English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Real Madrid - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.10.2005 02:06    Post subject: Reply with quote

– Vi ble aldri spilt ut mot Real Madrid, og det er godt Ã¥ ta med seg, kommenterte RBK-treneren.

Det har han helt rett i, og det har ikke alltid vært slik, for å si det sånn. Jeg synes det virker veldig lovende. Og som Høgmo har påpekt, vil han bedre spillernes ferdigheter en mot en. Det vil styrke laget ytterligere, for der har vi fortsatt en del å gå på. Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 20.10.2005 08:00    Post subject: Reply with quote

Har VG lekt litt med Photoshop? Hodet til Espen og kroppen/drakta til Casillas?
Back to top
kms
Senior

PostPosted: 20.10.2005 08:17    Post subject: Reply with quote

erlendmf wrote:

Har VG lekt litt med Photoshop? Hodet til Espen og kroppen/drakta til Casillas?

Det kan for eksempel tenkes at Espen og Casillas utvekslet trøyer etter kampslutt?

Må bare si meg enig med de fleste her at dette var en god kamp av RBK som viser svært lovende tendenser for året som kommer. Jeg reagerte også på at Tettey kom inn for Strand, men når jeg fikk tenkt meg om forstod jeg det godt. Tettey har ikke sluppet til i serien rett og slett fordi vi ikke har råd til å rykke ned. Mesterligaen er plassen for RBK å boltre seg. Å gi en framtidig nøkkelspiller en slik erfaring er gull verdt.

Og for en utrolig deilig første omgang det var.... Rolling Eyes
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.10.2005 08:18    Post subject: Reply with quote

Hehe.. Ser litt rart ut, men det er fra etter kampen da Espen og Iker byttet drakt. Beckham skrøt sikkert av Espen der.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 20.10.2005 08:29    Post subject: Reply with quote

kms wrote:
Jeg reagerte også på at Tettey kom inn for Strand, men når jeg fikk tenkt meg om forstod jeg det godt. Tettey har ikke sluppet til i serien rett og slett fordi vi ikke har råd til å rykke ned. Mesterligaen er plassen for RBK å boltre seg. Å gi en framtidig nøkkelspiller en slik erfaring er gull verdt.

Jeg tror det er en annen grunn til at Tettey ble foretrukket foran Fredrik Winsnes. Det er forskjell på Real Madrid og norsk motstand. I Norge får Winsnes mer tid og rom til spillet sitt, mens mot internasjonal motstand blir han for treg og omstendelig. Dette har man sett i flere kamper tidligere.

Tettey er raskere, flytter bena fortere og har et mer internasjonalt snitt over seg enn hva Winsnes har. I Norge får Winsnes en større sjanse til å få brukt kvalitetene sine (pasningsstyrken).

Det virker som om Høgmo ser på hvilk kvaliteter spilleren har fremfor navn når han tar ut lag (i motsetning til de to siste forgjengerne), og det tyder bra for fortsettelsen.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 20.10.2005 08:30    Post subject: Reply with quote

Kan forsåvidt ikke vente annet enn tap borte mot RM, men måten baklengsmålene kom på irriterer meg - 3 dødballer samt at jeg mener Kvarme burde nådd ballen før Raul satte inn 2-1. Likevel, veldig mye positivt, ikke minst at vi klarte å spille fotball og holde ballen i laget mer enn 2 trekk. Kunne fort scoret flere mål også.
Angående Solli; har sagt det før, den mannen er utrolig oppskrytt. Håper vi kvitter oss med han i vinter (men det skjer nok neppe, virker som Høgmo har trua på han).
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.10.2005 08:38    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Likevel, veldig mye positivt, ikke minst at vi klarte å spille fotball og holde ballen i laget mer enn 2 trekk.

