har helga så vidt begynt!  |
|
| Back to top |
|
 |
|