| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 08.01.2010 11:59 Post subject: |
|
|
| Thor Arild wrote: | | Peter Storey wrote: | Nej, det var Morten Langli som sa det. Torbjörnsen sa att det var ett gott Viking-köp efter att ha sett honom sju gånger som RBK-speider.
http://www.vg.no/sport/fo...tid=592928 |
Hadde Ingelsten vært god nok, hadde nok Rosenborg lagt inn et bud. Han ble vel rett og slett funnet for dårlig. |
Ja, det är din konklusion. Torbjörnsen, Hareide och lille jag har en annan uppfattning. |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 08.01.2010 14:07 Post subject: |
|
|
Hareide er trener for Viking. Det er lettere å bli stjerne i Viking enn i Rosenborg. Vi sikter høyere. Derfor sier også Torbjørnsen at det var en god signering for Viking. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 08.01.2010 14:28 Post subject: |
|
|
La ikke Rosenborg inn et bud på nærmere 10 millioner kroner på Ingelsten når han valgte å dra til Nederland?
Det beviser vel at det ikke er lenge siden vi absolutt mente han ville forsterke laget vårt.
Det kan jo argumenteres at vi har fått inn Prica siden da og behovet ikke lenger er tilstede, men det argumentet blir jo slakta med kjøpet av Moldskred. Så da må vel Hoftuns mening være at Moldskred er en bedre spiller for oss enn Ingelsten. |
|
| Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 08.01.2010 15:09 Post subject: |
|
|
| Med faktorer som Pris, spillertype og lønn med flere inn i bildet, må en gå ut ifra at sportslig ledelse på brakka har trekt deg konklusjonen ja.. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.01.2010 16:34 Post subject: |
|
|
Moldskred er nok ikke tenk til å gå rett inn og fprsterke laget. Prica er allerede en av de desidert beste spissene i TL, og å bruke penger på en direkte konkurrent til Pricas plass er økonomisk og sportslig ris til egen bak.
Moldskred som blir kjøpt som etter alt å dømme blir kjøpt som et alternativ, er en bedre kvalitet per krone-løsning enn Ingelsten ville vært. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.01.2010 19:20 Post subject: |
|
|
| Ingelsten årets flop? Høye forventninger til ham i en klubb som har vært preget av disharmoni i flere sesonger... |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.01.2010 19:37 Post subject: |
|
|
| Kan vel skje om han skal brukes som midtspiss i 4-3-3, min klareste kandidat er Morten Moldskred. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 10.01.2010 19:39 Post subject: |
|
|
| Min kandidat är Solli som mittback. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 10.01.2010 19:42 Post subject: |
|
|
Keenoir,
Moldskred er jo tiltenkt som spiss - ikke høyrekant.
Ingelsten er også tiltenkt som spiss (i Viking).
Ingelsten har ikke vært noen stor suksess som høyrekant (han heller).
For øvrig skriver du vel litt mye uten å tenke deg om. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 10.01.2010 19:45 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: |
Ingelsten har ikke vært noen stor suksess som høyrekant (han heller).
|
GROVT FAKTAFEL. Ingelsten gjorde 19 mål som högerkant i Kalmar 2008. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.01.2010 19:52 Post subject: |
|
|
| Riktig, Storey han har vært brukt som høyrekant ,men skal vi tro Hareide så blir han midtspiss i 4-3-3 en rolle han ikke har hatt tidligere ,men heller har vært høyrekant i 4-3-3. Morten Moldskred sies det at skal bli midtspiss, i 4-2-3-1 har jeg liten tro på det i 4-4-2 så kommer han sannsynligvis til å bli benket for Iversen. Da ser jeg at han havner på høyre hvor han presterer dårlig før han blir benket og til slutt gitt vekk til Aalesund/Haugesund til høsten eller året etterpå. Moldskred er også en spiller som i stor grad er avhengig av farten sin og med han sin skadehistorie så er han en tikkende bombe for når prestasjonene kommer til å falle for det kan skje når som helst. Hvis det ikke allerede har skjedd, 0 mål på hele høstsesongen lover ikke akkurat bra.... |
|
| Back to top |
|
 |
KFF_RBK Rutinert

|
Posted: 10.01.2010 20:52 Post subject: |
|
|
| Som Kalmarsupporter vill jag kalla det att Ingelsten var någonting mittemellan kant/spiss när han spelade i Kalmar. På pappret var han högerytter men sina bästa stunder hade han när han drog in mot mitten, när det gällde att finta sig fram på kanten och lägga inlägg var han totalt osynlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 10.01.2010 21:14 Post subject: |
|
|
| Høres ut som Brattbakk. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 11.01.2010 02:56 Post subject: |
|
|
| Ã…lesund vil vel ikke ha tilbake "Morten MÃ¥lskrekk", som de kaller han. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 11.01.2010 02:57 Post subject: |
|
|
Kanskje Moldskred-kjøpet er en del av en slu plan for å sitte med attraktive byttekort når Ingelsten ikke fungerer som midtspiss i Viking?
Tenkt situasjon: Moldskred sitter på benken som backup for enten Ciljan eller Prica, alt etter hva slags religion man tilhører, mens Ingelsten putter 3 mål på de første 12 kampene for Viking. Viking blir desperate etter å kvitte seg med lønnsutgiftene til Ingelsten, og trenger en spiss som har scoret i TL før. Rosenborg trenger fortsatt en høyrekant. Moldskred trenger spilletid. Ingelsten ser at Viking sakker akterut på tabellen, og er desperat etter E-cupmuligheter.
Løsning: Moldskred <--> Ingelsten. Ingelsten går ned til akseptabelt lønnsnivå pga desperasjon, og vips, så har vi signert ham for 4 millioner. Very clever indeed.. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 11.01.2010 02:59 Post subject: |
|
|
Men desverre bare tøys selvfølgelig  |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 11.01.2010 15:21 Post subject: |
|
|
Peter Storey,
jeg har aldri sett Ingelsten spille for Kalmar. Imidlertid har jeg hørt av andre svensker at Ingelsten faktisk spilte mest spiss i Kalmar (og at det var som spiss han stort sett skårte målene).
Om du altså fortsatt påstår at det er feil, skal jeg undersøke dette nærmere. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
andreasb Senior
|
Posted: 11.01.2010 15:57 Post subject: |
|
|
Forstår ikkje at vi diskutere han her fortsatt. Når det gjelde hvor han spilte på banen: vi skulle forsøkt å finne en Kalmar-supporter..hvor kan vi finne det? Oi, 6 innlegg lenger opp. Ser man det...
| KFF_RBK wrote: | | Som Kalmarsupporter vill jag kalla det att Ingelsten var någonting mittemellan kant/spiss när han spelade i Kalmar. På pappret var han högerytter men sina bästa stunder hade han när han drog in mot mitten, när det gällde att finta sig fram på kanten och lägga inlägg var han totalt osynlig. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 11.01.2010 19:37 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | Peter Storey,
jeg har aldri sett Ingelsten spille for Kalmar. Imidlertid har jeg hørt av andre svensker at Ingelsten faktisk spilte mest spiss i Kalmar (og at det var som spiss han stort sett skårte målene).
Om du altså fortsatt påstår at det er feil, skal jeg undersøke dette nærmere. |
De gånger jag såg honom under succésäsongen 2008 - bla två gånger mot Malmö FF - så startade han på högerkanten. Innan Santin gick till FCK under sommaren var det han som spelade spiss. Att Ingelsten vandrade in mot mitten är en annan sak. Mitt svar är, ja du har fel. |
|
| Back to top |
|
 |
|