Ja, her kan vi se stor forskjell fra tidligere tider og andre norske lag.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 20.10.2005 08:44    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per det skyldes fremgang hos RBK og ikke RMs slappe press...
Back to top
kms
Senior

PostPosted: 20.10.2005 08:45    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
Kan forsåvidt ikke vente annet enn tap borte mot RM, men måten baklengsmålene kom på irriterer meg - 3 dødballer samt at jeg mener Kvarme burde nådd ballen før Raul satte inn 2-1.

Og ikke minst kunne Riseth gått tettere i beina på han som slo innlegget, men slike marginer bestemmer om det blir mål eller ei.

Dødballene var irriterende, men samtidig var de jo fordømt gode dødballer.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.10.2005 08:47    Post subject: Reply with quote

henning wrote:
HÃ¥per det skyldes fremgang hos RBK og ikke RMs slappe press...

Det var ikke så verst på Lyon-kampen heller? Husker ikke helt, for jeg var så inni kampen. Heh. Lyon-spillerne er ihvertfall mer aggressive.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 20.10.2005 08:50    Post subject: Reply with quote

Borte mot Lyon blir en test...
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 20.10.2005 08:51    Post subject: Reply with quote

Ja, uff. Jeg blir litt smådårlig av å tenke på det.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 20.10.2005 09:56    Post subject: Reply with quote

attach wrote:

Nå må dere slutte med tullpratet. Det er "ingens" feil. Real Madrid er bare jævla gode!

Bare dumt å kritisere Høgmo for Tettey og Johnsen. Det var gode bytter, synes jeg. Tettey var trygg og god. Også konstruktiv framover. Johnsen gjorde seg heller ikke bort. Han ble ikke overløpt. Tommel'n opp!

Vi slår dem på Lerkendal! Høgmo er på rett vei med laget. Jeg er langt i fra skuffet.

Syns det blir for dårlige argument Attach. Om helstad er tom må han få komme ut, men sett da inn Ødegaard som er en spiller av samme type, så vi kan fortsette med raske kontringer og små stikk framfor å sette innpå enda en telemarking uten et clue.

Og til de som syns Frode er så vanvittig god på hodet. Jeg har sagt det før, og som dere vet gjentar jeg meg gladelig. Han duger i TL, men ikke i Europa. Titt på høydepunktene og se hvilket hode som er ca 1 meter under Helgueras sitt når han putter!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 20.10.2005 10:01    Post subject: Reply with quote

Laget generelt var det herlig å se hvor rolige de var. Slik har RBK aldri framstått ute i Europa før. Synd derfor at individuelle feil får denne kampen til å se totalt enveis ut. Jeg håer virkelig at Høgmo rensker ut ALT som ikke har noe i en klubb på RBKs nivå å gjøre, og at det ikke bare blir snakket.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 20.10.2005 10:10    Post subject: Reply with quote

Quote:
Og til de som syns Frode er så vanvittig god på hodet. Jeg har sagt det før, og som dere vet gjentar jeg meg gladelig. Han duger i TL, men ikke i Europa.

Helt enig. Faktisk så duger han knapt i TL lenger, han taper i alle fall vanvittig mange flere hodedueller nå enn han gjorde for et par sesonger siden.
Back to top
GoldFish
Veteran

PostPosted: 20.10.2005 11:07    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det var en veldig positiv kamp i går. Vi må ikke glemme at vi spilte mot et av Europas absolutt beste lag og vi har hatt en bedrøvelig sesong, med 12 tap i tippeligaen. Jeg synes førsteomgang var veldig bra fra vår side, vi skapte sjanser, og ble heller ikke overspilt av Real. Andre var ikke like bra, det hadde mye med at Strand måtte ut, og at Tettey var smånervøs og ofte feilplassert. Men jeg klandrer ikke han for tapet. Hvis Strand hadde vært 3 år yngre og i samme form som nå kunne det skjedd et mirakel! RBK
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 20.10.2005 11:57    Post subject: Reply with quote

bj_rn wrote:
Hvis Strand hadde vært 3 år yngre og i samme form som nå kunne det skjedd et mirakel! RBK

Hadde han vært i samme form som nå hjelper det vel lite om han er tre år yngre.. Han er småskadd og valgte å prioritere at vi skal gi Start en ny sjanse til gull i helga.
Back to top
GoldFish
Veteran

PostPosted: 20.10.2005 12:18    Post subject: Reply with quote

trondh wrote:
bj_rn wrote:
Hvis Strand hadde vært 3 år yngre og i samme form som nå kunne det skjedd et mirakel! RBK

Hadde han vært i samme form som nå hjelper det vel lite om han er tre år yngre.. Han er småskadd og valgte å prioritere at vi skal gi Start en ny sjanse til gull i helga.

Det jeg mente med 3 år yngre var at han antagligvis hadde holdt hele kampen. I tillegg til kampen mot Enga til helga.
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 20.10.2005 12:41    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

Jeg tror det er en annen grunn til at Tettey ble foretrukket foran Fredrik Winsnes. Det er forskjell på Real Madrid og norsk motstand. I Norge får Winsnes mer tid og rom til spillet sitt, mens mot internasjonal motstand blir han for treg og omstendelig. Dette har man sett i flere kamper tidligere.

Tettey er raskere, flytter bena fortere og har et mer internasjonalt snitt over seg enn hva Winsnes har. I Norge får Winsnes en større sjanse til å få brukt kvalitetene sine (pasningsstyrken).

Det internasjonale snittet du snakker om viste Tettey ihvertfall ikke i kampen her. Han ble løpende for mye imellom. Winsnes derimot åpnet Reals forsvar med et par herlige stikkere med engang han kom inn. Her burde Høgmo foretrukket Winsnes sin internasjonale erfaring og byttet inn han istedet. Ellers var det synd at Ørjan ble skada da savna jeg pasningskvaliteten til han på midtbanen. Helt enig i at F. Johnsen nok engang falt igjennom på internasjonalt nivå og at Ødegaard burde vært bytta inn. Solli utmerker seg igjen negativt med etpar tilbakespill/ tversoverpasninger som ikke hører hjemme på det nivået RBK ønsker å være. Hvorfor ikke prøve Eguren på midtbanen istedet. Har kanskje ikke de samme defensive egenskapene, men har mye bedre pasningskvalitet.
Brady
Veteran

PostPosted: 20.10.2005 15:10    Post subject: Reply with quote

Mikkmakk wrote:

Det internasjonale snittet du snakker om viste Tettey ihvertfall ikke i kampen her. Han ble løpende for mye imellom. Winsnes derimot åpnet Reals forsvar med et par herlige stikkere med engang han kom inn. Her burde Høgmo foretrukket Winsnes sin internasjonale erfaring og byttet inn han istedet. Ellers var det synd at Ørjan ble skada da savna jeg pasningskvaliteten til han på midtbanen. Helt enig i at F. Johnsen nok engang falt igjennom på internasjonalt nivå og at Ødegaard burde vært bytta inn. Solli utmerker seg igjen negativt med etpar tilbakespill/ tversoverpasninger som ikke hører hjemme på det nivået RBK ønsker å være. Hvorfor ikke prøve Eguren på midtbanen istedet. Har kanskje ikke de samme defensive egenskapene, men har mye bedre pasningskvalitet.

Er ganske så uenig med deg, mikkmakk.

Syns Tettey har internasjonalt snitt når det gjelder fart og pondus, noe Winsnes mangler. Winsnes blir også ofte for omstendelig og bruker for lang tid på å sende pasning, noe Tettey er bedre på.

Winsnes har spilt mange e-cupkamper uten noen gang å ha slått skikkelig igjennom, og når han i tillegg var bedre før, syns jeg det er helt topp at Høgmo foretrekker nytt blod.

Er veldig skeptisk til Eguren's pasningskvaliteter. Senest mot Brann brukte han lang tid og rotet vekk ballen. Jeg har også til gode å se ham slå noen virkelig bra pasninger. Det eneste området Eguren har imponert på er å komme i scoringsposisjon og komme til avslutninger, samt stå-på-vilje. Det er mulig at han innehar flere kvaliteter, men foreløpig har han ikke funnet frem de i de kampene han har spilt.

Ørjan Berg ville vært bedre enn Solli, men viste vel mot Lyon sist at han er over-the-top og klar for utskiftning. Skal Rosenborg ha ambisjoner om å bli et bedre lag holder ikke Ørjan Berg mål lenger.

Ødegaard kan vi også kvitte oss med, fordi det ikke virker som han har det som kreves når det gjelder innsats og holdning. Jeg legger da til grunn innsatsen hans i kamper der han ikke gidder å springe tilbake, innsats på trening og dårlig holdninger i RBK2-kamper.
Back to top
erlendmf
Rutinert

PostPosted: 20.10.2005 15:50    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Hehe.. Ser litt rart ut, men det er fra etter kampen da Espen og Iker byttet drakt. Beckham skrøt sikkert av Espen der.

Tenkte jeg ikke på Embarassed
Back to top
ssjovold
Proff

PostPosted: 20.10.2005 16:39    Post subject: hei Reply with quote

Godt å få se gutta i vinden på TV, ikke hver dag det skjer i USA. Etter første omgang hadde jeg trua, og trodde faktisk det skulle gå an å snike seg til nok et mål, fordi Real virket nokså tannløse (med rorske øyne, selvsagt, Espen hadde tross alt hatt redninger på streken allerede... all diskusjon til side om Espen nå!). Men det var jo også nokså tydelig at når Roar Strand måtte ut, falt laget sammen. All ære til Tetty, arti for ham å komme inn i en sånn kamp og få bli vist tillit. Men han er da altså ikke akkurat erstatninig for Roar ennå!

Men det faktum at RBK beviste for seg sjøl at kampplanen til Per Mathias holdt stikk så lenge som den gjorde gir meg nesten like mange frysninger nedover ryggen som det iskalde og presise målet til Roar! Per Matthias er en fantastisk trener, og har noe positivt og oppbyggende å gi og si uansett forhold, uten at det virker påtatt. Han er kjempeflink med media også, og får vinklet tinng dit han vil det. Håper han blir her en laaaang, laaang stund!!!!!!

Her er det absolutt muligheter på hjemme. Og spiller vi like aggressivt defensivt mot Lyon, er det muligheter der nede også!

Og selv om det skal regne oppover, nedover, og horisontalt samtidig for at vi skal gå videre som nummer to, trenger vi altså utelukkende å slå Olympiakos hjemme for å garantert gå videre i UEFA cupen! Og det tror jeg vi får til. (Jeg tror faktisk ikke Olympiakos slår hverken Lyon eller Real Madrid hjemme heller, så muligens er vi allerede videre!)
Skammels10
Veteran

PostPosted: 20.10.2005 17:07    Post subject: Reply with quote

Hører rykter om at Eguren ikke engang satt på benken mot Real i går. Stemmer dette?

Jeg er veldig fornøyd med Høgmo og alt han har gjort med RBK den siste tiden. Men en ting jeg ikke liker, er saken med Eguren. En skam! Skjerp deg Høgmo!
Back to top
Makkverk
Veteran

PostPosted: 20.10.2005 17:23    Post subject: Reply with quote

Eguren var ikke på benken, nei Surprised Sad
Mathiasman
Proff

PostPosted: 20.10.2005 17:35    Post subject: Reply with quote

hmm. mener å huske at det sto at Eguren var på benken mot Real, det sto på http://vg.live.no da

EDIT: Sry, så feil. Disse var på benken:
VG Live wrote:
Reserver:
Rønningen, Winsnes, Frode Johnsen, Ødegaard, Lago, Tettey, Stensaas.

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next
Page 10 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb